Joh. 10: "14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, 15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä."
Molemminpuolinen tunteminen luo yhteyden, mutta pitäisikö myōs tuntea itsensä?
Jos hyvä paimen tuntee sinut, niin silloin sinut tunnetaan taivaassa?
Tunne itsesi?
11
101
Vastaukset
- Anonyymi
Totta kait muutenhan ihminen olisi oman elämänsä pelkkä matkustaja.
Eihän voi tehdä esimerkiksi elämäntapa muutoksia jos ei näe itsessään heikkouksia a ilman heikkouksien näkemistä ja niiden tunnustamista ei voi pyrkiä vahvistamaan niitä hyviä puoliaan vaan tulee vahvistaneeksi helposti joko heikkouksiaan tai niitä piirteitä, toimintatapoja jotka ajavat heikkouksien äärelle. - Anonyymi
Edelleen tuo lampaan teurastus ei rodellakaan ole Jeesuksen aitoa puhetta ja taivasten valtakuntakin on eläissämme meissä ja meidän ympärillämme.
- Anonyymi
Roomalaiskirje 7 luku ei edelleenkään ole Raamatusta mihinkään kadonnut ja kirjeet ovat aitoja, mutta evankeliumit satuilua ja sisältävät vain 20-30 proa Jeesuksen aidoksi arvioitua puhetta, ja ennen kaikkea liittyy Matt 13:33 ja 1.Kor.5:7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 7 luku ei edelleenkään ole Raamatusta mihinkään kadonnut ja kirjeet ovat aitoja, mutta evankeliumit satuilua ja sisältävät vain 20-30 proa Jeesuksen aidoksi arvioitua puhetta, ja ennen kaikkea liittyy Matt 13:33 ja 1.Kor.5:7.
Että Jeesus käskisi perkaamaan taivasten valtakunnan pois, että voi muuttua syntiseksi ja tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että Jeesus käskisi perkaamaan taivasten valtakunnan pois, että voi muuttua syntiseksi ja tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa!
Johan oli taas Jeesuksen opetuksen herja!
- AnonyymiUUSI
Hyväkin paimen kasvattaa laumaansa
teuraaksi!
Liity siis joukkoon. - AnonyymiUUSI
Lammaslumaa johtaa vanhin ja viisain emä,
Ei mikään karitsa!Nyt on pakko maalaispoikana hiukan korjata. Laumaa johtaa eniten jälkeläisiä tuottanut uuhi . Kovin vanha tuo eläin ei välttämättä ole sillä lampaat tekevät sellaisen noin vähän reilu kymmenen karitsaa ja sitten homma alkaa olla sen osalta viimeistään ohi ja palvaamo kutsuu vääjämättä :d Noilla uuhilla ei myöskään ole taipumusta sellaiseen autoritääriseen johtamiseen eivät jää taistelemaan ja tuosta syystä suostuvat esimerkiksi koirien johtamaksi. Kuulin joskus nuorena erään lampurin sanovan että lammaslauman johtaja on pakovietti :d
- AnonyymiUUSI
eli Jeesus
Psalmi 139 "7 Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?"
Muinoin uskottiin, että näkeminen ei tapahdu karteesisen teatterin kautta vaan näkijä näkee kohteen siellä missä se on. Teatteri on siis ympäristō. Jumala ei siis muodosta sinusta mielikuvaa vaan näkee sinut sellaisena kuin olet siellä missä olet. Vastaavasti ihminen havainnoi ympäristōään.
Mielenkiintoista on se mitä tapahtuu unessa tai miten itsetietoisuus on mahdollista. Voiko ihminen olla tietoinen mistään ilman ulkopuolista valoa? Mitä on esimerkiksi marksilaisuuden tuoma valo?Johannes 1:9 "Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen,oli tulossa maailmaan."
Tässä valossa ihminen ilmeisesti tuntee itsensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun543942KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912320Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451982- 221773
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261521- 281516
- 151172
- 311118
- 1091074
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791032