Tyttöjen haudalla Tulilahdella oli eilen kaatunut

Anonyymi-ap

Itsekseen se risti johon on kaiverrettu 1959.
Kukahan ne on sinne alunperin laittanut?

Siitä on video tiktokissa.

20

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joku paikallinen, kuka? Olihan siellä valtavasti uteliaita etsintöjen aikaan....Sotkivat tutkintaa. Oliko tekijätkin siellä.

• Anonyymi

Samaa olen pohtinut.

• Anonyymi

Mistä ap tietää että risti on kaatunut "eilen"??

• Anonyymi

Johan sanoin että siitä on video jossa asia tapahtuu videota kuvatessa ja videossa on päivämäärä .

• Anonyymi

Joku yrittää häivyttää paikkaa.surkeaa

• Anonyymi
    • Anonyymi

Luinkin kirjasta että risti jossa on vuosiluku onkin viety sinne vasta 2000- luvulla

• Anonyymi

Kuulustelikohan poliisi sitä "susiparia" mitenkin tarkkaan kun eikös he kuulleet kun oliko se murhayötä seuraavana yönä olivat nähneet ja kuulleet kahden miehen miehen keskustelun leirintäpaikalla?
      Tuli vaan mieleen kun eräällä kylän miehistä oli erittäin selvästi kuuluva "ärrävika", minkä eroitti selvästi hänen puhuessaan.
      Olen jostain lukenut (murha infosta) että oikeudessa ei todistajana kovin paljon annettu painoa "susiparin" (Oliko nainen Elina?) todisteluille?

• Anonyymi

Kenelläköhän se puhevika oli?
        Olen katsellut vanhoja klippejä helsingistä tuolta netistä elävästä arkistosta ja kavi sta siellä oli jotain alan miehiä kuvattu ja haastateltu vaan voihan se ihminen iänmyötä muuttua varsinkin jos viinakset maistuu.
        Onkohan näistä kuulustelluista vanhempia kuvia olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelläköhän se puhevika oli?
        Olen katsellut vanhoja klippejä helsingistä tuolta netistä elävästä arkistosta ja kavi sta siellä oli jotain alan miehiä kuvattu ja haastateltu vaan voihan se ihminen iänmyötä muuttua varsinkin jos viinakset maistuu.
        Onkohan näistä kuulustelluista vanhempia kuvia olemassa.

No enpä nyt nimiä ala tänne kirjoittelemaan mutta sanotaan nyt silleen että tuon "ärrävikaisen" omassa nimessään ei r-kirjainta ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No enpä nyt nimiä ala tänne kirjoittelemaan mutta sanotaan nyt silleen että tuon "ärrävikaisen" omassa nimessään ei r-kirjainta ole.

Joo niin arvelinkin sellainen on hyvä ottaa huomioon tutkinnassa liekkö otettu huomioon.
        Jokatapauksessa kyllä se on tekijän asiaan osallistuneiden ja yhteisönkin kannalta melko raskas ja elämänpituinen taakka ollut.

Olen kyllä kuullut sukulaisiltani millaisia ihmisiä on heinävedellä ollut esimerkiksi oman läheiseni jo edesmenneen äiti on tehnyt lapsen sisarensa miehelle se on ollut suuri murhe ja taakka ja vain yhden henkilön vuoksi useat kärsineet ja muuttaneet pois.
        Samaisen läheisen isomummuni naapurissa on asunut henkilö joka on murtautunut mummini kesäasuntoon ja ulostanut matolle. Samalla kylällä on niittänyt mainetta erikoisuuksillaan eräs Herkoksi kutsuttu mies ja Turunen oletettavasti jo edesmenneitä kuten myös isomummuni ja muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallanko kysäistä mikä on sinun arvio mahdollisesta tekijästä tai tekijöistä ja tapahtumista ja onko sinulla tietoa onko kukaan enää elossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallanko kysäistä mikä on sinun arvio mahdollisesta tekijästä tai tekijöistä ja tapahtumista ja onko sinulla tietoa onko kukaan enää elossa?

Minulla ei ole mitään tietoa tekijästä/tekijöistä.
        Itse olen sen verran nuorempaa ikäluokkaa että vuosia jälkeenpäin vasta Tulilahti-tapauksesta kuulin.
        Ja korostan että tätä "ärrävikaista" en millään tavoin syyllistä tapauksesta.
        Mukava mies oli silloin kun sain työskennellä hänen kanssaan, eikä koskaan puhuttu Tulilahden -tapauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tietoa tekijästä/tekijöistä.
        Itse olen sen verran nuorempaa ikäluokkaa että vuosia jälkeenpäin vasta Tulilahti-tapauksesta kuulin.
        Ja korostan että tätä "ärrävikaista" en millään tavoin syyllistä tapauksesta.
        Mukava mies oli silloin kun sain työskennellä hänen kanssaan, eikä koskaan puhuttu Tulilahden -tapauksesta.

Joo alkaa väki olla jo iäkästä itsekkin olen nuorempaa sukupolvea. Eri ikäpolvilla on erilaiset käsitykset häpeästä ja muusta ja pieni yhteisö niin varmasti asiaa on vaikea käsitellä kun liippaa aina kuitenkin läheltä ja yhdessä olisi elettävä.

Olisihan se hyvä jos selviäisi joskus mutta en usko että enää selviää.Uusi sukupolvi turhaan ujostelee varsinkin jos tekijät on jo edesmenneitä vaikka olisikin sukua.Jokaiseen sukuun mahtuu kaikenlaisia ihmisiä ja tapahtumia.Toisaalta ymmärrän kyllä heitäkin.
        Itse taidan usealle olla etäserkku joita on epäilty mutta myös Riitta Pakkasellekkin. Einen sukupuuta ei ole suuressa sukupuussa joten en tiedä onko mitään yhteyttä.Vaikea pala varmaan perheille.Linnea on tyttönimellä ja vain tyttäret on lapsina Teuvoa ei ole merkitty.Omassakin lähisuvussa on ollut kaikenlaisia ihmisiä sitä miettii ihmiskohtaloita mikä kenetkin ajaa millaisillekkin poluille.Mutta ei varmasti ole ollut helppo taakka kantaa tekijälkekkään ellei aivan psykopaatti ole ollut.

Luulen että tapahtuma on ollut surullisten sattumusten summa ja että viinaksilla on ollut osuutta tavalla tahi toisella.Tissuttelu on ollut aika yleinen harrastus kylillä joskus työtkin tehty pienessä tihnerössä luulen ma.

• Anonyymi

Poliisille voi ja kantsii nimiä kertoa...

• Anonyymi

Onko epäillyistä kukaan enää elossa ja kuinka heidän elämä sujui tapauksen jälkeen?

• Anonyymi

On...

• Anonyymi

Olisipa mukava kuulla muistoja tytöistä...

• Anonyymi

Kolonlammen löytö:
      tämä liittyy olennaisesti Tulilahden tapauksen tavaroihin ja siihen, miksi ne löydettiin vasta myöhemmin. Katsotaan kuvaa ja sen yksityiskohtia:
      1. Mitä kuvassa näkyy?
      Kengät: Kaikki kengät ovat pystyssä, pohjat maata vasten, eivätkä ole kierähtäneet kyljelleen.
      Hatun ja kengän suhde: Hattu on ehjä ja näyttää levitetysti maassa, ei rypistynyt möykkyyn.
      Muut vaatteet: Osa vaatteista näyttää selvästi avattuna tai levällään, ei tiiviinä kasana.
      Sommittelumaisuus: Tuntuu siltä, että tavarat muodostavat ikään kuin rivin tai "näyttelyasettelun".
      2. Luonnollinen satunnaisuus vs. tarkoituksellinen järjestys
      Jos tavarat olisivat maanneet talven yli maastossa runsaslumisen kauden jälkeen, ne todennäköisesti olisivat:hajallaan epäsymmetrisesti,
      painuneet osin maan sisään,
      peittyneet neulasiin, oksiin ja kasvillisuuteen,
      kenkien asento olisi sattumanvarainen (osa kaatuneina tai puoliksi hautautuneina).
      Kuvassa tavarat eivät näytä talven jäljiltä hajonneilta tai vahingoittuneilta vaan pikemminkin "järjestetyiltä".
      3. Johtopäätös kuvasta
      Todennäköisyys on suuri, että tavarat on tuotu paikalle myöhemmin keväällä/kesällä, ei jätetty runsaslumisen talven yli.
      Asettelu viittaa siihen, että joku ihminen on tietoisesti jättänyt ne näkyviin (esim. muistoksi, hämäykseksi tai muun motiivin takia).
      Tämä sopii siihen teoriaan, että tekijä tai joku tapahtumien jälkeen on palannut keväällä paikalle ja siirtänyt/tuonut tavarat uudelleen.
      4. Mitä tämä kertoo tekijästä?
      Tekijällä on ollut syy käydä paikalla uudelleen.
      Hän on halunnut ehkä kontrolloida löydettävyyttä: tavarat näkyvät mutta eivät olleet mukana heti alkuperäisessä ruumiiden kätkennässä.
      Tämä käytös viittaa tekijään, jolla on ollut mahdollisuus liikkua alueella vielä kuukausia rikoksen jälkeen – eli todennäköisemmin paikallinen kuin satunnainen ohikulkija.
      Tavarat eivät näytä talven yli luonnostaan maanneilta, vaan pikemminkin keväällä/kesällä asetelluilta.

• Anonyymi

Pölläsen sisar Jenny on kuollut Jyväskylässä 24.7.1951

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45159
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      121
      25963
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      323
      15654
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      163
      10782
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9311
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      84
      8456
    8. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      7923
    9. 242
      6814
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      221
      6476
    Aihe