Harmi että vl:t sanovat että he eivät saa ehtoollisella syntejään anteeksi

Anonyymi-ap

Raamattu vakuuttaa että missä uskotaan Herraan Jeesukseen Kristukseen ja otetaan Hänet uskolla vastaan siellä on syntien anteeksiantamus.

Harmi että vl.t menevät siis omien sanojensa mukaan epäuskoisina ehtoolliselle.

Luther oli raamatun linjalla:

tunnustuskirjat/ik/5osa.html

" "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

"Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

7

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Ehtoollisessa ja Kasteessa sai kyllä syntinsä anteeksi Armoliitossa, vaikka ei alkuperäinen Raamattu sitä todistakaan, eikä Jeesuskaan tarkoittanut niin. Asia on vähän epäselvä Raamatussa, niin Taivaassa hyväksyttiin molemmat tavat.

Nykyisessä Daavidin Liitossa nämä sakramentit ovat uskoa vahvistavia.

• UUSI

Korjaan vielä, että Taivaassa tarkoitettiin Armoliitossakin, että ei pitäisi jäädä silloinkaan yksin Kasteen ja Ehtoollisen varaan.

• Anonyymi
        UUSI
        onegas-00 kirjoitti:

Korjaan vielä, että Taivaassa tarkoitettiin Armoliitossakin, että ei pitäisi jäädä silloinkaan yksin Kasteen ja Ehtoollisen varaan.

Missä raamattu puhuu armoliitosta ?

Kerro vielä miten ihmisen ruokasyzteemi liittyy syntien hoitamiseen?

• Anonyymi
        UUSI

Toki kun ihmiset on aivipesty uskomaan sellaiseen uskoa vahvistamiseen !

Luultavasti soppakauhan pitäminen käsissä vahvistaisi uskoa kunhan sellaiseen opetettaisiin tutista alkaen.

Eikös jeesus kertonut minkä hän lähettää tilalleen pois mentyään !?

• onegas-00
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Missä raamattu puhuu armoliitosta ?

Kerro vielä miten ihmisen ruokasyzteemi liittyy syntien hoitamiseen?

Armoliitto on sama kuin Uusi Liitto. Jeesus itse asetti Ehtoollisen.

• Anonyymi
        UUSI
        onegas-00 kirjoitti:

Armoliitto on sama kuin Uusi Liitto. Jeesus itse asetti Ehtoollisen.

Jeesus asetti mutta kukaan lestoissa ei osaa selittää miksi jeesus asetti ja mitä se todella oli !

Jeesus sanoo, olen jo kauan halunnut syödä teidän kanssanne..!
        Ehtoollisella ei anneta kenenkään syntejä anteeksi, eikä oppilaitten jalat puhdistuneet syömällä ja juomalla.

• Anonyymi
      UUSI

Kun te vain uskoisitte Rakkauteen mitä Kristus tarkoitti,muulla ei ole väliä.
      Ei kristus perustanut mitään uskontoa,ei lahkoa sen teki ihmiset.
      Kristus syntui Juutalaisena ja kapinoi heidän asioitaan vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      115
      2752
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2242
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1903
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1410
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      73
      1350
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      141
      1295
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe