Palstalla usein kerrotaan, että Pyhä Henki ohjaa ajatuksia ja mielipiteitä. Olisi kiva kuulla, millaisia mielipiteitä tuo Henki oikein saa aikaan käytännössä?
Voisitteko ystävällisesti antaa esimerkkejä, miten Pyhä Henki on vaikuttanut esimerkiksi:
- Maahanmuuttoon
- Ilmastonmuutokseen
- Sukupuolten tasa-arvoon
- Suhteeseen muihin uskontoihin
Ei yleisiä lauseita, vaan selkeitä mielipiteitä, joissa näkyy Pyhän Hengen johdatus.
Olisi hauska nähdä, miten tuo Henki oikeasti näkyy arjessa!
Pyhän Hengen vaikutus, missä ne esimerkit?
25
196
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Pyhä Henki kehotti menemään vessaan. Tottelin. Se oli hyvä neuvo!
- AnonyymiUUSI
Kysyjä ei ymmärrä mitään aiheesta, eli vastauksia ei tule.
- AnonyymiUUSI
Jos aihe on niin tärkeä kuin annetaan ymmärtää, eikö juuri silloin olisi syytä vastata niille, jotka eivät vielä tajua?
- AnonyymiUUSI
Onko "hauskaa" kun Jumala osoittaa ihmiselle hänen syntisyytensä ja kadotus tuomion alaisen tilan ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen?
Johannes 16:7-11 FB38
”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.”
Johannes 16:13-15 FB38
”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”
Luukas 24:44-48 FB38
”Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.”
- AnonyymiUUSI
Totuuden Henki tarkoittaa Jeesuksen omaa henkeä. Ei yleistä Pyhää Henkeä. Se on eri asia.
- AnonyymiUUSI
PH ehdottaa miten käytännössä voisin rakastaa lähimmäistäni.
- AnonyymiUUSI
Ruotsissa eräs murhamies selitti, että kuuli päänsisällä äänen, kun Jeesus kehotti tappamaan.
- AnonyymiUUSI
Knutbyn helluntaiseurakunnassa kun yksi pastoreista julisti itsensä Kristuksen morsiameksi, niin toiset pastorit tappoivat hänet.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisissa on jokin muu henki kuin Totuuden Henki?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisissa on jokin muu henki kuin Totuuden Henki?
Totuuden henki ei valehtele pienissä eikä isoissa asioissa
Ei laita liikkeelle tuhansia valheita ihmeparanemisista, mitä ei oikeasti ole tapahtunut.
- AnonyymiUUSI
Kuin hauska?
- AnonyymiUUSI
Gal.2:21 En minä hylkää Jumalan armoa; sillä jos vanhurskas tulee laista, niin on Kristus hukkaan kuollut. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisuuden henki tuli ensin Parhamiin ja Olseniin, jotka levitti sitä tuhansiin ihmisiin.
Sekin on selvinnyt jälkikäteen, että ei siellä Azusinkadulla ollut yhtään oikeata kristittyä. Se oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, missä oli ihan muut henget ja opit edustettuina.- AnonyymiUUSI
Oikea Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisella vuosituhannella Ortodoksien tuomana.
Se ei vaan riitä nykyajan ihmisille, pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin, mutta siihen tulee addiktio.
Pyhän Hengen paradoksi on siinä, että samat jakeet Raamatun samoista luvuista "aukevat" pastoreille eri tavalla, vaikka he kaikki vannovat Pyhän Hengen avanneen ne.
- AnonyymiUUSI
Olen sitä mieltä, että Isän (Jumala) ja Pojan (Jeesus) ja Pyhän Hengen erottaminen toisistaan erillisiksi itsenäisiksi toimijoiksi viittaa aina jonkinlaiseen eksytykseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että Isän (Jumala) ja Pojan (Jeesus) ja Pyhän Hengen erottaminen toisistaan erillisiksi itsenäisiksi toimijoiksi viittaa aina jonkinlaiseen eksytykseen.
Eksyttäjiä on kolme eri koulukuntaa.
-Jehovan todistajat
-Jeesuksen nimen hokijat
-Pyhän Hengen hokijat
- AnonyymiUUSI
Kolmiyhteinen Jumala on kuitenkin Kristinuskon perustotuus.
He ovat kaikki kolme eri Persoonaa ovat sitoutuneet samoihin oppeihin, samoihin lakeihin ja samoihin käskyihin.
Eivät sooleile.
1.Joh.5
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."- AnonyymiUUSI
Hoh hoijaa. Alkukielinen 1. Joh. 5:7–8 kuuluu näin kreikaksi (Nestle-Alandin mukaan):
Ὅτι τρεῖς εἰσιν οἱ μαρτυροῦντες,
τὸ πνεῦμα καὶ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα,
καὶ οἱ τρεῖς εἰς τὸ ἕν εἰσιν.
("Sillä kolme ovat, jotka todistavat: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme ovat yhtä.")
Mutta kas, mitä ihmettä tapahtui, kun saatiin käsikirjoittajan pöydälle latinankielinen teksti... ehkä tyhjän kohdan täyttö, ehkä kirkolliskokouksen deadline? Äkkiä ilmestyy lisäys:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
Aivan kuin Johannes olisi kesken vesistä ja veristä puhuessaan päättänyt ujuttaa täydellisen kolminaisuusdogmin, suoraan taivaasta, tietenkin. Miksi tyytyä Henkeen, veteen ja vereen, kun voi lisätä koko jumaluuden käsikirjoihin?
Todellisuudessa tämä "taivaallinen todistajakerho" löytyy vain myöhemmistä latinankielisistä käsikirjoituksista, ja ilmaantuu kreikan tekstiin vasta painettujen tekstien aikaan (1500-luvulla), kun Erasmus taipui paineeseen lisätä sen todisteiden puutteesta huolimatta. Mutta kuka nyt ankkuroituisi tylsään faktaan, kun voi kirjoittaa pyhää tekstiä dramaattisemmalla käsikirjoituksella? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hoh hoijaa. Alkukielinen 1. Joh. 5:7–8 kuuluu näin kreikaksi (Nestle-Alandin mukaan):
Ὅτι τρεῖς εἰσιν οἱ μαρτυροῦντες,
τὸ πνεῦμα καὶ τὸ ὕδωρ καὶ τὸ αἷμα,
καὶ οἱ τρεῖς εἰς τὸ ἕν εἰσιν.
("Sillä kolme ovat, jotka todistavat: Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme ovat yhtä.")
Mutta kas, mitä ihmettä tapahtui, kun saatiin käsikirjoittajan pöydälle latinankielinen teksti... ehkä tyhjän kohdan täyttö, ehkä kirkolliskokouksen deadline? Äkkiä ilmestyy lisäys:
"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat."
Aivan kuin Johannes olisi kesken vesistä ja veristä puhuessaan päättänyt ujuttaa täydellisen kolminaisuusdogmin, suoraan taivaasta, tietenkin. Miksi tyytyä Henkeen, veteen ja vereen, kun voi lisätä koko jumaluuden käsikirjoihin?
Todellisuudessa tämä "taivaallinen todistajakerho" löytyy vain myöhemmistä latinankielisistä käsikirjoituksista, ja ilmaantuu kreikan tekstiin vasta painettujen tekstien aikaan (1500-luvulla), kun Erasmus taipui paineeseen lisätä sen todisteiden puutteesta huolimatta. Mutta kuka nyt ankkuroituisi tylsään faktaan, kun voi kirjoittaa pyhää tekstiä dramaattisemmalla käsikirjoituksella?Jeesus ja oikeat apostolit puhuivat galilean arameaa, ei kreikkaa. Paavali käytti kreikkaa, koska sillä oli helpompi eksyttää kreikkalaisia.
- AnonyymiUUSI
1Joh.5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. Biblia (1776)
- AnonyymiUUSI
Ensin voi miettiä mitä Pyhä Henki ei ole.
Se ei ole muiden herjaamista eikä rikollisen toiminnan kannattamista.- AnonyymiUUSI
Tekikö Pyhä Henki Parhamista ja Olsenista homomiehiä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tekikö Pyhä Henki Parhamista ja Olsenista homomiehiä?
vanhan ajan seksihomoja, lihan miehiä, ei mitään lipun heiluttajia
- AnonyymiUUSI
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614448KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1533303Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?572602Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492564- 1122335
- 241903
- 241691
- 301636
- 1691550
- 361275