SAK sai toimillaan UPM:n lopettamaan paperitehtaan Lappeenannassa

Anonyymi-ap

Kolme vuotta sitten Paperiliitto ja Teollisuusliitto lakkoilivat 112 päivää UPM:llä. Viime vuonna Teollisuusliitto ja AKT sulkivat satamat neljäksi viikoksi. Se johti tehtaiden alasajoihin, joista kärsi myö UPM miljoonatappiot.

UPM korvaa lakkojen takia syntyneitä tappioita tehostamalla toimintaa: Kaukaan paperitehdas suljetaan ja tuotanto keskitetään Suomessa Raumalle.

Arvostettu professori ennakoi, että Suomeen ei koskaan enää rakenneta uusia paperikoneita. Mahdolliset panostukset tulevat muualle.

Lakoista ei ollut mitään hyötyä lakkolaisille tai työntekijöille. Pelkästään haittaa.

10

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missäpäin Vantaata tämä Lappeenranta on?

• Anonyymi

Pitääkö valtion elättää Suomen rikkaita yritystä
        Sitten vai

• Anonyymi

Aloittaja on joku ihan pihalla kaikesta ja luulee olevansa rikas kokoomuslainen loinen joka elää yritystuellaan

• Anonyymi

Aloittaja luulee olevansa rikas kokoomuslainen tehtaan johtaja vaikka on itse työlöipeeheestä ja juuri työläisten etuja SDP ja aamitiliitotnajaa jotta saisit edes joainoalkaa etkä olisi orjan asemassa kun ei ja muut kokoomuslaiset monimiljonäärit ei halua sulle maksaa mitään pakkaa

Ei ennhetratkaa itse tee mitään ilmaiskeksi vaan miljoona palkalla

• Anonyymi

Sai tämän uutisen saattoi tuoda Vantaalaisillekkin tiedoksi.

• Anonyymi

Ei liity Vantaaseen millään tavalla.

• Anonyymi

Hyvä että lopetetaan noi paperialan tehtaat Suomesta niin eivät pääse enää kiristämään itelleen lisää palkkaa alyttömän korkean palkan jatkoksi..

• Anonyymi

Ahtaajat kun vielä lopettasivat sen valtion kiristämisen ja palkkojensa noston, niin sitten olisi tasapuolisempaa.. Ketä kiinnostaa joku sairaanhoitajien lakko, kun heillä ei ole puristavaa otetta suomineidon kiveksistä, että tuonti/vienti lakkaa..

• Anonyymi

UPM on Suomen rikkain yritys ääsaa yritystukensa 63miljoonaa joka vuosi kansan vero rahoja ja sähköverkon palautusta w miljoonaa

Miksi veroja kerätään vaan köyhiltä

Rikkaille en palautetaan

• Anonyymi00010

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38