MAAILMA ON SOVITETTU

Anonyymi-ap

Rakas kristitty,

Tiedän, että sinä uskot. Sinulle Jeesus ei ole vain historiallinen hahmo, vaan elävä totuus. Tiedän, että risti ei ole sinulle pelkkä symboli, vaan todellinen sovituksen paikka, jossa Jumala sinetöi liittonsa maailman kanssa.

Minä taas olen ateisti. En usko Jumalaan, en lunastukseen, en siihen että mikään kuolema - edes ristillä - voisi kantaa koko ihmiskunnan synnit. En usko ihmeisiin enkä helvettiin. Mutta kun luen Paavalin sanoja, en voi olla hämmästymättä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." (2. Kor. 5:19)

Mitä tuo oikeastaan tarkoittaa?

Ei varoitusta. Ei ehtoja. Ei sulkuja. Paavali ei sano: "sovitti ne, jotka uskovat". Hän sanoo: maailman.

KOKO MAAILMAN.

Minä elän tuossa maailmassa. Hengitän sen ilmaa, rakastan sen ihmisiä, virheilen sen rajojen sisällä. Olen osa sitä, yhtä paljon kuin sinä. Jos maailma on sovitettu, niin minäkin olen. En kysyttäessä. En luvan kanssa. Vaan valmiiksi.

Tämä on teidän oma opetuksenne - ei minun

Jos Paavali tarkoitti mitä sanoi, silloin pelastus ei ole enää sinun käsissäsi eikä minun uskostani riippuvainen. Sovitus ei ole jotain, joka tapahtuu vasta kun ihminen uskoo - se on jo tapahtunut. Sitä voi vain ottaa vastaan tai olla ottamatta.

Minä otan sen vastaan.

En Jeesuksen takia, en Jumalan kunniaksi, vaan siksi että ymmärrän mitä tuo sovitus voisi tarkoittaa ilman myyttien painoa. Se voi olla hyväksyntää: sovintoa elämän rajallisuuden kanssa, vastuuta teoistaan, rauhaa omassa sydämessä ja toivoa paremmasta maailmasta ilman tuomion uhkaa.

Jos se riittää, minä olen - teidän sanoillanne - pelastettu.

Tiedän, että moni kristitty ärsyyntyy tästä ajatuksesta. Eihän näin pitäisi mennä. Eihän pelastus voi kuulua ihmiselle, joka ei kumarra Kristusta eikä myönnä syntiään!

Mutta jos Paavali oli oikeassa, silloin minun epäuskoni ei voi purkaa Jumalan sovitusta. Ja jos sovitus ei koske minua, silloin se ei koske koko maailmaa, vaan vain niitä, jotka hyväksyvät tietyt uskomukset. Ja silloin Paavali oli väärässä.

Kumpaa siis valitset: kaiken kattavan sovituksen, vai ehdollisen pelastuksen? Et voi pitää molempia.

En kirjoita tätä loukatakseni sinua. Päinvastoin. Kirjoitan siksi, että haluan ymmärtää, miksi jotkut uskovat sanovat "Jumala rakastaa kaikkia", mutta lisäävät siihen aina pienen painokelvottoman tähdenmerkin: mutta ei, ellet usko.

Jos Jumala sovitti maailman, miksei se riitä?

Minulle riittää. Ja ehkä, kaikesta huolimatta, se voisi riittää sinullekin - hyväksyä, että jotkut ottavat sovituksen vastaan ilman uskoa. Ilman tarvetta pelastua. Ilman uskonhyppyä, mutta täydellä sydämellä.

Rakkaudella,
Unitaristinen ateisti

70

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

AAMEN!!!

• Anonyymi

Aloituksessa on asiaa...
      En voisi kuvitella olevani missään "kristittyjen" hääateriaksi nimetyssä tilaisuudessa, jossa pöydän päässä istuisi luomisessaan katkeroitunut tyranni, joka olisi kostoksi heittänyt epäonnistuneet luomuksensa ikuisen helvetin piinaan?

• Anonyymi

Jumala on Jumala.

• Anonyymi

Jumala on Jumala. Hänen Sanansa on Totuus. Ei Jumalan Sana muutu sillä että ihminen epäuskossaan ei sitä usko.
        Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan . Hän on sellainen kuin on itse Sanassaan ilmoittanut olevansa kussakin asiayhteydessään.

”"Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu — ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee — sen on kuoltava.”
        ‭‭Hesekiel‬ ‭18‬:‭2‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭3‬:‭6‬-‭12‬ ‭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on Jumala. Hänen Sanansa on Totuus. Ei Jumalan Sana muutu sillä että ihminen epäuskossaan ei sitä usko.
        Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassaan . Hän on sellainen kuin on itse Sanassaan ilmoittanut olevansa kussakin asiayhteydessään.

”"Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'? Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu — ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee — sen on kuoltava.”

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.”

Totta. Mutta vanhurskaus ei ole vain sanoja, vaan tekoja.

Ja juuri siksi ateistikin voi olla vanhurskas, vaikka ei olisi "Jumalasta", kuten 1. Joh. 3 sanoo.

Nimittäin:

"Joka tekee vanhurskautta, on vanhurskas, niin kuin hän on vanhurskas." (1. Joh. 3:7)

Ei sanota: "joka uskoo oikealla tavalla on vanhurskas" – vaan: joka tekee.

Ateistikin, joka rakastaa veljeään, tekee vanhurskautta. Ja se riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sovituksen asiayhteydessä Jumala ilmoittaa sovittaneensa KOKO MAAILMAN. Tähän perusasiaan olisi suositeltavaa uskoa, jos uskoo Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Mutta vanhurskaus ei ole vain sanoja, vaan tekoja.

Ja juuri siksi ateistikin voi olla vanhurskas, vaikka ei olisi "Jumalasta", kuten 1. Joh. 3 sanoo.

Nimittäin:

"Joka tekee vanhurskautta, on vanhurskas, niin kuin hän on vanhurskas." (1. Joh. 3:7)

Ei sanota: "joka uskoo oikealla tavalla on vanhurskas" – vaan: joka tekee.

Ateistikin, joka rakastaa veljeään, tekee vanhurskautta. Ja se riittää.

Jumalan vanhurskaus on Kristus.

”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭1‬:‭30‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan vanhurskaus on Kristus.

”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭1‬:‭30‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

Totta. Jumalan vanhurskaus on Kristus. Ei ihmisen usko, ei ihmisen mieli, ei laki. Jos vanhurskaus annetaan Kristuksen kautta ja on Jumalasta, silloin se ei ole riippuvainen vastaanottajan täydellisyydestä, vaan Kristuksen työn täydellisyydestä.

Minä en usko, mutta Kristuksen tähden maailma on jo sovitettu, ja siksi myös minä voin olla vanhurskas. En omasta ansiostani, vaan siksi että vanhurskaus on lahja, ei palkinto.

Kuten hyvin sanot itse: "Ei ole erotusta."
        Jos Kristus on vanhurskaus, se riittää - myös ateisteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on Jumala.

Se sinun "Jumala" on ihmisen aivojen tuote, aivan kuten kaikki muutkin jumalat.
        Oliko tämä sinulle yllättävä tosiasia?

• Anonyymi

Aivan. Jeesus sovitti kaikki ihmisten synnit ihmisenä Golgatan ristillä. Jeesus kävi kuolemansa jälkeen, julistamassa ilosanomaa tuonelassa, koska se täytyy saarnata koko maailmalle. Näin hekin saivat mahdollisuuden ottaa vastaan ilosanoma ja näin kaikki Jumalan valtakuntaan haluavat pääsivät sinne, kuten ristin ryövärikin. Nyt Jeesuksen sovituksen ja sitäkautta Jeesuksen Herrauden vastaan ottaneet, eli uudestisyntyneet kristityt, siirtyvät heti täällä maanpäälläkin eläessään, Jumalan valtakunnan lapsiksi. Kuollessaan heidän sielu ja henki, jolla on yhteys Pyhään Henkeen, siirtyy heti Herramme Jeesuksen luo Taivaaseen. Jumala ei enää rankaise ihmisiä kollektiivisesti, vaan jako hyvään tai pahaan, tapahtuu ihmisten vapaan tahdon mukaisesti. Jumalan ikuisiksi rakkaiksi lapsiksi haluavat, valitsevat janoten kuuliaisuuden Jumalalle, tärkeimmäksi lopulliseksi tahdokseen. Hämmästyttävän paljon on tässäkin keskustelussa, Jeesuksen rakkaudentyön kiroten ja pilkaten hylkääjiä. Saatanallinen viha on selvästi havaittavissa. Mutta he ovat paikkansa valinneet vapaasti. Mikään saasta ei pääse Jumalan valtakuntaan. Jeesus sanoo heille " Menkää pois minun edestäni, te kirotut, siihen tuleen, joka on tarkoitettu pahoille" Mutta Jeesuksen kaikkivaltiaan mandaatti on armollinen. Hän toteuttaa Isänsä tahdon ja avaa tekojen kirjan, vaikka kukaan siellä oleva ei ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan. Taivaan Isä haluaa, että kaikki pelastuvat, joten Jeesuksen Jumalallinen viisaus, ei määrää hyviä ihmisiä kadotukseen. "Minun oli jano ja te annoitte minun juoda." Näille Hän sanoo "Tulkaa minun Isäni valtakuntaan, ikuiseen hyvyyteen" Näin toteutuu Jumalallinen viisaus, jossa hyvä ja paha saavat palkkansa.

• Anonyymi

"Ylösnousemuksen päivänä sekä muhamettilaiset että kristityt tulevat näkemään uskonoppiensa turhuuden. Ihmiset taistelevat uskonnon vuoksi keskenään maan päällä.
      Taivaassa he tulevat huomaamaan, että on ainoastaan yksi todellinen uskonto – Jumalan HENGEN palveleminen."
      (Max Müller, Introduction to the Science of Religion, s. 256-257.)
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Max_Müller

• Anonyymi

• Anonyymi

Aloitus on eksytystä ja harhaa!
      Äärimmäisen vaarallista omaksuttavaksi.

9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
      10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
      11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
      12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
      13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
      14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
      15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
      ( Ap.t 26)

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
      18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
      ( 2 Kor. 5)

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2 Kor. 6)

s-seutulainen

• Anonyymi

s-seutulainen, milsi sinä jumalaton pilkkaaja ja synnissä elävä esiinnyt Sanan opettaja!

• Anonyymi

Kuten tuosta kaikki voivat lukea, koko maailma on sovitettu.

Tämä on evankeliumin ydin, juuri niin kuin Paavali kirjoittaa:
        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan." (2. Kor. 5:19)

Siksi me emme tee sovitusta. Me otamme sen vastaan.
        Ja koska sovitus on jo tapahtunut, kukaan ei ole siitä automaattisesti ulkona.

Tämä on vaarallista vain eksyttäjille, jotka haluaisivat rajata armon.

Mutta evankeliumi ei ole raja-aidan pystyttäminen vaan oven avaaminen.

• Anonyymi

Sovituksen asiayhteys on se, että Jumala sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa.

Joka julistaa tämän tosiasian harhaopiksi, häpäisee Jeesuksen uhrin ristillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan." (2. Kor. 5:19)

Uskon kautta evankeliumiin. Ei muuten.

”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭17‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭6‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”

”Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.”

Juuri niin. Sovitus on jo tapahtunut - se on "Jumalasta", kuten sanot. Ja siksi evankeliumi ei ole vaatimus vaan ilmoitus: maailma on sovitettu.

Joten jos sovitus on valmis, se ei riipu minun uskoni määrästä. Vaan siitä, mitä Kristus jo teki kaikkien puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpön löpön. Jakeessa 19 ei mainita uskosta halaistua sanaa. Ja siinä kuvataan sovituksen tapahtuma, sen ajankohta ja kattavuus. Ilman ehtoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mine sinä, yhden jakeen uskova laittaisit ne, joille Jeesus sanoo . "Menkää pois minun edestäni, te kirotut, sinne tuliseen paikkaan, joka on varattu pahuutta varten.

• Anonyymi

Maailman sovitus ei yksilöä pelasta ellei anna sovittaa itseänsä Jumalan kanssa vaan tahtoo pysyä Jumalan vihollisena epä uskossa.

Syntiin lankeemuksen jälkeisen ihmisen tila :

”He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita,

Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭29‬-‭32‬ ‭FB38‬‬

”Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö. Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on. Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.

Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.

Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
      ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭8‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

Asia yhteys jatkuu seuraavaan lukuun (Paavali ei luku ja jae numroita kirjeisiinsä laittanut. Ne on lisätty noin 1500 luvulla jKr.)

• Anonyymi

Jos todella koko maailma on sovitettu, kuten Paavali sanoo (2. Kor. 5:19), ei yksikään ihminen voi enää pysyä Jumalan vihollisena, koska Jumala ei enää lue heidän rikkomuksiaan heitä vastaan. Sovitus ei kysy lupaa. Se ei tarvitse uskoa toimiakseen.

Juuri siksi Paavalin sanoma ei ole varoitus vaan ilmoitus:
        "Katso, nyt on otollinen aika."
        Koska kaikki on jo tehty. Kaikille. KOKO MAAILMALLE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos todella koko maailma on sovitettu, kuten Paavali sanoo (2. Kor. 5:19), ei yksikään ihminen voi enää pysyä Jumalan vihollisena, koska Jumala ei enää lue heidän rikkomuksiaan heitä vastaan. Sovitus ei kysy lupaa. Se ei tarvitse uskoa toimiakseen.

Juuri siksi Paavalin sanoma ei ole varoitus vaan ilmoitus:
        "Katso, nyt on otollinen aika."
        Koska kaikki on jo tehty. Kaikille. KOKO MAAILMALLE.

AAMEN!

• Anonyymi

Ja sovituksen asiayhteydessä Jumala ilmoittaa sovittaneensa KOKO MAAILMAN. Tähän perusasiaan olisi suositeltavaa uskoa, jos uskoo Jumalaan.

"Maailman sovitus ei yksilöä pelasta - -" on yhtä fiksu väite kuin "Ei Suomen ja Neuvostoliiton solmima rauha suinkaan sitä merkinnyt, että YKSILÖIHMISET olisivat kuuluneet tuon rauhan piiriin".

• Anonyymi

Aloittajalla on ihan omanlaisensa maksutavat.

• Anonyymi

Jeesus on tietenkin vain kirjallinen hahmo kuten Sinuhe Egyptiläinen tai Harry Potter.

Hassua aikuisen ihmisen sitoa maailmankuvaansa moiseen.

• Anonyymi

Usko ottaa vastaan kaiken, minkä Jeesus Kristus on edestämme tehnyt.
      Epäusko ei ota vastaan mitään. Se torjuu kaiken, minkä Jeesus Kristus on meidän edestämme tehnyt.
      Usko Jeesukseen Kristukseen ottaa vastaan Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Usko ottaa vastaan pelastuksen armolahjan.
      Epäusko Jeesukseen Kristukseen torjuu Jumalan armon ja syntiemme sovituksen. Se hylkää ja ylenkatsoo pelastuksen armolahjan.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2 Kor. 6)

s-seutulainen

• Anonyymi

Paavali sanoi todellakin: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." Siinä ei mainita ehtoa. Siinä ei sanota "jos uskot".

Jos sovitus on tehty koko maailmalle, se on tehty myös ateisteille. Muuten kyse ei ole sovituksesta vaan tarjouksesta.

Usko ei tee sovituksesta totta. Sovitus tekee uskon mahdolliseksi. Ei toisin päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sanoi todellakin: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." Siinä ei mainita ehtoa. Siinä ei sanota "jos uskot".

Jos sovitus on tehty koko maailmalle, se on tehty myös ateisteille. Muuten kyse ei ole sovituksesta vaan tarjouksesta.

Usko ei tee sovituksesta totta. Sovitus tekee uskon mahdolliseksi. Ei toisin päin.

AAMEN!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ja usko !

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jumalan synnyttämä Usko siis vaaditaan pelastukseen !

Jja ilman sitä Uskoa siis "hukutaan" / joudutaan kadotukseen / ei pelastuta / ei nähdä Taivasten valtakuntaa, kuten Raamatussa monella eri tapaa asia selvästi kerrotaan !

Siinä on koko ilosanoman YDIN, jonka te raukat haluatte kieltää !

Teidän harjoittamanne itsepetos ja itse itselle valehteleminen on todella säälittävää touhua !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ja usko !

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jja ilman sitä Uskoa siis "hukutaan" / joudutaan kadotukseen / ei pelastuta / ei nähdä Taivasten valtakuntaa, kuten Raamatussa monella eri tapaa asia selvästi kerrotaan !

Teidän harjoittamanne itsepetos ja itse itselle valehteleminen on todella säälittävää touhua !

Se, että jotakin VAADITAAN, on siis ILOsanoman eli HYVIEN uutisten YDIN.

:D : D : D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Infernalismi raiskaa sovituksen sanan ohella myös äidinkielen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ja usko !

Jumala oli Kristukseesa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on Jumalan sanaa, ei minun:

Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

Juuri niin. Mutta kenen usko? Raamattu itse vastaa:

"Sillä ei ole kysymys siitä, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan Jumalasta, joka on armollinen." (Room. 9:16)
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan." (2. Kor. 5:19)

Eli: Jos sovitus on Jumalan teko, se ei raukea minun epäuskooni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja yhtäkkiä sana "otollinen" tarkoittaa samaa kuin sovitettu... 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Mutta kenen usko? Raamattu itse vastaa:

"Sillä ei ole kysymys siitä, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan Jumalasta, joka on armollinen." (Room. 9:16)
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan." (2. Kor. 5:19)

Eli: Jos sovitus on Jumalan teko, se ei raukea minun epäuskooni.

Ei raukea, ei, mutta epäuskoisella ei ole Pyhää Henkeä, eikä hän ole Kristuksessa.

12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)

Epäuskoinen Saulus ( Paavali ) ei ollut Kristuksessa, hänessä ei ollut Pyhää Henkeä perintöosan, Jumalan lapseuden vakuutena.

Kuten Paavali omakohtaisesti todistaa Kristuksessa olemisestaan.

7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.
        (Room 16)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ja tässä lisää asiaa:

Tässä on se sovituksen sana !

2. Kor. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Ilosanoman julistaminen, eli:

Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa !

Jankkaajille tiedoksi se, että jos asia olisi kuten te herhoissanne luulette, niin silloin koko tuo evankeliumin / ilosanoman julistaminen olisi täysin turhaa touhua !

Eli Kristus olisi lähettänyt kaikki ihan turhaan ilosanomaa julistamaan:

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Eikä tuon harhaopin mukaan edes uskoakaan tarvita, sillä sen mukaan on aivan se ja sama uskooko ihminen eläissään tai ei, kun kerran Jumala on jo pelastanut ja pelastaa ihan kaikki kaikki ihmiset, siis jopa täysin ilman uskoa !

Sitä minä vain en kykene käsittämään, että kuinka joku voi uskoa tuollaiseen noin hataraan harhaoppiin ???

Jo vähäiselläkin tarkastelulla kun se paljastuu täydeksi valheeksi !

Se on käsittämätöntä !

• Anonyymi

Juuri niin: pitää vain uskoa, että sovitus on jo tapahtunut.
        Ei tehdä siitä vaikeampaa kuin Paavali sen esitti.

"Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran." (2. Kor. 5:18)
        "Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." (2. Kor. 5:20)

Tässä ei vaadita uskoa jotta sovitus tapahtuisi - vaan kehotetaan ottamaan vastaan jo tapahtunut sovitus. Evankeliumia ei julisteta siksi, että jotain vielä puuttuisi, vaan jotta ihmiset tietäisivät, mitä Kristus on jo tehnyt heidän puolestaan.

Ja jos kaikki on "Jumalasta", kuten Paavali sanoo (2. Kor. 5:18), silloin myöskään ihmisen oma kyky uskoa ei voi olla sovituksen ehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran." (2. Kor. 5:18)
        "Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." (2. Kor. 5:20)

Tässä ei vaadita uskoa jotta sovitus tapahtuisi - vaan kehotetaan ottamaan vastaan jo tapahtunut sovitus. Evankeliumia ei julisteta siksi, että jotain vielä puuttuisi, vaan jotta ihmiset tietäisivät, mitä Kristus on jo tehnyt heidän puolestaan.

Ja jos kaikki on "Jumalasta", kuten Paavali sanoo (2. Kor. 5:18), silloin myöskään ihmisen oma kyky uskoa ei voi olla sovituksen ehto.

Juuri näin! Selkeää, kirkasta evankeliumia .

• Anonyymi

Näppärästi loikkasit sovituksen sanan YLI! Kenguruteologi! 😅😅😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näppärästi loikkasit sovituksen sanan YLI! Kenguruteologi! 😅😅😅

Tämä oli siis suunnattu Nellielle, joka pelottelee meitä kadotuksella, jollei llydy vastinetta koineekreikasta. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli siis suunnattu Nellielle, joka pelottelee meitä kadotuksella, jollei llydy vastinetta koineekreikasta. 🙂

Po. jolle ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vaatii uskoa, että kääntyy Jumalan kehoituksen ja Herran Jeesuksen kristuksen pyynnöstä, ottamaan vastaan Jumalan armon, Jumalan armon evankeliumin kuultuaan.

Siis se, että suostuu ottamaan vastaan sovituksen Jeesuksessa Kristuksessa.

Uskovan tunniste on Raamatussa ilmoitettu ja se on:

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10)

Ei ole uskon sanasta mitään erillistä sovituksen sanaa, elämän sanaa, pelastuksen evankeliumia, sanaa rististä, vaan se on yksi ja sama evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, minkä kuuleminen vaikuttaa sydämen kääntymyksen Herran puoleen tai Jumalan kehoituksen ja Jeesuksen kristuksen pyynnön hylkäämisen.

Uskovan, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyn tunnista on, että hän Herranaan huutaa avuksensa Jeesusta Kristusta.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1Kor 1)

17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        ( Room 10)

Siis Totuuden sanan kuulemisen kautta, tapahtuu kääntymys tai sitten ei.

Jumala kutsuu ja kuuntelee, kuinka kutsutut vastaavat.

2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Jumala auttaa armahduksen vastaanottaneita, antamalla heille Pyhän Hengen.

11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. ( Tiit 2)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Lakkaa jo ja älä jaksa.

• Anonyymi

Sitä minä olen jo ehtinyt toivoa "kaikki pelastuu opin" jankkaajilta, jotka jatkavat kai katkeraan loppuunsa asti jankkaamistaan täällä.

Ja todellakin tuollainen itse itselleen valehtelu / uskottelu ei ole mitään älykkään ihmisen toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä minä olen jo ehtinyt toivoa "kaikki pelastuu opin" jankkaajilta, jotka jatkavat kai katkeraan loppuunsa asti jankkaamistaan täällä.

Ja todellakin tuollainen itse itselleen valehtelu / uskottelu ei ole mitään älykkään ihmisen toimintaa.

Näin kirjoittaa ihminen, joka ei osaa suomea. Lue infernalisti 2 Kor. 5:19 sata kertaa. Tämä on laiskanläksy.

• Anonyymi

Lakkaa sinä kyntesi! 😁

• Anonyymi

Infernalismin mielipuolisiis: Jeesukseen uskova julistaa toiselle Jeesukseen uskivalle, että tämän usko Jeesukseen ei RIITÄ - että on uskottava myös helvettiin.

Kuvitelkää: ihminen, joka väittää uskovansa Jeesukseen, asettuu toisen Jeesukseen uskovan uskon Tuomariksi!

Kumman asialla hän on: toisen Puolustajan vaiko VELJIEMME syyttäjän?

Totisesti tässä käy toteen Jeesuksen sanat fariseuksille, jotka tekivät jumalan valtakunnan lapseksi tulleesta Perkeleen lapsen.

Kammottavaa.

• Sovituksella on aina hinta. Mikä olikaan ko. sovituksen hinta?

• Anonyymi

Sovituksella on hinta, jos jompikumpi osapuoli sitä vaatii. Meille ei ole edellytyksiä vaatia Jumalalta yhtikäs mitään, eikä Hän vaadi meiltä mitään.

Mutta jos haluaa puhua sovituksesta jonkun keinotekoisen, hinnan ideasta irti pääsemättömän ulkopuolisen tarkkailijan silmin, niin vastaan: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna.

Sen tulee riittää meillä, kun se kerran riittää Jumalalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Sovituksella on hinta, jos jompikumpi osapuoli sitä vaatii. Meille ei ole edellytyksiä vaatia Jumalalta yhtikäs mitään, eikä Hän vaadi meiltä mitään.

Mutta jos haluaa puhua sovituksesta jonkun keinotekoisen, hinnan ideasta irti pääsemättömän ulkopuolisen tarkkailijan silmin, niin vastaan: Jeesus Kristus ristiinnaulittuna.

Sen tulee riittää meillä, kun se kerran riittää Jumalalle.

>>> eikä Hän vaadi meiltä mitään...

Kyllähän Raamatun Jumala vaatii ihmisiltä ja paljon. Jumala ei ole ristillä roikkuva ryöväri, ilman odotuksia, vaatimuksia tai ansioita.

>>> Jeesus Kristus ristiinnaulittuna...

Ookei. Raamatun Jumala näki, että ihmiskunta oli turmeltunut. Ihmiskunnan synnin turmeleman tilan sovittamiseksi tarvittiin sijaisuhri. Tuo sijaisuhri oli Jeesus. Raamatun mukaan Jumala antoi UHRIKSI poikansa - Jeesuksen.

Jos ajatellaan sanaa "UHRI", mitä se uskoville merkitsee ja mitä käsite pitää sisällään?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> eikä Hän vaadi meiltä mitään...

Kyllähän Raamatun Jumala vaatii ihmisiltä ja paljon. Jumala ei ole ristillä roikkuva ryöväri, ilman odotuksia, vaatimuksia tai ansioita.

>>> Jeesus Kristus ristiinnaulittuna...

Ookei. Raamatun Jumala näki, että ihmiskunta oli turmeltunut. Ihmiskunnan synnin turmeleman tilan sovittamiseksi tarvittiin sijaisuhri. Tuo sijaisuhri oli Jeesus. Raamatun mukaan Jumala antoi UHRIKSI poikansa - Jeesuksen.

Jos ajatellaan sanaa "UHRI", mitä se uskoville merkitsee ja mitä käsite pitää sisällään?

Virke "Kyllähän Raamatun Jumala vaatii ihmisiltä ja paljon" on pötyä.

Samoin virke "Ihmiskunnan synnin turmeleman tilan sovittamiseksi tarvittiin sijaisuhri."

Samoin käsite "SIJAISuhri."

Joten keskustelua ei pääse syntymään. Mutta ainahan sitä voi monologilla yrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin virke "Ihmiskunnan synnin turmeleman tilan sovittamiseksi tarvittiin sijaisuhri."

Joten keskustelua ei pääse syntymään. Mutta ainahan sitä voi monologilla yrittää.

Nim. Henki on oikeassa. Jumala vaatii ihmisiltä Lain noudattamista ja se on paljon se. Jeesustelijat jotka sanovat että Laki on kumottu ansaitsevat myllynkiven kaulaan. Jumalan sana on Laki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nim. Henki on oikeassa. Jumala vaatii ihmisiltä Lain noudattamista ja se on paljon se. Jeesustelijat jotka sanovat että Laki on kumottu ansaitsevat myllynkiven kaulaan. Jumalan sana on Laki.

Mistä teitä sekundajuutalaisia sikiää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varo sanojasi. Jumala näkee ja kuulee kaiken.

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa, sinäkö sen päätät, mistä ihmiset saavat puhua ja mistä eivät? Olet aivan liian mitätön siihen tehtävään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa rasistiselta ja selvästi antisemitismiselta kommentilta. Jännää, että ylläpito sulkee silmänsä ja antaa tuollaisen sonnan lojua uskovaisten keskustelupalstalla.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kuulostaa rasistiselta ja selvästi antisemitismiselta kommentilta. Jännää, että ylläpito sulkee silmänsä ja antaa tuollaisen sonnan lojua uskovaisten keskustelupalstalla.

Et hiffannut piiloviestiä

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jaa, sinäkö sen päätät, mistä ihmiset saavat puhua ja mistä eivät? Olet aivan liian mitätön siihen tehtävään.

No onpas neiti herkkähipiäinen ja sisälukutaidoton! :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et hiffannut piiloviestiä

En minäkään ymmärtänyt piiloviestiäsi. Mikähän sen sisältö mahtoi olla?

• Anonyymi

Jeesus sovitti opetuslspsiinsa, lamppuöljyllä tai kuivana.

• Anonyymi

Ja amispetteri on taas jättänyt koulun väliin...

• Anonyymi

Aloitus sisältää ovelan harhan, jota on vaikea nähdä. Jumala sovitti maailman itsensä kanssa mutta jokaisen ihmisen on päätettävä omalta kohdaltaan, hyväksyykö hän tuon sovituksen kohdalleen.

2.Korinttolaiskirje:
      5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Pelastus ei siis ole automaatio niinkuin aloituksesta voisi päätellä.

• Anonyymi

"Jumala sovitti maailman itsensä kanssa mutta jokaisen ihmisen on päätettävä omalta kohdaltaan, hyväksyykö hän tuon sovituksen kohdalleen"

on ajatussisällöltään suurin piirtein yhtä syfiliittinen kuin olisi virke:

"Suomi solmi rauhan Neuvostoliiton kanssa vuonna 1944, mutta jokaisen suomalaisen on päätettävä OMALTA kohdaltaan, hyväksyykö hän tuon rauhan OMALLE kohdalleen (jollei hyväksy, niin Neuvostoliiton pommit putoilevat hänen päälleen)."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala sovitti maailman itsensä kanssa mutta jokaisen ihmisen on päätettävä omalta kohdaltaan, hyväksyykö hän tuon sovituksen kohdalleen"

on ajatussisällöltään suurin piirtein yhtä syfiliittinen kuin olisi virke:

"Suomi solmi rauhan Neuvostoliiton kanssa vuonna 1944, mutta jokaisen suomalaisen on päätettävä OMALTA kohdaltaan, hyväksyykö hän tuon rauhan OMALLE kohdalleen (jollei hyväksy, niin Neuvostoliiton pommit putoilevat hänen päälleen)."

Ontuu pahasti tuo vertaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ontuu pahasti tuo vertaus.

Totta kai se ontuu sellaisen mielestä, joka ei ymmärrä mistään mitään. Jos käsittäisit edes, mistä on kyse, sinä kyllä selostaisit, mistä kohtaa ja minkä vuoksi se ontuu, mutta kun ei - pelkkä idioottimainen tölväisy: Ontuu pahasti tuo vertaus. Vähän sellaista amisvälitunnin tasoista argumentaatiota, vai mitä olet mieltä, uupelo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai se ontuu sellaisen mielestä, joka ei ymmärrä mistään mitään. Jos käsittäisit edes, mistä on kyse, sinä kyllä selostaisit, mistä kohtaa ja minkä vuoksi se ontuu, mutta kun ei - pelkkä idioottimainen tölväisy: Ontuu pahasti tuo vertaus. Vähän sellaista amisvälitunnin tasoista argumentaatiota, vai mitä olet mieltä, uupelo?

Puhuuko Jeesus puppua, kun Hän ajaa edestään pois nuo kirotut, sinne tuli järveen, joka on varattu paholaiselle ja hänen omilleen. ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuuko Jeesus puppua, kun Hän ajaa edestään pois nuo kirotut, sinne tuli järveen, joka on varattu paholaiselle ja hänen omilleen. ?

Siinä kohdassa tuomitaan kansakuntia. Eli jos suomalaiset tuomitaan kansakuntana, sinne mennään koko konkkaronkka. Ei auta sunkaan Jeesuksen kehuminen eikä pelkääminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ajattelitko sillä tulijärvestä kertovalla Raamatun paikalla KUMOTA sovituksen sanan?

Sitä vaan. Kukin hölmöilköön omaan piikkiinsä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe