”Ja hän kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli.”
Matt 4:23
JEESUS JA EVANKELIUMI
40
209
Vastaukset
- Anonyymi
Ja Jesus vaelsi ympäri kaiken Galilean, ja opetti heidän synagogissansa, ja saarnasi valtakunnan evankeliumia, ja paransi kaikkinaiset taudit ja kaiken sairauden kansan seassa.
- Anonyymi
Och han gick omkring i hela Galileen och undervisade i deras synagogor och predikade evangelium om riket och botade alla slags sjukdomar och allt slags skröplighet bland folket.
- Anonyymi
And Jesus went about all Galilee, teaching in their synagogues, and preaching the gospel of the kingdom, and healing all manner of sickness and all manner of disease among the people.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
And Jesus went about all Galilee, teaching in their synagogues, and preaching the gospel of the kingdom, and healing all manner of sickness and all manner of disease among the people.
Kuningaskunnan evankeliumia. Se tulee taas voimaan, kun kirkon ajan uskovat pian temmataan ylös. Nyt pelastumme pelkästään Jumalan armosta, uskon kautta >Jeesuksen sovitusvereen. Jeesuksen aikana oli olennaista uskoa, että hän on Messias.
- Anonyymi
”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.”
Matt 24:14- Anonyymi
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.
Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall änden komma.
And this gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli elekeepä hättäillä sen hommanno kanssa. Elellä pollotellaan vain niin kuin ennenkin.
- Anonyymi
Oli täysin edesvastuutonta viedä ylivoimaista terveysosaamista hautaan. Miksi se ei opettanut taitojaan tuhansille muille?
Taisi olla käytösä vain niiloylimainion temput! Eikä yksikään parantanut.- Anonyymi
Sen ajan lammaspaimenten huijaamiseksi, ei olisi tarvittu edesYlivainion tasoisia temppuja.
- Anonyymi
Sillä hän opetti opetuslapsiaan ja sanoi heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin, ja he tappavat hänet; ja kun hän on tapettu, nousee hän kolmen päivän perästä ylös".
Mark 9:31
- Anonyymi
Jeesuksella olisi mennyt hyvin jos ei olisi sapattina parantanut.
Siitäj uutalaiset eivät tykänneet ja tappoivat Jumalan pojan.- Anonyymi
Jumala on sapatin Herra, ei toisinpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei kuitenkaan auttanut kun meni sapattina parantamaan ja juutalaiset siitä pillastuivat niin, että päättivät tappaa.
Jeesus sanoi tekevänsä alati töitä ja myös Häntä seuraavat joutuivat juutalaisten vainottavaksi sapatin vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei kuitenkaan auttanut kun meni sapattina parantamaan ja juutalaiset siitä pillastuivat niin, että päättivät tappaa.
Jeesus sanoi tekevänsä alati töitä ja myös Häntä seuraavat joutuivat juutalaisten vainottavaksi sapatin vuoksi.Jeesuksen kuolema oli Jumalan suunnitelma.
Mark 8:31
”Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen kuolema oli Jumalan suunnitelma.
Mark 8:31
”Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.”Niin Jumala poisti lain kirouksen ja avasi uuden Hengen liiton pakanoille.
Harvat sen kuitenkaaan ottivat vastaan kun se tarkoitti juutalaisten vainoa sapatin vuoksi. Siinä ajassa ei ollut helppoa tunnustaa uskoa Jeesukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Jumala poisti lain kirouksen ja avasi uuden Hengen liiton pakanoille.
Harvat sen kuitenkaaan ottivat vastaan kun se tarkoitti juutalaisten vainoa sapatin vuoksi. Siinä ajassa ei ollut helppoa tunnustaa uskoa Jeesukseen.Jumalan lait ja käskyt eivät ole mikään kirous , vaan siunaus.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan lait ja käskyt eivät ole mikään kirous , vaan siunaus.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]Laki ei kuitenkaan pelasta, koska kukaan ( paitsi Jeesus ) ei pysty pitämään lakia 100%. Vähempi ei riitä.
Vain Jeesus pelastaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🎚️🎚️🎚️
- Anonyymi
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Jeesus varoitti siitä väärästä opetuksesta, kun sanotaan, että lait on kumottu ja nyt vaan pelkillä julistuksilla mennään väkisin sisälle Jumalan valtakuntaan.- Anonyymi
Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala ei ole ihminen.
Jumalan sana pysyy.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+] - Anonyymi
Laki on voimassa, ja kukaan meistä ei pysty lakia täyttämään. Siksi Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti syntimme verellään, jotta uskon kautta pelastuisimme. Laki on opettajamme. Se osoittaa meille, miten syntisiä olemme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki on voimassa, ja kukaan meistä ei pysty lakia täyttämään. Siksi Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti syntimme verellään, jotta uskon kautta pelastuisimme. Laki on opettajamme. Se osoittaa meille, miten syntisiä olemme.
Lain ja käskyjen perustehtävä on, että sitä noudatetaan ja eletään lakia noudattamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain ja käskyjen perustehtävä on, että sitä noudatetaan ja eletään lakia noudattamalla.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella, ettei olisi joutunut vastuuseen murhasta/murhista.
- Anonyymi
Jumalan, Mooseksen juutalaisille antamat lait ovat eri asia kuin Jumalan käsky. Jeesus antoi uuden käskyn rakastaa ja lupasi Pyhän Hengen siitä muistuttamaan.
Eikä se tietenkään ole raskasta, jos Pyhä Henki johtaa.
Jos itse lihallisesti vääntää Mooseksen laista, se yhtä helvettiä.- Anonyymi
Jeesus ilmaisi asian vain eri sanoin, mutta kyllä lait ja käskyt ovat voimassa alkuperäisissä muodoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ilmaisi asian vain eri sanoin, mutta kyllä lait ja käskyt ovat voimassa alkuperäisissä muodoissaan.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.Roistojen makea päiväuni, että lait on kumottu. Nyt vaan mennään pelkkien henkien pillin mukaan.
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
- Anonyymi
Lasarus parka, joutui loppuelämänsä haisemaan ruumiille. Kunnes kupsahti toisen kerran.
- Anonyymi
Ei haissut. Höpiset turhia.
- Anonyymi
Jeesus Kristus itse on evankeliumi.
- Anonyymi
Jeesus Kristus on itse evankeliumi, ei mikään tarina Jeesuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus Kristus on itse evankeliumi, ei mikään tarina Jeesuksesta.
Ilosanoma=evankeliumi
Luuk.2
9 Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet,
10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ILOSANOMAN, suuren ilon koko kansalle.
11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilosanoma=evankeliumi
Luuk.2
9 Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet,
10 mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ILOSANOMAN, suuren ilon koko kansalle.
11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.Evankeliumi=Vapahtaja Jeesus Kristus, Herra !
- Anonyymi
Jeesus varoitti tästä ajasta, kun sanotaan, että lait ovat historiaa ja nyt vain julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.
- Anonyymi
Ei Jeesus mitään sellaista varoittanut
Jos olisi jostain varoittanut niin herjaavista nettihörhöistä, jotka eivät ymmärrä mitään.- Anonyymi
Jeesuksen varoitus tästä ajasta, kun näin opetetaan:
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Kyllä lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ja leijona ja lammas ovat vierekkäin. Mutta se aika on vasta tulevaisuudessa, ei vielä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen varoitus tästä ajasta, kun näin opetetaan:
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Kyllä lait ja käskyt ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ja leijona ja lammas ovat vierekkäin. Mutta se aika on vasta tulevaisuudessa, ei vielä.Ei Tarsolaiset murhamiehet voi lakeja kumota, vaikka heillä onkin siihen vahva henkilökohtainen intressi.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Tarsolaiset murhamiehet voi lakeja kumota, vaikka heillä onkin siihen vahva henkilökohtainen intressi.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Jeesus lähetti lisää lainopettajia uuden liiton aikaan. Mutta totuuden puhujille ei löydy yösijaa.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25718146Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7610353Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3336836Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai574743Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki344576Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.793318"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172952Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen952460Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit281864MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä241752