On hellekesä ja kuskit hikoavat pitkissä lahkeissa kuumassa maisemakonttorissaan.TAHDON MATKUSTAA TURVALLISEMMIN enkä jännittää pysyykö kuski tajuissaan uniformussaan! JÄRJESTÄKÄÄ PERKELE TYÖNANTAJAT KULJETTAJILLE SÄÄNMUKAINEN TYÖASU!!!!.....niin ja sit vielä semmosia pikku propelleita pyörimään, jotka kuivattavat kuskin hikinorot.
KUSKIN "HELLEVAATETUS"
53
6013
Vastaukset
- ompa maailman kirjat sekaisin
Oliko joku muka meistä kuljettajista huolissaan??no ei ainakaan lukemani mukaan sähän vaan halusit turvallisempaa kyytiä??Soita vaikka pikku palaute puhelimeen ja kerro että sinua huolestuttaa että kuinka me teitä asiakkaita kuljetaan niin ehkäpä asia korjaantuu...me ei voida enää vaikuttaa mihinkään meitä koskeviin asioihin,siitä piti huolen uusi kuljettajasopimus joten te varmaan joudutte vielä pari vuotta(sopimus on voimassa vuoteen 2007)kattomaan minkälaiseen kyytiin tulette.SORRY..
- Perhe kyydissä
Perheeni matkustaa paljon Pohjolan liikenteellä ja lämpöä on riittänyt auringolta. Olen kiinnittänyt huomiota kuljettajien vakiona pysyvään työasuun vuodenajasta riippumatta. Näyttää koskevan kaikkia kuljetusyhtiöitä. Olemme saaneet ystävällistä palvelua kiitos. Matkustusturvallisuus lisääntyisi, jos aluksen kapteenin ruumiinlämmönhuoltoon kiinnitettäisiin huomiota. Olisinpa tyytyväinen, jos vaikkapa perheeni "oma" bussiyhtiö aloittaisi ensimmäisenä kuljettajien järkevän, turvallisuuteen tähtäävän vaatetuksen huomioimisen.
- Pohjolan kuski
Meillä Pohjolan Liikenteellä on melkein kaikissa busseissa ilmastointi (joissakin kaupunkiliikenteen busseissa vain kuljettajalle), joten ei syytä huoleen! Kuljettajan paikalla lämpö pysyy miellyttävänä, vaikka aurinko paistaa. Vaikka kuljettajat saavatkin halutessaan lyhythihaisen paidan, ei sitä kannata ilmastoidussa autossa käyttää jos ei halua vilustua.
- tyhmä kysyy
Hei sillo ku ratikka syöksy Stokkan seinään (olin paikal)....nii sillo oli kova helle. ku sitä onnettomuutta tutkitti ni opittiiks siit mitää?
- eräissä yhtiöissä
Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.
- vinossa//
eräissä yhtiöissä kirjoitti:
Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.
...jossakin yhtiössä sallitaan naiselle hame, muttei miehelle shortseja. Hame on mukavasti vilpoisampi kuin pitkät housut. Tai kai sitten siellä on miehillekin skotti-kilttejä.
- oikeneeko//
eräissä yhtiöissä kirjoitti:
Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.
...yhtiössä ei "v.......a" shortsien käytöstä. Se yhtiö osaa asettaa inhimillisyys- ja turvallisuusasiat oikeaan arvoon. Hienoa!
- callup
Onko shortsit aiheellinen työvaate?
Käyttäisitkö? miksi?
KIITOS KULJETTAJAT, KUN JAKSATTE KULJETTAA
MEITÄ MONENMOISIA TALLAAJIA *ojentaa ruu-
sun --- - Kuljettaja58
Ainakin meidän bussiyhtiössä jutellaan aina taukotuvassa siitä kun kuumuuden takia suurimmalla osalla kuskeista esiintyy n.s. melkein taju kankaalla tilanteita helteen takia liikenteessä. Usein ote herpaantuu ja auto ajautuu jo lähelle piennarta tai vastaantulevalle kaistalle ennekuin olo vähäksi aikaa helpottuu. Tätä tapahtuu päivittäin pitkillä matkoilla vaikka on ilmastoinnit ja yms. Työnantaja ei hyväksy kesäälläkään n.s. hellevarustusta vaan puku päällä ja piste. Aurinko vaan sattuu aika kuumasti porottamaan kohtalaisen ison tuulilasin lävitse.
- Perhe kyydissä
TAUKOTUPA...KUUNTELEEKO KUKAAN????? Ei shortsit vähennä luotettavuutta ja uskottavuutta PÄINVASTOIN !!! On taottava ajatuksia, kun auto ja ajatukset ovat kuumat. ÄLKÄÄ HYLÄTKÖ ASIAA, JOKA LISÄÄ TURVALLISUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!
- yksi vanhempi
Oma nuoreni on tulossa huomena rippikoululeiriltä. Soitanpa seurakunnalle, että varmistavat tilausajonkuljettajan vaatteet! Onhan se tärkeämpää, että kuljettajalla on puku kuin nuorilla mahdollisimman terveellinen kotimatka Aholansaasresta Espooseen???!!! EI TÄÄ SYSTEEMI VOI OLLA TÄSTÄ MAAILMASTA !!!
- uupunut kuski
Vaatetuksen lisäksi myös syytä miettiä, kuljettajan työpäivän pituutta.
Tiukassa kaupunkiliikenteessä 10. tunnin päivät j 13. tunnin sidonnaisuudet ovat karmeita.
Meitä on monta jo uupunut1
Ammatinvaihtoko edessä? - cc-kuljettaja
moni bussikuski uupuu ja hakee sairaslomaa, osa ei kuntoudu ikinä enää ammattiin.
syynä ovat juuri nämä ylipitkät ja tiukat ajopäivät, kuvitelkaa tekevänne työtä 40-50 asteen kuumuudessa kuskin kopissa, työpäivän pituus 9-11. tuntia, välillä tauko, jossain linja-autoasemalla.
Paikalliskuskin työ on todella raskasta, tuhansia pysäkkikäyntejä, rahastusta, ruuhkaa ja se sietämätön kuumuus ja aikataulu, tarpeilleenkin pitäisi päästä, mutta missä?
eikä työsuojelu koske linja-autonkuljettajaa, helteellä olisi pidettävä 15. minuutin tauko joka tunti, kuljettajan tilassa on pahimmillaan yli 50. asteen kuumuus, lisäksi vialliset autot ovat vielä kuumempia(lämpöhanat päällä)
Inhimillisyytä peliin!
Lisäksi ehdottomasti shortisit helteellä ja t-paita, mutta yksinään ne eivät riitä, päivien pituus kuntoon, ratin takana on ihminen vaativassa ammatissa1- Sitä se on
Ei voi kuin suositella jokaiselle vastustamaan mätää kehitystä ja kovasti! Koska joku kaunis päivä se niin "hyvä" kehitus lankeaa omaan nilkkaan. Tämä mätä kehitys on kaikkea mitä Suomessa tapahtuu, suosi aina sitä halvinta ja halvinta, jossain menee raja ja halpa tarkoittaa lopulta että kone tekee sen työn kun se on halvinta! Ammatinvaihdot ei ole niin helppoja kuin joku voi väittää että vaihda alaa. No mulla on aika hyvin asiat, onneksi.
Kai se vaihtoehto on sitten että pitää vaan alkaa sairastelemaan työntekijän jos alkaa mennä liian rankaksi. On vaikka keksittävä syitä jos ei muuten.
Mutta auttaako se lakkoilukaan? Auttoko?
T.hengessä mukana. - Risuparta
Sitä se on kirjoitti:
Ei voi kuin suositella jokaiselle vastustamaan mätää kehitystä ja kovasti! Koska joku kaunis päivä se niin "hyvä" kehitus lankeaa omaan nilkkaan. Tämä mätä kehitys on kaikkea mitä Suomessa tapahtuu, suosi aina sitä halvinta ja halvinta, jossain menee raja ja halpa tarkoittaa lopulta että kone tekee sen työn kun se on halvinta! Ammatinvaihdot ei ole niin helppoja kuin joku voi väittää että vaihda alaa. No mulla on aika hyvin asiat, onneksi.
Kai se vaihtoehto on sitten että pitää vaan alkaa sairastelemaan työntekijän jos alkaa mennä liian rankaksi. On vaikka keksittävä syitä jos ei muuten.
Mutta auttaako se lakkoilukaan? Auttoko?
T.hengessä mukana.Eihän se auttanut kun te s-------n pitkäkorvat menitte töihin ja menette vaikka kuinka ajaisimme teidän etujanne,Ei lyhene työpäivät tai hommata ilmastointeja autoihin tai muitakaan turvavarusteita,kiitos teille pitkäkorvat???
- sorkkis
Miksi busseissa on niin kuuma. Syy on ihan selvä, koska linja-auto ei ole työpaikka, niin sitä ei koske mitkään asetukset työturvallisuus laista.Joten suomessa on aika paljon ihmisiä jotka tekevät töitä muualla kuin työpaikalla. Kuskin Työpaikka on varikko alue johon joutuu vain työnantaja puuttumaan. Joka on yleensä siellä itse töissä ja haluaa itselleen paremmat työ olot.
- Concordia-Kuljettaja
Meidän työpaikalla,kaksi kuljettajaa lähti kesken päivän ajosta, kun tuli helleuupumus, molemmilla takana kaksi pitkää päivää, onni oli, että ei skenyt kohtaus päälle kesken ajon, katastrofin vaara piilee alalla.
Vaatii rohkeutta ilmoittaa ajomestarille, että ei kykene enää ajamaan, tietää, että sen jälkeen tulee vielä huonommat ajosarjat ja lakaa simputus.
Mikä tässä on tärkeintä, matkustajien turvallisuus vai raha? Raha menee kaiken edelle, jos ei, niin miten vuonna 2005, kuljettajilla teetetään 10. tunnin ajopäiviä ja kahden tunnin tauko päälle?
Kysymys on raskaasta kaupunkiliikenteestä.
Onko tarkoituksena tuoda Afrikan maista kaikki kuljettajat, heillä on helteensietokyky suurempi ja eivät kuulu ammattiliittoon ym.
liitoille ja työsuojelupiirille kysymys, miksi kuljettajan tilaa ei katsota työpaikaksi, siellä hän työnsä tekee?
Miksi ei työsuojelu koske linja-autonkuljettajaa
Miksi ajopäivät ovat niin pitkiä?
palkattomat katkot pois!.Normaali työpäivä(max 8. tuntia) kuljettajalle ja olosuhteet kuntoon-
Pitääkö jotain tapahtua?
turha jälkeenpäin mumista!
Ihminen on ihminen ,tässäkin työssä, tuolla päättävissä elimissä ja varikon pöydän takana, eivät ymmärrä ongelmista mitään, paperilla vaaditaan vaan lisää joustoa, hyvää asiakapalvelua, kuljettaja saattaa ajaa puolitajuissaan bussia, kun ei aivotoiminta riitä ymmärtämään, että jotain on vikaa! - Vaadin palvelua
Miksi kuljettajilla ei ole lakkia päässään?
Entiellä Hkl:llä oli hieno koppalakki, oikea vanhan ajan ajurinlakki, helteelläkin mielestäni kuljettajan on pukeuduttava, virkatakkiin, kravattiin, koppalakkiin, näin luodaan ammatin arvostus.
Kerrospukeutuminen on ratkaisu kuumiin työoloihin ja kyllä konttorissakin voi olla kuuma kesällä, tosin vieressä on juomaautomaatti ja vessa, mutta kuski voi kantaa mukanaan termospulloa, se käy sekä janoon, että rakon tyhjentämiseen.
Palvelusväellä pitääkin olla palvelijan puku!- .....
tuntuipa mukavalta naurahtaa :)
Sota-aikanakin huumori kannatteli jaksamaan. - bussinkuljettaja
Tule istumaan kellonympärykseksi kyytiin kuumana hellepäivänä lakki päässä ja takki päällä, niin katsotaan sen jälkeen sitä mielipidettä uudestaan. Lämpötila kuljettajan paikalla voi olla pahimmillaan lähes 50 astetta.
- kim
bussinkuljettaja kirjoitti:
Tule istumaan kellonympärykseksi kyytiin kuumana hellepäivänä lakki päässä ja takki päällä, niin katsotaan sen jälkeen sitä mielipidettä uudestaan. Lämpötila kuljettajan paikalla voi olla pahimmillaan lähes 50 astetta.
Se koppalakkijuttuhan oli vain vitsi, luitko sen loppuun asti.
Te kuljettajat olette uskomattoman sisukkaasti selviytyneet pitkästä helleajasta, täytyy vain ihmetellä jaksamistanne. - Ichdiene
Kyllä palvelija tulee näyttää palvelijalta eikä miltään shortsiasuiselta pelleltä. Kuljettaja on vain ja ainoastaanasiakkaiden palvelija. Silloin on näytettävä PALVELIJALTA eikä variksenpelättimeltä!
Paita ylös asti napitettu, kravatti, tumma liivipuku ja koppalakki.
- taksipasi
soita liikenneministeriöön sieltä ne pukeutumismääräykset tulee ...ja ulakieltoa jos shortsit erehdyt aamulla laittaan
- Paikkuri
Valitus kuljettajan työolosuhteista on tehty oikeuskanserille.
Valituksen tekijänä eräs HelB:n kuljettaja, kaveri on oikealla asialla,HelB:llä ajatellaan työssäjaksamista esim: näin sopimuksen mukainen 10. minuutin kahvitauko sijoitetaan työvuoron loppuun ,tai ruokatunnin loppuun, eli todellista elpymistä ei tule, samoin ruokatunti voidaan sijoittaa alkamaan aamulla kello 6-7.00.
Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!
Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon! - mrl586
Paikkuri kirjoitti:
Valitus kuljettajan työolosuhteista on tehty oikeuskanserille.
Valituksen tekijänä eräs HelB:n kuljettaja, kaveri on oikealla asialla,HelB:llä ajatellaan työssäjaksamista esim: näin sopimuksen mukainen 10. minuutin kahvitauko sijoitetaan työvuoron loppuun ,tai ruokatunnin loppuun, eli todellista elpymistä ei tule, samoin ruokatunti voidaan sijoittaa alkamaan aamulla kello 6-7.00.
Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!
Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!"Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!"
Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen tauon päättäreillä.
"Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!"
HELB ei neuvottele AKT:n kanssa. KTV taitaa olla oikea järjestö noihin neuvotteluihin. - vpk
mrl586 kirjoitti:
"Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!"
Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen tauon päättäreillä.
"Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!"
HELB ei neuvottele AKT:n kanssa. KTV taitaa olla oikea järjestö noihin neuvotteluihin.>Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.
Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania. - JBA-831
vpk kirjoitti:
>Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.
Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."
Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.
Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.
PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisesti - vpk
JBA-831 kirjoitti:
"Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."
Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.
Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.
PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisestiEipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.
Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!
Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!
Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella. - JBA-831
vpk kirjoitti:
Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.
Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!
Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!
Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona."
VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö - vpk
JBA-831 kirjoitti:
"Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona."
VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö>VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö
Ei tuota kannata hävetä, maailma on pullollaan multipersoonia ja mielikuvituskavereita. - mrl586
vpk kirjoitti:
Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.
Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!
Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!
Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!"
Onpas! Tampereelta löytyy lähes joka linjan päättäriltä sellainen koppi, jossa on vessa.
"Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!"
Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n linjan 39 aikataulusta.
"Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."
TKL:n nysseissa on helppo vaihtaa ennen päättäriä Nekalan halli -teksti linjakilpeen. Tämä käy hyvin nopeasti. - vpk
mrl586 kirjoitti:
"Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!"
Onpas! Tampereelta löytyy lähes joka linjan päättäriltä sellainen koppi, jossa on vessa.
"Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!"
Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n linjan 39 aikataulusta.
"Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."
TKL:n nysseissa on helppo vaihtaa ennen päättäriä Nekalan halli -teksti linjakilpeen. Tämä käy hyvin nopeasti.>Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n
>linjan 39 aikataulusta.
Jälleen asiantunteva kommentti, koko linjaa ei edes helleaikana ajeta!
Pitäisköhän Helin kanssa puhua sun touhuistas, no olkoon... - JBA-831
vpk kirjoitti:
>Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n
>linjan 39 aikataulusta.
Jälleen asiantunteva kommentti, koko linjaa ei edes helleaikana ajeta!
Pitäisköhän Helin kanssa puhua sun touhuistas, no olkoon...Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta
- NAB-740
JBA-831 kirjoitti:
Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta
No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!
- JBA-831
NAB-740 kirjoitti:
No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!
"No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!"
Vai niinkö luulet? En ollut tuon viestin kirjoitushetkellä minkään
tietokoneen lähistöllä.
En ole mrl586! - NAB-740
JBA-831 kirjoitti:
"No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!"
Vai niinkö luulet? En ollut tuon viestin kirjoitushetkellä minkään
tietokoneen lähistöllä.
En ole mrl586!Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä.
- JBA-831
NAB-740 kirjoitti:
Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä.
"Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä."
PDA-laite on tietokone!
En ole tuo henkilö! - köpöttelijä
JBA-831 kirjoitti:
"Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."
Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.
Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.
PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisestiYhden bussilinjan päättäri on H:gin messukeskuksen luona. Kuljettajilla ei ole aikaa tällä päättärillä ehtiä wc:hen, koska he pakkasellakin vetävät kalun esiin ja koettavat olla näkymättömissä katoksen päädyn takana. Liukastuin siihen kerran: 10 cm paksu iso jääalue keltaista "kiireellä heitettyä". Tämä on viime talven totuutta.
- taksikuski.
Ainakin helsingissä on shortsien käyttö sallittu. Tuli sen jälkeen kun hameetkin oli sallittuja.
- Nimetön
JBA-831 kirjoitti:
Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta
Jaa, että Scania-pellet käyvät vessoissa vain talvikaudella?
- bon-kuski
köpöttelijä kirjoitti:
Yhden bussilinjan päättäri on H:gin messukeskuksen luona. Kuljettajilla ei ole aikaa tällä päättärillä ehtiä wc:hen, koska he pakkasellakin vetävät kalun esiin ja koettavat olla näkymättömissä katoksen päädyn takana. Liukastuin siihen kerran: 10 cm paksu iso jääalue keltaista "kiireellä heitettyä". Tämä on viime talven totuutta.
Minkäs teet tarpeet tehtävä kun ei työnantaja ole autoihin wc:tä keksinyt asennuttaa,
- JBA-831
JBA-831 kirjoitti:
"Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä."
PDA-laite on tietokone!
En ole tuo henkilö!Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella.
- JBA-831
JBA-831 kirjoitti:
Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella.
"Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella."
Minulla ei ole multipersoonia! mrl586:tta ei kannata kutsua tuolla nimellä!
K202 Forumin ylläpitäjä
JBA-831 - ajamisesta nauttiva kuski
bon-kuski kirjoitti:
Minkäs teet tarpeet tehtävä kun ei työnantaja ole autoihin wc:tä keksinyt asennuttaa,
bon-kuski siirry kaukoliikenteen puolelle
niin on aina wc mukana - bon-kuski
vpk kirjoitti:
>Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.
Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania.Eipä niitä 5minuutteja vain jää päättäreille kuin joskus aamuisin,kun ei vielä ketään liiku ja illalla kun liikenne hiljenee.
- B10BLE
JBA-831 kirjoitti:
"Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella."
Minulla ei ole multipersoonia! mrl586:tta ei kannata kutsua tuolla nimellä!
K202 Forumin ylläpitäjä
JBA-831Niinpä niin...
Kannattaisiko mälköstyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä. Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan.
Toisaalta, kun sen herrasta napatun valokuvan on nähnyt, niin ei ihmetytä sitten pisaran vertaa ;-)
Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh... Tekijänoikeussyistä ei kyseistä (melkoisen ikimuistettavaa) kuvaa ole syytä laittaa julkiseen levitykseen ;) - mrl586
B10BLE kirjoitti:
Niinpä niin...
Kannattaisiko mälköstyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä. Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan.
Toisaalta, kun sen herrasta napatun valokuvan on nähnyt, niin ei ihmetytä sitten pisaran vertaa ;-)
Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh... Tekijänoikeussyistä ei kyseistä (melkoisen ikimuistettavaa) kuvaa ole syytä laittaa julkiseen levitykseen ;)Turhaan itket tällä keskustelualueella. Vai haluatko pysyvän porttikiellon K202 Forumille?
"Kannattaisiko mrl586-tyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä."
Kukahan K202 Forumilla hölmöillyt? Sanoisin, että sinä ja sinun kaverisi B12M ovat hölmöilleet jo aivan liikaa!!!
Seuraavasta keskustelun sabotoinnista seuraa pysyvä porttikielto K202 Forumille. Päätöksestä ei voi valittaa.
Teiltä molemmilta on evätty jo nyt pääsy ns. multimedia-alueille.
"Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen."
Lähes täyttä valhetta koko juttu. Itselläni on käytössä kaksi nimimerkkiä, joiden käyttöön on hyvin perustellut syyt.
Loput 32 nimimerkkiä on muiden käytössä.
Edellisenä yönä B12M väitti, että moderator team on moderoinnut erästä ketjua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska moderoinnin suoritti phpBB-ohjelmisto. Myöhemmin samana päivänä ylläpito poisti osan ketjun paskaviesteistä.
Mielivaltainen muokkaaminen? En ole muokannut mitään mielivaltaisesti. Kyseessä on aivan normaalia moderointia.
Moderointiseula tiukentuu tästä päivästä alkaen. Jos et ole tyytyväinen moderointiseulan tiheyteen, siirry jollekin muulle forumille.
"Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan."
Sinun käytöksesi K202 Forumilla on sabotoivaa. Et osaa keskustella kunnolla. Käytöksesi on suorastaan ala-arvoista.
"Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh..."
Kuola valuu?
Taitaa sinun suusta kohta valua kuola.
Hanki faktoja, ennen kuin väität mitään paskarotteloksi.
Jaa, sinä harrastat linja-autojen halailua?
-----------------------------------------------
K202 Forumin ylläpito
mrl586 - B10BLE
mrl586 kirjoitti:
Turhaan itket tällä keskustelualueella. Vai haluatko pysyvän porttikiellon K202 Forumille?
"Kannattaisiko mrl586-tyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä."
Kukahan K202 Forumilla hölmöillyt? Sanoisin, että sinä ja sinun kaverisi B12M ovat hölmöilleet jo aivan liikaa!!!
Seuraavasta keskustelun sabotoinnista seuraa pysyvä porttikielto K202 Forumille. Päätöksestä ei voi valittaa.
Teiltä molemmilta on evätty jo nyt pääsy ns. multimedia-alueille.
"Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen."
Lähes täyttä valhetta koko juttu. Itselläni on käytössä kaksi nimimerkkiä, joiden käyttöön on hyvin perustellut syyt.
Loput 32 nimimerkkiä on muiden käytössä.
Edellisenä yönä B12M väitti, että moderator team on moderoinnut erästä ketjua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska moderoinnin suoritti phpBB-ohjelmisto. Myöhemmin samana päivänä ylläpito poisti osan ketjun paskaviesteistä.
Mielivaltainen muokkaaminen? En ole muokannut mitään mielivaltaisesti. Kyseessä on aivan normaalia moderointia.
Moderointiseula tiukentuu tästä päivästä alkaen. Jos et ole tyytyväinen moderointiseulan tiheyteen, siirry jollekin muulle forumille.
"Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan."
Sinun käytöksesi K202 Forumilla on sabotoivaa. Et osaa keskustella kunnolla. Käytöksesi on suorastaan ala-arvoista.
"Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh..."
Kuola valuu?
Taitaa sinun suusta kohta valua kuola.
Hanki faktoja, ennen kuin väität mitään paskarotteloksi.
Jaa, sinä harrastat linja-autojen halailua?
-----------------------------------------------
K202 Forumin ylläpito
mrl586Ei sitten mälkönen tullut mieleen, että tänne voi kuka tahansa kirjoittaa nimimerkillä "B10BLE" koska sitä ei ole rekisteröity. Nimittäin minä en ole tuota ylläolevaa kirjoittanut, vaikka olen samaa mieltä monesta asiasta mitä viestissä mainittiin...Ilmeisesti olet itse kirjoittanut tuon B10BLE-nimimerkillä kirjoitetun viestin jotta voit mustamaalata ja haukkua niitä foorumisi käyttäjiä, jotka eivät ole samaa mieltä kaikista asioista? Kohtuullisen säälittävää touhua...Kyllähän tuon saisi selville suomi24:n ylläpidosta että onko mrl586:n ja ylläoleva "B10BLE" nimimerkillä kirjoitettu viesti tullut samasta ip-osoitteesta...
- kuski 12v ajan
tänä kesänä eli2005 vuonna ensimmäistä kertaa ei tule huutoa kun ajamme shortsit jalassa.vihdoinkin ymmärrystä työnjohdolta/ytv:ltä.
Johtuneeko vapaus 2003v tapahtuneesta ikävästä raitiovaunuturmasta. - Partajugi
Nyt tarvitaan pikemminkin pakkasvaatetusta tällä hetkellä, mutta taistellaan porukalla paremmat kesävaatteet edes ensi kesäksi.
Myöskin Käde Kähärä, pyydä pomoltasi paremmat byysat ettei ole sellaiset löttäpöksyt kuin nykyään sulla on. Juhanakin tykkäis kun olisi piukemmat.
Kaljat tarjoon helmessä tervetuloa. - Talkoo-Taavetti
Vieläköhän sillä on ne samat jotka ruiskutin siankusella märäksi kun pyrki rikkuriksi kauan sitten ?
- Partajugi
Ainakin hyvin kulahtaneet ja roikkuvat löttäpöksyt ovat.
Voi olla samatkin, sillä ovat kuin siankusella kertaaleen kuorrutetut.
Mitenköhän se poka siellä pienoisbussissa kun Käde kuskina kuin kaatopaikalta repäisty löttäpöksyineen, risupartoineen ja voimakkaine hajuineen ? - Anonyymi
Voi olla se Kädekin eläkkeellä, niinkuin Rossikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232538- 1351945
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631276Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151271En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771131Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271113Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451079Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831029Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse60992