KUSKIN "HELLEVAATETUS"

Tahdon turvallisemman matkan!

On hellekesä ja kuskit hikoavat pitkissä lahkeissa kuumassa maisemakonttorissaan.TAHDON MATKUSTAA TURVALLISEMMIN enkä jännittää pysyykö kuski tajuissaan uniformussaan! JÄRJESTÄKÄÄ PERKELE TYÖNANTAJAT KULJETTAJILLE SÄÄNMUKAINEN TYÖASU!!!!.....niin ja sit vielä semmosia pikku propelleita pyörimään, jotka kuivattavat kuskin hikinorot.

52

5654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompa maailman kirjat sekaisin

      Oliko joku muka meistä kuljettajista huolissaan??no ei ainakaan lukemani mukaan sähän vaan halusit turvallisempaa kyytiä??Soita vaikka pikku palaute puhelimeen ja kerro että sinua huolestuttaa että kuinka me teitä asiakkaita kuljetaan niin ehkäpä asia korjaantuu...me ei voida enää vaikuttaa mihinkään meitä koskeviin asioihin,siitä piti huolen uusi kuljettajasopimus joten te varmaan joudutte vielä pari vuotta(sopimus on voimassa vuoteen 2007)kattomaan minkälaiseen kyytiin tulette.SORRY..

    • Perhe kyydissä

      Perheeni matkustaa paljon Pohjolan liikenteellä ja lämpöä on riittänyt auringolta. Olen kiinnittänyt huomiota kuljettajien vakiona pysyvään työasuun vuodenajasta riippumatta. Näyttää koskevan kaikkia kuljetusyhtiöitä. Olemme saaneet ystävällistä palvelua kiitos. Matkustusturvallisuus lisääntyisi, jos aluksen kapteenin ruumiinlämmönhuoltoon kiinnitettäisiin huomiota. Olisinpa tyytyväinen, jos vaikkapa perheeni "oma" bussiyhtiö aloittaisi ensimmäisenä kuljettajien järkevän, turvallisuuteen tähtäävän vaatetuksen huomioimisen.

      • Pohjolan kuski

        Meillä Pohjolan Liikenteellä on melkein kaikissa busseissa ilmastointi (joissakin kaupunkiliikenteen busseissa vain kuljettajalle), joten ei syytä huoleen! Kuljettajan paikalla lämpö pysyy miellyttävänä, vaikka aurinko paistaa. Vaikka kuljettajat saavatkin halutessaan lyhythihaisen paidan, ei sitä kannata ilmastoidussa autossa käyttää jos ei halua vilustua.


      • tyhmä kysyy

        Hei sillo ku ratikka syöksy Stokkan seinään (olin paikal)....nii sillo oli kova helle. ku sitä onnettomuutta tutkitti ni opittiiks siit mitää?


      • eräissä yhtiöissä

        Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.


      • vinossa//
        eräissä yhtiöissä kirjoitti:

        Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.

        ...jossakin yhtiössä sallitaan naiselle hame, muttei miehelle shortseja. Hame on mukavasti vilpoisampi kuin pitkät housut. Tai kai sitten siellä on miehillekin skotti-kilttejä.


      • oikeneeko//
        eräissä yhtiöissä kirjoitti:

        Saa valita vaatekertaan joko suorat housut ja hameen tai kahdet suorat housut, lisäksi kesäaikana ei tarvitse käyttää krakaa. Shortseja ei tietääkseni mikään yhtiö tarjoa, mutta yhdessä ei vittuilla niiden käytöstä. On vaan henkilöstä itsestään kiinni haluaako hikoilla.

        ...yhtiössä ei "v.......a" shortsien käytöstä. Se yhtiö osaa asettaa inhimillisyys- ja turvallisuusasiat oikeaan arvoon. Hienoa!


    • callup

      Onko shortsit aiheellinen työvaate?
      Käyttäisitkö? miksi?
      KIITOS KULJETTAJAT, KUN JAKSATTE KULJETTAA
      MEITÄ MONENMOISIA TALLAAJIA *ojentaa ruu-
      sun ---

    • Kuljettaja58

      Ainakin meidän bussiyhtiössä jutellaan aina taukotuvassa siitä kun kuumuuden takia suurimmalla osalla kuskeista esiintyy n.s. melkein taju kankaalla tilanteita helteen takia liikenteessä. Usein ote herpaantuu ja auto ajautuu jo lähelle piennarta tai vastaantulevalle kaistalle ennekuin olo vähäksi aikaa helpottuu. Tätä tapahtuu päivittäin pitkillä matkoilla vaikka on ilmastoinnit ja yms. Työnantaja ei hyväksy kesäälläkään n.s. hellevarustusta vaan puku päällä ja piste. Aurinko vaan sattuu aika kuumasti porottamaan kohtalaisen ison tuulilasin lävitse.

      • Perhe kyydissä

        TAUKOTUPA...KUUNTELEEKO KUKAAN????? Ei shortsit vähennä luotettavuutta ja uskottavuutta PÄINVASTOIN !!! On taottava ajatuksia, kun auto ja ajatukset ovat kuumat. ÄLKÄÄ HYLÄTKÖ ASIAA, JOKA LISÄÄ TURVALLISUUTTA !!!!!!!!!!!!!!!


    • yksi vanhempi

      Oma nuoreni on tulossa huomena rippikoululeiriltä. Soitanpa seurakunnalle, että varmistavat tilausajonkuljettajan vaatteet! Onhan se tärkeämpää, että kuljettajalla on puku kuin nuorilla mahdollisimman terveellinen kotimatka Aholansaasresta Espooseen???!!! EI TÄÄ SYSTEEMI VOI OLLA TÄSTÄ MAAILMASTA !!!

    • uupunut kuski

      Vaatetuksen lisäksi myös syytä miettiä, kuljettajan työpäivän pituutta.

      Tiukassa kaupunkiliikenteessä 10. tunnin päivät j 13. tunnin sidonnaisuudet ovat karmeita.
      Meitä on monta jo uupunut1
      Ammatinvaihtoko edessä?

    • cc-kuljettaja

      moni bussikuski uupuu ja hakee sairaslomaa, osa ei kuntoudu ikinä enää ammattiin.

      syynä ovat juuri nämä ylipitkät ja tiukat ajopäivät, kuvitelkaa tekevänne työtä 40-50 asteen kuumuudessa kuskin kopissa, työpäivän pituus 9-11. tuntia, välillä tauko, jossain linja-autoasemalla.

      Paikalliskuskin työ on todella raskasta, tuhansia pysäkkikäyntejä, rahastusta, ruuhkaa ja se sietämätön kuumuus ja aikataulu, tarpeilleenkin pitäisi päästä, mutta missä?

      eikä työsuojelu koske linja-autonkuljettajaa, helteellä olisi pidettävä 15. minuutin tauko joka tunti, kuljettajan tilassa on pahimmillaan yli 50. asteen kuumuus, lisäksi vialliset autot ovat vielä kuumempia(lämpöhanat päällä)
      Inhimillisyytä peliin!
      Lisäksi ehdottomasti shortisit helteellä ja t-paita, mutta yksinään ne eivät riitä, päivien pituus kuntoon, ratin takana on ihminen vaativassa ammatissa1

      • Sitä se on

        Ei voi kuin suositella jokaiselle vastustamaan mätää kehitystä ja kovasti! Koska joku kaunis päivä se niin "hyvä" kehitus lankeaa omaan nilkkaan. Tämä mätä kehitys on kaikkea mitä Suomessa tapahtuu, suosi aina sitä halvinta ja halvinta, jossain menee raja ja halpa tarkoittaa lopulta että kone tekee sen työn kun se on halvinta! Ammatinvaihdot ei ole niin helppoja kuin joku voi väittää että vaihda alaa. No mulla on aika hyvin asiat, onneksi.

        Kai se vaihtoehto on sitten että pitää vaan alkaa sairastelemaan työntekijän jos alkaa mennä liian rankaksi. On vaikka keksittävä syitä jos ei muuten.

        Mutta auttaako se lakkoilukaan? Auttoko?

        T.hengessä mukana.


      • Risuparta
        Sitä se on kirjoitti:

        Ei voi kuin suositella jokaiselle vastustamaan mätää kehitystä ja kovasti! Koska joku kaunis päivä se niin "hyvä" kehitus lankeaa omaan nilkkaan. Tämä mätä kehitys on kaikkea mitä Suomessa tapahtuu, suosi aina sitä halvinta ja halvinta, jossain menee raja ja halpa tarkoittaa lopulta että kone tekee sen työn kun se on halvinta! Ammatinvaihdot ei ole niin helppoja kuin joku voi väittää että vaihda alaa. No mulla on aika hyvin asiat, onneksi.

        Kai se vaihtoehto on sitten että pitää vaan alkaa sairastelemaan työntekijän jos alkaa mennä liian rankaksi. On vaikka keksittävä syitä jos ei muuten.

        Mutta auttaako se lakkoilukaan? Auttoko?

        T.hengessä mukana.

        Eihän se auttanut kun te s-------n pitkäkorvat menitte töihin ja menette vaikka kuinka ajaisimme teidän etujanne,Ei lyhene työpäivät tai hommata ilmastointeja autoihin tai muitakaan turvavarusteita,kiitos teille pitkäkorvat???


    • sorkkis

      Miksi busseissa on niin kuuma. Syy on ihan selvä, koska linja-auto ei ole työpaikka, niin sitä ei koske mitkään asetukset työturvallisuus laista.Joten suomessa on aika paljon ihmisiä jotka tekevät töitä muualla kuin työpaikalla. Kuskin Työpaikka on varikko alue johon joutuu vain työnantaja puuttumaan. Joka on yleensä siellä itse töissä ja haluaa itselleen paremmat työ olot.

    • Concordia-Kuljettaja

      Meidän työpaikalla,kaksi kuljettajaa lähti kesken päivän ajosta, kun tuli helleuupumus, molemmilla takana kaksi pitkää päivää, onni oli, että ei skenyt kohtaus päälle kesken ajon, katastrofin vaara piilee alalla.

      Vaatii rohkeutta ilmoittaa ajomestarille, että ei kykene enää ajamaan, tietää, että sen jälkeen tulee vielä huonommat ajosarjat ja lakaa simputus.

      Mikä tässä on tärkeintä, matkustajien turvallisuus vai raha? Raha menee kaiken edelle, jos ei, niin miten vuonna 2005, kuljettajilla teetetään 10. tunnin ajopäiviä ja kahden tunnin tauko päälle?

      Kysymys on raskaasta kaupunkiliikenteestä.

      Onko tarkoituksena tuoda Afrikan maista kaikki kuljettajat, heillä on helteensietokyky suurempi ja eivät kuulu ammattiliittoon ym.

      liitoille ja työsuojelupiirille kysymys, miksi kuljettajan tilaa ei katsota työpaikaksi, siellä hän työnsä tekee?

      Miksi ei työsuojelu koske linja-autonkuljettajaa
      Miksi ajopäivät ovat niin pitkiä?

      palkattomat katkot pois!.Normaali työpäivä(max 8. tuntia) kuljettajalle ja olosuhteet kuntoon-

      Pitääkö jotain tapahtua?

      turha jälkeenpäin mumista!
      Ihminen on ihminen ,tässäkin työssä, tuolla päättävissä elimissä ja varikon pöydän takana, eivät ymmärrä ongelmista mitään, paperilla vaaditaan vaan lisää joustoa, hyvää asiakapalvelua, kuljettaja saattaa ajaa puolitajuissaan bussia, kun ei aivotoiminta riitä ymmärtämään, että jotain on vikaa!

    • Vaadin palvelua

      Miksi kuljettajilla ei ole lakkia päässään?
      Entiellä Hkl:llä oli hieno koppalakki, oikea vanhan ajan ajurinlakki, helteelläkin mielestäni kuljettajan on pukeuduttava, virkatakkiin, kravattiin, koppalakkiin, näin luodaan ammatin arvostus.

      Kerrospukeutuminen on ratkaisu kuumiin työoloihin ja kyllä konttorissakin voi olla kuuma kesällä, tosin vieressä on juomaautomaatti ja vessa, mutta kuski voi kantaa mukanaan termospulloa, se käy sekä janoon, että rakon tyhjentämiseen.

      Palvelusväellä pitääkin olla palvelijan puku!

      • .....

        tuntuipa mukavalta naurahtaa :)
        Sota-aikanakin huumori kannatteli jaksamaan.


      • bussinkuljettaja

        Tule istumaan kellonympärykseksi kyytiin kuumana hellepäivänä lakki päässä ja takki päällä, niin katsotaan sen jälkeen sitä mielipidettä uudestaan. Lämpötila kuljettajan paikalla voi olla pahimmillaan lähes 50 astetta.


      • kim
        bussinkuljettaja kirjoitti:

        Tule istumaan kellonympärykseksi kyytiin kuumana hellepäivänä lakki päässä ja takki päällä, niin katsotaan sen jälkeen sitä mielipidettä uudestaan. Lämpötila kuljettajan paikalla voi olla pahimmillaan lähes 50 astetta.

        Se koppalakkijuttuhan oli vain vitsi, luitko sen loppuun asti.
        Te kuljettajat olette uskomattoman sisukkaasti selviytyneet pitkästä helleajasta, täytyy vain ihmetellä jaksamistanne.


      • Ichdiene

        Kyllä palvelija tulee näyttää palvelijalta eikä miltään shortsiasuiselta pelleltä. Kuljettaja on vain ja ainoastaanasiakkaiden palvelija. Silloin on näytettävä PALVELIJALTA eikä variksenpelättimeltä!
        Paita ylös asti napitettu, kravatti, tumma liivipuku ja koppalakki.


    • taksipasi

      soita liikenneministeriöön sieltä ne pukeutumismääräykset tulee ...ja ulakieltoa jos shortsit erehdyt aamulla laittaan

      • Paikkuri

        Valitus kuljettajan työolosuhteista on tehty oikeuskanserille.
        Valituksen tekijänä eräs HelB:n kuljettaja, kaveri on oikealla asialla,HelB:llä ajatellaan työssäjaksamista esim: näin sopimuksen mukainen 10. minuutin kahvitauko sijoitetaan työvuoron loppuun ,tai ruokatunnin loppuun, eli todellista elpymistä ei tule, samoin ruokatunti voidaan sijoittaa alkamaan aamulla kello 6-7.00.

        Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
        siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!
        Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!


      • mrl586
        Paikkuri kirjoitti:

        Valitus kuljettajan työolosuhteista on tehty oikeuskanserille.
        Valituksen tekijänä eräs HelB:n kuljettaja, kaveri on oikealla asialla,HelB:llä ajatellaan työssäjaksamista esim: näin sopimuksen mukainen 10. minuutin kahvitauko sijoitetaan työvuoron loppuun ,tai ruokatunnin loppuun, eli todellista elpymistä ei tule, samoin ruokatunti voidaan sijoittaa alkamaan aamulla kello 6-7.00.

        Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
        siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!
        Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!

        "Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
        siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!"

        Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen tauon päättäreillä.

        "Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!"

        HELB ei neuvottele AKT:n kanssa. KTV taitaa olla oikea järjestö noihin neuvotteluihin.


      • vpk
        mrl586 kirjoitti:

        "Ajatelkaa ihiset kuljettajan työoloja paahtavassa helteessä ,tiukka ajotahti, tauot sijoitettu täysin päin P:TÄ ja työpaikalla ei ilmastointia, vaikka lämpötila nousee yli neljäänkymmeneen asteeseen, siis työsuojeleu ei velvoita linja-autonkuljettajalle taukoa, vaikka työrupeama voi olla 5,5 tuntia ja
        siellä paikallisbussissa on todella kuuma ja jos yrität avata ikkunan, suyntyy Hitonmoinen veto ja sairaslomalle!"

        Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen tauon päättäreillä.

        "Tärkeää asiaa oikeuskanslerille, työsuojelupiirile ja sinne HELB:le ja AKT:lle nyt toimiin ja yhteinen kunnon sopimus aikaan, työolot kuntoon!"

        HELB ei neuvottele AKT:n kanssa. KTV taitaa olla oikea järjestö noihin neuvotteluihin.

        >Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.


        Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania.


      • JBA-831
        vpk kirjoitti:

        >Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.


        Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania.

        "Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."

        Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.

        Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.

        PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisesti


      • vpk
        JBA-831 kirjoitti:

        "Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."

        Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.

        Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.

        PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisesti

        Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.

        Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!

        Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!

        Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella.


      • JBA-831
        vpk kirjoitti:

        Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.

        Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!

        Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!

        Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella.

        "Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona."

        VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö


      • vpk
        JBA-831 kirjoitti:

        "Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona."

        VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö

        >VÄÄRIN!!! En ole mrl586! Kyseessä on aivan eri henkilö


        Ei tuota kannata hävetä, maailma on pullollaan multipersoonia ja mielikuvituskavereita.


      • mrl586
        vpk kirjoitti:

        Eipä asiattomutesi mitään, osoitit oivasti, että markärupi ja JBA-jotain ovat yksi ja sama persoona.

        Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!

        Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!

        Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella.

        "Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!"

        Onpas! Tampereelta löytyy lähes joka linjan päättäriltä sellainen koppi, jossa on vessa.

        "Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!"

        Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n linjan 39 aikataulusta.

        "Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."

        TKL:n nysseissa on helppo vaihtaa ennen päättäriä Nekalan halli -teksti linjakilpeen. Tämä käy hyvin nopeasti.


      • vpk
        mrl586 kirjoitti:

        "Ja vessakäyntejä EI OLE päättäreillä, kun eihän niissä ole niitä vessojakaan (paitti Scaniahan käy oivasti paskahuussista)!"

        Onpas! Tampereelta löytyy lähes joka linjan päättäriltä sellainen koppi, jossa on vessa.

        "Aikatauluissa ei todellakaan ole mitään 5 min ylimääräisiä vessa-aikoja!"

        Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n linjan 39 aikataulusta.

        "Valtaosassa autoista ei pahemmin ruuvailla linjakilpiä päättäreillä, uusimmissa se onnistuu muutamalla näppäinpainalluksella."

        TKL:n nysseissa on helppo vaihtaa ennen päättäriä Nekalan halli -teksti linjakilpeen. Tämä käy hyvin nopeasti.

        >Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n
        >linjan 39 aikataulusta.

        Jälleen asiantunteva kommentti, koko linjaa ei edes helleaikana ajeta!

        Pitäisköhän Helin kanssa puhua sun touhuistas, no olkoon...


      • JBA-831
        vpk kirjoitti:

        >Onpas! Tälläinen ylimääräinen aika löytyy mm. TKL:n
        >linjan 39 aikataulusta.

        Jälleen asiantunteva kommentti, koko linjaa ei edes helleaikana ajeta!

        Pitäisköhän Helin kanssa puhua sun touhuistas, no olkoon...

        Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta


      • NAB-740
        JBA-831 kirjoitti:

        Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta

        No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!


      • JBA-831
        NAB-740 kirjoitti:

        No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!

        "No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!"

        Vai niinkö luulet? En ollut tuon viestin kirjoitushetkellä minkään
        tietokoneen lähistöllä.

        En ole mrl586!


      • NAB-740
        JBA-831 kirjoitti:

        "No varmaan ymmärsit sen ihan niin kuin piti, koska itse kirjoititkin sen!"

        Vai niinkö luulet? En ollut tuon viestin kirjoitushetkellä minkään
        tietokoneen lähistöllä.

        En ole mrl586!

        Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä.


      • JBA-831
        NAB-740 kirjoitti:

        Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä.

        "Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä."

        PDA-laite on tietokone!

        En ole tuo henkilö!


      • köpöttelijä
        JBA-831 kirjoitti:

        "Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania."

        Matkustajat eivät rynni autoon päättäreillä. Rynnimistä voi hillitä sillä, että laittaa linjakilpiin määränpääksi varikon.

        Aikatauluihin on varattu tavallisesti noin 5 min ylimääräistä vessassakäyntiaikaa, mutta jos linjaa ajetaan jollain paskalla Volvo-jätekasalla, niin tuota aikaa ei ole, koska päätteelle ei keritä ajoissa.

        PS. Anteeksi, oli pakko vastata vähemmän asiallisesti

        Yhden bussilinjan päättäri on H:gin messukeskuksen luona. Kuljettajilla ei ole aikaa tällä päättärillä ehtiä wc:hen, koska he pakkasellakin vetävät kalun esiin ja koettavat olla näkymättömissä katoksen päädyn takana. Liukastuin siihen kerran: 10 cm paksu iso jääalue keltaista "kiireellä heitettyä". Tämä on viime talven totuutta.


      • taksikuski.

        Ainakin helsingissä on shortsien käyttö sallittu. Tuli sen jälkeen kun hameetkin oli sallittuja.


      • Nimetön
        JBA-831 kirjoitti:

        Mikäli ymmärsin tuon mrl586:n viestin oikein, niin hän tarkoittaa talvikautta

        Jaa, että Scania-pellet käyvät vessoissa vain talvikaudella?


      • bon-kuski
        köpöttelijä kirjoitti:

        Yhden bussilinjan päättäri on H:gin messukeskuksen luona. Kuljettajilla ei ole aikaa tällä päättärillä ehtiä wc:hen, koska he pakkasellakin vetävät kalun esiin ja koettavat olla näkymättömissä katoksen päädyn takana. Liukastuin siihen kerran: 10 cm paksu iso jääalue keltaista "kiireellä heitettyä". Tämä on viime talven totuutta.

        Minkäs teet tarpeet tehtävä kun ei työnantaja ole autoihin wc:tä keksinyt asennuttaa,


      • JBA-831
        JBA-831 kirjoitti:

        "Eli oletkin sitten mrl586_pda, koska et ollut tietokoneen lähistöllä."

        PDA-laite on tietokone!

        En ole tuo henkilö!

        Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella.


      • JBA-831
        JBA-831 kirjoitti:

        Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella.

        "Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella."

        Minulla ei ole multipersoonia! mrl586:tta ei kannata kutsua tuolla nimellä!

        K202 Forumin ylläpitäjä
        JBA-831


      • ajamisesta nauttiva kuski
        bon-kuski kirjoitti:

        Minkäs teet tarpeet tehtävä kun ei työnantaja ole autoihin wc:tä keksinyt asennuttaa,

        bon-kuski siirry kaukoliikenteen puolelle
        niin on aina wc mukana


      • bon-kuski
        vpk kirjoitti:

        >Jokainen linja-autonkuljettaja voi pitää lyhyen >tauon päättäreillä.


        Hyvä pässi, matkustajat rynnii päättäreillä jo auton nähdessään heti sisään ja aikataulutkin puskevat niskassa, joten ei niitä taukoja pahemmin pidellä, ja taatusti jää tauot väliin, jos alla vielä on jäte-Scania.

        Eipä niitä 5minuutteja vain jää päättäreille kuin joskus aamuisin,kun ei vielä ketään liiku ja illalla kun liikenne hiljenee.


      • B10BLE
        JBA-831 kirjoitti:

        "Minulla ei ole PDA-laitetta, kuten multipersoonallani kalsarimakella."

        Minulla ei ole multipersoonia! mrl586:tta ei kannata kutsua tuolla nimellä!

        K202 Forumin ylläpitäjä
        JBA-831

        Niinpä niin...

        Kannattaisiko mälköstyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä. Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan.

        Toisaalta, kun sen herrasta napatun valokuvan on nähnyt, niin ei ihmetytä sitten pisaran vertaa ;-)

        Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh... Tekijänoikeussyistä ei kyseistä (melkoisen ikimuistettavaa) kuvaa ole syytä laittaa julkiseen levitykseen ;)


      • mrl586
        B10BLE kirjoitti:

        Niinpä niin...

        Kannattaisiko mälköstyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä. Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen. Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan.

        Toisaalta, kun sen herrasta napatun valokuvan on nähnyt, niin ei ihmetytä sitten pisaran vertaa ;-)

        Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh... Tekijänoikeussyistä ei kyseistä (melkoisen ikimuistettavaa) kuvaa ole syytä laittaa julkiseen levitykseen ;)

        Turhaan itket tällä keskustelualueella. Vai haluatko pysyvän porttikiellon K202 Forumille?

        "Kannattaisiko mrl586-tyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä."

        Kukahan K202 Forumilla hölmöillyt? Sanoisin, että sinä ja sinun kaverisi B12M ovat hölmöilleet jo aivan liikaa!!!

        Seuraavasta keskustelun sabotoinnista seuraa pysyvä porttikielto K202 Forumille. Päätöksestä ei voi valittaa.

        Teiltä molemmilta on evätty jo nyt pääsy ns. multimedia-alueille.

        "Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen."

        Lähes täyttä valhetta koko juttu. Itselläni on käytössä kaksi nimimerkkiä, joiden käyttöön on hyvin perustellut syyt.

        Loput 32 nimimerkkiä on muiden käytössä.

        Edellisenä yönä B12M väitti, että moderator team on moderoinnut erästä ketjua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska moderoinnin suoritti phpBB-ohjelmisto. Myöhemmin samana päivänä ylläpito poisti osan ketjun paskaviesteistä.

        Mielivaltainen muokkaaminen? En ole muokannut mitään mielivaltaisesti. Kyseessä on aivan normaalia moderointia.

        Moderointiseula tiukentuu tästä päivästä alkaen. Jos et ole tyytyväinen moderointiseulan tiheyteen, siirry jollekin muulle forumille.

        "Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan."

        Sinun käytöksesi K202 Forumilla on sabotoivaa. Et osaa keskustella kunnolla. Käytöksesi on suorastaan ala-arvoista.

        "Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh..."

        Kuola valuu?

        Taitaa sinun suusta kohta valua kuola.

        Hanki faktoja, ennen kuin väität mitään paskarotteloksi.

        Jaa, sinä harrastat linja-autojen halailua?

        -----------------------------------------------
        K202 Forumin ylläpito
        mrl586


      • B10BLE
        mrl586 kirjoitti:

        Turhaan itket tällä keskustelualueella. Vai haluatko pysyvän porttikiellon K202 Forumille?

        "Kannattaisiko mrl586-tyypin autojen ykkösfanin jo pikku hiljaa ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja myöntää hölmöilynsä."

        Kukahan K202 Forumilla hölmöillyt? Sanoisin, että sinä ja sinun kaverisi B12M ovat hölmöilleet jo aivan liikaa!!!

        Seuraavasta keskustelun sabotoinnista seuraa pysyvä porttikielto K202 Forumille. Päätöksestä ei voi valittaa.

        Teiltä molemmilta on evätty jo nyt pääsy ns. multimedia-alueille.

        "Esiintyminen usealla nimimerkillä, mielivaltainen kirjoittajien tekstien muokkaaminen omalla foorumillaan (jossa ainoa ei-mrl on ilmeisesti "DSC1104") ja niin edelleen ja niin edelleen."

        Lähes täyttä valhetta koko juttu. Itselläni on käytössä kaksi nimimerkkiä, joiden käyttöön on hyvin perustellut syyt.

        Loput 32 nimimerkkiä on muiden käytössä.

        Edellisenä yönä B12M väitti, että moderator team on moderoinnut erästä ketjua. Tämä ei pidä paikkaansa, koska moderoinnin suoritti phpBB-ohjelmisto. Myöhemmin samana päivänä ylläpito poisti osan ketjun paskaviesteistä.

        Mielivaltainen muokkaaminen? En ole muokannut mitään mielivaltaisesti. Kyseessä on aivan normaalia moderointia.

        Moderointiseula tiukentuu tästä päivästä alkaen. Jos et ole tyytyväinen moderointiseulan tiheyteen, siirry jollekin muulle forumille.

        "Ei anna mitenkään hirvittävän järkevää kuvaa kaverista, ei todellakaan."

        Sinun käytöksesi K202 Forumilla on sabotoivaa. Et osaa keskustella kunnolla. Käytöksesi on suorastaan ala-arvoista.

        "Kaveri seisoo polleana proto-paskarottelon kupeessa ververit yllä, lippis päässä kuola suun pielestä valuen. Hyvä ettei sentään halaa ko. romua, huhhuh..."

        Kuola valuu?

        Taitaa sinun suusta kohta valua kuola.

        Hanki faktoja, ennen kuin väität mitään paskarotteloksi.

        Jaa, sinä harrastat linja-autojen halailua?

        -----------------------------------------------
        K202 Forumin ylläpito
        mrl586

        Ei sitten mälkönen tullut mieleen, että tänne voi kuka tahansa kirjoittaa nimimerkillä "B10BLE" koska sitä ei ole rekisteröity. Nimittäin minä en ole tuota ylläolevaa kirjoittanut, vaikka olen samaa mieltä monesta asiasta mitä viestissä mainittiin...Ilmeisesti olet itse kirjoittanut tuon B10BLE-nimimerkillä kirjoitetun viestin jotta voit mustamaalata ja haukkua niitä foorumisi käyttäjiä, jotka eivät ole samaa mieltä kaikista asioista? Kohtuullisen säälittävää touhua...Kyllähän tuon saisi selville suomi24:n ylläpidosta että onko mrl586:n ja ylläoleva "B10BLE" nimimerkillä kirjoitettu viesti tullut samasta ip-osoitteesta...


    • kuski 12v ajan

      tänä kesänä eli2005 vuonna ensimmäistä kertaa ei tule huutoa kun ajamme shortsit jalassa.vihdoinkin ymmärrystä työnjohdolta/ytv:ltä.
      Johtuneeko vapaus 2003v tapahtuneesta ikävästä raitiovaunuturmasta.

    • Partajugi

      Nyt tarvitaan pikemminkin pakkasvaatetusta tällä hetkellä, mutta taistellaan porukalla paremmat kesävaatteet edes ensi kesäksi.
      Myöskin Käde Kähärä, pyydä pomoltasi paremmat byysat ettei ole sellaiset löttäpöksyt kuin nykyään sulla on. Juhanakin tykkäis kun olisi piukemmat.
      Kaljat tarjoon helmessä tervetuloa.

    • Talkoo-Taavetti

      Vieläköhän sillä on ne samat jotka ruiskutin siankusella märäksi kun pyrki rikkuriksi kauan sitten ?

    • Partajugi

      Ainakin hyvin kulahtaneet ja roikkuvat löttäpöksyt ovat.
      Voi olla samatkin, sillä ovat kuin siankusella kertaaleen kuorrutetut.
      Mitenköhän se poka siellä pienoisbussissa kun Käde kuskina kuin kaatopaikalta repäisty löttäpöksyineen, risupartoineen ja voimakkaine hajuineen ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe