Muistutuksena: Jotta lapsi voi siirtyä elämänkatsomustiedon opetukseen, hän ei saa kuulua kirkkoon. Erottaminen vaatii paperia ja postimerkin, helpoiten sopivan lomakkeen tekee täällä:
https://eroakirkosta.fi/erolomake/lapset
Siirtyminen kesken lukuvuoden on sallittua, mutta kätevintä toki on aloittaa heti syksyllä ET-ryhmässä. Varmaan moni rehtori joustaa ja riittää näyttää vaikka valokuva erolomakkeesta joka on postissa, mutta aina vähemmällä pääsee jos hoitaa homman esimerkiksi juuri nyt.
Tätä viestiä sopii levittää.
Uskonnosta ET-opetukseen? Vaatimuksena lapsen erottaminen kirkosta.
24
419
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri noin. Ja harva johtaja alkaa mitään dokumenttia vaatimaan.
DzzVV saattaa kunnille toimittaa tiedot kirkon jäsenistä ja muista. Kerrotaan, että sitä pikemminkin käytetään ei-jäsenten painostamiseen uskontoon et:n sijaan.Jooh, on kyllä tiedossa että rehtorit joustavat tai oikeastaan rikkovat suoraan lain henkeä ja kirjaintakin välillä. Joka tapauksessa varmempaa on laittaa myös erokirje postiin.
- Anonyymi
Lapsi oppii kyllä omat elämäntapansa ihan ilman opetustakin.
- Anonyymi
ET pyrkii just siihen, kun opetuksen lähtökohtana ei ole oppijärjestelmä niin kuin uskonnossa.
- Anonyymi
Edellytys on syrjivä, vakava yhdenvertaisuusongelma.
- Anonyymi
Kyllä. Paperi. Postiin/vienti. Heti ilmoitus koululle.
- Anonyymi
Muikkari tuli jo ennen koulun alkua. Aiheesta?
- Anonyymi
Tänä vuonna tapetilla.
- Anonyymi
Laki vaatii. Tottele.
- Anonyymi
Il moitus koululle tällä viikolla riittää.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä. Ja kyllä!
- Anonyymi
Meiltähän tämä käy.
- Anonyymi
Valtio vaatii. Muuten et pääse et-opetukseen
- Anonyymi
Sillai kai!
- Anonyymi
Tänäänkin voi toimia yhteistyössä toisen huoltajan kanssa.
- Anonyymi
Paperi ja postimerkki on pieni osa uskontoa.
- Anonyymi
Sen voi hoitaa jopa tänään. Eropreivi aamulla postilaatikkoon.
- Anonyymi
Ehtii hoitaa vielä riittävän hyvin.
- Anonyymi
Debiiliä ja ankka usta kuin aku ankasta
- Anonyymi
Elokuussa ehditään vaihtaa eeteehen.
- Anonyymi
Asian voi hoitaa suyslomallakin. Kyllä. Opetuksellista estettä ei ole.
- Anonyymi
Valinnanmahdollisuuden epäsymmetriä on epistä.
- Anonyymi
Lain vaatimuksesta erotimme lapsemme kirkon jäsenyydestä- ja evl uskonnonopetuksesta.
- Anonyymi
Kyllä, se on lain epäsuora viesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512