Mikä oli todellinen syy Velj.Salmelan lopusta

Anonyymi-ap

Salmelan suku pitkäjänteisesti kehitti kemi-tornion seutuliikennettä ja oulu-tornio kaukoliikennettä, laadukkaan kattavilla vuoroväleillä, ja palveli paikallisia vuosikymmenien ajan. Kuka oli todellinen syyllinen? En näe muuta kuin yhteiskunnan yrittäjävihamielisen ilmapiirin.
Nykyisin kemi-tornion alueella ei ole kouluajan ulkopuolella mitään liikennettä, hädin tuskin koulupäivinäkään, ja oulu-tornio välillä hassu yksittäinen vuoro satunnaisesti.

10

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kieltämättä Salmela ajoi paljon ns. sosiaalistakin liikennettä.
      Olihan siellä hyvin vanhanaikaista ja kaavoihin kangistunutta meininkiä ja uusien liikennöitsijöiden alalle tulon helpotus 90-luvun puolivälissä toi kilpailua ja hintojen laskua. Tätä Salmela ei koskaan sulattanut ja kiinnitti liikaa huomiota toisten kyttäämiseen.
      Lisäksi kalusto oli päässyt vanhenemaan, koska ei halunnut uusia sitä, jo NUrmisen ostosta lähtien hieman vanhanaikainen kalusto vanheni silmissä.
      Taisipa omistajalla keittää jo ylikin ja se näkyi toiminnan laadussa.
      Kyllä joskus firma oli hyvä ja kalusto siistiä ja hyvin huollettua.

      • Anonyymi

        Kyllä ne parroonit ja LAL olivat Salmelan lopun syy.LAL halusi Salmelasta taas yhden varoittavan esimerkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne parroonit ja LAL olivat Salmelan lopun syy.LAL halusi Salmelasta taas yhden varoittavan esimerkin.

        Niinkö? Kerrotko kuinka tämä tapahtui? Kielsikö LAL autokauppiaita myymästä autoja Salmelalle? Oliko LAL:n henkilöstö asemilla tyhjentämässä rahastuslaukkuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Kerrotko kuinka tämä tapahtui? Kielsikö LAL autokauppiaita myymästä autoja Salmelalle? Oliko LAL:n henkilöstö asemilla tyhjentämässä rahastuslaukkuja?

        Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.

        Ai niin, ne konstit jotka ovat vain sairaassa mielessäsi. Ok, hyväksyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.

        Vaikka tämän kirjoittanut henkilö on katkeroitunut hullu, oli tässäkin vahingossa mukana totuuden siemen. Salmelaa ja Anttilaa yhdistää se, että molemmat toimivat voimakkaasti muuttotappioisella alueella ja hoitivat turhan pitkään kannattamattomia vuoroja ylläpitääkseen hyvät joukkoliikennepalvelut väestökadosta ja autoistumisesta huolimatta. Tämän seurauksena kalusto pääsi vanhenemaan eikä saneeraustoimia aloitettu riittävän ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tämän kirjoittanut henkilö on katkeroitunut hullu, oli tässäkin vahingossa mukana totuuden siemen. Salmelaa ja Anttilaa yhdistää se, että molemmat toimivat voimakkaasti muuttotappioisella alueella ja hoitivat turhan pitkään kannattamattomia vuoroja ylläpitääkseen hyvät joukkoliikennepalvelut väestökadosta ja autoistumisesta huolimatta. Tämän seurauksena kalusto pääsi vanhenemaan eikä saneeraustoimia aloitettu riittävän ajoissa.

        LAL:n tikari oli ohut mutta pitkä. Teki kipeää sydämmessä.


    • Anonyymi

      Kankaanpäässä Anttilan reittejä ajaa nyt Lamminmäki. Anttila voisi yhä ajaa nuo kaikki reitit itse JOS LAL olisi antanut sen elää.

      • Anonyymi

        Voisiko tuota Anttilan tapausta sanoa jopa itsemurhaksi?
        Yhtiön toimitusjohtaja Arto Anttila oli 18 vuotta LAL:n hallituksessa, aina siihen päivään asti kun myi yhtiönsä.


      • Anonyymi

        Oletko hullu vai yksinkertainen? Ehkä yksinkertaisesti hullu.
        Anttila ehkä ajaisi jos olisi saanut juoda nuoruudenlähteestä, valitettavasti sellaisia on vain saduissa.
        Ja vielä kerran faktaa: LAL ei vaikuttanut eikä vaikuta minkään yhtiön toimintaan.
        En tunne Anttilan toimintaa, mutta oliko siellä, kuten monissa muissa firmoissa, asenne ostoliikenteisin negatiivinen, koska kilpailutuksissa vaadittiin kalustolta hieman enemmän?
        Muutamat firmathan eivät halunneet lähteä investointilaukkaan ja mielummin ajoivat tappiolla omaan piikkiin niin kauan kuin rahkeet riittivät tai lopettivat/ myivät toimintansa.
        Ja ymmärrän kyllä tuonkin ajattelutavan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe