Salmelan suku pitkäjänteisesti kehitti kemi-tornion seutuliikennettä ja oulu-tornio kaukoliikennettä, laadukkaan kattavilla vuoroväleillä, ja palveli paikallisia vuosikymmenien ajan. Kuka oli todellinen syyllinen? En näe muuta kuin yhteiskunnan yrittäjävihamielisen ilmapiirin.
Nykyisin kemi-tornion alueella ei ole kouluajan ulkopuolella mitään liikennettä, hädin tuskin koulupäivinäkään, ja oulu-tornio välillä hassu yksittäinen vuoro satunnaisesti.
Mikä oli todellinen syy Velj.Salmelan lopusta
10
249
Vastaukset
- Anonyymi
Kieltämättä Salmela ajoi paljon ns. sosiaalistakin liikennettä.
Olihan siellä hyvin vanhanaikaista ja kaavoihin kangistunutta meininkiä ja uusien liikennöitsijöiden alalle tulon helpotus 90-luvun puolivälissä toi kilpailua ja hintojen laskua. Tätä Salmela ei koskaan sulattanut ja kiinnitti liikaa huomiota toisten kyttäämiseen.
Lisäksi kalusto oli päässyt vanhenemaan, koska ei halunnut uusia sitä, jo NUrmisen ostosta lähtien hieman vanhanaikainen kalusto vanheni silmissä.
Taisipa omistajalla keittää jo ylikin ja se näkyi toiminnan laadussa.
Kyllä joskus firma oli hyvä ja kalusto siistiä ja hyvin huollettua.- Anonyymi
Kyllä ne parroonit ja LAL olivat Salmelan lopun syy.LAL halusi Salmelasta taas yhden varoittavan esimerkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne parroonit ja LAL olivat Salmelan lopun syy.LAL halusi Salmelasta taas yhden varoittavan esimerkin.
Niinkö? Kerrotko kuinka tämä tapahtui? Kielsikö LAL autokauppiaita myymästä autoja Salmelalle? Oliko LAL:n henkilöstö asemilla tyhjentämässä rahastuslaukkuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Kerrotko kuinka tämä tapahtui? Kielsikö LAL autokauppiaita myymästä autoja Salmelalle? Oliko LAL:n henkilöstö asemilla tyhjentämässä rahastuslaukkuja?
Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.
Ai niin, ne konstit jotka ovat vain sairaassa mielessäsi. Ok, hyväksyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat konstit oli käytössä kuin Artturi Anttilankin kohdalla.
Vaikka tämän kirjoittanut henkilö on katkeroitunut hullu, oli tässäkin vahingossa mukana totuuden siemen. Salmelaa ja Anttilaa yhdistää se, että molemmat toimivat voimakkaasti muuttotappioisella alueella ja hoitivat turhan pitkään kannattamattomia vuoroja ylläpitääkseen hyvät joukkoliikennepalvelut väestökadosta ja autoistumisesta huolimatta. Tämän seurauksena kalusto pääsi vanhenemaan eikä saneeraustoimia aloitettu riittävän ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka tämän kirjoittanut henkilö on katkeroitunut hullu, oli tässäkin vahingossa mukana totuuden siemen. Salmelaa ja Anttilaa yhdistää se, että molemmat toimivat voimakkaasti muuttotappioisella alueella ja hoitivat turhan pitkään kannattamattomia vuoroja ylläpitääkseen hyvät joukkoliikennepalvelut väestökadosta ja autoistumisesta huolimatta. Tämän seurauksena kalusto pääsi vanhenemaan eikä saneeraustoimia aloitettu riittävän ajoissa.
LAL:n tikari oli ohut mutta pitkä. Teki kipeää sydämmessä.
- Anonyymi
Kankaanpäässä Anttilan reittejä ajaa nyt Lamminmäki. Anttila voisi yhä ajaa nuo kaikki reitit itse JOS LAL olisi antanut sen elää.
- Anonyymi
Voisiko tuota Anttilan tapausta sanoa jopa itsemurhaksi?
Yhtiön toimitusjohtaja Arto Anttila oli 18 vuotta LAL:n hallituksessa, aina siihen päivään asti kun myi yhtiönsä. - Anonyymi
Oletko hullu vai yksinkertainen? Ehkä yksinkertaisesti hullu.
Anttila ehkä ajaisi jos olisi saanut juoda nuoruudenlähteestä, valitettavasti sellaisia on vain saduissa.
Ja vielä kerran faktaa: LAL ei vaikuttanut eikä vaikuta minkään yhtiön toimintaan.
En tunne Anttilan toimintaa, mutta oliko siellä, kuten monissa muissa firmoissa, asenne ostoliikenteisin negatiivinen, koska kilpailutuksissa vaadittiin kalustolta hieman enemmän?
Muutamat firmathan eivät halunneet lähteä investointilaukkaan ja mielummin ajoivat tappiolla omaan piikkiin niin kauan kuin rahkeet riittivät tai lopettivat/ myivät toimintansa.
Ja ymmärrän kyllä tuonkin ajattelutavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2524548Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1282978Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741730Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201461- 551314
- 931235
- 471085
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083