https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/458fe1c2-a8d3-4106-8383-ce3ee6401457
"Uimista Loukonlahden uimarannalla Pirkkalassa suositellaan välttämään.
Suositus johtuu siitä, että rannalla on mitattu ulostebakteereja. Pirkkalan kunnan terveystarkastaja Markku Mäkiranta kertoo Iltalehdelle, että mitatut bakteerimäärät eivät kuitenkaan ole toistaiseksi ylittäneet raja-arvoja, minkä vuoksi rantaa ei ole asetettu uimakieltoon.
Mäkirannan mukaan rantojen sulkeminen määräytyy näytetulosten perusteella.
Mäkiranta kertoo, että rannalta mitattiin kahta erilaista ulostebakteeria. Lainsäädännöllisesti toisen bakteerin kohdalla raja-arvo on 1000 ja näytetulos oli 980. Toisessa bakteerissa raja-arvo on 400, mittaustulos oli 320.
– Ne olivat siinä kinthaalla niin sanotusti, kuten Lapissa sanotaan. Eli poikkeavan korkeita lukemia, mutta edelleen uimarantavedeksi täysin kelvollista, Mäkiranta sanoo.
Mäkiranta kertoo, että asiasta haluttiin kaiken varalta tiedottaa jo etukäteen. Uuden, torstaina mitatun näytteen tulos saadaan maanantaina ja tilannetta seurataan.
Bakteeripitoisuudet mitattiin Loukonlahden uimarannalta sen vuoksi, että Pirkkalan kunta sai keskiviikkona ilmoituksen, jonka mukaan rannalla uineita lapsia oli sairastunut siellä uituaan.
Loukonlahden uimaranta on pienehkö uimaranta, joka on Mäkirannan mukaan nimenomaan lapsiperheiden suosiossa."
Kuten muuallakin maailmassa, uloste ei itsekseen vain yhtäkkiä ilmaannu veteen vaan mamut ulostavat veteen koska kotimaassaankin on niin.
Amerikassa 50% kaikista rannoista on pullollaan ulostetta esimerkiksi.
Joka puolella eurooppaa sama tilanne, koska tulijoiden kotouttajat ei opeta ettei rannoille saa ulostaa.
https://www.youtube.com/watch?v=rtwDTognDYk
Ulostetta uimapaikoilla
Anonyymi-ap
0
50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833328
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli402726Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742296- 612278
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512211Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102183Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.201977Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201969- 621934
- 881701