Hei kaikki uskovat!
Olen tässä viime kuukaudet lukenut Raamattua, koska haluaisin uskoa ja päästä taivaaseen. Siis näin ihan rehellisesti. Pelastus kiinnostaa, syntiä on, ja aikamoisia juttuja tullut tehtyä. Mutta kun luen Raamattua, se tuntuu enemmän Taru Sormusten Herrasta hommalta kuin joltain mitä voisi alkaa uskoa. Siellä on lohikäärmeitä, petoja, vertauskuvia ja pään päälle lankeavia kieliä, enkä aina tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä.
Sitten löysin täältä vanhoista ketjuista teidän kommentteja, joissa sanotaan että Raamattu avautuu vasta kun saa Pyhän Hengen. No sehän kuulostaa hyvältä! Mutta sitten joku muu sanoi, että Pyhän Hengen saa vasta kun uskoo. Tuntuu vähän niin kuin pitäisi ensin ostaa auto, jotta pääsisi ajamaan töihin, mutta töihin ei pääse ennen kuin on auto, eikä autoa saa ilman töitä. 😅
Kysyn nyt siis ihan vilpittömästi ja (melkein) toivorikkaana:
Miten ihminen, joka haluaa uskoa mutta ei vielä osaa, voi saada Pyhän Hengen, jotta alkaisi uskoa, että tarvitsee Pyhän Hengen?
Onko joku teistä kokenut saman? Vai pitääkö ensin teeskennellä uskovansa ja toivoa, että Pyhä Henki nappaa mukaan?
Kiitos, jos jaksatte vastata. Toivottavasti kysymykseni ei ole pyhäinhäväistys vaan vain inhimillinen hämmennys.
Miten uskoa, jos ei vielä usko? Tarvitsenko ensin Pyhän Hengen vai uskonko ilman?
66
258
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Hei !
Tiedoksesi sinulle se, että se menee näin.
Ensimmäinen asia jonka ihminen uskoo / kykenee uskomaan, on ilosanoma, ja sen Jumala synnyttää Pyhän Hengen työn kautta ihmisessä.
Eli tässä kohtaa Pyhä Henki ei ole vielä ihmisessä, vaan Henki puhuu ihmisen sydämelle ja paljastaa ilosanoman ytimen.
Silloin ihminen tulee ratkaisun paikalle, eli hyväksyykö Jumalan kutsun vai hylkääkö sen.
Kaikki muu oppiminen tapahtuu sitten vasta, jos ja kun ihminen syntyy uudesti ylhäältä, eli ns. uudestisyntyy eli syntyy Hengestä.
Eli Hengestä syntymisessä ihminen saa luvatun Pyhän Hengen ja sitten on aika alkaa ottaa opetusta Pyhän Hengen henk koht avaamasta Raamatun sanasta.
Eli ensin Jumalan kutsuminen /vetäminen ja sen kautta uudestisyntyminen ja siinä saatava Pyhä Henki, ja sitten alkaa vasta se Pyhän Hengen opetus.
Eli sinä et ennen uudesti syntymistä ja siten Hengen saamista voi ymmärtää Raamatun Hengellisiä salaisuuksia / aarteita, sillä ne on salattu kätketty muilta, kuin Jumalan lapsilta ja avain / avaaja on siis se Pyhä Henki.
Tässä asiaa aiheesta:
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.- AnonyymiUUSI
Kiitos selvennyksestä! Yritän pysyä kärryillä, mutta kysyn vielä kun olen aloittelija:
Jos Pyhä Henki tekee työtä ihmisessä jo ennen kuin ihminen saa Pyhän Hengen, niin mitä eroa näillä kahdella on?
Onko siis olemassa ulkoinen Pyhä Henki joka puhuu korvaan, ja sitten sisäinen Pyhä Henki joka vasta puhuu korvien välissä? 😅 - AnonyymiUUSI
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Tarkoittamasi kuulosta ja muiden aistien kautta tuleva psykologinen päänusko on eri asia kuin uskon Hengen lahjan saaminen kasteessa puhdistettuun tyhjään sydämeen.
Usko on Henki.
2. Kor. 4:13
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
Tarkoittamasi kuulosta ja muiden aistien kautta tuleva psykologinen päänusko on eri asia kuin uskon Hengen lahjan saaminen kasteessa puhdistettuun tyhjään sydämeen.
Usko on Henki.
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesukselle.
Ihmisen oma usko on este ja tulppa Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesukselle.
Ihmisen oma usko on este ja tulppa Pyhän uskon Hengen lahjan saamiselle.Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa eli Pyhää Henkeä, niinkuin sen tekee lapsi pyhässä kasteessa, se ei pääse sinne sisälle.
Aikuisen on vaikea pelastua. Monet koittavat, mutta eivät voi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa eli Pyhää Henkeä, niinkuin sen tekee lapsi pyhässä kasteessa, se ei pääse sinne sisälle.
Aikuisen on vaikea pelastua. Monet koittavat, mutta eivät voi.Pyhä Henki on lasten lahja Raamatun mukaan. Siksi saatana yrittää estää lapsien kastamisen kristityiksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Usko on Henki.
Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun"Kiitos vastauksesta! Nyt alkaakin palikat loksahdella pahemmin irti kuin paikalleen, joten varmuuden vuoksi kysyn:
Jos usko on Henki, niin mitä ihmettä minä silloin tarkalleen ottaen saan, kun saan Pyhän Hengen? Eikö se siis olekaan joku muu Henki kuin se uskon Henki, jonka jo sain ennen kuin sain sen Hengen, jonka saan vasta kun uskon sen Hengen avulla, jota en vielä saanut? 😅
Entä jos joku uskoo, muttei tiedä uskovansa? Onko Henki siellä silti jo parkissa, vai pitääkö sitä pyytää kasteessa?
Ja jos lahkosaarnaajat voivat istuttaa ihmisille "päänuskon" ilman Henkeä, mutta se ei ole oikea usko, niin mistä tietää, että oma usko ei ole vaan semmoinen aistikanavien kautta tuleva placebo? Onko Hengen kanssa usko tuntuvaa, lämpimämpää, vai napsahtaako päässä joku "Pyhä Henki ON aktivoitu" jutska?
Tämä menee jo niin hengelliseksi, että tavallinen kuolevainen tuntee itsensä lähinnä hengästyneeksi. Mutta hyvä että te tiedätte... minä jatkan ihmettelyä.
🙏 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Nyt alkaakin palikat loksahdella pahemmin irti kuin paikalleen, joten varmuuden vuoksi kysyn:
Jos usko on Henki, niin mitä ihmettä minä silloin tarkalleen ottaen saan, kun saan Pyhän Hengen? Eikö se siis olekaan joku muu Henki kuin se uskon Henki, jonka jo sain ennen kuin sain sen Hengen, jonka saan vasta kun uskon sen Hengen avulla, jota en vielä saanut? 😅
Entä jos joku uskoo, muttei tiedä uskovansa? Onko Henki siellä silti jo parkissa, vai pitääkö sitä pyytää kasteessa?
Ja jos lahkosaarnaajat voivat istuttaa ihmisille "päänuskon" ilman Henkeä, mutta se ei ole oikea usko, niin mistä tietää, että oma usko ei ole vaan semmoinen aistikanavien kautta tuleva placebo? Onko Hengen kanssa usko tuntuvaa, lämpimämpää, vai napsahtaako päässä joku "Pyhä Henki ON aktivoitu" jutska?
Tämä menee jo niin hengelliseksi, että tavallinen kuolevainen tuntee itsensä lähinnä hengästyneeksi. Mutta hyvä että te tiedätte... minä jatkan ihmettelyä.
🙏"vehnäjauhopilleritkin" voi auttaa, jos on...Kuten Herramme Jeesuskin.
Mutta se voikin olla sitten se pitemmän riesan tie se.
Jumalan siunausta sulle nuori nainen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"vehnäjauhopilleritkin" voi auttaa, jos on...Kuten Herramme Jeesuskin.
Mutta se voikin olla sitten se pitemmän riesan tie se.
Jumalan siunausta sulle nuori nainen.Joo, kiitos tästä.
Mutta nyt kun mietin… Jos ensimmäinen asia, jonka voin uskoa, syntyy Pyhän Hengen työn kautta, niin eikö mun pitäisi jo ennen sitä uskoa, että Pyhä Henki tekee työtä, jotta voisin antaa sen tehdä työtä, jotta voisin alkaa uskoa siihen, mitä en vielä usko?
Ja jos en usko, että Pyhä Henki tekee työtä, niin voiko se tehdä työtä, vaikka en usko, että se voi, koska se työ kuitenkin edellyttää, että se saa tehdä työtä uskon kautta, jota mulla ei ole ennen kuin se työ on tehty?
Toisin sanoen: eikö uskon alku edellytä sitä, että olen jo jollain tasolla uskossa uskon mahdollisuuteen?
Tässä kohtaa tuntuu, että Pyhä Henki olisi vähän niin kuin sähköjohto, joka ei anna virtaa ennen kuin laite on päällä, mutta laite ei voi mennä päälle ennen kuin saa virtaa. Joten pitäisikö mun vain teeskennellä uskoa siihen asti, että usko muuttuu aidoksi... ja onko se teeskentely sitten jo Pyhän Hengen työtä?
Vai tekeekö Pyhä Henki työtä minussa jo silloin, kun en usko siihen, että Hän voi tehdä työtä, koska en usko Häneen, jonka työhön en usko, ennen kuin Hän tekee sen työn, johon en usko?
Oisko vähän niin kuin hengellinen Schrödingerin kissa... Pyhä Henki on ehkä töissä, mutta en voi tietää ennen kuin uskon...... ja kun uskon, se olikin jo töissä.
🤔 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kiitos tästä.
Mutta nyt kun mietin… Jos ensimmäinen asia, jonka voin uskoa, syntyy Pyhän Hengen työn kautta, niin eikö mun pitäisi jo ennen sitä uskoa, että Pyhä Henki tekee työtä, jotta voisin antaa sen tehdä työtä, jotta voisin alkaa uskoa siihen, mitä en vielä usko?
Ja jos en usko, että Pyhä Henki tekee työtä, niin voiko se tehdä työtä, vaikka en usko, että se voi, koska se työ kuitenkin edellyttää, että se saa tehdä työtä uskon kautta, jota mulla ei ole ennen kuin se työ on tehty?
Toisin sanoen: eikö uskon alku edellytä sitä, että olen jo jollain tasolla uskossa uskon mahdollisuuteen?
Tässä kohtaa tuntuu, että Pyhä Henki olisi vähän niin kuin sähköjohto, joka ei anna virtaa ennen kuin laite on päällä, mutta laite ei voi mennä päälle ennen kuin saa virtaa. Joten pitäisikö mun vain teeskennellä uskoa siihen asti, että usko muuttuu aidoksi... ja onko se teeskentely sitten jo Pyhän Hengen työtä?
Vai tekeekö Pyhä Henki työtä minussa jo silloin, kun en usko siihen, että Hän voi tehdä työtä, koska en usko Häneen, jonka työhön en usko, ennen kuin Hän tekee sen työn, johon en usko?
Oisko vähän niin kuin hengellinen Schrödingerin kissa... Pyhä Henki on ehkä töissä, mutta en voi tietää ennen kuin uskon...... ja kun uskon, se olikin jo töissä.
🤔En puhu viisahia. Sanon, en kerskatakseni nällikkyyksilläni, enkä viisauksillani, viisastele.
Katso nuori tätä sairasta maailmaa ympärilläsi. Kysy, edes salaa, mistä se johtuu? Kuka sen ihan oikeasti haluaa aiheuttaa? Vaihtoehtoja on kaksi. Ei enempää.
Olen vakava, mutta myös huumorintajuinen. Ja sitäkin lajia monenlaista.
Jos nöyrryt. Ristit kätesi, ja annat sen Pyhän Hengen tehdä työ.
Yritin edes olla ystävällinen. Kuten siekin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Nyt alkaakin palikat loksahdella pahemmin irti kuin paikalleen, joten varmuuden vuoksi kysyn:
🙏Jos ihminen kiihkoilee ja vaahtoaa ja kovasti koittaa taivuttaa ihmisiä uskoon, tämä ei ole Pyhästä Hengestä. Hän ei tule millään ihmetempuilla, vaan silloin kun ihmisellä on aitoa nöyryyttä, hän alkaa luopua omista itsekkäistä haluistaan toisten hyväksi ja niin edelleen.
- AnonyymiUUSI
toinen helluntai - toinen henki -toinen kaste -toinen herra
- AnonyymiUUSI
henkivalta teki työtään Los Angelesin Azusinkadulla kun jumalattamat miehet perusti pentecostalismuksen lahkoa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
henkivalta teki työtään Los Angelesin Azusinkadulla kun jumalattamat miehet perusti pentecostalismuksen lahkoa
Kirjoituksesi on vihan purkaus lähimmäisiä kohtaan.
- AnonyymiUUSI
Kirkkoraamattu 1992
1. Joh. 2:9 Joka väittää olevansa valossa mutta vihaa veljeään, on yhä pimeydessä.
1. Joh. 2:11 Mutta se, joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeässä eikä tiedä, minne on menossa, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
1. Joh. 4:20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
TV teitä kiinostaa, ja elokuvat. Siellähän sitä viihdykettä kerrakseen. Huomenn` lauantai. Jollakin työpäivä. Mutta ei 7-16. Toki tunnin ruokatunnilla. Puolen tunnin. Tai työnohessa, tilanteen salliessa. Hoitoala?
Kysykää Orvolta ja Burdalta. Tai seuraavalta sosialisti pääministeriltä. Edes piruuttanne? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EK. Erikoiskoe Myhinpää. Jyväskylän Suurajot. Kansantapahtuma. Kuka solmii ja neuvottelee työehtosopimukset? Millä ehdoilla? Ja millä indekseillä?
Ja nyt kaikkein tärkein. Kuka noudattaa niitä? On työnvaativuusryhmä luokittelut. Onko väärin? Jos toinen saa 20 senttiä enempi, kuin itse. Mikä salaisuus? Pikkuhousujen väri kenties? Herrat sopii sopimukset. Ja tyhmät yrittäjät JOUTUU maksamaan olosuhteitten pakosta/edellyttämänä. Ei herroilla ikinä nälkä tuu. Ne osaa pitää sen varan.
Osaatteko te?
On hyviä firmoja. On skeida firmoja. Kuka haluaa jatkuvuuden vuoksi mennä huonon henkilöstöpolitiikan firmaan töihin? No, entäs ne pidemmät työurat? Työssä jaksaminen? Mutta kun te ei saatana ota mitään vakavasti. Kelatkaa ny hatana vähän siimaa.
Nyt enää mitään savottatyöehtosopimuksia voi noudattaa. Kaikki saatana rutisee köyhyyttään. Upporikas valtiokin. Jos että usko. Kysykää Burdalta ja Orvolta. Edes piruuttanne.
- AnonyymiUUSI
Kannattaa lukua evankeliumia ja psalmeja ihan rauhassa ja miettimättä ja takertumatta kohtiin joita ei ymmärrä. Rukoilla jotenkin ihan yksinkertaisesti: Herra Jeesus Kristus, armahda minua ja koettaa tehdä elää Jumalan käskyjen ja omantunnon mukaan ja olla kärsivällinen. Kannattaa lukea myös jotain hyvää hengellistä kirjallisuutta, tulee mieleen Abba Ammonaksen Hiljaisuuden voima, eikä miettiä mitään korkealentoisia juttuja, kuten mikä on Pyhä Henki ja miten se tulee tai muuta vastaavaa. Jumalanäidin puoleen kannattaa myös kääntyä, hän usein auttaa.
- AnonyymiUUSI
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis: maailman. Koko maailman. Sinutkin. Tämä on jo totta. Jumala on toisin sanoen saattanut sinut jo sovintoon kanssaan oman Poikansa ristinkuoleman ja ylösnousemuksen kautta.
Tämä on jo totta, vaikket uskoisi. Sinä olet jo turvassa ja Jumalan rakkauden kohde aivan tuollaisenasi.
Minä en tee itsestäni suomalaista uskomalla Suomen itsenäistyneen vuonna 1917, etkä sinä tule sovitetuksi Jumalan kanssa uskomalla Jeesukseen.
Minä olen suomalainen, KOSKA Suomi itsenäistyi vuonna 1917, ja sinut on jo sovitettu, koska Jeesus antoi henkensä sinun ja minun ja kaikkien edestä.
Eikö tähän olisi kiva uskoa? Eikä tämä kuulostakin oikeasti HYVÄLTÄ uutiselta? Ei miltään uhkavaatimukselta vaan ilosanomalta?- AnonyymiUUSI
Sä oot viisahampi kun 50-100 miljoonaa tietokonetta.
- AnonyymiUUSI
Vau, siis noin helppoa? Miten täällä on sitten saatu tehtyä tästä näin monimutkainen jutska jossa pitää ensin uskoa että voisi uskoa että saisi uskoa?
Jos kerran Jumala on jo sovittanut maailman, siis myös minut, niin miksi täällä joittenkin mielestä pitää ensin kääntyä, uskoa, pyytää, rukoilla, odottaa, epäillä, kaatua, nousta ja sitten vielä tarkistaa oliko se liha vai Henki asialla?
Jos tämä on jo totta niin miksei tätä kerrottu heti alussa ilman tätä hirveetä härdelliä 😄
Ihan vilpittömästi kuulostaa mahtavalta. Kiitos että joku sanoi sen näin selvästi 🙏 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vau, siis noin helppoa? Miten täällä on sitten saatu tehtyä tästä näin monimutkainen jutska jossa pitää ensin uskoa että voisi uskoa että saisi uskoa?
Jos kerran Jumala on jo sovittanut maailman, siis myös minut, niin miksi täällä joittenkin mielestä pitää ensin kääntyä, uskoa, pyytää, rukoilla, odottaa, epäillä, kaatua, nousta ja sitten vielä tarkistaa oliko se liha vai Henki asialla?
Jos tämä on jo totta niin miksei tätä kerrottu heti alussa ilman tätä hirveetä härdelliä 😄
Ihan vilpittömästi kuulostaa mahtavalta. Kiitos että joku sanoi sen näin selvästi 🙏Ole hyvä.
Tällä palstalla ja palstan ulkopuolella enemmistö ihmisistä uskoo toki Jeesukseen, mutta niin, että Jumala muka antaa synnit anteeksi vasta siinä vaiheessa, kun ihminen uskoo. Se on tavattoman laajalle levinnyt uskomus mutta täyttä pötyä. Itsekin uskoin niin vuosikymmenet, kunnes paneuduin huolella niihin Uuden testamentin kohtiin, joissa kerrotaan, mitä Jeesuksen ristinkuolemassa tapahtui. Ja hänen kuolemansa hetkellä tapahtui tosiaan niin, että Jumala sovitti ja lunasti KOKO IHMISKUNNAN. Eikä Jumala armolahjojansa kadu.
Keskity alla oleviin Raamatun kohtiin. Niissä ei ole mitään epäselvää. Minä palaan niihin aina uudestaan. Ne ravitsevat sielua. Ne tuovat levollisen mielen.
”Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän KAIKKI luokseni” (Joh. 12:32)
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut KAIKKIEN edestä, siis myös KAIKKI ovat kuolleet; (2 Kor. 5:14)
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa. (2 Kor. 5:19)
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa. (Kol. 1:19-20)
Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi (Room. 5:18)
Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi. (Room. 11:32)
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. (1 Tim. 2) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vilpittömästi kuulostaa mahtavalta. Kiitos että joku sanoi sen näin selvästi 🙏1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vilpittömästi kuulostaa mahtavalta. Kiitos että joku sanoi sen näin selvästi 🙏Se ei ole helppoa -- Pyhän Hengen armon saaminen vaatii työtä ja työtä, verta, hikeä ja kyyneliä. Hengellisen elämän ohje on vanhastaan ollut: "Anna veresi, niin saat Hengen". Veren vuodattaminen tässä tarkoittaa paitsi ihan konkreettistä kuolemaa Kristuksen tähden marttyyrinä, myös sitä, että täytyy kuolettaa kaikki maalliset himot jotka asuvat sielussa (nautinnonhalu, rahanhimo ja kunnianhimo sekä näiden johdannaiset). jotta Henki voi asua siinä ja tämä ei tapahdu hetkessä, vaan vaatii vuosien ponnistelun. Valvomista. rukousta, paastoa, hyviä toitä ilman että niistä hakee mitään kunniaa, pyhien kirjoitusten lukemista, sakramentteihin osallistumista ja näin edespäin. Kannattaa lukea vaikkapa Serafim Sarovilaisen ja Nikolai Motivilovin keskustelu Kristillisen elämän tarkoituksesta, se on suhteellisen yksinkertainen teksti missä selvennetään tätä asiaa.
Pyhä Henki ei tule kaatamaan ketään ihmistä, ei suostuttele, ei viettele tai tee väkivaltaa ihmisen vapaalle tahdolle eikä tule kuin taikaiskusta, vaan vaatii ponnisteluja hyveiden saavuttamiseksi ja omien himojen kuolettamiseksi. Erityisesti kun löytyy aito nöyryys, silloin väistyvät muutkin himot helposti ja Pyhän Hengen armovoima voi vaikuttaa.
Tietenkin Jumala antaa matkalla lohdutuksia, mutta armon saaminen ei ole helppoa. Ne jotka sanovat, että se on helppoa, ovat huijareita. Se ei ole älyllisesti vaikeaa eikä vaadi suuria ponnisteluja sillä osalla, monimutkaisten teologisten pohdintojen merkityksessä, eikä henki tule niihin, jotka eksyvät näihin älyllisiin pohdintoihin. Mutta Pyhä Henki ei ole järjetön, eikä aiheuta mitään sekoilua tai huutoa tai maahan kaatumisia.
- AnonyymiUUSI
Aloittaja: rukoile Jumalalta "uskoa, jonka Jeesus vaikuttaa". Oman lihanuskon voimin ei juuri Taivaaseen asti lennetä.
Ap. t. 3:16Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.- AnonyymiUUSI
Kiitos vastauksesta!
Mutta nyt menin ihan pyörälle... Eli minun pitäisi uskoa, että saisin uskoa, jonka Jeesus vaikuttaa, jotta voisin uskoa niin kuin pitäisi? Pitäisikö rukoilla uskossa, että saisin uskoa, vaikka minulla ei vielä ole sitä uskoa, jolla rukoillaan?
Tuntuuko tämä teistäkin joskus vähän kuin yrittäisi nousta ilmaan vetämällä itseään tukasta? 🙃 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Mutta nyt menin ihan pyörälle... Eli minun pitäisi uskoa, että saisin uskoa, jonka Jeesus vaikuttaa, jotta voisin uskoa niin kuin pitäisi? Pitäisikö rukoilla uskossa, että saisin uskoa, vaikka minulla ei vielä ole sitä uskoa, jolla rukoillaan?
Tuntuuko tämä teistäkin joskus vähän kuin yrittäisi nousta ilmaan vetämällä itseään tukasta? 🙃Ei sinun rukoillessasi tällaista asiaa tarvitse vielä sitä uskoa, sehän olisi lihanuskoasi! Eikä Jumala vaadi ihmislihalta mahdottomia. Rukoilet vaan ja ehkä pian alat huomata, että sinussa vaikuttaakin jokin uusi Henki. Se on hämmästyttävää, muttei pelottavaa.
Älä mittaa arvoasi sen mukaan minkälainen olet, tai mitä "osaat". Ole vain sellainen kuin olet, mutta myönteinen ja vastaanottavainen Jumalan omille teoille sinussa, niin et voi kuin ihmetellä! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun rukoillessasi tällaista asiaa tarvitse vielä sitä uskoa, sehän olisi lihanuskoasi! Eikä Jumala vaadi ihmislihalta mahdottomia. Rukoilet vaan ja ehkä pian alat huomata, että sinussa vaikuttaakin jokin uusi Henki. Se on hämmästyttävää, muttei pelottavaa.
Älä mittaa arvoasi sen mukaan minkälainen olet, tai mitä "osaat". Ole vain sellainen kuin olet, mutta myönteinen ja vastaanottavainen Jumalan omille teoille sinussa, niin et voi kuin ihmetellä!Kiitos taas mutta nyt meni kyllä pieni pää taas aivan pyörälle!
Siis... liha ei saa uskoa, mutta liha voi rukoilla saadakseen Hengen, joka sitten antaa uskon, jotta liha ei enää usko omalla lihalla? 🤔
Luulin että uskominen tapahtuu aivoissa, mutta nyt kuulostaa siltä että tässä on joku lihaksikas mysteeri. Voiko pohjelihas esimerkiksi epäillä, mutta hauis uskoa? Entä jos minä rukoilen ja vaikka Vishnu vastaa? Tai Allah? Tai ihan vaan sisäinen ääni, joka kuulostaa epäilyttävästi siltä kuin minä itse?
Pyhä Henki, jos luet tätä, lähetä käyttöohje. Tai ainakin tiivistelmä 🙏 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Tuntuuko tämä teistäkin joskus vähän kuin yrittäisi nousta ilmaan vetämällä itseään tukasta? 🙃Ajattele. että hän on ihan oikea persoona. jolta pyydät jotain. Pyydät ahkerasti ja hän antaa sitten kun edellytykset saamiselle ovat kohdallaan. Ihan yksinkertaisesti rukoilet vaikka:
"Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä",
etkä odota mitään ihmeellistä tapahtuvat.
- AnonyymiUUSI
Käänny muslimiksi ja lähde mukaan pyhään uskonsotaan. Kun kuolet niin pääset heti Taivaaseen ja siellä 666 neitsyttä odottaa mekko hampaissa.
- AnonyymiUUSI
Uskon vaikuttaa Jumala pelastuksen evankeliumin kuulemisen kautta.
Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima, mikä vaikuttaa kääntymyksen tarpeen Jumalan puoleen.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
Tästä Raamatun ilmoitus todistaa esim.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Tässä todistukset siitä, mitä tapahtui Korneliuksen kodissa ja Antioikiassa, kun pelastuksen evankeliumia, sanaa rististä, julistettiin Pietarin ja näiden miesten toimesta.
Pyhä Henki oli läsnä ( heidän päällänsä ), kun evankeliumia syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi ja kuolleista ylösnousseesta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistettiin/julistetaan.
"Herran käsi oli heidän kanssaan".
Enemmän, kuin tämän palstan kirjoituksia, kannattaa olla Raamatun ilmoituksen äärellä, lukea Evankeliumit ja Apostolien teot. Apostolien teoista käy ilmi, kuinka Jeesuksen lähetyskäskyä alettiin viemään eteenpäin ja kuinka se vaikutti uskoa kuulijoissa. Myöskirjeistä käy ilmi, kuinka evankeliumin julistaminen oli vaikuttanut uskon kuulijoissa.
Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Uskon sana on evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Herran nimen avukseen huutaminen tapahtuu uskon kautta, kun ihmisessä tapahtuu sydämen kääntymys Herran puoleen.
Avukseen huutaminen on rukoilemista, myös hiljainen sydämen huokaus Herran puoleen.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
..
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Pyhä Henki annetaan ihmisen sydämeen uskosta Jeesukseen Kristukseen.
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)
Jumala kutsuu ihmisiä yhteyteensä evankeliumin kautta.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- AnonyymiUUSI
Paavali ei tarvinnut pitkiä selostuksia.
Hän kirjoitti ykskantaan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Tämä on evankeliumin totuus, joka ei muutu milloinkaan, kirjoittipa kuka hyvänsä mitä hyvänsä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on evankeliumin totuus, joka ei muutu milloinkaan, kirjoittipa kuka hyvänsä mitä hyvänsä.Niin uskon kyllä että minkäänmittainen evankeliumin julistus saa aikaan minkäänlaista muutosta ellei kuulija luovu ensin kiveenhakkaamistaan minäminäuskomisistaan ja opituista käsityksistään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on evankeliumin totuus, joka ei muutu milloinkaan, kirjoittipa kuka hyvänsä mitä hyvänsä.Paavali huusi avuksensa synnintunnossa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Kuten kaikki uskovat ja pyhät tekevät.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. (1kor 1)
Usko Toivonen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali huusi avuksensa synnintunnossa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Kuten kaikki uskovat ja pyhät tekevät.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. (1kor 1)
Usko ToivonenSellaista se on, kun hylkii sovituksen sanaa. Pitää saada tilalle muita sanoja.
- AnonyymiUUSI
Saat pyhän hengen, kun pyydät Jeesukselta syntejä anteeksi ja annat elämäsi hänen haltuunsa: alat siis totella Herraa kaikessa elämässä Raamatun mukaan.
Kun olet saanut syntisi anteeksi, niin Raamattu alkaa avautua sinun ymmärrykselle. Jumalattomalle se ei avaudu.
Jos joku luopuu Herrasta, niin hänelle ei enää Raamattu avaudu, vaikka avautui uskossa ollessa. Sen merkitys ei tule enää selväksi ja ihminen eksyy.- AnonyymiUUSI
Bart D Ehrman on esimerkki siitä, miten Raamatun merkitys ei enää avaudu, kun hänestä tuli ateisti pitkän uskon elämän jälkeen.
- AnonyymiUUSI
Ahaa, eli ymmärsinkö oikein:
Ensin pitäisi totella Raamattua, mutta en voi ymmärtää Raamattua, ennen kuin saan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen, mutta en voi saada niitä ennen kuin päätän totella sitä, mitä en vielä ymmärrä? 🤔
Eli vähän kuin menisin lääkäriin, joka sanoo: “Aloita lääkitys ensin, niin sitten ymmärrät, mihin se auttaa... mutta varo, jos lopetat, et enää muista miksi aloitit, etkä saa enää reseptiä uusittua.” 🙄
Mutta siis ihan vilpittömästi kysyn: pitääkö totella kaikkea mitä Raamatussa lukee? Myös ne kohdat, joissa ei saa syödä katkarapuja, pitää kivittää tottelemattomat lapset ja pukeutua puuvillaan ilman polyesteriä?
Jos Raamattu ei aukea jumalattomalle, niin mistä tiedän, etten ole vielä niin jumalaton, että yritän totella jotain, mitä en edes oikein käsitä?
Onko joku saanut tästä kartasta selvää ilman että Pyhä Henki tuli ensin tulkiksi? 😵💫 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitäisi totella Raamattua, mutta en voi ymmärtää Raamattua, ennen kuin saan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen, mutta en voi saada niitä ennen kuin päätän totella sitä, mitä en vielä ymmärrä? 🤔
Eli vähän kuin menisin lääkäriin, joka sanoo: “Aloita lääkitys ensin, niin sitten ymmärrät, mihin se auttaa... mutta varo, jos lopetat, et enää muista miksi aloitit, etkä saa enää reseptiä uusittua.” 🙄
Mutta siis ihan vilpittömästi kysyn: pitääkö totella kaikkea mitä Raamatussa lukee? Myös ne kohdat, joissa ei saa syödä katkarapuja, pitää kivittää tottelemattomat lapset ja pukeutua puuvillaan ilman polyesteriä?
Jos Raamattu ei aukea jumalattomalle, niin mistä tiedän, etten ole vielä niin jumalaton, että yritän totella jotain, mitä en edes oikein käsitä?
Onko joku saanut tästä kartasta selvää ilman että Pyhä Henki tuli ensin tulkiksi? 😵💫Jeesuksen järjestys on: Ensin kaste sielun puhdistamiseksi, jotta sinne voidaan vuodattaa Pyhä Henki ja vasta sen jälkeen sanan opetus, niin ihminen voi ymmärtää opetuksen oikein, koska hänellä on sillon Pyhä Henki matkaoppaana.
Matt.28:18-20
Kastekäsky+opetuskäsky
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA (1)
JA OPETTAMALLA (2) heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - AnonyymiUUSI
Henkimaailmaan yheydenotot tuovat villitsevät henget, jotka esiintyy jeesuksina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku saanut tästä kartasta selvää ilman että Pyhä Henki tuli ensin tulkiksi? 😵💫Ensin pyydät syntejä anteeksi Jeesukselta ja annat elämäsi hänen haltuunsa. Sitten Pyhä Henki alkaa opettaa sinua ja tiedät, mitä käskyjä pitää noudattaa ja mitkä eivät kuulu uuden liiton kristityille.
Ei tämä sen vaikeampaa ole. Mutta kun tuo ykkösvaihe jää pois, niin et ymmärrä mitään oikein, kuten varsin hyvin näemme.
Saahan sitä irvailla, kun elämä puuttuu. Olet hengellisesti kuollut ja sellaisena pysyt, jos et alistu Herran tahtoon. Katso eka kappale, jos et tiedä, miten se alkaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku saanut tästä kartasta selvää ilman että Pyhä Henki tuli ensin tulkiksi? 😵💫Kannattaa vain rukouksella lukea kirjoituksia. Pyydät ennen lukemista Kristusta valaisemaan ymmärrystäsi ja sitten luet kirjoituksia, erityisesti Uutta testamenttia, evankeliumia ja kirjeitä, sekä psalmeja ja mitä sieltä ymmärrät, koeta soveltaa omaan elämääsi. Virheitä ei tarvitse pelätä ja sellaisia kohtia joita et kirjoituksista ymmärrä, ei kannata jäädä jankkamaan loputtomasti, ne aukeavat sitten kuin Jumala valaisee.
Tuo vanhan testamentin lukeminen on hankalaa, koska se pitäisi ymmärtää oikein symbolisesti, koska se on kirjoitettu sitä varten, että ihmiset ymmärtäisivät Kristuksen sitten kun hän tulee. Kirjoitettu siis ihmisille, jotka elivät ennen Kristuksen maailmaan tulemista. Apostolien tekojen kirjasta voit lukea, että muut vanhan testamentin käskyt eivät ole kirjaimellisesti voimassa paitsi, että veriruokia ei saa syödä, eikä saa huorata, muut on ymmärettävä enemmän hengellisellä tavalla. Sinun ei tarvitse siis noudattaa vanhan testamentin lakia, vaan evankeliumia ja ymmärtää vanhan testamentin laki sellaisena, että se _kuvaa_ jotakin muuta. Vaikkapa, että ei saa keittää vohlaa emänsä maidossa on symbolinen kuvaus jostakin, jota ei enää tarvitse noudattaa kirjaimellisesti, mutta ennen Kristuksen maailmatuloa sitä tarvi noudattaa kirjaimellisesti, koska sen merkitystä ei oltu vielä avattu ja tämä kirjaimellinen noudattaminen oli keino saada ihmiset ymmärtämään sen todellinen hengellinen ja symbolinen merkitys. Siinä mielessä evankeliumin käskyjä täytyy totella, vaikka niitä ei ymmärräkään, koska tällä tavoin niiden merkitys avautuu. Ne eivät aukea pohtimalla. vaan ainoastaan niitä noudattamalla.
Ei kannata eksyä monimutkaisiin pohdintoihin. Lukea evankeliumia ja rukoilla, että Jumala avaa silmät ymmärtämään sen.
- AnonyymiUUSI
Käännyttäminen on toinen tapa tehdä uskovaisia.
"Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette."
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.- AnonyymiUUSI
Vaikka Raamattu ei puhu sanaakaan päänkastelun avulla saatavasta uskosta, niin yhä vieläkin sivystysmaassa, Suomessa päälaen vedellä valelu on suosituin tapa tulla uskoon.
- AnonyymiUUSI
Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja oli mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.
- AnonyymiUUSI
Tämä on todella ikävä asia, että lahkoissa tapahtuu näin. Tässähän ihminen oman kunnianhimonsa takia ei halua parantua sairaudestaan. Valitettavaa on todella se, että lahkoissa sairauksia ja demonien aiheuttamia riivaustiloja saatataan pitää Pyhän Hengen toimintana, kun ne sitä eivät ole.
- AnonyymiUUSI
Älä mene kaatolahkoihin, hurmoshenkisten saarnamiesten käsien alle ottamaan vastaan mitään "Jeesuksia."
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. - AnonyymiUUSI
tarvitsee vain uskoa. ei tarvitse lukea mitään eikä käydä missään. ole kotona ja uskot niin se riittää. joka muuta väittää, on väärässä.
- AnonyymiUUSI
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
26 Niin kuin ruumis ILMAN HENKEÄ on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. - AnonyymiUUSI
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
Ap. t. 19:15
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"Suun tunnustus uskosta voi tulla väärästä lähteestä, kuten se tulee lahkolaisilta.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
26 Niin kuin ruumis ILMAN HENKEÄ on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Oletko ympärileikkauttanut itsesi? Katsopa kirjeen alusta, kenelle Jaakob on kirjeensä kirjoittanut. Oletko sinä Jaakobin YLÄPUOLELLA ja päätät, kenelle hänen kirjeensä kuuluu?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"Juu, paha henki on sinulle kovin tuttu!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ympärileikkauttanut itsesi? Katsopa kirjeen alusta, kenelle Jaakob on kirjeensä kirjoittanut. Oletko sinä Jaakobin YLÄPUOLELLA ja päätät, kenelle hänen kirjeensä kuuluu?
Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisinä vauvoina, tytöisä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrian.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kristillinen kaste Jeesuksen omaksi - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ympärileikkauttanut itsesi? Katsopa kirjeen alusta, kenelle Jaakob on kirjeensä kirjoittanut. Oletko sinä Jaakobin YLÄPUOLELLA ja päätät, kenelle hänen kirjeensä kuuluu?
Uusi Testamentti, jossa Jaakobin kirje on kuuluu tämän ajan ihmisille.
Jaakob oli Jeesuksen veli ja Jerusalemin kristillisen seurakunnan johtaja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Testamentti, jossa Jaakobin kirje on kuuluu tämän ajan ihmisille.
Jaakob oli Jeesuksen veli ja Jerusalemin kristillisen seurakunnan johtaja.Eli sinä tiedät Jaakobia paremmin, kenelle häne kirjeensä kuuluu?
Tämä selvä.
Mutta siis: kannattaa ehkä varata aika lääkärille ympärileikkausta varten. Itse ei kannata alkaa sählätä. Voi käydä niin kuin Paavali toivoi edustamasi opin julistajille käyvän...
- AnonyymiUUSI
Onneksi Jerusalemissa ei ollut helluntailaisia, nehän olisi tehnyt Juutalaisille pojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan sillä perusteella, että eihän se 8 pv. ikäinen vauva saanut itse päättää, lähteekö ikuiseen liittoon Jumalan kanssa.
- AnonyymiUUSI
Mutta sinun lahkosi edustajia oli Jesusalemissa helluntaipäivänä: pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
- AnonyymiUUSI
Eikö suomi24:n ylläpidossa ole yhtä ainoaa järkevää ja oikeudentajuista ihmistä, jolla olisi valta poistaa helluntailaisuutta käsittelevä palsta!
- AnonyymiUUSI
Parhamissa ja Olsenissa oli paha lihan himon henki, mitä ne levitti tuhansiin ihmisiin.
- AnonyymiUUSI
Kaatajapastoreiden, lahkopastoreiden, uudestikastajien käsien alle ei pidä mennä.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaatajapastoreiden, lahkopastoreiden, uudestikastajien käsien alle ei pidä mennä.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.Uudestikaste lahkolaiseksi, anabaptismi on paha hengellinen synti, jossa pilkataan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, jonka nimiin lapsi on kasteessa luovutettu.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikaste lahkolaiseksi, anabaptismi on paha hengellinen synti, jossa pilkataan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä, jonka nimiin lapsi on kasteessa luovutettu.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]isä ja poika ja pyhä henki ei ole nimi, vaan titteli, jonka kirkko on antanut herralleen.
- AnonyymiUUSI
Uskotko että Jeesus on sinun syntiesi sovitus?
Sano Hänelle: "Tule minun elämääni, ohjaa minunkin tietäni, johda Sinä minua!"
Pelastus alkaa siitä kun toivotat Jeesuksen tervetuleeksi elämääsi.
Toiset esittävät kyllä mielipiteitään ja antavat ohjeita, mutta parhaat ohjeet saat lukemalla Raamattua ja erikoisesti Uutta testamenttia. Lue vaikka aluksi Vuorisaarna, Matteus 5 - 7. Jos sinun elämäsi on sopusoinnussa vuorisaarnan kanssa, jos opit rakastamaan lähimmäisiäsi, ja Jumalaa yli kaiken, olet autuas, mikä merkitsee todella onnellinen.
Raamatussa on paljon mikä on vaikeaa ymmärtää, eikä kaikkea tarvitse ymmärtää. Ei kaikki ole pelastuksen ehtona riittää, että uskot Joh.3:16. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, aan hänellä olisi ikuinen elämä!"
Siis usko Jeesukseen pelastaa sinut hukkumasta.
Monet vilpittömät uskovat ymmärtävät väärin Raamattua, ja jopa tarjoavat käsityksiään sinulle. Ota itse asiasta selvää, lue Raamattua, tutki sitä. Ei oikea ymmärrys takaa pelastusta, eikä väärät käsitykset vie kadotukseen jos tärkein on kunnossa.- Sinä tunnet sydämessäsi oletko Jumalan lapsi. Kiitä Jumalaa pelastuksestasi.
Hengen hedelmät ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivllisyys. Katso ihmisten käytöstä, niin voit löytää toisia Jumaan lapsia. Heitä on kaikkialla.
Eri uskontokunnat korostavat eri asioita, koska ne muodostuvat vajavaisista ihmisistä, jotka eivät ymmärrä samalla tavoin. Ota itsellesi se mikä vaikuttaa olevan sopusoinnussa Jeesuksen opetuksen kanssa. Sillä tavalla kasvat uskon tiellä.
Tos uskova on ystävä kaikkien kanssa, jotka rakastavat Jumalaa, muttä monet uskovistakin ovat lihallisia, eivätkä hengellisiä, ja siksi pyrkivä saamaan levitettyä omaa näkemystään , haavoittaen toisia.
Jumalan Henki ohjaa uskovaa yhteyteen toisten uskovien kanssa. Älä anna heidän erilaisten näkemysten häiritä itseäsi, ole vapaa, olethan Jumalan lapsi, etkä kenenkään mielipiteiden orja.
Rukuile siunausta toisille, niin saat itsekin siunauksen. Olen iloinen, että tahdot olla Jumalan lapsi. Kuulumme samaan perheeseen. Taivaassa syntyy aina suuri ilo, kun tulee uusia ihmisiä mukaan pelastusta etsivien joukkoon. - AnonyymiUUSI
Toimi uskosi mukaan. Kiitä Jeesusta aivan ääneen! Kerro Hänelle omasta elämästäsi.
Siis Jumala antaa jo ennen uskoon tuloia taivaallisia lahjoja ja kokemuksia. Jumala puhuu sinulle henkilökohtaisesta. Näin voit luottaa ja tietää Jumalan olevan todellinen.
Sana puhuu niistä jotka melkein astuneet ahtaasta portista sisälle:
kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,- AnonyymiUUSI
Okei, tein niin kuin sanoit: puhuin ääneen Jeesukselle, kiitin, kerroin elämästäni, yritin oikein olla avoin ja hengellinen... mutta mitään ei tapahtunut.
Ei ääniä, ei lämpöä, ei rauhaa, ei valoa, ei edes pientä värinää. Ei uskoa. Enemmänkin tuntui siltä kuin puhuisin keittiön kattoon.
Ja nyt olen hämilläni: jos kerran Jumala jo ennen uskoa antaa taivaallisia lahjoja ja kokemuksia, miksi minä en saa edes näytepalaa? Olenko siis jo maistanut jotain, mutten huomannut? Vai olenko siinä “melkein pelastuneiden” joukossa, jolle ei jaeta enää koekakkua? 😅
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169