Typerät omaiset katastrofeissa

Narkkari

Jälleen tuli Lontoon tapauksessa todistettua ettei kansalaisilla ole älyllä pilattu.

Miksi heti kun jossain räjähtää, hyökyaalto iskee tai muuta mukavaa - pitää soittaa kaikki kumminkaimat läpi ettei vaan ole tuttuja uhrien joukossa?

Eikö jo maalaisjärki sano ettei kyseisellä tiedolla akuuttivaiheessa tee yhtään mitään, ja että katastrofin sattuessa alueella on varmasti puhelinverkko ylikuormittunut muutenkin?

Että jos se omainen on puhelimeenvastaamiskunnossa ja puhelin toimii, niin hän itse varmasti pystyy tarvittaessa soittamaan itselleen apua - tai siis pystyisi jos verkko toimisi.... Päinvastaisessa tapauksessa taas soitosta omaiselle ei ole senkään vertaa hyötyä.

Tai toisinpäin, jos itse on katastrofialueella, niin eikö korkeintaan "olen ok, älkää soittako"-tyyppinen tekstiviesti riitä? Ja sittenkin, kyllä ne omaiset aikanaan saavat tietää oletko kunnossa vai ei, sillä nyt ei ole mikään kiire.

Niinettä MIKSI on niin hoppu saada tietää onko omaiset kunnossa kun asiaa ei millään voi auttaa? Eikö prioriteetin pitäisi olla rauhallisena pysyminen ja antaa virkavallan tehdä tehtävänsä rauhassa ilman siviilien hössöttämistä; sitten aikanaan kaverit tulee itse kotiin tai kannetaan jalat edellä, ihan riippumatta siitä miten paljon pelastustoimia on häiritty omalla touhottamisella.

7

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihateusa

      Kerrankin joku sanoo sen mitä tarvitaan ja käyttää maalaisjärkeään .. noin minäkin toimisin.

      Jos omainen on kuollut niin mikä kiire siinä enään on .. paitsi kun kyseessä ovat rahan ahneet omaiset perinnön perässä ja jos joku on ok niin kyllä hän varmasti antaa kuulua itsestään .

      Jätetään ne linjat viranomaisten käyttöön ja yms toimintaan niinkuin sanoitkin !!!

    • Tiedämme nyt kuinka toimia, kun seuraavan kerran olemme pommi-iskussa tai luonnonkatastrofissa uhreina.

    • Human Being

      on ainakin yksi typerä omainen.

      • mieltä

        toivottavasti et ole omaiseni..huh mikä ihminen


      • Narkkari

        Notta turha hötkyily tekee omaisesta fiksun ja välittävän....?

        Maltti ja kärsivällisyys lienee kuitenkin ihan hyviä ominaisuuksia. Osalla porukasta tietysti hetkittäistä tuskaa voisi välttää jos hötkyilyn seurauksena saisi omaiseensa yhteyden, mutta kun ko. toiminta massailmiönä aiheuttaa tietoliikenteen tukkeutumisen, olisi kyllä aaaaika paljon fiksumpaa kestää hetken tiedottomuuden tuskaa henkilökohtaisella tasolla.... Kuunnella mitä radiosta ja netistä saa irti ja odottaa rauhallisesti. Itse toivon että omat omaiseni vastaavassa tilanteessa eivät hötkyilisi turhaan.


    • antifeministi

      Vaihteeksi jokin järkevä keskustelun aloitus. Omaisten hätä on kyllä toisaalta ihan ymmärrettävää, mutta eihän paniikkiin menemisestä koskaan ole hyötyä.

      Kaikkein naurettavinta näissä katastrofihommissa on ns kriisiapu. Jos jossain kuolee suomalaisia (siis yleensä, ei tässä tapauksessa), niin heti suoritetaan kriisipsykologien armeijan liikekannallepano.

      Mitä ihmeen hyötyä tällaisesta kriisiavusta voi olla? Onnettomuus on aina onnettomuus. Ei siinä puhuminen ja selittäminen auta mitään - kaikkein vähiten se että joku psykologitäti tulee selittämään jotain. Mihin esim. täyskasvuinen mies tarvitsee näitä psykologitätejä? Onnettomuudelle, joka on jo tapahtunut, ei vain voi enää mitään. Läheiset ovat niitä joiden kanssa kuuluu puhua.

      Arvostan psykologien työtä on kyllä muilta osin, mutta tämä kriisiapuhössötys on liikaa. Sehän on vain kukkahattutätien keksintö, että pitää aikuisia miehiä (ja naisiakin) mennä paapomaan.

      • Aikuinen Ihminen

        moni aikuinen mies päättää päivänsä itse tai on muuten vain masentunut ja käyttää päihteitä jne. Kai niitä psykologeja tarvitaan miehillekin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3416
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2842
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1716
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe