Viimeiset ajat ateismikeskustelussa on tuotu esille sen teknisiä ominaisuuksia ateismin historiaa, ateististen järjestöjen toimintaa, tekoälyn merkitystä ateismista keskustelussa jne. Sekä pyritty muistuttamaan, että ateismilla on monenlaisia perusteluita, eivätkä kaikki ole samoja, kuten ihmisten henkilökohtainen ateismin merkityskin, joka vaihtelee.
Tämän päivän keskustelu keskittyy näistä jälkimmäiseen. Eli nykyihmiselle tärkeään kysymykseen mitä tunteita ateismi sinussa herättää? Ja mitä kokemuksia sinulla ateismista tai sen harjoittamisesta? Voit sitoa kertomuksesi historialliseen ajanjaksoon tai antaa tunteiden vaan viedä. Tärkeintä on kuitenkin noudattaa palstan sääntöjä, että keskustelu säilyy kaikkia osapuolia, niin ateismin kannattajia, kuin ateismista osattomia kunnioittavana.
Tehtävä on annettu. Saa suorittaa.
Mitä tunteita ateismi sinussa herättää?
13
165
Vastaukset
- Anonyymi
------------------------------------ mutta jos ateisti on surmattu tai tehty jotain negatiivista uskovaisten taholta niin 😠😠😠😠😠
- Anonyymi
Ateismi ei herätä minussa minkäänlaisia tunteita.
Ateismihan on täysin järkeenkäypä asia. - Anonyymi
Ateismia ei harjoiteta vaan se on nimitys jumaluskon puutteelle.
Sen vastakohta on teismi joka on nimitys sille että omaa jumaluskon. Teismiä voi harjoittaa jonkun tietyn uskonnon rituaalien kautta. - Anonyymi
Olen 80 vuotias lapsuudenkodissani ei uskottu Jumalaan eikä Jeesukseen. Ei siitä mitään tunteita jäänyt. Normaalia meillä. En tietenkään tiennyt että olimme ateisteja emme vain uskoneet Jumalaan. Ateismi oli vieras sana siihen aikaan ja vielä oudompi sana oli teismi.
Varma Tieto "Mitä tunteita ateismi sinussa herättää?"
Samanlaisia tunteita kuin se, etten usko mörökölleihin ja keijukaisiin.- Anonyymi
Mutta kun et ota huomioon mörökölleihin ja ketjuihin uskomattomuuden rajapintoja historiassa, järjestöjen toiminnassa ja tekoälyn merkityksessä. Kuinka jokaiselle tuo uskomattomuuden merkitys on eri ja eri perusteet. Kun kaikki jotka eivät usko mörökölleihin ja ketjuihin harjoittavat sitä ihan selvästi. Palstan sääntöjen mukaan sinun pitää kertoa asiasta historiallisessa näkökulmasta koska minä Rajapinta-Raili niin vaadi ja olen itse luonut päässäni tälläisen kuvan asiasta. Koska minä ainakin teen kuperkeikkoja keijujen nimeen ja sadetanssia mörököllejen nimeen, niin oletan niihin uskomattomienkin tekevän vastaavaa.
- Anonyymi
Tiede on kaikki kaikessa
Lienee ateismin ydin
Mutta En ottaisi vuonna 1980 kehitettyä
Huippu kotitietokonetta
Monitoria
TELEVISIOTA
Astian pk
Pyykki pk
Puhelinta
Autoa
Polkupyörän ottaisin. Saappaat. Partakoneen.
No ottaisin kyllä kaikki uutena. Museohuone.
Mutta korvaavat tuotteet ovat tätä päivää.
Tiede kehittyy.. koskaan ei tiedä mitä seuraa
vuoden päästä. Tiede ei ole staattinen tila mutta
Jumala on pysyvä. Ei evoluutiota. Ei museoon.
...niinkuin on ihmisen
ymmärryksessä ja teoissa tapahtuu myös kehitystä. - Anonyymi
Ateismi herättää minussa nälän ja janon tunteita. Vain Jeesus tyydyttää nuo tarpeet. Hengellisesti puhuen.
- Anonyymi
Ateismi herättää surullisen olon koska ateistit eivät näe Jumalan luomistyötä ja kaiken suunnitelmallisuutta.
Hyvä uutinen on se että moni ateisti on löytänyt totuuden Jeesuksessa. Toinen hyvä uutinen on että myös tutkimalla eri asiota voi päästä jyvälle totuudesta. Ja toki katsomalla maailmaa ja lukemalla raamattua.- Anonyymi
Jeesus loi taudinaiheuttajat, myrkylliset eliöt, loiset ja pedot.
Jeesus teki maailmasta sellaisen, että luonnonkatastrofeja ja onnettomuuksia tapahtuu.
Näin Raamatun mukaan. Tiede on eri mieltä.
- Anonyymi
Ateismi tarkoittaa lähinnä vastausta uskontoihin.
Kun erotetaan uskonnot pois omaksi osastoksi, jää jäljelle paljon muuta.
Olen kyllä uskonnoton ja siksi tuo "osasto" on minulle tyhjä!
Minua kiinnostaa kaikki muu paitsi uskonnot.
Joten "ateisti" ei kerro minusta mitään.
Uskontoa ei vain ole. Ne ovat kaikki ihmisen keksintöjä eli tarinoita, joilla ei ole mitään todellisuutta.
Kun peikkoja tai örkkejä ei ole olemassa ei ole olemassa (ainakaan minulle), voit ajatella, mikä merkitys sinulle näillä on? Onko örkki tai peikko, sinulle merkitsevä?
Yhtä paljon merkitsee maailman eri uskonnot. - Anonyymi
Nooh hmm... Ei oikein mitään. Henkisen maailman tunteet tulevat muista asioista, esim saatan joskus tuntea omahyväistä ivaa jotain uskovaisten logiikkaa kohtaan: "jumala otti 2 vuotiaan pikkupojan syövän avulla pois tästä maailmasta. Jumala on kumminkin hyvä ja kaikkivaltias, häneen me turvaudumme".
Minun järki sanoisi että tuollainen psykopaatti jopa tappaa lapsen syöpään ei todellakaan ansaitsisi kenenkään luottamusta ja palvontaa vaan sodanjulistuksen ja ikuisen halveksunnan.
... Kunnes sitten hetken päästä tunne muuttuu suruksi ja loogiseksi pohdinnaksi "luonto on kyllä armoton. Se antaa ja se ottaa. Kaikki ei saa hyviä kortteja, joillain käy huono tuuri. Voi raasuja vanhempia ku menettivät lapsensa". - Anonyymi
Kun ei ole uskontoja ei ole saatanaakaan.
Luonto toistaan on armoton. Iso kala syö pienemmät kalat. Leijona uros tappaa edellisen uroksen pennut.
Ihminen tekee sopimuksia, joita noudatetaan siksi, että syntyy järjestys ja elämä helpottuu. Moraali on ihmisten kanssa keksintö. Se selviää kun katsoo eri aikojen kulttuureja.
Saatanaa ei ole ei syntiä. Ei enkeleitä, ei jumalia.
Näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604696Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511698- 1781669
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871152
- 2041136
- 651094