"Ei ollut salamaa, ei suitsutusta,
vain hiljaisuus kosmoksen kuoren alla.
Ei ääniä taivaan tuolta puolen,
vain aineen laki ja ajattelun harha.
Ei ylhäistä tahtoa sanelevaan suuntaan,
ei syntiä eikä lunastuksen hintaa.
On vain minä, sinä – ja kysymys: miksi?
Kuka meidät loi, jos ei kukaan?
Silti tähdet tuikkivat yön halki,
ja vesi muistaa kulkea jokien tietä.
On kauneus ilman tarkoitusta,
on elämä ilman säätäjää.
Vapaus löytyy sanoista, joita ei kirjoitettu kivitauluihin,
vaan joita veistämme itse, joka päivä.
Uskon, jos uskon, ja epäilen – sekin on lahja.
Ateismi ei ole tyhjyys, vaan tilaisuus nähdä maailma paljaana ja totena."
Jos haluat tämän runon esim. romanttisemmaksi, provokatiivisemmaksi tai vaikka haikuksi, muokkaan mielelläni – runous ei tottele rajoja.
Copilot
Vastustavatko palsta-ateistit ateismia inspiraation lähteenään käyttäviä tekoälyrunoilijoita? Saako runo säilyä, alkaako älämölö, vai iskeekö sensuuri?
Runo ateismille
9
169
Vastaukset
- Anonyymi
jee jee jeesus ajaa mopolla
- Anonyymi
Ei ollut jumalaa, vain suitsutusta,
vain rukoilua kupolin alla.
Harhaääniä taivaan tuolta puolen,
olemattoman laki ja ajattelun harha.
Ei tahtoa järkevään suuntaan,
synnit anteeksi toisen tappamalla.
On vain minä, minä ja minä – ja kysymys: miksi?
Miksi juuri minä elän ikuisesti?
Silti valoisimmat luikkivat yön halki,
ja vesi muistaa kulkea putkia pitkin.
On loogisuutta ilman harhoitusta,
on järki vailla käyttäjää.- Anonyymi
Jos tahdot tutustua ateismiin, voit pyytää tekoälyltä vastauksia. Voit myös luoda itse ateismia ja pyytää ateistisia lauluja, ateistisia tauluja tai ateistisia runoja. Tai tietoja ateismin historiasta, ateistisista järjestöistä, henkistä ateismista, aatteellisesta ateismista, ateistisesta meditaatosta, henkilökohtaisesta ateismista jne.
Nyt jokaisella on pääsy ateismin ytimeen ihmiskunnan uusinta teknologiaa käyttämällä. Ja vanhat ateistiset nuotiotarinat jäävät vähitellen historiaan, kun uusi aika murtaa vaikenemisen muurin. joka on rakennettu. Peikko, tonttu ja muut ateistiset hahmot jäävät vähitellen menneisyyden romukoppaan.
Nähtäväksi jää miten ns. palsta-ateistinen ryhmä uudelleen järjestäytyy vastustamaan tekoälyn tuomaa lisää ateismin luonteen määrittämisessä ja tiedon keräämisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tahdot tutustua ateismiin, voit pyytää tekoälyltä vastauksia. Voit myös luoda itse ateismia ja pyytää ateistisia lauluja, ateistisia tauluja tai ateistisia runoja. Tai tietoja ateismin historiasta, ateistisista järjestöistä, henkistä ateismista, aatteellisesta ateismista, ateistisesta meditaatosta, henkilökohtaisesta ateismista jne.
Nyt jokaisella on pääsy ateismin ytimeen ihmiskunnan uusinta teknologiaa käyttämällä. Ja vanhat ateistiset nuotiotarinat jäävät vähitellen historiaan, kun uusi aika murtaa vaikenemisen muurin. joka on rakennettu. Peikko, tonttu ja muut ateistiset hahmot jäävät vähitellen menneisyyden romukoppaan.
Nähtäväksi jää miten ns. palsta-ateistinen ryhmä uudelleen järjestäytyy vastustamaan tekoälyn tuomaa lisää ateismin luonteen määrittämisessä ja tiedon keräämisessä."Jos tahdot tutustua ateismiin, voit pyytää tekoälyltä vastauksia."
Kyllä minä tiedän, mitä ateismi on, ilman tekokeinoälyäkin.
- Anonyymi
Niin moni palsta-ateisti kaipaa vanhoja aikoja jolloin vedettiin hihhuleita kölin ali. Nimiteltiin mielisairaiksi, ripilivajakeiksi. Voi niitä aikoja.
Olen Varma Tieto tunnustan aloittaneeni tekoälyn käytön ylläpitokin antoi bannin syynä oudot viestit. Olivathan ne outoja kun solvaukset puuttuivat eikä palstalaiset saaneet selvää olenko hihhuli vai ateisti,
Varma Tieto- Anonyymi
Älä valehtele! Solvasit ja monta kertaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele! Solvasit ja monta kertaa!
Herkkähipiäisistä vain tuntui että heitä solvattiin.
- Anonyymi
Ikäviä lahkoateismin ilmenemismuotoja nuo nimittelemiset ja ennustelut, joista mainitsit, mutta sitähän se ateismilla hihhulointi on.
Nykyään on tekoäly, jolta voi kysyä mitä tahansa ateismiin liittyvää asiaa. Ennen vain ns. palstikset luulivat, että he kykenevät ennustamaan. Ja toinen ennuste oli, että mitä ei tiedä, sitä ei ole. Oli myös hahmot ja niiden galleriat.
Sitten muut palstalaiset aktivoituivat ja asiallisuus palasi ylläpidon kanssa tehtävän yhteistyön avulla.
- Anonyymi
Hieno runo.
Moni rakastaa Jumalaa. Usko on suuri lahja. Hän luotujaan rakastaa. Ja on olemassa, vaikka ihminen ei uskoisikaan.
Voi hyvin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003390