Ritu Ylipahkala kuollut?

Anonyymi-ap

Netissä törmäsin tällaiseen tietoon. Kuollut mahd. joskus heinäkuun puolessa välissä 2025.

Tunteeko joku asiaa tarkemmin?

Tunsin Ritua joskus vuosikymmeniä sitten.
🌹

20

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Joo, hän oli iloinen persoona ja omistautunut kaikenlaiselle hengelliselle työlle.

• Anonyymi
        UUSI

Ritu Ylipahkala oli kova kehuskelemaan itseään seurakunnan edessä. Olen kerran nuhdellut Ritua tästä asiasta. Ritu meni silloin vakavaksi, mutta ei vastustellut saamiaan nuhteita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ritu Ylipahkala oli kova kehuskelemaan itseään seurakunnan edessä. Olen kerran nuhdellut Ritua tästä asiasta. Ritu meni silloin vakavaksi, mutta ei vastustellut saamiaan nuhteita.

No, aika monilla uskoontulleilla on värikäs elämä taustallaan, ei Ritu ollut tässä meitä muita kummempi tai "hurjempi". Monet muut ovat menneisyydestään hiljaa, Ritu taas puhui siitä.

Helluntailaisille tuntuu olevan jokin kunnia-asia, mitä räväkämpi syntielämä on taustalla. Aidosti uskoontullut häpeää sitä, ei sillä kehuskele.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
      UUSI

Ritun elämäntarinallisuuvesta:

https://www.youtube.com/watch?v=36a1zCjokP0

Jeesus on Herra ja pijan jäljeenkin tapaallisoimme ylösnousutenpausotollisuuven yhjistäväises riemukkuujes. Ritu elää, on henkissäänsä , Ritu ei oo kuollunna.

Selef Urge

• Anonyymi
        UUSI

Voisitko kääntää tuon savosta suomeksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko kääntää tuon savosta suomeksi.

Vain Ritun kaunis ruumiksisuus on käyttämätönnä, Ritu itsessään on poistunut liharuumiistaansa Herran luokse outamaan uuvelliseen ruumiilliseensa sujahtamistaansa kuten me kaikki muutkin venaallijoinme parenpaiseen uuteen ruumiiseisiinme puvullisoitumistanme.

Ok, you got it? Goot.

Jesus cares and loves juu.

Selef Urge

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Ritun kaunis ruumiksisuus on käyttämätönnä, Ritu itsessään on poistunut liharuumiistaansa Herran luokse outamaan uuvelliseen ruumiilliseensa sujahtamistaansa kuten me kaikki muutkin venaallijoinme parenpaiseen uuteen ruumiiseisiinme puvullisoitumistanme.

Ok, you got it? Goot.

Jesus cares and loves juu.

Selef Urge

Ritu Ylipahkala ei noudattanut Jumalan käskyä, ettei nainen saa opettaa ja puhua seurakunnassa, minkä takia hän ei ole pelastunut. Ylipahkala oli muutenkin helluntailainen, jotka eivät voi edes pelastua, koska he eivät noudata Jumalan käskyjä.

1Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ritu Ylipahkala ei noudattanut Jumalan käskyä, ettei nainen saa opettaa ja puhua seurakunnassa, minkä takia hän ei ole pelastunut. Ylipahkala oli muutenkin helluntailainen, jotka eivät voi edes pelastua, koska he eivät noudata Jumalan käskyjä.

1Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
        36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

Tuossa Paavali viittaa naisiin, jotka synagoogassa / alkukirkossa juutalaisen tavan mukaan seisoivat miehistään erillään sermin takana. Kun he eivät kunnolla kuulleet Paavalin puhetta niin huutelivat miehilleen : "Mitä se sanoo? Mitä hän tarkoittaa?" ja näin häiritsivät tilaisuutta. Paavali puuttui tähän epäjärjestykseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

1Kor 14:

Mutta sinä et ole Jumala, eikä sinun käskysi ole Jumalan käskyjä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa Paavali viittaa naisiin, jotka synagoogassa / alkukirkossa juutalaisen tavan mukaan seisoivat miehistään erillään sermin takana. Kun he eivät kunnolla kuulleet Paavalin puhetta niin huutelivat miehilleen : "Mitä se sanoo? Mitä hän tarkoittaa?" ja näin häiritsivät tilaisuutta. Paavali puuttui tähän epäjärjestykseen.

Sinun selityksesi on ilmiselvä hätävalhe.

Paavali sanoo aivan selvästi, etteivät naiset saa puhua seurakunnassa. Toisessa kohtaa hän sanoo, etteivät naiset saa opettaa. Sen takia Jeesuksellakin oli kaikki opetuslapset miehiä. Pappeutta ei annettu Aaronin tyttärille vaan pojille.

Kristinuskossa on selvä sääntö, että naisten tulee vaieta seurakunnan kokouksessa ja kuunnella, kun miehet opettavat.

Paavalin kirjoituksesta käy selvästi ilmi myös se, etteivät ne pelastu, jotka eivät noudata tätä käskyä.

Helluntaiseurakunnat eivät noudata käskyä, joten naisevankelistat ja seurakuntien johtovastuussa olevat miehet eivät voi pelastua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun selityksesi on ilmiselvä hätävalhe.

Paavali sanoo aivan selvästi, etteivät naiset saa puhua seurakunnassa. Toisessa kohtaa hän sanoo, etteivät naiset saa opettaa. Sen takia Jeesuksellakin oli kaikki opetuslapset miehiä. Pappeutta ei annettu Aaronin tyttärille vaan pojille.

Kristinuskossa on selvä sääntö, että naisten tulee vaieta seurakunnan kokouksessa ja kuunnella, kun miehet opettavat.

Paavalin kirjoituksesta käy selvästi ilmi myös se, etteivät ne pelastu, jotka eivät noudata tätä käskyä.

Helluntaiseurakunnat eivät noudata käskyä, joten naisevankelistat ja seurakuntien johtovastuussa olevat miehet eivät voi pelastua.

Taisit nyt itse hätävalehdella, keksit tuon ihan lonkalta.

En itse esittänyt hätävalhetta vaan kerroin kuinka tuosta raamatunkohdasta on - todennäköisesti joku miesteologi, en muista kuka - opettanut. Eli tuosta yleisestä ongelmasta, naisten käytöksestä muinaisissa synagoogissa.

Sinä opetat pinnallisesti, niinkuin asioista "luulet". Minä sentään tiesin perustelun väitteelleni.

Et ole Herra. Jeesus On, minunkin Herrani.

Paavalin tuntemissa seurakunnissa on ilmeisesti tapahtunut myös, että jotkut "uskoontulleet" naiset ovat suuna, päänä uskoneet nyt olevansa täynnä kaikkea viisautta ja ehkä ryhtyneet, jonkin hurmahengen vaikutuksessa muita naisia "opettamaan". Juutalaiset miehet taas olivat rabbien kouluttamia teologeja, enemmän tai vähemmän, joten heillä oli parempi tieto. Siksi Paavali tämän neuvon antoi,

Olen lukemattomat kerrat istunut synagoogassa kuuntelemassa heidän opetuksiaan. Täytyy sanoa, että monesti, jos olisin itse päässyt ääneen, olisin pitänyt syvällisemmän saarnan, vaikka itse näin sanonkin.

En ole vuosikymmeniin puhunut helluntaiseurakunnissa, en niissä enää käynytkään, mutta tuolloin kun puhuin, puhuin mielestäni täyttä, vakavaa asiaa, antaen kaikessa täyden kunnian yksin Kristukselle.

Ritua en myöskään ole kuullut vuosikymmeniin, joten en hänen mahd. opetuksistaan tiedä, olivatko kuinka oikeita tai vääriä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Taisit nyt itse hätävalehdella, keksit tuon ihan lonkalta.

En itse esittänyt hätävalhetta vaan kerroin kuinka tuosta raamatunkohdasta on - todennäköisesti joku miesteologi, en muista kuka - opettanut. Eli tuosta yleisestä ongelmasta, naisten käytöksestä muinaisissa synagoogissa.

Sinä opetat pinnallisesti, niinkuin asioista "luulet". Minä sentään tiesin perustelun väitteelleni.

Et ole Herra. Jeesus On, minunkin Herrani.

Paavalin tuntemissa seurakunnissa on ilmeisesti tapahtunut myös, että jotkut "uskoontulleet" naiset ovat suuna, päänä uskoneet nyt olevansa täynnä kaikkea viisautta ja ehkä ryhtyneet, jonkin hurmahengen vaikutuksessa muita naisia "opettamaan". Juutalaiset miehet taas olivat rabbien kouluttamia teologeja, enemmän tai vähemmän, joten heillä oli parempi tieto. Siksi Paavali tämän neuvon antoi,

Olen lukemattomat kerrat istunut synagoogassa kuuntelemassa heidän opetuksiaan. Täytyy sanoa, että monesti, jos olisin itse päässyt ääneen, olisin pitänyt syvällisemmän saarnan, vaikka itse näin sanonkin.

En ole vuosikymmeniin puhunut helluntaiseurakunnissa, en niissä enää käynytkään, mutta tuolloin kun puhuin, puhuin mielestäni täyttä, vakavaa asiaa, antaen kaikessa täyden kunnian yksin Kristukselle.

Ritua en myöskään ole kuullut vuosikymmeniin, joten en hänen mahd. opetuksistaan tiedä, olivatko kuinka oikeita tai vääriä.

"En itse esittänyt hätävalhetta vaan kerroin kuinka tuosta raamatunkohdasta on - todennäköisesti joku miesteologi, en muista kuka - opettanut."

Sinä menit uskomaan puuta heinää.

Selityksesi on täysin mielivaltainen ottaen huomioon koko luvun asiayhteyden. Paavali opettaa aivan selväsi, ettei naiset saa puhua seurakunnan kokouksessa ja jos et tätä käskyä tottele, niin sitten ei pelastusta tule.

"Et ole Herra. Jeesus On, minunkin Herrani."

Olipa tekopyhä kommentti sinulta. Jos Jeesus olisi sinun Herrasi, sinä noudattaisit Raamatun käskyjä.

Nyt sinä olet mennyt uskomaan kaikenlaisia huuhaa selityksiä, joilla kumotaan Herran käsky.

Niin Paavali sanoo sitä Herran käskyksi, että nainen vaietkoon seurakunnassa. Tottele äläkä selittele.

• Anonyymi
      UUSI

Ps.115:17 Kuolleet ei taida Herraa kiittää, eikä ne, jotka menevät alas hiljaisuuteen. Biblia (1776) Ps.6:6. Ps.30:10. Ps.88:11. Jes.38:18.

• Anonyymi
      UUSI

Ps.88:11-12 Teetkös siis ihmeitä kuolleiden seassa? eli nousevatko kuolleet sinua kiittämään? Sela! Luetellaanko haudoissa sinun hyvyyttäs? ja totuuttas kadotuksessa. Biblia (1776)

• Anonyymi
        UUSI

Tuo on Vanhan testamentin vielä osittaista uskoa. Jeesus tuli kertomaan meille asiasta vielä enemmän.

• Anonyymi
      UUSI

1Moos.2:23 Niin sanoi Adam: tämä on nyt luu minun luistani, ja liha minun lihastani: se pitää kutsuttaman miehiseksi, sillä hän on otettu miehestä. Biblia (1776) (miehettäreksi)

• Anonyymi
      UUSI

Joh.17:12 Kuin minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäsi: ne, jotkas minulle annoit, kätkin minä, ja ei niistä kenkään kadottanut, vaan kadotuksen lapsi, että Raamattu täytettäisiin. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

Olin 1980-luvulla jonkin aikaa töissä Ritun ja miehensä Tyyskylän kartanolla ylläpitämällä hengellisellä päihdehoitokeskuksella.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tyyskylän_kartano

Sunnuntaiaamuyöllä heräsimme aikaisin tekemään voileipiä ja keittämään kahvia termareihin. Sitten ajoimme Helsinkiin koputtelemaan lehtilaatikoiden kansia, joissa puliukot nukkuivat ja tarjosimme aamuyön ruokapalan, evankeliumin kanssa. Eräs ukko lehtien seasta hymyili ja sanoi: "Ai, jo taasko on pyhäaamu?" Kiertelimme pimeitä, sateisia katuja ja pysäytimme auton kun näkösälle tallusti tietynlainen henkilöhahmo. Ajoimme Kyläsaareen missä paloi nuotio jollain kaatopaikalla.

Tällainen oli Ritu, tuolloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2254
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1008
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      962
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      863
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe