JUMALAN KARITSA

Anonyymi-ap

”Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.”
Jesaja 53:7

26

311

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuin hän rangaistiin ja vaivattiin, niin ei hän suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, ja niinkuin lammas, joka keritsiänsä edessä vaikenee, niin ei hänkään suutansa avannut.

• Anonyymi

Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och icke öppnade sin mun, lik ett lamm, som föres bort att slaktas, och lik ett får, som är tyst inför dem som klippa det ja, han öppnade icke sin mun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och icke öppnade sin mun, lik ett lamm, som föres bort att slaktas, och lik ett får, som är tyst inför dem som klippa det ja, han öppnade icke sin mun.

He was oppressed, and he was afflicted, yet he opened not his mouth: he is brought as a lamb to the slaughter, and as a sheep before her shearers is dumb, so he openeth not his mouth.

• Anonyymi00011

Hakutulos
        karitsa:ut:x
        1. Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

2. Joh. 1:36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Hakutulos
        karitsa:ut:x
        1. Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

2. Joh. 1:36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"

29. Ilm. 19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.

30. Ilm. 19:9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

31. Ilm. 21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".

32. Ilm. 21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

33. Ilm. 21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

34. Ilm. 21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

35. Ilm. 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

36. Ilm. 22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

37. Ilm. 22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä

• Anonyymi

Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!”
      Joh 1:29

• Anonyymi

Toisena päivänä näki Johannes Jesuksen tykönsä tulevan, ja sanoi: katso, Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisena päivänä näki Johannes Jesuksen tykönsä tulevan, ja sanoi: katso, Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin!

Dagen därefter såg han Jesus nalkas; då sade han: "Se, Guds Lamm, som borttager världens synd!”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dagen därefter såg han Jesus nalkas; då sade han: "Se, Guds Lamm, som borttager världens synd!”

The next day John seeth Jesus coming unto him, and saith, Behold the Lamb of God, which taketh away the sin of the world.

• Anonyymi00016

Jeesus pelastaa!

• Anonyymi00028

Kiitos Jumalalle suuresta teostaan.

• Anonyymi00029

Hän sovitti meidän synnit!

• Anonyymi

Tämä Karitsa-vertaus avautuu vain VT-n kautta.

• Anonyymi00010

Jeesus Kristus tuli tänne, jotta voisimme pelastua ikuiseen elämään. 😊

• Anonyymi00025
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jeesus Kristus tuli tänne, jotta voisimme pelastua ikuiseen elämään. 😊

Totta - siellä palaa tuli (1.Kor.3:13), mutta kun odotat maaksi maatuneena, niin koet kyllä sinne menon kirkon siunaamana fyysisellä ylösnousemuksella koko maailman viimeisenä päivänä.

• Anonyymi00013

Joulun tapahtumat liittyvät Jeesuksen syntymään seimen lapseksi.

Saatana puhuu ja nauttii paljon Jeesuksen kärsimyksistä ja kidutuksesta ja surmaamisesta, siksi se puhuu paljon siitä.

• Anonyymi00014

Sellaiselta havainnolta ei tosiaan ole voinut välttyä tälläkään palstalla.

• Anonyymi00018

Jeesus Kristus on Jumalan Karitsa, joka uhrasi itsensä Jumalalle meidän syntien takia.

• Anonyymi00024

Oletko nyt synnitön?

• Anonyymi00019

Kiitos Jeesukselle! 🎚️🩸❣️

• Anonyymi00023

Kaikki kiitos, jos kiitosta löydät, kuuluu Paavalille, kuten hän raamatussa ylistää itseään synnyttäneensä teidät evankeliuminsa kautta, eikä teillä ole muuta isää kuin hän.

• Anonyymi00020

Meidän syntiemme tähden!

• Anonyymi00022

En ole koskaan kuullut synnittömästä uskovaisesta?! Menikö joku pieleen?

• Anonyymi00021

Niin, nämä teurastetut lampaat VT:ssä ovat juuri juutalaisuuden Baal-jumalan uhreja, kuten Paavalin sanoin 1.Kor.5:7 Jeesus pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana, että juutalaiset pelastuivat lain kirouksesta, kun Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, tuli KIROUKSEKSI haidän edestään (Gal.3:13).

• Anonyymi00026

Juutalaisuus on uhrikulttia, jopa ihmisuhrein, ja uhri aina vapauttaa uskojansa jostakin, mutta ehtona uhraukseen on, että se voi hyödyttää vain uhrin saajaa, ja sen pitää kadota kokonaan uhraajaltaa.

Yhdelläkään teurastetulla lampaalla ei ole enää laidunta, ei myöskään uskojalla Jumalaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Juutalaisuus on uhrikulttia, jopa ihmisuhrein, ja uhri aina vapauttaa uskojansa jostakin, mutta ehtona uhraukseen on, että se voi hyödyttää vain uhrin saajaa, ja sen pitää kadota kokonaan uhraajaltaa.

Yhdelläkään teurastetulla lampaalla ei ole enää laidunta, ei myöskään uskojalla Jumalaa.

Ja tällä uhrauksella Paavalin toimesta juutalaiset itse pelastuivat lainkirouksesta, siis 'vapautuivat jostakin'. Mistä?

Löytyy Gal.3:13, myös 1.Kor.3:13

Ja varmasti löytyy wikipediasta jokin sivu "uhraaminen", missä kerrotaan uhraamisen logiikka.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      68
      1105
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1064
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      923
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      65
      875
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      126
      850
    6. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      134
      817
    7. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      57
      766
    8. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      20
      760
    9. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      741
    10. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      676
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      46
      661
    12. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      623
    13. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      617
    14. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      612
    15. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      48
      610
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      129
      609
    17. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      82
      596
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      48
      594
    19. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      590
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      12
      569
    Aihe