Ei kenelläkään satu olemaan piirongin alimman laatikon perukoilla valokuvaa Silvolan asemasta ennen vuotta 1947. Minulla käsitys että tuolloin asemalla oli tulipalo jonka seurauksena katto muutettiin suoraviivaisemmaksi ja että alunperin asema oli samanlainen kuin Särkisalmen, Punkasalmen ja Kulennoisten asemat.
Tällainen kuva olisi melkoinen aarre, kuvaa ei tunnu olevan edes Rautatiemuseolla ja muista asemista välillä Elisenvaara-Savonlinna löytyy kuva joissa asemat alkuperäisasussa.
Kerimäen (alunperin Silvola) asema
10
416
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä ole kuvaa, mutta onhan asemalla harhaanjontava nimi. Kerimäelle on matkaa 13 km, eikä minkäänmoista jatkoyhteyttä ole tarjolla.
- Anonyymi
Entä jos on piirongin ylälaatikossa
- Anonyymi
Ei haittaa
- Anonyymi
Harrastan sukututkimusta ja olen nähnyt asemalta vanhoja kuvia.
Koetan etsiskellä, en nyt äkkiä muista - että missä ne näin.
Äkkiä ainakin Finnasta löytyy kuva vuodelta -67
https://www.finna.fi/Record/srm.167514200339900?sid=5104023733- Anonyymi
Joo, tuon kuvan olen nähnyt, taitaa olla vanhin netistä löytyvä kuva ko. asemasta. Seuraavasta asemasta eli Kulennoisten asemasta (lakkautettu 1989) löytyy kaksi vanhempaa kuvaa (alla) ja Silvolan (nyk. Kerimäki) täytynyt olla samanlainen. Kulennoisten kanssa identtisiä olivat alunperin myös Punkasalmi, Särkisalmi (purettu), Syväoro ja Sorjo (suunta siis Elisenvaaraan).
Parikkalan alkuperäinen asema (paloi 1917) ja Putikon asema taas olivat keskenään identtisiä joskin peilikuvia. Punkaharjun (nykyisin paikalla on Luston seisake) asema taas oli aivan omanlaisensa ja lienee ollut aina samanlainen eli ei ole myöhemmin esim. laajennettu kuten esim. Punkasalmen asemaa (nykyisin paikalla on Punkaharjun seisake). Syväoro ja Sorjo jäivät rajan taakse ja niistä löytyy netistä kuvat joissa ne hirsipinnalla eli kuvat otettu melko heti valmistumisesta. Elisenvaara-Savonlinna-rata avattiin siis yleiselle liikenteelle vuoden 1908 alkupuolella.
https://finna.fi/Record/srm.166919351476400
https://finna.fi/Record/srm.166919352036100
- Anonyymi
kerimäelle ei mennyt junia
- Anonyymi
Juuli Laukkasta tulee vetää nitojia nitojalla päähän ainakin 80 kappaletta niin lapsetkin oppii mitä elämässä voi tapahtua
- Anonyymi
Kulennoisten asema vuonna 1918
- Anonyymi
Saranmäen Seisake Tulee Silvolan Ja Hietalan Seisakeen Ja Ennen Kulennoisten Asemaa
- Anonyymi
Ei kenelläkään satu olemaan piirongin alimman laatikon perukoilla valokuvaa Silvolan asemasta ennen vuotta 1947. Minulla käsitys että tuolloin asemalla oli tulipalo jonka seurauksena katto muutettiin suoraviivaisemmaksi ja että alunperin asema oli samanlainen kuin Särkisalmen, Punkasalmen ja Kulennoisten asemat.
Tällainen kuva olisi melkoinen aarre, kuvaa ei tunnu olevan edes Rautatiemuseolla ja muista asemista välillä Elisenvaara-Savonlinna löytyy kuva joissa asemat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495565Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191593Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731167
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988