IS otsikko: "SS: Atik Ismail kuuli Siilinjärven turman – risteyksen poistamisesta puhuttu vuosia,"
Onko Ismail asiantuntija, tuokin risteys on puhuttanut vuosikymmeniä, ei pelkästään vuosia (todistin itse asiasta puhumista jo noin 60 vuotta sitten). Tuollaisista risteyksistä pitäisi olla suurempi vastuu yhteiskunnalta.
Mikä on ihmisen elämän hinta kun hän noissa kuolee, jo rakennettaessa tiedetäån ja puhutaan, että tuossa joku vielä kuolee.
Laki sellaiseksi, että jos risteystä ei saada turvalliseksi, se jätetään tekemättä.
Näitä on paljon etenkin paikoissa joissa on tehtaita tai muita suuria laitoksia (esim. kaivoksia, mm Pyhäsalmi, Outokumpu). Hyvin monissa on kuollut ihmisiä.
Siilinjärven kuolonkolari
6
248
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ihmisillä on myös vastuu itsestään ja omista tekemisistään. Kaikkea ei voi, eikä pidä ulkoistaa muille.
Lapset, vanhukset, eri tavoin vammaiset ja muut, joilla on vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä ovat sitten eri seikka. Heidän turvallisuus onkin tieliikennelain mukaan osittain ulkoistettu muille. - Anonyymi
Tasoristeyksien lähellä ratojen vieressä kasvavia puita ja oksia ylen kuvassa liian lähellä rataa. Ja näin vaikeuttamassa näkyvyyttä kun joutuu tulemaan lähelle rataa roikkumaan, muuallakin ympäri Suomen samoja ongelmia. Ilmeisesti radoista vastaavat ei hoida töitänsä ja näkyvyys huonontunut. Se lisää riskiä.
Teillä näkyy autoteiden risteyksissä samaa, puskat estää jopa kokonaan näkyvyyden ja keula ajettava ajoradalle jossa liikkuu autoja 80-100kmh.
Kaikilla ratojen ylityksillä pitää olla varoitusvalot ja se ei vaikea ja kallis laittaa tietoa milloin juna lähestymässä aluetta. Miksi ei isoa metallista valaistua varoitustaulua ennen rataa jossa herätellään ihmisiä?
Junaliikenteelle määrätä max 50kmh rajoituksen alkaen 1km ennen ensimmäistä risteystä jos teitä kulkee radan pinnassa. Tärkeä asia joka paikassa jossa näitä.
Näitä onnettomia sattuu- Anonyymi
Tieliikennelain 5 § velvoittaa monen muun asian lisäksi huomioimaan myös näkyvyyden.
- Anonyymi
Isoja aukeavia puomeja, joissa, järeä kestävä rakenne, moottori, kaapelointi, varavoima. Tehty muutamalla 20-40teur.
Tietenkään näissä ei järjestelmää johonkin junien kulkuun.
Jos väylävirasto on polttanut satojatuhansia suomalaisten rahoja niin toiminnassa saattaa olla tarpeetonta maksamista niin palkkoihin omaan joukkoon kuin ulkopuolelle, turhaa byrokratiaa.
200 000 - 300 000 eurolla tekee ja rakentaa paljon enemmän ja paljon monimutkaisempia rakenteita kuin junaradan edessä olevat puomit moottorilla jotka laskeutuu ennen kuin juna tulee ja nousee.- Anonyymi
Hieno systeemi, puomit laskeutuu ja juna nousee, onnettomuus ei ole mahdollinen.
- Anonyymi
Hieno systeemi, puomit laskeutuu ja juna nousee, onnettomuus ei ole mahdollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4666614Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1943946Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112533Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262060Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391476Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?791346- 681186
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te801123- 631105
- 471065