Vammalan torilla saa torimyyntipöydän lauantaisinkin ilmaiseksi.

Anonyymi-ap

Torilla perunoita ja herneenpalkoja myyvä yksinäinen kauppias oli lauantaina enää pitkän toripöytärivistön ainoana kaupittelijanma paikalla. Kysyin torikauppiaalta, että onko täällä pöytien hinnat nousseet niin korkealle. Vai miksi monienkaan ei enää kannata tulla tänne kasviksiansa myymään?

Tilanne onkin kuulemma aivan päin vastoin. Vielä viime kesänä noin 1,5 m mittaisesta toripöydästä piti lauantaisin maksaa 10 euroa. Tänä kesänä ei tarvitse maksaa enää mitään, on ilmaista.
Sastamalan kaupungilla on kuulemma tarkoituksena koettaa elävöittää ja vilkastuttaa torimeininkiä tällä kaupungin perinteisellä toripaikalla.

Kauppiaan mukaan tori alkoi kuolla oikein vauhdilla silloin, kun ensin 2022 lähti Alkon myymälä. Vähän myöhemmin lähti Torikeskuksen Apteekki pois. Molemmat siirtyivät Prisman tiloihin. Perinteinen mustamakkaran myynti siirtyi torilta jo 2020 paikkeilla Roismalan risteykseen.

Nythän tuolla torilla on kyllä edullista kaupitella perunoita ja tomaattejansa. Mutta ostava asiakasvirta on ehtynyt olemattomiin.

9

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen jo vuosia tiennyt miksi keskusta kuolee, syy on isosti parkkitilan puute jota kaupunki ei ole huomioinut lainkaan. Tänä päivänä ihmiset pysähtyy sinne mihin saa auton parkkiin, ei sinne missä pultsareille pidetään puistoja liikepaikan takana johon olisi saanut isot parkkitilat.

• Anonyymi

Torin ympäristössä on kyllä ollut vanhojen, vilkkaampienkin kaupankäynnin vuosien aikana, ja lauantaisinkin ihan hyvin parkkipaikkoja.

Kenenkään ei ole tarvinnut korttelia ympäri kiertää ja parkkipaikkaa hakea. Minun mielestä P-paikkojen vähyys ei ole esteenä torin kaupankäynnille.

Vanhat E-liikkeen ja Sokoksen tavaratalot loppui ja tyhjeni jo lähes 20 v. aikoja sitten. Rautakaupat muutti pois keskustasta, samoin pankit. Sastamalan kaupankäynnin painopiste nykyään on vaan siirtynyt Prisman ja Citymarketin myötä enemmän tuonne Roismalan suuntaan.

Samanlaista kaupan siirtymää on tapahtunut monissa muissakin kaupungeissa, vaikka Riihimäellä ja Hämeenlinnassa. Vanhat kaupan keskustat siellä ovat liikkeistä ja asiakkaista tyhjillään.

• Anonyymi

Vammalan torille paras paikka olisi Äijänkivellä. Lyhytmatka Tampereelle. Toriväki olisi tamperelaisten imussa. Superi lähellä sekin lisää vetovoimaa ja käviöitä. Paikka on suojaisa ja ison tien varressa.

• Anonyymi

Viinakauppaa ei enää saada takaisin torin alueelle.

Mutta jos sen suositun virkistyspaikan eli Äijänkiven siirtäisi pikatien varren nykyiseltä huonolta sijaintipaikaltaan Vammalan torille, niin olen ihan satavarma että molemmat siittä siirrosta hyötyisi.

Äijänkivelle saatais asiakkaille sähkövalo ja pesupaikat lämpöisellä vetellä. Eläkelläisetkin voi Alkon reissun sijasta poiketa kaupunkiasioillansa siellä.

• Anonyymi

Kutkutteleva ajatus. Mutta jos Äijänkivi siirretään torille, niin Superi pitää siirtää Torikeskuksen paikalle. Näin kassien tarkastelu onnistuu edelleen molemmissa ja saa papusoppaa evääksi. Molemmista Vammalaiset tykkää. Ne puhuu siitä koko ajan ja kesähelteilläkin ostaa hernekeittoa. Se on talven ruokaa. Unohtakaa jo se ikuinen laskiainen! Kirvesmies ihmettelee, että eikö Vammalaisilla muuta puhuttavaa ole. Täälläkin suosituimpia aiheita hernesoppa ja Suodenniemen paapit!

• Anonyymi

Tori oli tosi hiljainen lauantaina,
      ja kaikki tuijottivat suu auki kun ei ollut paikkakuntalainen,
      kukaan ei tervehtinyt saat kysynyt mitä saisi olla,
      kyllä nämä satakuntalaiset ovat vanhan sanonnan mukaan suomen vittumaisin kansa.

• Anonyymi

Mutta katsottiin kai kassit? Se on täällä tapana. Jokainen on epäilyksen alainen!

• Anonyymi

Minä oon kyllä paikkakuntalainen, mutta ollut jo 30 vuotta muualla. Yhden ainoatakaan kouluaikaista taikka työkaveria tai muuta tuttua en ole tavannut lauantaisin keskustassa ja torilla enää vuosiin ja ollenkaan. On niin huonosti väkeä liikkeellä.

Täällä oli Toripäöivillä 12.7 ainakin Miljoonasade, Kotiteollisuus ja Virve Rosti laulamassa. Ei oikein auttanut nekään laulut ja tuo tempaus. Vammalan torialue on yhtä kuollut kuin ennenkin.

• Anonyymi

Kävin myös torilla ostoksilla. Vähän oli väkee, muttei ne vähätkään niin vittumaisia olleet.
        Mulle myytiin kaikkea mitä olin hakemassakin.
        Esiintymislavalla oli kitarakansa laulamassa Jeesuksesta ja pappikin vaelteli valmiina keskustelemaan. Että kyä tapahtumaa oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe