Mikä sovituksen sanassa raivostuttaa?

Anonyymi-ap

Sovituksen sana kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Mikä tässä saa ihmiset raivon partaalle?

Mikä saa jotkut "sydämen uskon puolustajat" kuin jonkin kohtauksen vallassa sössöttämään loputtomia sössötyksiään, kun tätä sanomaa pitää esillä?

Mikä saa yhden oppi-isiensä siteeraajan pillastumaan ja haukkumaan tuota sovituksen sanaa harhaopiksi?

Mikä saa Nellie Olesonin aina saapumaan paikalle raakkumaan yhden ja saman levyn pyörittämisestä, kun sovituksen sanaa julistetaan?

89

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä se ihmisiä raakututtaa, kun sydämessä ei tapahdu muutosta, jossa rakkaus syntyy elämään.
      ja kun ei muutu, niin vihataan toisia, joilla homma pelaa. Vaaditaan toisilta, että pitää siten olla minunkaltainen ja sitä vahditaan loppuun saakka- tavalla tahi toisella

• Anonyymi

Pelkillä puheilla ja sanoilla kikkailu ketään sovita Jumalan kanssa.

Pelastusteot on Jumalan tekoja.

Ef. 4:5

Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saaLIITON . Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Korjattu versio

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto sovitettuna alkaa kasteesta. Kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion, se tarkoittaa pelastusta ja hyvää omaatuntoa.

• Anonyymi

Kaste edellyttää uskoa.

Ap. t. 8
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.

• Anonyymi

Sydän on lihas, ei lihas mitään ajattele.
      Kyllä ihmisen käsitykset ja pään usko on aivoissa, ihmisen mielessä, aistien kuten kuulon perusteella tulevat mielikuvat ovat sitä psykologista uskoa, päänuskoa, mikä ei ketään pelasta yhtään mistään.

• Anonyymi

Sydän symboloi tunteita. Ajatellaan tunteella (eikä järjellä), kun ajatellaan sydämellä. Annetaan tunteiden viedä.
        Järki ja pää symboloi logiikkaa.
        Kaikki ei usko siihen, että kumpikaan on lähtöisin ihmisestä itsestään. Puhutaan aina samasta. Eikä puhuta kristinuskosta.

• Anonyymi

Paavali kehitti oman ns. lihateorian. Synnit voi laittaa lihojen syyksi, eikä niistä tarvi ottaa itse vastuuta.

• Anonyymi

Pistetään synnit lihojen piikkiin sanos Paavali ja Parhami.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistetään synnit lihojen piikkiin sanos Paavali ja Parhami.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Liha on eläimellinen, se on viettien vietävänä. Paavali selittää hienosti, lihan ja herkän synnintunnon omaavan ihmisen taistelua, lihan ja hengen välillä. Ateistit vetelevät yksittäisiä jakeita Paavalin rehellisistä tuskitteluista. He vääntävät saatanan käskyläisinä, Paavalin rehelliset tilitykset aivan naurettaviksi. Koska mestarinsa käskee hyökätä aina väkevintä julistusta vastaan.

• Anonyymi

Paavali pisti synnyit lihoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali pisti synnyit lihoiksi.

Synnit

• Anonyymi

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

1700-luvulla jo todettiin, että hurmoskielillä puhumisen ja skitsofrenian välillä on yhteys.

Kiitohettuna jakaantunut mieli tuottaa sekä järkevää puhetta että järjetöntä molotusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1700-luvulla jo todettiin, että hurmoskielillä puhumisen ja skitsofrenian välillä on yhteys.

Kiitohettuna jakaantunut mieli tuottaa sekä järkevää puhetta että järjetöntä molotusta.

Hengen mieli tuotti tuuleen puhumista, alkukielen mukaan glossolaliaan.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Uskon huutokauppakeisarit julistaa pelastuksia, siellä nousi käsi ja siellä ja siellä....

• Anonyymi

Kaste ei tee yhtään mitään uudestisyntymisen eteen.

Sen ydin on ihan muualla.

Sitä on tosin turhaa selittää luterilaiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste ei tee yhtään mitään uudestisyntymisen eteen.

Sen ydin on ihan muualla.

Sitä on tosin turhaa selittää luterilaiselle.

Joh.3:5
        Jeesuksen mukaan Jumalan tekemä uudestisyntyminen eli uudestiluominen tapahtuu kasteessa vedestä ja Hengestä. Ei muutoin.

Perisyntiin hengellisesti kuollut luodaan uudeksi vedestä ja Hengestä. Ei muutoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen mukaan Jumalan tekemä uudestisyntyminen eli uudestiluominen tapahtuu kasteessa vedestä ja Hengestä. Ei muutoin.

Perisyntiin hengellisesti kuollut luodaan uudeksi vedestä ja Hengestä. Ei muutoin.

Et sinä sitä ymmärrä sen paremmin kuin nikodeemuskaan, turhaan siteeraat jaetta.

Luulis jotain lamppua syttyvän apostolien jälkiä seuratessa, mutta kun ei niin ei.

Veden varaan se jää kun Henkeä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sinä sitä ymmärrä sen paremmin kuin nikodeemuskaan, turhaan siteeraat jaetta.

Luulis jotain lamppua syttyvän apostolien jälkiä seuratessa, mutta kun ei niin ei.

Veden varaan se jää kun Henkeä ei ole.

Keskustelun konteksiti on Jeesuksen kaste, jossa oli vesi ja Henki.

Nikodemus meni kysymään hyvältä uskon ystävältään Jeesukselta tämän kasteen jälkeen kasteen merkitystä.

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

5 απεκριθη ο ιησους αμην αμην λεγω σοι εαν μη τις γεννηθη εξ υδατος και πνευματος ου δυναται εισελθειν εις την βασιλειαν του θεου

29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

29 Då sade hans lärjungar: »Se, nu talar du öppet och brukar inga förtäckta ord.

29 λεγουσιν αυτω οι μαθηται αυτου ιδε νυν παρρησια λαλεις και παροιμιαν ουδεμιαν λεγεις

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room. 8 kertoo monipuolisesti pelastuksesta. Kastevedestä se ei kerro mitään. Ytimenä on Jeesuksen sovitustyö Golgatalla. Room. 8 kertoo uudestisyntyneestä ihmisen hengestä. Vesi on vain symbolinen sakramentti, eikä siis sisällä itsessän mitään Pyhyyttä. Uudestisyntyneen kristityn henki on yhteydessä Pyhän Hengen kanssa.

• Anonyymi

Mitäs tekoja luterilaiselta puuttuu?

• Anonyymi

Paavalilla oli lähetysmatkoilla henkiopas, joka puhui sitä hengen puhetta.

Ei se mitään mykkä henki ollut. King James käännöksen mukaan oikein pääpirun viestinnä ammattilainen "The messenger of Satan" niminen demonihenki.

Kyllä sitä "hengen" puhetta tuli kovasti eri tilanteissa.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi

Eikä sitä pirun henkiolentoa otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa...depart from me.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä sitä pirun henkiolentoa otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

Demoni ei saanut nousulupaa...depart from me.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Juu, se henki laittoi joskus tulemaan ihan sekavia molotuksia.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi

Et ymmärrä mitään aiheesta, mutta jos isäntäsi käskyttää pulun tuubaa kauttasi, niin jatka toki, kyllä palkka tulee ajallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, se henki laittoi joskus tulemaan ihan sekavia molotuksia.

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Sinua ei onneksi mikään oikea seurakunta päästä puhumaan yhtäkään sanaa!

• Anonyymi

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään

• Anonyymi

Ja sama paha henki riehuttaa edelleen kuten tässäkin edellä näemme kaikenlaista valhetta ja vääristelyä !

Kerkiättekö nukkumaankaan ollenkaan !

• Anonyymi

Helluntailaisten hurmoshenkisiin molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Rukouspalvelut kerää rahat pois ihmisiltä, mutta kukaan ei parane oikeasti yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rukouspalvelut kerää rahat pois ihmisiltä, mutta kukaan ei parane oikeasti yhtään mistään.

Miksi annoit kaljarahasi rukouspalveluun !

Onko hyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vie helluntai leskiltä mitään !

Minulla on vanha perukirja jossa lutellaan kaikki retusista villasukista puulusikoihin ja lopussa, ja papille puoli lehmää maahanpanijaispalkkana!

Toivotaan että lypsypuoli jäi leskelle !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vie helluntai leskiltä mitään !

Minulla on vanha perukirja jossa lutellaan kaikki retusista villasukista puulusikoihin ja lopussa, ja papille puoli lehmää maahanpanijaispalkkana!

Toivotaan että lypsypuoli jäi leskelle !

Helluntailainen mies vei Tampereella kadulla kävelleeltä raskaana olleelta naiselta hengenkin.

Hellarit ei osoita mitään anteeksipyyntöä tai myötätuntoa uhrin omaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailainen mies vei Tampereella kadulla kävelleeltä raskaana olleelta naiselta hengenkin.

Hellarit ei osoita mitään anteeksipyyntöä tai myötätuntoa uhrin omaisille.

Mitään helluntaita ei murhaajassa ole, olkoit nimi missä hyvänsä.

• Anonyymi

2Kor.5:18-19 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. Biblia (1776) Ps.32:2. Room.3:24-25. Room.4:8. Kol.1:20.y

• Anonyymi

Joo eikö sinulla olisi jotain vielä huonommasta kielestä kasattua raamattua koita etsiä.

• Anonyymi

Paavali oli valheapostoli, jolla ei oikea.

Paavali ei kuulu joukkoon. Paavali oli "Turkkilainen" valheveikko, murhamies.

14 Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

14 Och stadsmuren hade tolv grundstenar, och på dem stodo tolv namn: namnen på Lammets tolv apostlar.

14 And the wall of the city had twelve foundations, and in them the names of the twelve apostles of the Lamb.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli valheapostoli, jolla ei oikea.

Paavali ei kuulu joukkoon. Paavali oli "Turkkilainen" valheveikko, murhamies.

14 Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

14 Och stadsmuren hade tolv grundstenar, och på dem stodo tolv namn: namnen på Lammets tolv apostlar.

14 And the wall of the city had twelve foundations, and in them the names of the twelve apostles of the Lamb.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

Jeesuksena esiintynyt Valkia Saatana kohtasi Paavalin Damaskontiellä ja antoi tälle oman enkelinsä uudeksi henkioppaaksi.

Salaman leimahdus sokaisi miehen, kuuli ääniä päästään, kukaan muu ei kuullut yhtään mitään. Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei haamuakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

Jeesuksena esiintynyt Valkia Saatana kohtasi Paavalin Damaskontiellä ja antoi tälle oman enkelinsä uudeksi henkioppaaksi.

Salaman leimahdus sokaisi miehen, kuuli ääniä päästään, kukaan muu ei kuullut yhtään mitään. Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta, ei haamuakaan.

Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, samaa tarkoittava sana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

Pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, samaa tarkoittava sana.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan!

Paha äkkikuolema Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salaman valon sokaisu Damaskontiellä täsmää Jeesuksen kuvaukseen Saatanan laskeutumisesta maan päälle.

Luuk. 10:18

Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.

• Anonyymi

Alkaa lutterin muistokalja tuottaa kaikenlaista pulun tuubaa.

Kun eivät nyt tuhertaisi tulen kanssa sakastissa.

Vanhemmalla ajalla luki tikkuaskeisza mm "varo ettei lapsikulda pääse raabaisemaan tulda "!

• Anonyymi

Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä hän toivoi ja suunnitteli toisille tekevänsä, eli tuli heitetyksi Saatanan enkelin haltuun.

• Anonyymi

Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Antaapa heittin praatata keskenään.

• Anonyymi

Molemmat Saulit sekoili hurmoshenkien voimasta.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi

Niitä Jeesuksen tuntijoita ja seuraajia riittää joka lähtöön.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Kuka on se Jumala,joka oli Kristuksessa?

• Anonyymi

Paras uskoa Jeesusta itseään.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Sovituksen sanassa ei raivostuta yhtään mikään.

Mutta Raamatun sanan vääristely ja harhaopin levitys ei vain ole oikein ja hyvää toimintaa.

Todellinen sovituksen sana sanotaan tässä:

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

• Anonyymi

Miksi jätit jakeen 19 pois - siis juuri sen jakeen, jonka Paavali itse nimittää sovituksen sanaksi?

Miksi kutsut sitä Raamatun sanan vääristelyksi - sinähän se olet, joka lohkaiset Raamatun kohdasta keskeisen jakeen pois?

Ja kuinka julkenet kutsua harhaopiksi tuota sovituksen sanaa?

Eli: miksi sovituksen sana raivostuttaa sinua?

• Anonyymi

Nellie Oleson on sitä mieltä, että sovituksen sanan muodostavat nämä kaksi jaetta:

5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.

5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Ja huom! Nellien mielestä sovituksen sana on AINOASTAAN nuo kaksi jaetta eli tuosta tekstikohdasta ON PUDOTETTAVA POIS jae 19, joka kuuluu

5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Eli Nellien mukaan sovituksen sanaa ON MIKÄ TAHANSA MUU SANOMA kuin se, että

Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa.

Mysteeriksi jää, kuinka jae, jossa paljastetaan sovituksen

a) tapahtuma-aika
      b) tapahtumapaikka
      c) sovittaja
      d) sovituksen kohde ja
      e) sovituksen sisältö

EI ole sovituksen sana(a).

Mutta ehkäpä Nellie onkin meidän pakanoiden apostoli?

• Anonyymi

Sinä itse olet pudotattanut nuo jakeet 18 ja 20 pois, ja olet rakentanut sen yhden jakeen varaan kieroon vääntäen "kaikki pelastuu opin".

Eli se mistä toista tässä syytät, siihen sinä itse syyllistyt.

Olet lisäksi poistanut Raamatustasi valtavan määrän Raamatunkohtia, jotka kertovat pelastuvista ja pelastumattomista ja niistä, jotka näkevät taivasten valtakunnan ja jotka taas eivät sitä tule näkemään.

Tuo sama asia kerrotaan monella tapaa ja monin eri sanoin Raamatussa, mutta sinä hylkäät sen kaiken, sillä se kaataisi sinun omaksumasi harhaopin, ihan totaalisesti ja saman tien.

Olet todella todella säälittävä jankkaaja.

Sori vaan, mutta se nyt on niin, että valhe ei muutu totuudeksi, vaikka sitä maailman tappiin / elämäsi loppuun asti jankkaisit.

• Anonyymi

Niin ja se jae 19 sopii ihan hyvin kokonaisuuteen, jos ja kun sen oikein ymmärtää.

Siis nyt on ihan kaikkien ihmisten mahdollista pelastua, eli kaikki kuuluvat siten pelastuksen piiriin.

Mutta se pelastuminen vaatii siis ilosanoman vastaanottamisen ja siihen uskomisen, ihan kuten jakeissa 18 ja 20 oikein sanotaan.

Ilman Jumalan synnyttämää Uskoa, ei kukaan voi pelastua.

Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Tämäkin on sanottu monen monta kertaa Raamatussa.

Tässä vain hyvin hyvin pieni otos, joka sisältää tuon ns. pienois evankeliumin, joka siis on tiivistetysti se oikea ja todellinen SOVITUKSEN SANA.

Mutta sinä kiellät tämänkin Totuuden, kun sekin paljastaa sinun "kaikki pelastuu opin" selväksi valheeksi ja harhaopiksi ja eksytykseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja se jae 19 sopii ihan hyvin kokonaisuuteen, jos ja kun sen oikein ymmärtää.

Siis nyt on ihan kaikkien ihmisten mahdollista pelastua, eli kaikki kuuluvat siten pelastuksen piiriin.

Mutta se pelastuminen vaatii siis ilosanoman vastaanottamisen ja siihen uskomisen, ihan kuten jakeissa 18 ja 20 oikein sanotaan.

Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Tässä vain hyvin hyvin pieni otos, joka sisältää tuon ns. pienois evankeliumin, joka siis on tiivistetysti se oikea ja todellinen SOVITUKSEN SANA.

Mutta sinä kiellät tämänkin Totuuden, kun sekin paljastaa sinun "kaikki pelastuu opin" selväksi valheeksi ja harhaopiksi ja eksytykseksi.

Et edelleenkään kykene sanomaan, mitä jae 19 TARKOITTAA, koska sinulle se EI TARKOITA MITÄÄN.

Sinä HYLKÄÄT SOVITUKSEN SANAN.

Tämä sovituksen sanan päälle paskominen johtuu sinun pelkuruudestasi, jonka on aiheuttanut Vulgatan myötä Raamattuun käärmeen lailla kiemurrellut helvetti-idea, joka perustuu siihen, että lähtökielen sanat sheol, Gehenna, Hades ja Tartaros on kaikki käännetty väärin.

Sinä et tätä ymmärrä, koska olet sivistymätön moukka, jonka saatanallinen helvettioppi on sokaissut, ja minä ymmärrän tämän, koska olen koulutukseltani ja ammatiltani kääntäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on toki kuin heittäisi helmen sialle, koska sinä olet niin itseäsi ja paskantärkeää uskovaisuuttasi täynnä, mutta laitanpahan kuitenkin.

Oletan, että sinä et ole elämäsi aikana kääntänyt Uutta testamenttia? Jotenkin tuntuu, että sinunlaisellasi törpöllä ei ole siihen edellytyksiä.

Seuraava on Uuden testmentin enlanniksi kääntäneen David Bentley Hartin kommentti:

Tiedän, että useimpia kristittyjä on vaikea saada vakuuttuneeksi siitä, että heihin juurrutettua mielikuvaakuvaa helvetistä ei löydy Raamatun joka toiselta sivulta. Osaksi tästä voi syyttää perinteisiä käännöksiä, joissa kolme eri käsitettä Gehenna, Hades ja Tartarus on käännetty yhdellä ja samalla sanalla "helvetti". Olen törmännyt joopa siihen, että käännöksiä, joissa noita kolmea käsitettä ei niputeta yhteen, syytetään siitä, että niissä yritetään häivyttää perinteinen kuva helvetistä olemattomiin.
        On kai kuitenkin selvää, että kääntäjät, jotka ovat halunneet säilyttää alkukreikan merkityserot käännöksessään, ovat yhtä syyllisiä helvetin häivyttämiseen kuin työmies, joka rasvaa yläkerran oven saranat, tiivistää ikkunanpuitteet ja leikkaa räystästä raapivat pihapuunoksat, on syyllinen talon asukkaiden kuvitteleman pahan hengen pois manaamiseen.

• Anonyymi

Uskominen on itsensä huijaamista. Noloa.

• Anonyymi

Olisikko sen valheellisuus?

• Anonyymi

Se raivostuttaa kun Jumala armahtaa syntisen uskon kautta ei ansioiden.
      Pelastus tulee toisesta luomakunnasta, ei omilla ansioilla vaan ainoastaan Jeesuksen ansioilla ristin työn kautta.

Uskova elää armosta Jeesukselle ei itselle.

• Anonyymi

Uskon kautta hokemat on pelkkiä fraaseja.

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon kautta hokemat on pelkkiä fraaseja.

Ja sinä vähä-älyinen kuvittelet tekeväsi niitä tekoja riittävästi? Fariseus! Moukka!

• Anonyymi

Ei syntinen ihminen voi toista ihmistä sovittaa ja perisyntiä poistaa millään verbaalisilla kikkailuilla.

• Anonyymi

Teoista siinä puhutaan, ei pelkästä uskomisesta.

Ilm. 19:8 hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.

• Anonyymi

Vapahtaja olet sinä!
        Ei siihen kenkään lehtolapsia tarvitse sotkea.

• Anonyymi

Hes.14:20 Ja Noa, Daniel ja Job olisivat siellä, niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra ei heidän pitäisi taitaman autaa poikia eli tyttäriä, vaan ainoasti vanhurskaudellansa pelastamaan omia sielujansa. Biblia (1776)

• Anonyymi

Aloituksen tekijä kirjoittaa avauksessaan:

>> Sovituksen sana kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Mikä tässä saa ihmiset raivon partaalle?

Mikä saa jotkut "sydämen uskon puolustajat" kuin jonkin kohtauksen vallassa sössöttämään loputtomia sössötyksiään, kun tätä sanomaa pitää esillä? >>

Sitä minä juuri olen ihmetellyt, miksi Raamatun ilmoitus saa "sovituksen sanan julistajan" raivon partaalle, jos joku siteeraa Raamatun ilmoitusta ja sieltä Herran Jeesuksen sanoja.

Tai jos tuota yhtä jakeen osaa otetaan esille viitekehyksessään, asiayhteydessään.

Miksi "sovitusken sana" ei olisikaan kestävä, jos asiayhteys on mukana, tai Herran Jeesuksen sanat huomioidaan?

Mikä se sellainen "sovituksen sana" on, joka olisi ristiriidassa Jeesuksen sanojen tai muun Raamatun ilmoituksen osalta?

Toki sen ymmärtää, että ihminen voi raivostua, jos hänen ahtaaseen näkemykseen ei lausuta aamenta.

Onko joku todistanut raivostuneensa sovituksen sanasta?

Mutta sen olen huomannut, että omien oppiensa julistajat eivät pysy totuudessa, vaan pyrkivät mollaamaan kaikella väärilläkin kommenteillaan heitä, jotka eivät lähde heidän kelkkaansa. Se on hyvin ilmeistä, helposti havaittavaa, esim nimittelyllä. Lihan teot ovat ilmeiset.

Ja eivät ymmärrä, mitä asiallinen keskusteleminen on.
      Aloituksen aiheita kunnioittamatta niihin tullaan pyrkimättä kunnioittamaan aloituksen aihetta ja pilataan näin keskustelut.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Olemme Usko-polo tästä sinun retorisesta kikastasi "keskustelleet" aiemminkin.

Haluaisinkin kysyä, mitä tarkoitat asiayhteydellä? Millaisissa tilanteissa käytät tuota sanaa?

Ja seuraavaksi: mikä puoli tai asia SOVITUKSEN SANAN ASIAYHTEYDESTÄ jää mainitsematta jakeessa 19, kun siinä tosiaankin mainitaan

a) tapahtuma-aika
        b) tapahtumapaikka
        c) sovittaja
        d) sovituksen kohde ja
        e) sovituksen sisältö?

Ja lopuksi kysymys, JOHON ET OLE VIITEEN VUOTEN SUOSTUNUT VASTAAMAAN:

mitä sovittaa-sana tarkoittaa jakeessa 19?

Uskoseni, olisi kohtuullista, että kun tulet jotakin Raamatun paikkaa koskien aukomaan kaikkitietävää päätäsi, suostuisit edes tarjoamaan OMAN MÄÄRITELMÄSI sille sanalle, joka on "asuayhteyden" ydinsana. Voisko se olla kohtuullista?

• Anonyymi

Ja huomaatko, Uskoseniili,

että se olet SINÄ, joka väität, että jae 19 on RISTIRIIDASSA Jeesuksen sanojen kanssa, en suinkaan minä?

Olisko tämänkin myöntäminen kohtuullista?

• Anonyymi

Ja mainittakoon vielä, että sinä kirjoitat:

"Toki sen ymmärtää, että ihminen voi raivostua, jos hänen AHTAASEEN näkemykseen ei lausuta aamenta."

Kertoisitko, mikä jakeen 19 sanomassa

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"

on AHDASTA, AHDASMIELISTÄ?

Me molemmat tiedämme, että tuo jae on yhtä kuin minun näkemykseni. Millä tavoin se siis on mielestäsi ahdas?

Huomaatko, että hyvin usein sanat, joihin sinä farisealaisella opillasi tartut ja joihin sinä kosket, joko vääntyvät sinun käytössäsi vastakohdikseen tai tyhjenevät kaikesta merkityksestä?

On kuin Jeesus olisi antanut sinulle erityisluvan käännellä suomen kieltä aina tarpeen mukaan mieleiseksesi.

Tästäkin syystä minä kutsun tuota sinun patakieroa oppiasi sianpaskaopiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja huomaatko, Uskoseniili,

että se olet SINÄ, joka väität, että jae 19 on RISTIRIIDASSA Jeesuksen sanojen kanssa, en suinkaan minä?

Olisko tämänkin myöntäminen kohtuullista?

No, laitahan suora tekstilainaus kommentistani, jossa olen sanonut Raamatun ilmoituksen olevan ristiriitainen joltakin kohdin?

Joten, jos sellaisen löydät, niin jatketaan keskustelua.

Pelastuksen evankeliumin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, laitahan suora tekstilainaus kommentistani, jossa olen sanonut Raamatun ilmoituksen olevan ristiriitainen joltakin kohdin?

Pelastuksen evankeliumin Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Sinä Usko USKOllisesti, USKOlle tyypillisesti et edelleenkään suostu mmäärittelemään, mitä sovittaa-sana jakeessa 19 tarkoittaa.

Kirjoitit: Mikä se sellainen "sovituksen sana" on, joka olisi ristiriidassa Jeesuksen sanojen tai muun Raamatun ilmoituksen osalta?

Sinä tiedät, että sovituksen sanalla minä viittaan jakeeseen 19. Eli sinä asetat tuon jakeen ristiritaan Jeesuksen snaojen kanssa.

Annatko nyt sen määritelmäsi?

En voi ottaa ainuttakaan sanaa sinulta vakavissani niin kauan kuin laistat tuon määritelmän antamista.

Mitä jae 19 tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Mitä sovittaa-sana tarkoittaa jakeessa 2 Kor. 5:19?

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

Tähän Usko on kieltäytynyt vastaamasta.

Se ei ole suinkaan estänyt Uskoa vaahtoamasta isällisen kaikkitietävään sävyyn tuon kohdan ASIAYHTEYDESTÄ. Usko toisin sanoen puhuu ASIAyhteydestä suostumatta määrittelemään ASIAA eli sitä, mitä sovittaminen/sovittaa-verbi TARKOITTAA.

En tiedä teistä muista, mutta minusta tässä on jotain hämärää.

Jeesus ei muistaakseni sanonut: "Olkoon teidän puheenne 'On' tai 'Ei' - paitsi jos tilanne käy kannaltanne hankalaksi, silloin laistakaa ja väistelkää tuota hankalaa asiaa viimeiseen saakka."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä Usko USKOllisesti, USKOlle tyypillisesti et edelleenkään suostu mmäärittelemään, mitä sovittaa-sana jakeessa 19 tarkoittaa.

Kirjoitit: Mikä se sellainen "sovituksen sana" on, joka olisi ristiriidassa Jeesuksen sanojen tai muun Raamatun ilmoituksen osalta?

Sinä tiedät, että sovituksen sanalla minä viittaan jakeeseen 19. Eli sinä asetat tuon jakeen ristiritaan Jeesuksen snaojen kanssa.

Annatko nyt sen määritelmäsi?

En voi ottaa ainuttakaan sanaa sinulta vakavissani niin kauan kuin laistat tuon määritelmän antamista.

Mitä jae 19 tarkoittaa?

Siis se suora tekstilainaus väitteesi tueksi.

Se on sinulta valehtelemista, ellet pysty sellaista suoraa tekstilainausta esittämään.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis se suora tekstilainaus väitteesi tueksi.

Se on sinulta valehtelemista, ellet pysty sellaista suoraa tekstilainausta esittämään.

Usko Toivonen

Laitoin jo. Sinä joko olet sitä mieltä, että 2 Kor. 5:19 on ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa tai tunget tuon väitteen minun suuhuni. Molemmissa tapauksissa se olet, sinä joka huiputat, en suinkaan minä.

MIKSI ET VASTAA HELPPOON KYSYMYKSEEN:

MITÄ SOVITTAA-VERBI TARKOITTAA JAKEESSA 2 KOR. 5:19?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin jo. Sinä joko olet sitä mieltä, että 2 Kor. 5:19 on ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa tai tunget tuon väitteen minun suuhuni. Molemmissa tapauksissa se olet, sinä joka huiputat, en suinkaan minä.

MIKSI ET VASTAA HELPPOON KYSYMYKSEEN:

MITÄ SOVITTAA-VERBI TARKOITTAA JAKEESSA 2 KOR. 5:19?

Tuo on vain omaa valheellisuuttasi:

>> Laitoin jo. Sinä joko olet sitä mieltä, että 2 Kor. 5:19 on ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa tai tunget tuon väitteen minun suuhuni. Molemmissa tapauksissa se olet, sinä joka huiputat, en suinkaan minä. >>

Siis pyysin suoraa tekstiainausta jostakin kommentistni, missä asettaisin tekstikohdat keskenään ristiriitaisiksi.

Siis esim. tällainen suora tekstilainaus, kuinitse olet esille tuonut kirjoituksestasi.

>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?
        Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24

Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Näin olet kirjoittanut ja vieläpä pyydät lukijoita mukaan valitsemaan näiden väliltä, ikään kuin niissä olisi jotain ristiriitaa.

>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset? >>

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Laitoin jo. Sinä joko olet sitä mieltä, että 2 Kor. 5:19 on ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa tai tunget tuon väitteen minun suuhuni. Molemmissa tapauksissa se olet, sinä joka huiputat, en suinkaan minä. >>

Siis pyysin suoraa tekstiainausta jostakin kommentistni, missä asettaisin tekstikohdat keskenään ristiriitaisiksi.

Siis esim. tällainen suora tekstilainaus, kuinitse olet esille tuonut kirjoituksestasi.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Näin olet kirjoittanut ja vieläpä pyydät lukijoita mukaan valitsemaan näiden väliltä, ikään kuin niissä olisi jotain ristiriitaa.

Usko Toivonen

Ja juuri TUOLLA RISTIRIIDALLA SINÄ RATSASTAT, tuhoat sovituksen sanan, ja peset kuin Pilatus kätesi saatanallisella kieroudellasi väittäen tuhoamisoperaatiosi jälkeen, että MITÄÄN RISTIRIITAA EI OLE.

No ei tietenkään ole, kun sinä olet hävittänyt 2 Kor. 5:19:n hevon kuuseen, sitä ei ole sinulle OLEMASSA!

Sinä suullasi jauhat ristiriidattomuudestasi ja TEOILLASI osoitat, että VALEHTELET SUULLASI.

Noiden SUOMENNOSTEN (ei alkukielen, jota sinä vihaat) välillä ON RISTIRIITA, ja me molemmat tiedämme tämän.

Meidän kahden ero on se, että minä pelaan avoimin kortein ja sinä kieroilet kuin itse Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Jos SINUN MIELESTÄSI mitään ristiriitaa EI olisi, sinä et aina ryntäisi tuon Apt. 26:18:n luo voidaksesi kumota 2 Kor. 5: 19:n, vaan toteaisit sovituksen sanasta: "Kyllä, Jumala sovitti jo maailman itsensä kanssa. Se tapahtui jo niin kuin Paavali tuossa selvästi kirjoittaa."

Koskaan et ole tällaista uskon tunnustusta antanut, KOSKA SINÄ ET YKSINKERTAISESTI USKO, ETTÄ JUMALA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA POJASSAAN.

SINÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN.

Sydämen USKON eikä epäuskon puolesta. Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos SINUN MIELESTÄSI mitään ristiriitaa EI olisi, sinä et aina ryntäisi tuon Apt. 26:18:n luo voidaksesi kumota 2 Kor. 5: 19:n, vaan toteaisit sovituksen sanasta: "Kyllä, Jumala sovitti jo maailman itsensä kanssa. Se tapahtui jo niin kuin Paavali tuossa selvästi kirjoittaa."

Koskaan et ole tällaista uskon tunnustusta antanut, KOSKA SINÄ ET YKSINKERTAISESTI USKO, ETTÄ JUMALA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA POJASSAAN.

SINÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN.

Sydämen USKON eikä epäuskon puolesta. Aamen.

Meillä on aivan erilainen näkemys Raamatun ilmoitukseen.

En pyri kumoamaan Raamatun ilmoitusta Raamatun ilmoituksella.
        En pyri valitsemaan kohtia toisiansa vastaan, vaan kuten asia on, tekstikohdat tukevat toisiaan.

Jos pyrkisin moiseen, niin se olisi merkki opista, joka poikkeaa Raamatun ilmoituksesta ja sen vuoksi synnyttäisi ristiriidan tekstikohtien välillä.

Juurikin kaikki tulee peilata Raamatun ilmoitusta vasten.

Jos joku näkee asian näin, ..

>> Jos SINUN MIELESTÄSI mitään ristiriitaa EI olisi, sinä et aina ryntäisi tuon Apt. 26:18:n luo voidaksesi kumota 2 Kor. 5: 19:n, vaan toteaisit sovituksen sanasta: "Kyllä, Jumala sovitti jo maailman itsensä kanssa. Se tapahtui jo niin kuin Paavali tuossa selvästi kirjoittaa." >>

.. niin se paljastaa opin, joka ei kestä Raamatun ilmoitukseen sitä peilattaessa.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

1Tim.2:6 Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman. Biblia (1776) Matt.20:28. 1Tim.2:5-7.

• Anonyymi

Job.22:30 Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu. Ps.119:73. Ps.139:13.

• Anonyymi

<<Uskon kautta hokemat on pelkkiä fraaseja.<<

Totta, jotka ei koe sitä eikä ymmärrä. He eivät ole uskossa uudestisyntyneet.

evoluutio perustuu asioihin, voimaan viekkauteen ei moraalia kaikki on vapaata, kuten markiisi De Sade: kaikista vapaa, jopa järjestä ja empatiasta.

• Anonyymi

Kristityt syntyy udesti Jumalan tekona kasteen vedestä ja Pyhästä Hengestä.

Perisyntinen ihminen kun pitää luoda kokonaan uudeksi ikuisesti eläväksi sieluksi ja olennoksi.

Ei vain käännyttämällä johonkin harhaoppisen lahkouskoon, Mormoniksi, Helluntailaiseksi, Jehovantodistajaksi, Advariksi, kuten monelle on käynyt.

• Anonyymi

Psykologinen ajattelutapojen muutos ei ole sama asia kuin Jumalan tekona uudesti luominen uudeksi ikuisesti eläväksi sieluksi kasteen vedestä ja Hengestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologinen ajattelutapojen muutos ei ole sama asia kuin Jumalan tekona uudesti luominen uudeksi ikuisesti eläväksi sieluksi kasteen vedestä ja Hengestä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

Jeesus puhui Nikodeemukselle selvin sanoin, kun Nikodeemus kysyi:

"Kuinka tämä voi tapahtua?"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh 3)

Jeesus puhui selvin sanoin:

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        ( Joh 6)

Tämä on totinen ja selvä sana Herralta Jeesukselta.

Pelastuksen evankeliumin ja sydäämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• On suorastaan kummallista, että uskoviksi itseään kutsuvat väittelevät sellaisista kysymyksistä, kuin sovitus, kaste, oikeasta raamatuntulkinnasta, mikä on oikea seurakunta?, kuka pelastuu, kuka ei, mikä on syntiä, mikä ei, pitääkö puhua kielillä vai ei tai mikä totuus mistäkin asiasta jne.

Oikea vastaus kaikkiin kysymyksiin on Jeesus Kristus. Sinä et tarvitse mitään muuta elämääsi kuin Jeesuksen Kristuksen. Hän on tie totuus ja elämä. Hän on vastaus kaikkiin uskonasioihin liittyviin kysymyksiin. Kun sinulla on Jeesus, sinulla on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Et tarvitse yhtään mitään muuta. Hän täyttää kaikki sinun tarpeesi. Hänessä ovat kaikki viisauden ja tiedon aarteet kätkettynä.

Apostoli Paavali sanoikin osuvasti, että Hän pitää roskana kaiken muun Jeesuksen tuntemisen ra tuntemiseen.
      Etsi siis Jeesusta omaan elämääsi, niin sinulla on vastaus kaikkeen, mitä elämäsi aikana suinkin tulet tarvitsemaan. Silloin sinulla on oikea raamatun tulkinta, oikea oppi kaikista raamatun kysymyksistä, voitto synnistä, vapaus synnin rangaistuksesta, oikea kaste, jne.

Kaikki mikä ei kuuluu Kristukseen naulittiin ristille jo 2000 vuotta sitten yhdessä Kristuksen kanssa, mukaan jokainen meistä. Kun Jeesus nousi ylös kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssa. Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa. Meidät on puettu Kristukseen.

• Anonyymi

Jeesus uudesti synnyttää, jos siihen lisätään jotain se vie kunnian Jeesukselta.
      Ei se ole ihmisestä kiinni. Se on Jumalan teko toisesta luomakunnasta.

• Anonyymi

kumma ketju?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1408
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1145
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1057
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      933
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      807
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      178
      694
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      676
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      669
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      623
    Aihe