Yksi on kuollut kaikkien edestä
(2 Kor 5:14-15)
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet;
ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät,
eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle,
joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."
Uusi luomus Krituksessa
(2 Kor 5:16-17)
"Sentähden me emme tästä lähtien
tunne ketään lihan mukaan;
jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut."
Sovituksen Sana
(2 Kor 5:18-21)
" Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät
itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä
tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Sovituksen Sana
12
115
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Jeesus sovitti enempänsä opetuslapsiin. Sillä lamppuöljyllä tai kuivana.
- AnonyymiUUSI
Paavalissa asui Saatanan enkeli, ei ollut mikään uusi luomus.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - AnonyymiUUSI
Paavali meinasi, että rakkaus peittää syntien paljoudetkin, vaikka Stefanoksen murhakin voidaan peittää.
Paavali oli Rooman kansalainen, eikä häntä saatu vastuuseen Juutalaisen Stefanoksen murhastakaan.
Ap. t. 22:29
Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet. - AnonyymiUUSI
Paavali puhui kielillä enemmän kuin kukaan muu - tässäkin.
Hän toivoi kuitenkin voivansa lausua edes yhden YMMÄRRETTÄVÄN sanan - mutta epäonnistui siinä.
Onko jollakin kielten selittämisen armolahjaa? Nyt sitä tarvitaan.- AnonyymiUUSI
Paavali oli Turkkilainen murhamies, joka sovelsi naisiin talibaanien oppeja.
Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, joka ei lähtenyt lentoon rukouksista huolimatta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Demoni antoi hänelle uskonnon opetusta ja sen lisäksi valtavat fyysiset voimat ja hyvät nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Turkkilainen murhamies, joka sovelsi naisiin talibaanien oppeja.
Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, joka ei lähtenyt lentoon rukouksista huolimatta.
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.
Demoni antoi hänelle uskonnon opetusta ja sen lisäksi valtavat fyysiset voimat ja hyvät nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.Nyrkkeily on siihen aikaan taistelulaji, tappolaji, mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.
- AnonyymiUUSI
Rahaongelmatkin sovitettiin kun eräs pariskunta tapettiin ja vietiin heiltä talokaupan rahat (Ananias ja Safiira)
Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni. - AnonyymiUUSI
Jeesus varoitti tulevasta ajasta...
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- AnonyymiUUSI
Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]Epämääräiset rukouspalvelut vievät ihmisiltä rahat ja latelevat katteettomia lupauksia.
- AnonyymiUUSI
Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.
Matt. 6:1
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi. - AnonyymiUUSI
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku443938Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351889Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531326- 1541212
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti42984- 190975
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229966- 80927
- 55810
Jälkiviisauttako
Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?79799