Sovituksen Sana

Yksi on kuollut kaikkien edestä
(2 Kor 5:14-15)

"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet;

ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät,
eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle,
joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."


Uusi luomus Krituksessa
(2 Kor 5:16-17)

"Sentähden me emme tästä lähtien
tunne ketään lihan mukaan;
jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
emme kuitenkaan nyt enää tunne.

Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut."


Sovituksen Sana
(2 Kor 5:18-21)

" Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät
itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran.

Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä
tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

34

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sovitti enempänsä opetuslapsiin. Sillä lamppuöljyllä tai kuivana.

      • Kun ylläpito ei suostunut poistamaan
        tuota viestiäsi,
        joka minun ymmärtääkseni on
        paitsi loukkaava myös irstas,
        niin vastaan siihen.

        Jos olen oikein ymmärtänyt viestisi,
        niin asia on tietenkin vakava.
        Jeesus sanoi:

        "Te kyykäärmeitten sikiöt,
        kuinka te saattaisitte hyvää puhua,
        kun itse olette pahoja?
        Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Hyvä ihminen tuo
        hyvän runsaudesta esille hyvää,
        ja paha ihminen tuo
        pahan runsaudesta esille pahaa.
        Mutta minä sanon teille:
        jokaisesta turhasta sanasta,
        minkä ihmiset puhuvat,
        pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."
        (Matt 24:34-36)

        Sinä olet nyt joka tapauksessa
        omalla tavallasi kommentoinut
        vieläpä ensimmäisenä viestiketjuun,
        jonka aiheena on
        Sovituksen Sana
        ja aloituksena
        Sovitusta koskeva
        Jumalan Sanan katkelma.

        Kysyyisin,
        mitä Sinä itse koet ja ajattelet
        Sovituksen Sanasta.

        Onko Sinua jollain tavalla
        koskettanut se,
        että Jeesus tehtiin synniksi
        ja sitten Hän kuoli tuon synnin kera
        ja sovitti näin maailman itsensä kanssa.

        Entä oletko ajatellut sitä,
        että Jeesus noustuaan kuolleista
        aloittaa viimeisen puheensa
        ennen taivaaseen ottamista
        näin sanoen:

        "Menkää kaikkeen maailmaan
        ja saarnatkaa evankeliumia
        kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan,
        se pelastuu;
        mutta joka ei usko,
        se tuomitaan kadotukseen."
        (Mark 16:15-16)

        Nuo kaksi viimeistä sanaa
        on alkutekstissä yksi ilmaisu,
        joka tarkoittaa alastuomitsemista.

        Jeesus itse sen sijaan nousi
        tuon puheen jälkeen ylös Isän luo,
        jonne on luvannut valmistaa omilleen sijaa
        niinkuin Ylkä Morsiamelleen.

        Paavalin Jeesus lähetti pakanain tykö
        tällaisella tehtävänannolla:

        "Ja minä pelastan sinut
        sekä oman kansasi
        että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät
        pimeydestä valkeuteen
        ja saatanan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        (Ap.t 26:17-18)

        Markuksen tallennus paljasti,
        että kun me uskomme,
        niin meidät kastetaan
        eli upotetaan Pyhään Henkeen.
        Myöhemin samassa puheessa
        Jeesus mainitsi toisena
        myös vesikasteen.

        Me olemme siis
        heti uskoon tultuamme
        siirretyt ihan uuteen olotilaan,
        jossa meidän elämämme
        on kätkettynä Kristuksesssa,
        joka asuu Henkensä kautta meissä.

        Sana käyttää sellaista ilmaisua,
        että olemme jo asetetut taivaallisiin.
        Jumalan Valtakunta on sisällisesti meissä.
        Se ilmenee
        vanhurskautena, rauhana ja ilona
        Pyhässä Hengessä.

        Suhteemme Jeesukseen
        ei siis pitäisi olla kuiva,
        koska meillä on voitelu Pyhältä.

        Otettuamme vastaan
        Sovituksen Sanan
        eli Hänet, joka on Jumalan Sana,
        niin me olemme Hengessä jo
        Jumalan Valtakunnassa.

        Ja tässä Rakkauden Paratiisissa
        eli meidän keskellämme
        Sulhasemme käyskentelee
        ja sanoo meille asioita,
        joita voimme lukea esimerkiksi
        Laulujen laulusta.

        Jeesus on erityisesti
        luvannut olla siellä,
        missä ihmiset ovat koolla
        Hänen nimessään.

        Onko Sinulla kokemusta?


    • Anonyymi

      Paavalissa asui Saatanan enkeli, ei ollut mikään uusi luomus.

      Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Tuo sanonta pistin lihassa
        tarkoittaa
        ulkonaista ahdistusta ja vainoa.

        Tästä on VT:n puolella
        useita esimerkkejä.

        Jeesus itse puhui samasta asiasta
        vuorisaarnassa:

        "Autuaita olette te,
        kun ihmiset minun tähteni
        teitä solvaavat ja vainoavat
        ja valhetellen puhuvat teistä
        kaikkinaista pahaa.
        Iloitkaa ja riemuitkaa,
        sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa.
        Sillä samoin he vainosivat profeettoja,
        jotka olivat ennen teitä."

        Nämä vainoajat ovat usein juuri niitä,
        jotka eivät ole vielä ottaneet vastaan
        sovituksen Sanaa
        eli eivät ole uusia luomuksia Kristuksessa.

        Jeesus oli lähettänyt Paavalin.
        Mutta nuo vainoajat
        ovat saatanan lähettiläitä
        eli saatanan enkeleitä.

        Jeesuksen lupaus omilleen
        oli juuri tämä,
        että maailmassa meillä on ahdistus.

        Ja Paavalin kohdalla tämä lupaus
        toteutui hyvin suuressa määrin.
        Kuten Paavali kirjoittaa Timoteukselle:

        "Mutta sinä olet seurannut minun
        opetustani, vaellustani, aivoitustani,
        uskoani, pitkämielisyyttäni,
        rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
        vainoissa ja kärsimyksissä,
        samanlaisissa kuin
        minun osakseni tuli Antiokiassa,
        Ikonionissa ja Lystrassa.
        Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt,
        ja kaikista Herra on minut pelastanut!"

        Mutta ei pelkästäää Paavali ja Timoteus
        vaan kaikki uskovat kokevat tätä.

        "Ja kaikki,
        jotka tahtovat elää jumalisesti
        Kristuksessa Jeesuksessa,
        joutuvat vainottaviksi.
        Mutta pahat ihmiset ja petturit
        menevät yhä pitemmälle pahuudessa,
        eksyttäen ja eksyen."

        On kovin vakava asia se,
        kumpaan joukkoon
        itse kukin meistä kuuluu.
        Kenen lähettiläitä olemme.

        Pidämmekö tarjolla
        Sovituksen Sanaa
        vai
        herjaammeko sitä
        ja sen julistajia.


    • Anonyymi

      Paavali meinasi, että rakkaus peittää syntien paljoudetkin, vaikka Stefanoksen murhakin voidaan peittää.

      Paavali oli Rooman kansalainen, eikä häntä saatu vastuuseen Juutalaisen Stefanoksen murhastakaan.

      Ap. t. 22:29

      Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet.

    • Anonyymi

      Paavali puhui kielillä enemmän kuin kukaan muu - tässäkin.

      Hän toivoi kuitenkin voivansa lausua edes yhden YMMÄRRETTÄVÄN sanan - mutta epäonnistui siinä.

      Onko jollakin kielten selittämisen armolahjaa? Nyt sitä tarvitaan.

      • Anonyymi

        Nyrkkeily on siihen aikaan taistelulaji, tappolaji, mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti tulevasta ajasta...

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

      • Anonyymi

        Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        Epämääräiset rukouspalvelut vievät ihmisiltä rahat ja latelevat katteettomia lupauksia.


    • Anonyymi

      Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

      Matt. 6:1

      "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

      Matt. 23:5

      Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.

    • Anonyymi

      Matt. 6:6

      Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

    • Anonyymi

      Aamen aloituksen tekstiin.

      >> Sen, joka ei synnistä tiennyt,
      hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä
      tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.">>

      Sovituksen sana tulee ilmi useassa kohdassa Raamatun ilmoitusta.
      Yksi niistä on tämä Roomalaiskirjeen 3. luvun tekstikohta.

      22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

      Sovitus edellyttää lunastusta, lunastushinta on maksettu valmiiksi jokaista varten.

      " Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä"

      Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Avaus oli suora lainaus Raamatusta,
        joka on Jumalan omasivu,
        Hänen ilmoituksestaan ihmiskunnalle.

        Otan tuon katkelman uudestaan
        mutta vähän pidemmälti
        ja tarkastelen hiukan jokaista jaetta:

        Heti ensimmäinen jae osoittaa,
        että kaikki ihmiset
        eivät ole Kristuksessa
        eivätkä siis uusia luomuksia.

        "Siis,
        jos joku on Kristuksessa,
        niin hän on uusi luomus;
        se, mikä on vanhaa,
        on kadonnut,
        katso,
        uusi on sijaan tullut."

        On siis ihmisiä,
        joiden kohdalla
        vanha ei olekaan kadonnut,
        eikä uusi sijaan tullut,
        vaikka onkin niin,
        että Jumala on
        sovittanut maailman.

        "Mutta kaikki on Jumalasta,
        joka on sovittanut meidät
        itsensä kanssa Kristuksen kautta
        ja antanut meille sovituksen viran."

        Siis Jumalan puolelta
        kaikki on valmiina.

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa
        ja sovitti maailman itsensä kanssa
        eikä lukenut heille
        heidän rikkomuksiaan,
        ja hän uskoi meille
        sovituksen sanan."

        Kun syyllistä etsitään siihen,
        että kaikki eivät silti ole
        tulleet uskoviksi,
        voidaan etsiä ensiksi
        saarnamiehistä,
        joille edellä olleen mukaan
        on annettu
        sovituksen virka,
        joille on uskottu
        sovituksen sana.

        "Kristuksen puolesta
        me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme."

        Mutta vika voi olla myös siinä,
        että jotkut eivät kerta kaikkiaan
        halua ottaa vastaan
        Kristuksen lähettiläiden sanomaa,
        eivätkä siis antaa sovittaa itseään
        Jumalan kanssa.

        "Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne
        Jumalan kanssa."

        Joka tapauksessa on siis niin,
        että Jumalan puolelta
        kaiki on tehty ja valmista,
        mutta silti kaikki eivät
        ole tulleet Jumalan vanhurskaudeksi.

        "Sen,
        joka ei synnistä tiennyt,
        hän meidän tähtemme
        teki synniksi,
        että me hänessä tulisimme
        Jumalan vanhurskaudeksi."

        Ja siksi me Jumalan työtovereina
        kehotamme ottamaan vastaan
        Jumalan armon.
        Mutta karmea totuus on,
        että Jumalan armo voi jäädä turhaksi.

        "Hänen työtovereinaan
        me myös
        kehoitamme teitä
        vastaanottamaan Jumalan armon niin,
        ettei se jää turhaksi."

        Kun me tätä teemme,
        niin kysymys on hyvin vakavasta asiasta.
        Me elämme nyt armon päiviä.
        Jokainen kohtaaminen
        syyttömäksi julistetun ja syyllisen välillä
        on radikaali.

        "Sillä hän sanoo:
        'Otollisella ajalla
        minä olen sinua kuullut
        ja pelastuksen päivänä
        sinua auttanut.'
        Katso,
        nyt on otollinen aika,
        katso,
        nyt on pelastuksen päivä."

        Ja sitten Paavali jatkaa kertoen,
        mitä tämä vastuu merkitsee
        vanhurskauden saarnaajille.

        "Me emme missään kohden
        anna aihetta pahennukseen,
        ettei virkaamme moitittaisi,
        vaan kaikessa me
        osoittaudumme
        Jumalan palvelijoiksi:
        suuressa kärsivällisyydessä,
        vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
        ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä,
        vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
        puhtaudessa, tiedossa,
        pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä,
        Pyhässä Hengessä,
        vilpittömässä rakkaudessa,
        totuuden sanassa,
        Jumalan voimassa,
        vanhurskauden sota-aseet
        oikeassa kädessä ja vasemmassa;
        kunniassa ja häpeässä,
        pahassa maineessa ja hyvässä,
        villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
        tuntemattomina
        ja kuitenkin hyvin tunnettuina;
        kuolemaisillamme,
        ja katso, me elämme,
        kuritettuina
        emmekä kuitenkaan tapettuina,
        murheellisina,
        mutta aina iloisina,
        köyhinä,
        mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä,
        mitään omistamatta,
        mutta kuitenkin omistaen kaiken."

        Jeesus tulee herättämään
        meidän kuolleet ruumiimme
        Voimallaan.

        Aivan samoin kuin
        Jumala herätti
        Jeesuksen ruumiin Voimallaan.

        Silloin koemme ruumiin ylösnousemisen
        Jeesuksen Voimasta.

        Jeesuksen ylösnousemisvoima
        on siis Hänen Voimansa,
        nyt kun Hän on ylösnoussut.
        Hänellä on nyt kaikki valta
        taivaassa ja maan päällä.

        Meillä ei tuota voimaa vielä ole,
        mutta me elämme Hänen voimassaan.
        Ja se Elämäkin on Kristus minussa.

        Ja me voimme tulla tuntemaan
        tässä ja nyt
        Hänen ylösnousemusvoimansa.

        Ja sitä Paavali halusi.
        Tuntea
        - Jeesuksen
        - Hänen ylösnousemusvoimansa
        - Hänen kärsimyksiensä osallisuuden

        Monelle uskovalle riittää
        saada tuntea Jeesus
        edes sen verran,
        että vihkaisu on varmasti tapahtunut.

        Mutta Paavali halusi
        kutsumuksensa mukaan enemmän.

        Sinä Usko Toivonen kuulut
        samaan sarjaan kuin Paavali.

        Jaksat vuodesta toiseen jatkaa
        Totuuden Sanan julistamista täällä,
        vaikka tällä foorumilla
        tässäkin keskustelussa
        ensimmäisestä kommentista alkaen
        pilkataan Jumalan Sanaa
        ja jopa suoraan Jeesusta
        mitä irstaimmin,
        eikä ylläpito tee mitään
        näiden äärimmäisen loukkaavien
        viestien eliminoimiseksi.

        Sinun palkkasi on oleva suuri,
        kun olet jaksanut
        julistaa Sovituksen Sanaa.

        Ehkä joku tätäkin viestiketjua
        ja sen herjauksia lukeva,
        huomaa eron niiden välillä,
        jotka ovat Kristuksessa
        ja niiden, jotka eivät ole.

        Sovituksen Sana on tarjolla.
        Kaikki on valmiina.


      • Anonyymi

        Lunastus-metafora on mielenkiintoinen. Siis kun sitä käyttää mahdollisimman väärin.

        Löytyyköhän historiasta monta tapausta, jossa orjia tai sotavankeja lunastettaessa on ollut järkevää pohtia: "No niin. Nyt lunnasrahat vaihtavat omistajaa. Monikohan noista orjista/sotavangeista HALUAA vapautua orjuuttajan/vihollisen kynsistä?"

        Ei ainuttakaan. Tietenkään. Lunnaiden maksu on aina väistämättä sisältänyt orjien/sotavankien siirtymisen omistajalta toiselle. Tätä ja vain tätä on Jeesuksen kuoleman aikaansaama lunastus tarkoittanut. Omistajan vaihdosta. Siksi ja juuri siksi Paavali on käyttänyt termiä "lunastus".

        Mutta sinunlaisesi evankeliumin vääntelijät, kuinkas muutenkaan, vääntävät ilmauksen alkuperäisen merkityksen korkkiruuville ja hokevat: "Tämä lunastus ON OTETTAVA VASTAAN."

        Tämä oon suurin piirtein yhtä typerää kuin olisi sanoa, että kun ostan kaupasta jäätelön, en saa sitä maksun suoritettua itselleni, jollei jäätelö halua siirtyä minun omistukseeni.

        Ja uskomattoman häikeäilemättömästi väität Room. 3:n puhuvan sovituksesta, kun se EI PUHU SOVITUKSESTA LAINKAAN.


      • Anonyymi

        Huudan naapuripöydästä: luetteletko ne UT:n kohdat, joissa puhutaan uudestisyntymisestä? Milloin uudestisyntyminen tapahtuu/tapahtui? Minkä kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huudan naapuripöydästä: luetteletko ne UT:n kohdat, joissa puhutaan uudestisyntymisestä? Milloin uudestisyntyminen tapahtuu/tapahtui? Minkä kautta?

        Lue ja usko:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Eli Jumala synnyttää uskon ilosanoman kautta ja se siis tarkoittaa Hengestä syntymistä, eli uudestisyntymistä eli syntymistä uudesti ylhäältä !

        Uudestisyntymässä siis Jumala synnyttää sen Uskon ja kastaa Pyhällä Hengellä, eli se on Jumalan teko !

        Ihmisen ulkoinen teko, eli vesikaste ei ole Jumalan teko ja kuten JO olen kirjoittanut tässä ketjussa, niin vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen ja lakiliiton jäsenille vain !

        Lakiliitto taas lakkautettiin Jumalan taholta jo 2000v sitten !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue ja usko:

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi

        Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Eli Jumala synnyttää uskon ilosanoman kautta ja se siis tarkoittaa Hengestä syntymistä, eli uudestisyntymistä eli syntymistä uudesti ylhäältä !

        Uudestisyntymässä siis Jumala synnyttää sen Uskon ja kastaa Pyhällä Hengellä, eli se on Jumalan teko !

        Ihmisen ulkoinen teko, eli vesikaste ei ole Jumalan teko ja kuten JO olen kirjoittanut tässä ketjussa, niin vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen ja lakiliiton jäsenille vain !

        Lakiliitto taas lakkautettiin Jumalan taholta jo 2000v sitten !

        Jänskä kun yhdessäkään noista jakeista ei mainita uudestisyntymistä.
        Kaipa se pyyntö oli jotenkin huonosti muotoiltu.


      • Roomalaiskirje,
        jonka nostit esiin,
        on Jumalan Evankeliumi.

        Alku- ja loppusanojen välissä
        on neljä pääosiota,
        joista ensimmäisen aiheena on
        SYNTI ja SOVITUS.

        Tämä jakaantuu edelleen
        yhdeksään osaan:
        - Jumalattomuus
        - Tuomio
        - Laki
        - Jumalan uskollisuus
        - JUMALAN VANHURSKAUS
        - Usko
        - Lupaus
        - Kirkkaus
        - Armo

        Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma.

        "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta
        Jeesukseen Kristukseen
        tulee kaikkiin ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        hänen armostaan
        sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut
        armoistuimeksi
        uskon kautta
        hänen vereensä,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta
        ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan
        nykyajassa,
        sitä,
        että hän itse on vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen."
        (Room 3:21-26)

        Meille on siis avattu
        Uskon ovi.
        Me voimme käydä
        tuosta ovesta sisälle.
        Tai sitten
        jäädä sen ulkopuolelle.

        Jos käymme siitä sisälle,
        niin silloin on toteutunut
        avauksessa lainaamani
        Korinttolaiskirjeen katkelma
        Sovituksen Sanasta
        - Yksi on kuollut kaikkien edestä
        - Meistä on tullut uusi luomus
        - Olemme antaneet sovittaa itsemme

        Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella.

        Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
        niin tulemme tilaan,
        jossa meitä ympäröi
        tuon oven takana asuva Usko.

        Ja tuon oven sisäpuolella
        täytymme itsekin
        jokaisella hengenvedolla tuosta
        Jeesuksen Uskosta.

        Siis me tulemme osallisiksi
        Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.

        Me vain astuimme sisään
        avatusta Ovesta eli Portista,
        joka Jeesus sanoi olevansa.

        Tuon lainaamamme tekstin
        viimeiset sanat
        ovat alkutekstissä toisin päin.
        Tuo katkelma siis päättyy näin:

        "Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on JEESUKSEN USKO.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Roomalaiskirje,
        jonka nostit esiin,
        on Jumalan Evankeliumi.

        Alku- ja loppusanojen välissä
        on neljä pääosiota,
        joista ensimmäisen aiheena on
        SYNTI ja SOVITUS.

        Tämä jakaantuu edelleen
        yhdeksään osaan:
        - Jumalattomuus
        - Tuomio
        - Laki
        - Jumalan uskollisuus
        - JUMALAN VANHURSKAUS
        - Usko
        - Lupaus
        - Kirkkaus
        - Armo

        Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma.

        "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta
        Jeesukseen Kristukseen
        tulee kaikkiin ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        hänen armostaan
        sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut
        armoistuimeksi
        uskon kautta
        hänen vereensä,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta
        ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan
        nykyajassa,
        sitä,
        että hän itse on vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen."
        (Room 3:21-26)

        Meille on siis avattu
        Uskon ovi.
        Me voimme käydä
        tuosta ovesta sisälle.
        Tai sitten
        jäädä sen ulkopuolelle.

        Jos käymme siitä sisälle,
        niin silloin on toteutunut
        avauksessa lainaamani
        Korinttolaiskirjeen katkelma
        Sovituksen Sanasta
        - Yksi on kuollut kaikkien edestä
        - Meistä on tullut uusi luomus
        - Olemme antaneet sovittaa itsemme

        Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella.

        Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
        niin tulemme tilaan,
        jossa meitä ympäröi
        tuon oven takana asuva Usko.

        Ja tuon oven sisäpuolella
        täytymme itsekin
        jokaisella hengenvedolla tuosta
        Jeesuksen Uskosta.

        Siis me tulemme osallisiksi
        Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.

        Me vain astuimme sisään
        avatusta Ovesta eli Portista,
        joka Jeesus sanoi olevansa.

        Tuon lainaamamme tekstin
        viimeiset sanat
        ovat alkutekstissä toisin päin.
        Tuo katkelma siis päättyy näin:

        "Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on JEESUKSEN USKO.

        Roomalaiskirjeen sanoma huipentuu tähän:

        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen

        Tällä Paavali mitätöi kaikki ne harhakuvitelmat, joiden mukaan ihminen on omasta puolestaan pohjimmiltaan vastuussa armon "vastaanottamisesta" - että viime kädessä ihmisen on itse, ilman Jumalan apua, käännyttävä Jumalan puoleen - että Jumala "ei pakota ketään" (niin kuin ei toki pakotakaan vaan VETÄÄ PUOLEENSA).

        Ja tämän Paavali toteaa siis kaiken roomalaiskirjeessä aiemmin kirjoittamansa jälkeen - täysin tietoisena siitä, mitä hän on vanhurskautuksesta 3. ja 4. luvussa, sovituksesta ja Aadamin lankeemuksesta ja Kristuksen vanhurskaasta teosta 5. luvussa, synnille ja laille kuolemasta 6. ja 7. luvussa ja Jumalan suvereniteetistä 9. luvussa kirjoittanut.

        Ja TÄTÄ - kaiken aiemman koostavaa evankeliumin syvintä salaisuutta ja HUIPENTUMAA ei juuri kukaan huomaa.

        Miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen sanoma huipentuu tähän:

        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen

        Tällä Paavali mitätöi kaikki ne harhakuvitelmat, joiden mukaan ihminen on omasta puolestaan pohjimmiltaan vastuussa armon "vastaanottamisesta" - että viime kädessä ihmisen on itse, ilman Jumalan apua, käännyttävä Jumalan puoleen - että Jumala "ei pakota ketään" (niin kuin ei toki pakotakaan vaan VETÄÄ PUOLEENSA).

        Ja tämän Paavali toteaa siis kaiken roomalaiskirjeessä aiemmin kirjoittamansa jälkeen - täysin tietoisena siitä, mitä hän on vanhurskautuksesta 3. ja 4. luvussa, sovituksesta ja Aadamin lankeemuksesta ja Kristuksen vanhurskaasta teosta 5. luvussa, synnille ja laille kuolemasta 6. ja 7. luvussa ja Jumalan suvereniteetistä 9. luvussa kirjoittanut.

        Ja TÄTÄ - kaiken aiemman koostavaa evankeliumin syvintä salaisuutta ja HUIPENTUMAA ei juuri kukaan huomaa.

        Miksi?

        Paavali varoitti
        kiistelemästä sanoista.
        Mutta hän kehotti
        jakamaan eli osittelemaan
        Sanan oikein.

        Siis erittäin tärkeää
        on ymmärtää se,
        mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.

        Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
        jonka Paavali oli saanut tiedoksi
        suoraan Jeesukselta.
        Siinä on neljä pääsosiota:

        1 Synti ja Sovitus
        2 Uusi Elämä
        3 Israel
        4 Uskovan Vaellus

        Sinä lainasit katkelmaa,
        joka selvittää Israelin kohtaloita.

        Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
        Jumalan omaisuuskansana.
        Pelastus on juutalaisista.

        Israel on joutunut kärsimään
        alusta eli Egyptin orjuudesta asti.

        Mutta tuo kärsimys on tuottanut
        maailmalle Pelastuksen
        Jeesuksessa Messiaassa.

        Ja kun vihdoin koittaa
        seitsemäs millennium
        ihmiskunnan kohtaloissa,
        on Messiaan Valtakunnan aika
        tämän maan päällä,
        kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
        ja Israelista käsin julistetaan
        Valtakunnan evankeliumi
        todistukseksi kaikille kansoille.

        Kun lainaamassasi kohdassa
        sanottiin,
        että Jumala on sulkenut
        kaikki tottelemattomuuteen,
        jotta Hän kaikkia armahtaisi,
        niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
        vaan Israelista ja muusta maailmasta.

        Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
        sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
        armahtaakseen ne kaikki.

        Siis se, mitä tuossa kohdassa
        erityisesti korostetaan,
        on se,
        että Jumala on Israelinkin
        sulkenut tottelemattomuuteen,
        pelastaakseen pakanakansat.

        Mutta yksittäisen ihmisen
        pelastuksesta on 9-osainen selvitys
        ensimmäisessä pääosiossa
        Synti ja Sovitus
        alkaen jumalattomuudesta
        ja päätyen armoon.

        Seemiläisessä kirjoitustyylissä
        huippukohta on katkelman keskellä.
        Ei sen lopussa.

        Yksittäisen ihmisen osalta
        jumalattoman pelastumisen
        huippu on siis se,
        että Jumala on Vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen
        tai oikeammin Jeesuksen usko.

        Ja niin lainaamasi kohta
        Jumalan
        rikkauden, viisauden ja tiedon
        syvyydestä ilmenee siinä,
        että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
        Messiastaan vastaan,
        niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
        loppuun asti.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Paavali varoitti
        kiistelemästä sanoista.
        Mutta hän kehotti
        jakamaan eli osittelemaan
        Sanan oikein.

        Siis erittäin tärkeää
        on ymmärtää se,
        mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.

        Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
        jonka Paavali oli saanut tiedoksi
        suoraan Jeesukselta.
        Siinä on neljä pääsosiota:

        1 Synti ja Sovitus
        2 Uusi Elämä
        3 Israel
        4 Uskovan Vaellus

        Sinä lainasit katkelmaa,
        joka selvittää Israelin kohtaloita.

        Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
        Jumalan omaisuuskansana.
        Pelastus on juutalaisista.

        Israel on joutunut kärsimään
        alusta eli Egyptin orjuudesta asti.

        Mutta tuo kärsimys on tuottanut
        maailmalle Pelastuksen
        Jeesuksessa Messiaassa.

        Ja kun vihdoin koittaa
        seitsemäs millennium
        ihmiskunnan kohtaloissa,
        on Messiaan Valtakunnan aika
        tämän maan päällä,
        kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
        ja Israelista käsin julistetaan
        Valtakunnan evankeliumi
        todistukseksi kaikille kansoille.

        Kun lainaamassasi kohdassa
        sanottiin,
        että Jumala on sulkenut
        kaikki tottelemattomuuteen,
        jotta Hän kaikkia armahtaisi,
        niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
        vaan Israelista ja muusta maailmasta.

        Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
        sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
        armahtaakseen ne kaikki.

        Siis se, mitä tuossa kohdassa
        erityisesti korostetaan,
        on se,
        että Jumala on Israelinkin
        sulkenut tottelemattomuuteen,
        pelastaakseen pakanakansat.

        Mutta yksittäisen ihmisen
        pelastuksesta on 9-osainen selvitys
        ensimmäisessä pääosiossa
        Synti ja Sovitus
        alkaen jumalattomuudesta
        ja päätyen armoon.

        Seemiläisessä kirjoitustyylissä
        huippukohta on katkelman keskellä.
        Ei sen lopussa.

        Yksittäisen ihmisen osalta
        jumalattoman pelastumisen
        huippu on siis se,
        että Jumala on Vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen
        tai oikeammin Jeesuksen usko.

        Ja niin lainaamasi kohta
        Jumalan
        rikkauden, viisauden ja tiedon
        syvyydestä ilmenee siinä,
        että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
        Messiastaan vastaan,
        niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
        loppuun asti.

        Teille sovituksen sanan päälle paskojille on tyypillistä paskoa myös sanojen "kaikki" ja "maailma" päälle, kun tuo teidän irvokas väännöksenne sovituksen sanasta uhkaa korttitalon tavoin huojua. Tästä on tullut teille jo oikeastaan automaatio, refleksi. Jännä.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Paavali varoitti
        kiistelemästä sanoista.
        Mutta hän kehotti
        jakamaan eli osittelemaan
        Sanan oikein.

        Siis erittäin tärkeää
        on ymmärtää se,
        mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.

        Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
        jonka Paavali oli saanut tiedoksi
        suoraan Jeesukselta.
        Siinä on neljä pääsosiota:

        1 Synti ja Sovitus
        2 Uusi Elämä
        3 Israel
        4 Uskovan Vaellus

        Sinä lainasit katkelmaa,
        joka selvittää Israelin kohtaloita.

        Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
        Jumalan omaisuuskansana.
        Pelastus on juutalaisista.

        Israel on joutunut kärsimään
        alusta eli Egyptin orjuudesta asti.

        Mutta tuo kärsimys on tuottanut
        maailmalle Pelastuksen
        Jeesuksessa Messiaassa.

        Ja kun vihdoin koittaa
        seitsemäs millennium
        ihmiskunnan kohtaloissa,
        on Messiaan Valtakunnan aika
        tämän maan päällä,
        kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
        ja Israelista käsin julistetaan
        Valtakunnan evankeliumi
        todistukseksi kaikille kansoille.

        Kun lainaamassasi kohdassa
        sanottiin,
        että Jumala on sulkenut
        kaikki tottelemattomuuteen,
        jotta Hän kaikkia armahtaisi,
        niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
        vaan Israelista ja muusta maailmasta.

        Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
        sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
        armahtaakseen ne kaikki.

        Siis se, mitä tuossa kohdassa
        erityisesti korostetaan,
        on se,
        että Jumala on Israelinkin
        sulkenut tottelemattomuuteen,
        pelastaakseen pakanakansat.

        Mutta yksittäisen ihmisen
        pelastuksesta on 9-osainen selvitys
        ensimmäisessä pääosiossa
        Synti ja Sovitus
        alkaen jumalattomuudesta
        ja päätyen armoon.

        Seemiläisessä kirjoitustyylissä
        huippukohta on katkelman keskellä.
        Ei sen lopussa.

        Yksittäisen ihmisen osalta
        jumalattoman pelastumisen
        huippu on siis se,
        että Jumala on Vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen
        tai oikeammin Jeesuksen usko.

        Ja niin lainaamasi kohta
        Jumalan
        rikkauden, viisauden ja tiedon
        syvyydestä ilmenee siinä,
        että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
        Messiastaan vastaan,
        niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
        loppuun asti.

        Otan takaisin, jos tarkoitat ao. kohdassa

        "Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
        sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
        armahtaakseen ne kaikki"

        kaikki-sanalla konkreettisesti kaikkia maailman ihmisiä.
        Jollet, kritiikki on ja pysyy.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Roomalaiskirje,
        jonka nostit esiin,
        on Jumalan Evankeliumi.

        Alku- ja loppusanojen välissä
        on neljä pääosiota,
        joista ensimmäisen aiheena on
        SYNTI ja SOVITUS.

        Tämä jakaantuu edelleen
        yhdeksään osaan:
        - Jumalattomuus
        - Tuomio
        - Laki
        - Jumalan uskollisuus
        - JUMALAN VANHURSKAUS
        - Usko
        - Lupaus
        - Kirkkaus
        - Armo

        Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma.

        "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
        josta laki ja profeetat todistavat,
        on ilmoitettu ilman lakia,
        se Jumalan vanhurskaus,
        joka uskon kautta
        Jeesukseen Kristukseen
        tulee kaikkiin ja kaikille,
        jotka uskovat;
        sillä ei ole yhtään erotusta.
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
        ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        hänen armostaan
        sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut
        armoistuimeksi
        uskon kautta
        hänen vereensä,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan,
        koska hän oli jättänyt rankaisematta
        ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään,
        osoittaaksensa vanhurskauttaan
        nykyajassa,
        sitä,
        että hän itse on vanhurskas
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on usko Jeesukseen."
        (Room 3:21-26)

        Meille on siis avattu
        Uskon ovi.
        Me voimme käydä
        tuosta ovesta sisälle.
        Tai sitten
        jäädä sen ulkopuolelle.

        Jos käymme siitä sisälle,
        niin silloin on toteutunut
        avauksessa lainaamani
        Korinttolaiskirjeen katkelma
        Sovituksen Sanasta
        - Yksi on kuollut kaikkien edestä
        - Meistä on tullut uusi luomus
        - Olemme antaneet sovittaa itsemme

        Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella.

        Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
        niin tulemme tilaan,
        jossa meitä ympäröi
        tuon oven takana asuva Usko.

        Ja tuon oven sisäpuolella
        täytymme itsekin
        jokaisella hengenvedolla tuosta
        Jeesuksen Uskosta.

        Siis me tulemme osallisiksi
        Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.

        Me vain astuimme sisään
        avatusta Ovesta eli Portista,
        joka Jeesus sanoi olevansa.

        Tuon lainaamamme tekstin
        viimeiset sanat
        ovat alkutekstissä toisin päin.
        Tuo katkelma siis päättyy näin:

        "Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
        ja vanhurskauttaa sen,
        jolla on JEESUKSEN USKO.

        >> Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>

        Kyllä.

        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

        Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.

        Ja se on armoistuimena, uskon kautta.

        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)

        Kuten kirjoitit ,

        >> Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella. >>

        Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
        Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

        Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.

        Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.

        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.

        Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>

        Kyllä.

        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

        Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.

        Ja se on armoistuimena, uskon kautta.

        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)

        Kuten kirjoitit ,

        >> Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella. >>

        Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
        Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

        Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.

        Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.

        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.

        Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Aina sinä saavut paskomaan sovituksen sanan päälle noilla saatanallisilla kierouksillasi. Aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Syntiä ja Sovitusta koskevan
        osion keskimmäisenä
        eli huippukohdassa
        on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>

        Kyllä.

        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)

        Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.

        Ja se on armoistuimena, uskon kautta.

        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)

        Kuten kirjoitit ,

        >> Jos tätä ei tapahdu,
        niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
        mutta me olemme
        edelleen väärällä puolella. >>

        Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
        Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.

        1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

        Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.

        Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.

        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.

        Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan:

        "Ja minä pelastan sinut
        sekä oman kansasi
        että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät
        pimeydestä valkeuteen
        ja saatanan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
        (Ap.t 26:17-18)

        Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan:

        "Ja minä pelastan sinut
        sekä oman kansasi
        että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät
        pimeydestä valkeuteen
        ja saatanan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
        (Ap.t 26:17-18)

        Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.

        Tuo väärin suomennettu kohta on teidän sovituksen sanan paskojien mielikkikohtia.

        Usko Toivonen rakastaa sitä, koska siitä saa käsityksen, että synnit saadaan anteeksi vasta kun tullaan uskoon.

        Koineekreikasta käy ilmi TUOSSAKIN KOHDASSA, että anteeksiantamus ON JO OLEMASSA eli koko maailman syntivelka ON JO POISTETTU, ja Jeesukseen uskomalla tämä jo olemassa oleva anteeksiantamus vastaanotetaan.

        Eli JOKAINEN IHMINEN ON SAANUT JO KAIKKI SYNTINSÄ ANTEEKSI, ja Jeesukseen uskomalla ihminen ymmärtää tämän - tajuaa saaneensa anteeksi eli VASTAANOTTAA ANTEEKSIANTAMUKSEN.

        Tämä on totuus, ja TÄTÄ TOTUUTTA Usko Toivonen vastustaa, koska on suurella mielihalulla saatanan talutusnuorassa tässä asiassa.

        Usko on kova poika siteeraamaan ENGLANNINKIELISIÄ käännöksiä aina, kun se sopii hänen sianpaska-agendaansa, mutta satanen vetoa, että TÄSSÄ KOHDASSA häntä se ei kiinnosta englanninkieliset käännöksey, koska kaikki ne julistavat sitä, että synnit on jo saatu anteeksi.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan:

        "Ja minä pelastan sinut
        sekä oman kansasi
        että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät
        pimeydestä valkeuteen
        ja saatanan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
        (Ap.t 26:17-18)

        Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.

        Sovituksen sanan päälle paskojien saatanallinen logiikka menee tarvittaessa jopa jotenkin näin kierosti: jollei anteeksiantamusta ota vastaan, silloin se ei astu voimaan (tai muuta vastaavanlaista hevonpaskaa).

        Kysymys kuuluu: Mitä ihmeen anteeksiantamusta? Jos on olemassa ANTEEKSIANTAMUS, joka otetaan vastaan, silloin on kyseisen anteeksiantamuksen on tullut JO TAPAHTUA - syntien tulee OLLA JO ANTEEKSI ANNETUT, jotta on ylipäätään mielkeästä puhua mistään vastaanotettavasta ANTEEKSIANTAMUKSESTA.

        Siteeraamasi väännös

        "saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi"

        tuhoaa tämän totuuden - sen, että Jumala on antanut jo kaikkien synnit anteeksi, koskapa Jumalan Karitsa OTTI JO POIS MAAILMAN SYNNIN.


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan:

        "Ja minä pelastan sinut
        sekä oman kansasi
        että pakanain käsistä,
        joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä,
        että he kääntyisivät
        pimeydestä valkeuteen
        ja saatanan vallasta Jumalan tykö
        ja saisivat
        uskomalla minuun
        synnit anteeksi
        ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
        (Ap.t 26:17-18)

        Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.

        >> Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan: >>

        Tätä tapahtuu, kun keskustellaan Raamatun ilmoituksen pohjalta.

        Pyhä Henki ammentaa Herran Jeesuksen sanasta.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)

        Seurakuntakokouksissa tämä samoin tulee esille.

        Pyhä Henki antaa saman aiheen kokoushetkeä varten useammalle uskovalle, näin vahvistaen puhutun sanan olevan Jumalan tahdon mukainen juuri sit kokoushetkeä varten.

        Jeesus todellakin puhuu, syntien anteeksisaaminen ( anteeksi anto ) on tarjolla kääntymyksen ( pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallitsemisesta Jumalan valtakuntaan), Jumalan lapseus, ( perintöosa ), uskon kautta Herraan Jeesukseen.

        Kuten lähetyskäskyssään myöskin Lukkaan evankeliumin mukaan asia on Jeesuksen todistamana.

        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)

        Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta, Pyhä Henki puhuu Jeesuksen sanoja.

        Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Olemme näköjään samaan aikaan
        tulostaneet Sanan kohdan: >>

        Tätä tapahtuu, kun keskustellaan Raamatun ilmoituksen pohjalta.

        Pyhä Henki ammentaa Herran Jeesuksen sanasta.

        13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)

        Seurakuntakokouksissa tämä samoin tulee esille.

        Pyhä Henki antaa saman aiheen kokoushetkeä varten useammalle uskovalle, näin vahvistaen puhutun sanan olevan Jumalan tahdon mukainen juuri sit kokoushetkeä varten.

        Jeesus todellakin puhuu, syntien anteeksisaaminen ( anteeksi anto ) on tarjolla kääntymyksen ( pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallitsemisesta Jumalan valtakuntaan), Jumalan lapseus, ( perintöosa ), uskon kautta Herraan Jeesukseen.

        Kuten lähetyskäskyssään myöskin Lukkaan evankeliumin mukaan asia on Jeesuksen todistamana.

        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)

        Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta, Pyhä Henki puhuu Jeesuksen sanoja.

        Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Ja paskanpuhuminen sen kun jatkuu..


    • Anonyymi

      Aloituksessa selvää Raamatun sanaa.

    • Anonyymi

      ”Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta, että hän saisi elää iankaikkisesti eikä kuolemaa näkisi.”
      ‭‭Psalmit‬ ‭49‬:‭8‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

      Syntinen ihminen ei voi syntistä sovittaa Jumalan kanssa.
      Jeesuksella Kristuksella ei ollut syntiä, hän oli synnitön sovitus uhri Jumalan edessä.Synti oltiin tehty lihassa.Lihassa se tuli sovittaa. Siksi Jumala ilmestyi lihassa Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.(2Kor.5:18-6:2.)


      (3.Moos.16. koko luku "sovituspäivä")

      ”Älköön yhtään ihmistä olko ilmestysmajassa, kun hän tulee toimittamaan sovitusta pyhimmässä, siihen saakka kunnes hän sieltä lähtee ja on toimittanut itsellensä ja perheellensä ja koko Israelin seurakunnalle sovituksen.”
      ‭‭3. Mooseksen kirja‬ ‭16‬:‭17‬ ‭FB38‬‬

      ”Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.”
      ‭‭3. Mooseksen kirja‬ ‭17‬:‭11‬ ‭FB38‬‬

      ”Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen.”
      ‭‭Kolmas Mooseksen kirja‬ ‭ 17‬:‭11‬ ‭FB92‬‬

      ”sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.

      Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.”
      ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭3‬:‭23‬-‭26‬ ‭FB92‬‬


      ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭23‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

      ”Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭2‬:‭17‬-‭18‬ ‭FB38‬‬


      ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭2‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

      ”Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭4‬:‭9‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

    • Anonyymi

      Sovitus on siis tapahtunut mutta kenelle?
      Tuossa kohdassa on selkeästi he ja me.

      "eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,"


      Kristuksen puolesta
      me siis olemme lähettiläinä,
      ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
      Me pyydämme Kristuksen puolesta:
      antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."


      Eli Jumala sovitti ennen Jeesusta eläneiden synnit(he), mutta meidän uskovien, jotka elämme Jeesuksen jölkeen pitää sovittaa itsemme Jumalan kanssa.

      "ja hän uskoi meille sovituksen sanan."(me)

      Eli kysymys miksi Jumala sovitti vain ennen tehneet synnit, mutta ei nykyajan ihmisen syntejä? Ja millä tavalla me sitten annamme sovittaa itsemme Jumalan kanssa, siis konkreettisesti mitä pitää tehdä jotta syntini pyyhitään pois, jos kerran Jeesus kuoli vain ennen häntä eläneiden syntien puolesta. Niinhän tuossa sanotaan.

      He ja me. JOs olisimme samaa, noita ei eroteltaisi.
      Olisi silloin:
      eikä lukenut MEILLE rikkomuksiamme.

      • Anonyymi

        hilarious bullshit!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mieleni harhailee sinussa

      Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1672
    2. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1165
    3. Jännitän sinua J mies

      Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      117
      1157
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

      Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      963
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

      Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      864
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

      "Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      193
      796
    7. Tunneälyä testaamaan!

      Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      746
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

      paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      743
    9. solmussa solmussa

      Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      689
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

      En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe