Sovituksen Sana

Yksi on kuollut kaikkien edestä
(2 Kor 5:14-15)

"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet;

ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät,
eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle,
joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."

Uusi luomus Krituksessa
(2 Kor 5:16-17)

"Sentähden me emme tästä lähtien
tunne ketään lihan mukaan;
jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
emme kuitenkaan nyt enää tunne.

Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut."

Sovituksen Sana
(2 Kor 5:18-21)

" Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät
itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran.

Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä
tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

12

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Jeesus sovitti enempänsä opetuslapsiin. Sillä lamppuöljyllä tai kuivana.

• Anonyymi
      UUSI

Paavalissa asui Saatanan enkeli, ei ollut mikään uusi luomus.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali meinasi, että rakkaus peittää syntien paljoudetkin, vaikka Stefanoksen murhakin voidaan peittää.

Paavali oli Rooman kansalainen, eikä häntä saatu vastuuseen Juutalaisen Stefanoksen murhastakaan.

Ap. t. 22:29

Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali puhui kielillä enemmän kuin kukaan muu - tässäkin.

Hän toivoi kuitenkin voivansa lausua edes yhden YMMÄRRETTÄVÄN sanan - mutta epäonnistui siinä.

Onko jollakin kielten selittämisen armolahjaa? Nyt sitä tarvitaan.

• Anonyymi
        UUSI

Paavali oli Turkkilainen murhamies, joka sovelsi naisiin talibaanien oppeja.

Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, joka ei lähtenyt lentoon rukouksista huolimatta.

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Demoni antoi hänelle uskonnon opetusta ja sen lisäksi valtavat fyysiset voimat ja hyvät nyrkkeilijän lahjat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Turkkilainen murhamies, joka sovelsi naisiin talibaanien oppeja.

Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, joka ei lähtenyt lentoon rukouksista huolimatta.

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Demoni antoi hänelle uskonnon opetusta ja sen lisäksi valtavat fyysiset voimat ja hyvät nyrkkeilijän lahjat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily on siihen aikaan taistelulaji, tappolaji, mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.

• Anonyymi
      UUSI

Rahaongelmatkin sovitettiin kun eräs pariskunta tapettiin ja vietiin heiltä talokaupan rahat (Ananias ja Safiira)
      Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus varoitti tulevasta ajasta...

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi
        UUSI

Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...

Epämääräiset rukouspalvelut vievät ihmisiltä rahat ja latelevat katteettomia lupauksia.

• Anonyymi
      UUSI

Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

Matt. 6:1

"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.

• Anonyymi
      UUSI

Matt. 6:6

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3938
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1889
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1212
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      984
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      966
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      810
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe