Yksi on kuollut kaikkien edestä
(2 Kor 5:14-15)
"Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä,
siis myös kaikki ovat kuolleet;
ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät,
eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle,
joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."
Uusi luomus Krituksessa
(2 Kor 5:16-17)
"Sentähden me emme tästä lähtien
tunne ketään lihan mukaan;
jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut."
Sovituksen Sana
(2 Kor 5:18-21)
" Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät
itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä
tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Sovituksen Sana
34
432
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus sovitti enempänsä opetuslapsiin. Sillä lamppuöljyllä tai kuivana.
Kun ylläpito ei suostunut poistamaan
tuota viestiäsi,
joka minun ymmärtääkseni on
paitsi loukkaava myös irstas,
niin vastaan siihen.
Jos olen oikein ymmärtänyt viestisi,
niin asia on tietenkin vakava.
Jeesus sanoi:
"Te kyykäärmeitten sikiöt,
kuinka te saattaisitte hyvää puhua,
kun itse olette pahoja?
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Hyvä ihminen tuo
hyvän runsaudesta esille hyvää,
ja paha ihminen tuo
pahan runsaudesta esille pahaa.
Mutta minä sanon teille:
jokaisesta turhasta sanasta,
minkä ihmiset puhuvat,
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."
(Matt 24:34-36)
Sinä olet nyt joka tapauksessa
omalla tavallasi kommentoinut
vieläpä ensimmäisenä viestiketjuun,
jonka aiheena on
Sovituksen Sana
ja aloituksena
Sovitusta koskeva
Jumalan Sanan katkelma.
Kysyyisin,
mitä Sinä itse koet ja ajattelet
Sovituksen Sanasta.
Onko Sinua jollain tavalla
koskettanut se,
että Jeesus tehtiin synniksi
ja sitten Hän kuoli tuon synnin kera
ja sovitti näin maailman itsensä kanssa.
Entä oletko ajatellut sitä,
että Jeesus noustuaan kuolleista
aloittaa viimeisen puheensa
ennen taivaaseen ottamista
näin sanoen:
"Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia
kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen."
(Mark 16:15-16)
Nuo kaksi viimeistä sanaa
on alkutekstissä yksi ilmaisu,
joka tarkoittaa alastuomitsemista.
Jeesus itse sen sijaan nousi
tuon puheen jälkeen ylös Isän luo,
jonne on luvannut valmistaa omilleen sijaa
niinkuin Ylkä Morsiamelleen.
Paavalin Jeesus lähetti pakanain tykö
tällaisella tehtävänannolla:
"Ja minä pelastan sinut
sekä oman kansasi
että pakanain käsistä,
joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät
pimeydestä valkeuteen
ja saatanan vallasta Jumalan tykö
ja saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
(Ap.t 26:17-18)
Markuksen tallennus paljasti,
että kun me uskomme,
niin meidät kastetaan
eli upotetaan Pyhään Henkeen.
Myöhemin samassa puheessa
Jeesus mainitsi toisena
myös vesikasteen.
Me olemme siis
heti uskoon tultuamme
siirretyt ihan uuteen olotilaan,
jossa meidän elämämme
on kätkettynä Kristuksesssa,
joka asuu Henkensä kautta meissä.
Sana käyttää sellaista ilmaisua,
että olemme jo asetetut taivaallisiin.
Jumalan Valtakunta on sisällisesti meissä.
Se ilmenee
vanhurskautena, rauhana ja ilona
Pyhässä Hengessä.
Suhteemme Jeesukseen
ei siis pitäisi olla kuiva,
koska meillä on voitelu Pyhältä.
Otettuamme vastaan
Sovituksen Sanan
eli Hänet, joka on Jumalan Sana,
niin me olemme Hengessä jo
Jumalan Valtakunnassa.
Ja tässä Rakkauden Paratiisissa
eli meidän keskellämme
Sulhasemme käyskentelee
ja sanoo meille asioita,
joita voimme lukea esimerkiksi
Laulujen laulusta.
Jeesus on erityisesti
luvannut olla siellä,
missä ihmiset ovat koolla
Hänen nimessään.
Onko Sinulla kokemusta?
- Anonyymi
Paavalissa asui Saatanan enkeli, ei ollut mikään uusi luomus.
Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.Tuo sanonta pistin lihassa
tarkoittaa
ulkonaista ahdistusta ja vainoa.
Tästä on VT:n puolella
useita esimerkkejä.
Jeesus itse puhui samasta asiasta
vuorisaarnassa:
"Autuaita olette te,
kun ihmiset minun tähteni
teitä solvaavat ja vainoavat
ja valhetellen puhuvat teistä
kaikkinaista pahaa.
Iloitkaa ja riemuitkaa,
sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa.
Sillä samoin he vainosivat profeettoja,
jotka olivat ennen teitä."
Nämä vainoajat ovat usein juuri niitä,
jotka eivät ole vielä ottaneet vastaan
sovituksen Sanaa
eli eivät ole uusia luomuksia Kristuksessa.
Jeesus oli lähettänyt Paavalin.
Mutta nuo vainoajat
ovat saatanan lähettiläitä
eli saatanan enkeleitä.
Jeesuksen lupaus omilleen
oli juuri tämä,
että maailmassa meillä on ahdistus.
Ja Paavalin kohdalla tämä lupaus
toteutui hyvin suuressa määrin.
Kuten Paavali kirjoittaa Timoteukselle:
"Mutta sinä olet seurannut minun
opetustani, vaellustani, aivoitustani,
uskoani, pitkämielisyyttäni,
rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
vainoissa ja kärsimyksissä,
samanlaisissa kuin
minun osakseni tuli Antiokiassa,
Ikonionissa ja Lystrassa.
Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt,
ja kaikista Herra on minut pelastanut!"
Mutta ei pelkästäää Paavali ja Timoteus
vaan kaikki uskovat kokevat tätä.
"Ja kaikki,
jotka tahtovat elää jumalisesti
Kristuksessa Jeesuksessa,
joutuvat vainottaviksi.
Mutta pahat ihmiset ja petturit
menevät yhä pitemmälle pahuudessa,
eksyttäen ja eksyen."
On kovin vakava asia se,
kumpaan joukkoon
itse kukin meistä kuuluu.
Kenen lähettiläitä olemme.
Pidämmekö tarjolla
Sovituksen Sanaa
vai
herjaammeko sitä
ja sen julistajia.
- Anonyymi
Paavali meinasi, että rakkaus peittää syntien paljoudetkin, vaikka Stefanoksen murhakin voidaan peittää.
Paavali oli Rooman kansalainen, eikä häntä saatu vastuuseen Juutalaisen Stefanoksen murhastakaan.
Ap. t. 22:29
Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet. - Anonyymi
Paavali puhui kielillä enemmän kuin kukaan muu - tässäkin.
Hän toivoi kuitenkin voivansa lausua edes yhden YMMÄRRETTÄVÄN sanan - mutta epäonnistui siinä.
Onko jollakin kielten selittämisen armolahjaa? Nyt sitä tarvitaan.- Anonyymi
Nyrkkeily on siihen aikaan taistelulaji, tappolaji, mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.
- Anonyymi
Jeesus varoitti tulevasta ajasta...
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi
Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvä viittaus Ananiaan ja Safiiran tapaukseen...
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]Epämääräiset rukouspalvelut vievät ihmisiltä rahat ja latelevat katteettomia lupauksia.
- Anonyymi
Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.
Matt. 6:1
"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi. - Anonyymi
Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. - Anonyymi
Aamen aloituksen tekstiin.
>> Sen, joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä
tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.">>
Sovituksen sana tulee ilmi useassa kohdassa Raamatun ilmoitusta.
Yksi niistä on tämä Roomalaiskirjeen 3. luvun tekstikohta.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Sovitus edellyttää lunastusta, lunastushinta on maksettu valmiiksi jokaista varten.
" Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä"
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenAvaus oli suora lainaus Raamatusta,
joka on Jumalan omasivu,
Hänen ilmoituksestaan ihmiskunnalle.
Otan tuon katkelman uudestaan
mutta vähän pidemmälti
ja tarkastelen hiukan jokaista jaetta:
Heti ensimmäinen jae osoittaa,
että kaikki ihmiset
eivät ole Kristuksessa
eivätkä siis uusia luomuksia.
"Siis,
jos joku on Kristuksessa,
niin hän on uusi luomus;
se, mikä on vanhaa,
on kadonnut,
katso,
uusi on sijaan tullut."
On siis ihmisiä,
joiden kohdalla
vanha ei olekaan kadonnut,
eikä uusi sijaan tullut,
vaikka onkin niin,
että Jumala on
sovittanut maailman.
"Mutta kaikki on Jumalasta,
joka on sovittanut meidät
itsensä kanssa Kristuksen kautta
ja antanut meille sovituksen viran."
Siis Jumalan puolelta
kaikki on valmiina.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille
heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille
sovituksen sanan."
Kun syyllistä etsitään siihen,
että kaikki eivät silti ole
tulleet uskoviksi,
voidaan etsiä ensiksi
saarnamiehistä,
joille edellä olleen mukaan
on annettu
sovituksen virka,
joille on uskottu
sovituksen sana.
"Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme."
Mutta vika voi olla myös siinä,
että jotkut eivät kerta kaikkiaan
halua ottaa vastaan
Kristuksen lähettiläiden sanomaa,
eivätkä siis antaa sovittaa itseään
Jumalan kanssa.
"Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne
Jumalan kanssa."
Joka tapauksessa on siis niin,
että Jumalan puolelta
kaiki on tehty ja valmista,
mutta silti kaikki eivät
ole tulleet Jumalan vanhurskaudeksi.
"Sen,
joka ei synnistä tiennyt,
hän meidän tähtemme
teki synniksi,
että me hänessä tulisimme
Jumalan vanhurskaudeksi."
Ja siksi me Jumalan työtovereina
kehotamme ottamaan vastaan
Jumalan armon.
Mutta karmea totuus on,
että Jumalan armo voi jäädä turhaksi.
"Hänen työtovereinaan
me myös
kehoitamme teitä
vastaanottamaan Jumalan armon niin,
ettei se jää turhaksi."
Kun me tätä teemme,
niin kysymys on hyvin vakavasta asiasta.
Me elämme nyt armon päiviä.
Jokainen kohtaaminen
syyttömäksi julistetun ja syyllisen välillä
on radikaali.
"Sillä hän sanoo:
'Otollisella ajalla
minä olen sinua kuullut
ja pelastuksen päivänä
sinua auttanut.'
Katso,
nyt on otollinen aika,
katso,
nyt on pelastuksen päivä."
Ja sitten Paavali jatkaa kertoen,
mitä tämä vastuu merkitsee
vanhurskauden saarnaajille.
"Me emme missään kohden
anna aihetta pahennukseen,
ettei virkaamme moitittaisi,
vaan kaikessa me
osoittaudumme
Jumalan palvelijoiksi:
suuressa kärsivällisyydessä,
vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä,
vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
puhtaudessa, tiedossa,
pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä,
Pyhässä Hengessä,
vilpittömässä rakkaudessa,
totuuden sanassa,
Jumalan voimassa,
vanhurskauden sota-aseet
oikeassa kädessä ja vasemmassa;
kunniassa ja häpeässä,
pahassa maineessa ja hyvässä,
villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
tuntemattomina
ja kuitenkin hyvin tunnettuina;
kuolemaisillamme,
ja katso, me elämme,
kuritettuina
emmekä kuitenkaan tapettuina,
murheellisina,
mutta aina iloisina,
köyhinä,
mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä,
mitään omistamatta,
mutta kuitenkin omistaen kaiken."
Jeesus tulee herättämään
meidän kuolleet ruumiimme
Voimallaan.
Aivan samoin kuin
Jumala herätti
Jeesuksen ruumiin Voimallaan.
Silloin koemme ruumiin ylösnousemisen
Jeesuksen Voimasta.
Jeesuksen ylösnousemisvoima
on siis Hänen Voimansa,
nyt kun Hän on ylösnoussut.
Hänellä on nyt kaikki valta
taivaassa ja maan päällä.
Meillä ei tuota voimaa vielä ole,
mutta me elämme Hänen voimassaan.
Ja se Elämäkin on Kristus minussa.
Ja me voimme tulla tuntemaan
tässä ja nyt
Hänen ylösnousemusvoimansa.
Ja sitä Paavali halusi.
Tuntea
- Jeesuksen
- Hänen ylösnousemusvoimansa
- Hänen kärsimyksiensä osallisuuden
Monelle uskovalle riittää
saada tuntea Jeesus
edes sen verran,
että vihkaisu on varmasti tapahtunut.
Mutta Paavali halusi
kutsumuksensa mukaan enemmän.
Sinä Usko Toivonen kuulut
samaan sarjaan kuin Paavali.
Jaksat vuodesta toiseen jatkaa
Totuuden Sanan julistamista täällä,
vaikka tällä foorumilla
tässäkin keskustelussa
ensimmäisestä kommentista alkaen
pilkataan Jumalan Sanaa
ja jopa suoraan Jeesusta
mitä irstaimmin,
eikä ylläpito tee mitään
näiden äärimmäisen loukkaavien
viestien eliminoimiseksi.
Sinun palkkasi on oleva suuri,
kun olet jaksanut
julistaa Sovituksen Sanaa.
Ehkä joku tätäkin viestiketjua
ja sen herjauksia lukeva,
huomaa eron niiden välillä,
jotka ovat Kristuksessa
ja niiden, jotka eivät ole.
Sovituksen Sana on tarjolla.
Kaikki on valmiina.- Anonyymi
Lunastus-metafora on mielenkiintoinen. Siis kun sitä käyttää mahdollisimman väärin.
Löytyyköhän historiasta monta tapausta, jossa orjia tai sotavankeja lunastettaessa on ollut järkevää pohtia: "No niin. Nyt lunnasrahat vaihtavat omistajaa. Monikohan noista orjista/sotavangeista HALUAA vapautua orjuuttajan/vihollisen kynsistä?"
Ei ainuttakaan. Tietenkään. Lunnaiden maksu on aina väistämättä sisältänyt orjien/sotavankien siirtymisen omistajalta toiselle. Tätä ja vain tätä on Jeesuksen kuoleman aikaansaama lunastus tarkoittanut. Omistajan vaihdosta. Siksi ja juuri siksi Paavali on käyttänyt termiä "lunastus".
Mutta sinunlaisesi evankeliumin vääntelijät, kuinkas muutenkaan, vääntävät ilmauksen alkuperäisen merkityksen korkkiruuville ja hokevat: "Tämä lunastus ON OTETTAVA VASTAAN."
Tämä oon suurin piirtein yhtä typerää kuin olisi sanoa, että kun ostan kaupasta jäätelön, en saa sitä maksun suoritettua itselleni, jollei jäätelö halua siirtyä minun omistukseeni.
Ja uskomattoman häikeäilemättömästi väität Room. 3:n puhuvan sovituksesta, kun se EI PUHU SOVITUKSESTA LAINKAAN. - Anonyymi
Huudan naapuripöydästä: luetteletko ne UT:n kohdat, joissa puhutaan uudestisyntymisestä? Milloin uudestisyntyminen tapahtuu/tapahtui? Minkä kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huudan naapuripöydästä: luetteletko ne UT:n kohdat, joissa puhutaan uudestisyntymisestä? Milloin uudestisyntyminen tapahtuu/tapahtui? Minkä kautta?
Lue ja usko:
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Eli Jumala synnyttää uskon ilosanoman kautta ja se siis tarkoittaa Hengestä syntymistä, eli uudestisyntymistä eli syntymistä uudesti ylhäältä !
Uudestisyntymässä siis Jumala synnyttää sen Uskon ja kastaa Pyhällä Hengellä, eli se on Jumalan teko !
Ihmisen ulkoinen teko, eli vesikaste ei ole Jumalan teko ja kuten JO olen kirjoittanut tässä ketjussa, niin vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen ja lakiliiton jäsenille vain !
Lakiliitto taas lakkautettiin Jumalan taholta jo 2000v sitten ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ja usko:
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Eli Jumala synnyttää uskon ilosanoman kautta ja se siis tarkoittaa Hengestä syntymistä, eli uudestisyntymistä eli syntymistä uudesti ylhäältä !
Uudestisyntymässä siis Jumala synnyttää sen Uskon ja kastaa Pyhällä Hengellä, eli se on Jumalan teko !
Ihmisen ulkoinen teko, eli vesikaste ei ole Jumalan teko ja kuten JO olen kirjoittanut tässä ketjussa, niin vesikaste kuului lakiliiton järjestykseen ja lakiliiton jäsenille vain !
Lakiliitto taas lakkautettiin Jumalan taholta jo 2000v sitten !Jänskä kun yhdessäkään noista jakeista ei mainita uudestisyntymistä.
Kaipa se pyyntö oli jotenkin huonosti muotoiltu. Roomalaiskirje,
jonka nostit esiin,
on Jumalan Evankeliumi.
Alku- ja loppusanojen välissä
on neljä pääosiota,
joista ensimmäisen aiheena on
SYNTI ja SOVITUS.
Tämä jakaantuu edelleen
yhdeksään osaan:
- Jumalattomuus
- Tuomio
- Laki
- Jumalan uskollisuus
- JUMALAN VANHURSKAUS
- Usko
- Lupaus
- Kirkkaus
- Armo
Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma.
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta
Jeesukseen Kristukseen
tulee kaikkiin ja kaikille,
jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan
sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut
armoistuimeksi
uskon kautta
hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta
ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa vanhurskauttaan
nykyajassa,
sitä,
että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen."
(Room 3:21-26)
Meille on siis avattu
Uskon ovi.
Me voimme käydä
tuosta ovesta sisälle.
Tai sitten
jäädä sen ulkopuolelle.
Jos käymme siitä sisälle,
niin silloin on toteutunut
avauksessa lainaamani
Korinttolaiskirjeen katkelma
Sovituksen Sanasta
- Yksi on kuollut kaikkien edestä
- Meistä on tullut uusi luomus
- Olemme antaneet sovittaa itsemme
Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella.
Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
niin tulemme tilaan,
jossa meitä ympäröi
tuon oven takana asuva Usko.
Ja tuon oven sisäpuolella
täytymme itsekin
jokaisella hengenvedolla tuosta
Jeesuksen Uskosta.
Siis me tulemme osallisiksi
Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.
Me vain astuimme sisään
avatusta Ovesta eli Portista,
joka Jeesus sanoi olevansa.
Tuon lainaamamme tekstin
viimeiset sanat
ovat alkutekstissä toisin päin.
Tuo katkelma siis päättyy näin:
"Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on JEESUKSEN USKO.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Roomalaiskirje,
jonka nostit esiin,
on Jumalan Evankeliumi.
Alku- ja loppusanojen välissä
on neljä pääosiota,
joista ensimmäisen aiheena on
SYNTI ja SOVITUS.
Tämä jakaantuu edelleen
yhdeksään osaan:
- Jumalattomuus
- Tuomio
- Laki
- Jumalan uskollisuus
- JUMALAN VANHURSKAUS
- Usko
- Lupaus
- Kirkkaus
- Armo
Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma.
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta
Jeesukseen Kristukseen
tulee kaikkiin ja kaikille,
jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan
sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut
armoistuimeksi
uskon kautta
hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta
ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa vanhurskauttaan
nykyajassa,
sitä,
että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen."
(Room 3:21-26)
Meille on siis avattu
Uskon ovi.
Me voimme käydä
tuosta ovesta sisälle.
Tai sitten
jäädä sen ulkopuolelle.
Jos käymme siitä sisälle,
niin silloin on toteutunut
avauksessa lainaamani
Korinttolaiskirjeen katkelma
Sovituksen Sanasta
- Yksi on kuollut kaikkien edestä
- Meistä on tullut uusi luomus
- Olemme antaneet sovittaa itsemme
Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella.
Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
niin tulemme tilaan,
jossa meitä ympäröi
tuon oven takana asuva Usko.
Ja tuon oven sisäpuolella
täytymme itsekin
jokaisella hengenvedolla tuosta
Jeesuksen Uskosta.
Siis me tulemme osallisiksi
Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.
Me vain astuimme sisään
avatusta Ovesta eli Portista,
joka Jeesus sanoi olevansa.
Tuon lainaamamme tekstin
viimeiset sanat
ovat alkutekstissä toisin päin.
Tuo katkelma siis päättyy näin:
"Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on JEESUKSEN USKO.Roomalaiskirjeen sanoma huipentuu tähän:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen
Tällä Paavali mitätöi kaikki ne harhakuvitelmat, joiden mukaan ihminen on omasta puolestaan pohjimmiltaan vastuussa armon "vastaanottamisesta" - että viime kädessä ihmisen on itse, ilman Jumalan apua, käännyttävä Jumalan puoleen - että Jumala "ei pakota ketään" (niin kuin ei toki pakotakaan vaan VETÄÄ PUOLEENSA).
Ja tämän Paavali toteaa siis kaiken roomalaiskirjeessä aiemmin kirjoittamansa jälkeen - täysin tietoisena siitä, mitä hän on vanhurskautuksesta 3. ja 4. luvussa, sovituksesta ja Aadamin lankeemuksesta ja Kristuksen vanhurskaasta teosta 5. luvussa, synnille ja laille kuolemasta 6. ja 7. luvussa ja Jumalan suvereniteetistä 9. luvussa kirjoittanut.
Ja TÄTÄ - kaiken aiemman koostavaa evankeliumin syvintä salaisuutta ja HUIPENTUMAA ei juuri kukaan huomaa.
Miksi? Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirjeen sanoma huipentuu tähän:
11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen
Tällä Paavali mitätöi kaikki ne harhakuvitelmat, joiden mukaan ihminen on omasta puolestaan pohjimmiltaan vastuussa armon "vastaanottamisesta" - että viime kädessä ihmisen on itse, ilman Jumalan apua, käännyttävä Jumalan puoleen - että Jumala "ei pakota ketään" (niin kuin ei toki pakotakaan vaan VETÄÄ PUOLEENSA).
Ja tämän Paavali toteaa siis kaiken roomalaiskirjeessä aiemmin kirjoittamansa jälkeen - täysin tietoisena siitä, mitä hän on vanhurskautuksesta 3. ja 4. luvussa, sovituksesta ja Aadamin lankeemuksesta ja Kristuksen vanhurskaasta teosta 5. luvussa, synnille ja laille kuolemasta 6. ja 7. luvussa ja Jumalan suvereniteetistä 9. luvussa kirjoittanut.
Ja TÄTÄ - kaiken aiemman koostavaa evankeliumin syvintä salaisuutta ja HUIPENTUMAA ei juuri kukaan huomaa.
Miksi?Paavali varoitti
kiistelemästä sanoista.
Mutta hän kehotti
jakamaan eli osittelemaan
Sanan oikein.
Siis erittäin tärkeää
on ymmärtää se,
mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.
Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
jonka Paavali oli saanut tiedoksi
suoraan Jeesukselta.
Siinä on neljä pääsosiota:
1 Synti ja Sovitus
2 Uusi Elämä
3 Israel
4 Uskovan Vaellus
Sinä lainasit katkelmaa,
joka selvittää Israelin kohtaloita.
Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
Jumalan omaisuuskansana.
Pelastus on juutalaisista.
Israel on joutunut kärsimään
alusta eli Egyptin orjuudesta asti.
Mutta tuo kärsimys on tuottanut
maailmalle Pelastuksen
Jeesuksessa Messiaassa.
Ja kun vihdoin koittaa
seitsemäs millennium
ihmiskunnan kohtaloissa,
on Messiaan Valtakunnan aika
tämän maan päällä,
kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
ja Israelista käsin julistetaan
Valtakunnan evankeliumi
todistukseksi kaikille kansoille.
Kun lainaamassasi kohdassa
sanottiin,
että Jumala on sulkenut
kaikki tottelemattomuuteen,
jotta Hän kaikkia armahtaisi,
niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
vaan Israelista ja muusta maailmasta.
Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
armahtaakseen ne kaikki.
Siis se, mitä tuossa kohdassa
erityisesti korostetaan,
on se,
että Jumala on Israelinkin
sulkenut tottelemattomuuteen,
pelastaakseen pakanakansat.
Mutta yksittäisen ihmisen
pelastuksesta on 9-osainen selvitys
ensimmäisessä pääosiossa
Synti ja Sovitus
alkaen jumalattomuudesta
ja päätyen armoon.
Seemiläisessä kirjoitustyylissä
huippukohta on katkelman keskellä.
Ei sen lopussa.
Yksittäisen ihmisen osalta
jumalattoman pelastumisen
huippu on siis se,
että Jumala on Vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen
tai oikeammin Jeesuksen usko.
Ja niin lainaamasi kohta
Jumalan
rikkauden, viisauden ja tiedon
syvyydestä ilmenee siinä,
että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
Messiastaan vastaan,
niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
loppuun asti.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Paavali varoitti
kiistelemästä sanoista.
Mutta hän kehotti
jakamaan eli osittelemaan
Sanan oikein.
Siis erittäin tärkeää
on ymmärtää se,
mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.
Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
jonka Paavali oli saanut tiedoksi
suoraan Jeesukselta.
Siinä on neljä pääsosiota:
1 Synti ja Sovitus
2 Uusi Elämä
3 Israel
4 Uskovan Vaellus
Sinä lainasit katkelmaa,
joka selvittää Israelin kohtaloita.
Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
Jumalan omaisuuskansana.
Pelastus on juutalaisista.
Israel on joutunut kärsimään
alusta eli Egyptin orjuudesta asti.
Mutta tuo kärsimys on tuottanut
maailmalle Pelastuksen
Jeesuksessa Messiaassa.
Ja kun vihdoin koittaa
seitsemäs millennium
ihmiskunnan kohtaloissa,
on Messiaan Valtakunnan aika
tämän maan päällä,
kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
ja Israelista käsin julistetaan
Valtakunnan evankeliumi
todistukseksi kaikille kansoille.
Kun lainaamassasi kohdassa
sanottiin,
että Jumala on sulkenut
kaikki tottelemattomuuteen,
jotta Hän kaikkia armahtaisi,
niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
vaan Israelista ja muusta maailmasta.
Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
armahtaakseen ne kaikki.
Siis se, mitä tuossa kohdassa
erityisesti korostetaan,
on se,
että Jumala on Israelinkin
sulkenut tottelemattomuuteen,
pelastaakseen pakanakansat.
Mutta yksittäisen ihmisen
pelastuksesta on 9-osainen selvitys
ensimmäisessä pääosiossa
Synti ja Sovitus
alkaen jumalattomuudesta
ja päätyen armoon.
Seemiläisessä kirjoitustyylissä
huippukohta on katkelman keskellä.
Ei sen lopussa.
Yksittäisen ihmisen osalta
jumalattoman pelastumisen
huippu on siis se,
että Jumala on Vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen
tai oikeammin Jeesuksen usko.
Ja niin lainaamasi kohta
Jumalan
rikkauden, viisauden ja tiedon
syvyydestä ilmenee siinä,
että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
Messiastaan vastaan,
niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
loppuun asti.Teille sovituksen sanan päälle paskojille on tyypillistä paskoa myös sanojen "kaikki" ja "maailma" päälle, kun tuo teidän irvokas väännöksenne sovituksen sanasta uhkaa korttitalon tavoin huojua. Tästä on tullut teille jo oikeastaan automaatio, refleksi. Jännä.
- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Paavali varoitti
kiistelemästä sanoista.
Mutta hän kehotti
jakamaan eli osittelemaan
Sanan oikein.
Siis erittäin tärkeää
on ymmärtää se,
mistä milloinkin puhutaan Jumalan Sanassa.
Roomalaiskirje on Jumalan evankeliumi,
jonka Paavali oli saanut tiedoksi
suoraan Jeesukselta.
Siinä on neljä pääsosiota:
1 Synti ja Sovitus
2 Uusi Elämä
3 Israel
4 Uskovan Vaellus
Sinä lainasit katkelmaa,
joka selvittää Israelin kohtaloita.
Israel on saanut raskaan sarjan tehtävän
Jumalan omaisuuskansana.
Pelastus on juutalaisista.
Israel on joutunut kärsimään
alusta eli Egyptin orjuudesta asti.
Mutta tuo kärsimys on tuottanut
maailmalle Pelastuksen
Jeesuksessa Messiaassa.
Ja kun vihdoin koittaa
seitsemäs millennium
ihmiskunnan kohtaloissa,
on Messiaan Valtakunnan aika
tämän maan päällä,
kun Jeesus perustaa Valtakuntansa
ja Israelista käsin julistetaan
Valtakunnan evankeliumi
todistukseksi kaikille kansoille.
Kun lainaamassasi kohdassa
sanottiin,
että Jumala on sulkenut
kaikki tottelemattomuuteen,
jotta Hän kaikkia armahtaisi,
niin siinä ei puhuta yksittäisistä ihmisistä
vaan Israelista ja muusta maailmasta.
Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
armahtaakseen ne kaikki.
Siis se, mitä tuossa kohdassa
erityisesti korostetaan,
on se,
että Jumala on Israelinkin
sulkenut tottelemattomuuteen,
pelastaakseen pakanakansat.
Mutta yksittäisen ihmisen
pelastuksesta on 9-osainen selvitys
ensimmäisessä pääosiossa
Synti ja Sovitus
alkaen jumalattomuudesta
ja päätyen armoon.
Seemiläisessä kirjoitustyylissä
huippukohta on katkelman keskellä.
Ei sen lopussa.
Yksittäisen ihmisen osalta
jumalattoman pelastumisen
huippu on siis se,
että Jumala on Vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen
tai oikeammin Jeesuksen usko.
Ja niin lainaamasi kohta
Jumalan
rikkauden, viisauden ja tiedon
syvyydestä ilmenee siinä,
että vaikka Israel ei nyt ottanutkaan
Messiastaan vastaan,
niin uskon ovi pysyy koko ajan auki
loppuun asti.Otan takaisin, jos tarkoitat ao. kohdassa
"Siis Jumala on sulkenut tottelemattomuuteen
sekä omaisuuskansansa että pakanakansat
armahtaakseen ne kaikki"
kaikki-sanalla konkreettisesti kaikkia maailman ihmisiä.
Jollet, kritiikki on ja pysyy. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Roomalaiskirje,
jonka nostit esiin,
on Jumalan Evankeliumi.
Alku- ja loppusanojen välissä
on neljä pääosiota,
joista ensimmäisen aiheena on
SYNTI ja SOVITUS.
Tämä jakaantuu edelleen
yhdeksään osaan:
- Jumalattomuus
- Tuomio
- Laki
- Jumalan uskollisuus
- JUMALAN VANHURSKAUS
- Usko
- Lupaus
- Kirkkaus
- Armo
Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma.
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta
Jeesukseen Kristukseen
tulee kaikkiin ja kaikille,
jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan
sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut
armoistuimeksi
uskon kautta
hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta
ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa vanhurskauttaan
nykyajassa,
sitä,
että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen."
(Room 3:21-26)
Meille on siis avattu
Uskon ovi.
Me voimme käydä
tuosta ovesta sisälle.
Tai sitten
jäädä sen ulkopuolelle.
Jos käymme siitä sisälle,
niin silloin on toteutunut
avauksessa lainaamani
Korinttolaiskirjeen katkelma
Sovituksen Sanasta
- Yksi on kuollut kaikkien edestä
- Meistä on tullut uusi luomus
- Olemme antaneet sovittaa itsemme
Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella.
Jos käymme tuosta ovesta sisälle,
niin tulemme tilaan,
jossa meitä ympäröi
tuon oven takana asuva Usko.
Ja tuon oven sisäpuolella
täytymme itsekin
jokaisella hengenvedolla tuosta
Jeesuksen Uskosta.
Siis me tulemme osallisiksi
Jeesuksen Uskosta ja Vanhurskaudesta.
Me vain astuimme sisään
avatusta Ovesta eli Portista,
joka Jeesus sanoi olevansa.
Tuon lainaamamme tekstin
viimeiset sanat
ovat alkutekstissä toisin päin.
Tuo katkelma siis päättyy näin:
"Hän (Jumala) on itse vanhurskas,
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on JEESUKSEN USKO.>> Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>
Kyllä.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.
Ja se on armoistuimena, uskon kautta.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)
Kuten kirjoitit ,
>> Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella. >>
Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.
Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.
Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>
Kyllä.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.
Ja se on armoistuimena, uskon kautta.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)
Kuten kirjoitit ,
>> Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella. >>
Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.
Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.
Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenAina sinä saavut paskomaan sovituksen sanan päälle noilla saatanallisilla kierouksillasi. Aina.
Anonyymi kirjoitti:
>> Syntiä ja Sovitusta koskevan
osion keskimmäisenä
eli huippukohdassa
on juuri tuo lainaamasi katkelma. >>
Kyllä.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Sovitusta ei olisi ilman Herramme Jeesuksen Kristuksen edestämme vuodattamaansa verta. Virheetöntä, puhdasta verta.
Ja se on armoistuimena, uskon kautta.
16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. ( Hep 4)
Kuten kirjoitit ,
>> Jos tätä ei tapahdu,
niin Ovi on kyllä kutsuvasti auki,
mutta me olemme
edelleen väärällä puolella. >>
Ovi on avoinna, Jumala kutsuu ja Herra Jeesus kehoittaa, antakaa sovitaa itsenne.
Ettei Jumalan armo jäisi kenenkään kohdalta turhaksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2Kor 6)
Jumala kuulee kaikkia puoleensa kääntyviä.
Paavalin palvelukseensa ottaessaan Jeesuksen antamat sanat, ovat läsnä tässä Roomalaiskirjeen julustuksessakin, Paavali toimi kuuliaisesti saamassaan tehtävässä, avata Kristuksen Sanan kautta kuulijoiden sydämet silmät, jotta he näkisivät tilansa.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tänäänkin Ovi on avoinna, tämä päiväkin on Jumalan armon evankeliumin kautta otollinen päivä kääntymykseen ja sitä kautta osallisuus Jumalan lapseuteen.
Pelastuksen evankeliumin, Jumalan armon evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenOlemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan:
"Ja minä pelastan sinut
sekä oman kansasi
että pakanain käsistä,
joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät
pimeydestä valkeuteen
ja saatanan vallasta Jumalan tykö
ja saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
(Ap.t 26:17-18)
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.- Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Olemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan:
"Ja minä pelastan sinut
sekä oman kansasi
että pakanain käsistä,
joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät
pimeydestä valkeuteen
ja saatanan vallasta Jumalan tykö
ja saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
(Ap.t 26:17-18)
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.Tuo väärin suomennettu kohta on teidän sovituksen sanan paskojien mielikkikohtia.
Usko Toivonen rakastaa sitä, koska siitä saa käsityksen, että synnit saadaan anteeksi vasta kun tullaan uskoon.
Koineekreikasta käy ilmi TUOSSAKIN KOHDASSA, että anteeksiantamus ON JO OLEMASSA eli koko maailman syntivelka ON JO POISTETTU, ja Jeesukseen uskomalla tämä jo olemassa oleva anteeksiantamus vastaanotetaan.
Eli JOKAINEN IHMINEN ON SAANUT JO KAIKKI SYNTINSÄ ANTEEKSI, ja Jeesukseen uskomalla ihminen ymmärtää tämän - tajuaa saaneensa anteeksi eli VASTAANOTTAA ANTEEKSIANTAMUKSEN.
Tämä on totuus, ja TÄTÄ TOTUUTTA Usko Toivonen vastustaa, koska on suurella mielihalulla saatanan talutusnuorassa tässä asiassa.
Usko on kova poika siteeraamaan ENGLANNINKIELISIÄ käännöksiä aina, kun se sopii hänen sianpaska-agendaansa, mutta satanen vetoa, että TÄSSÄ KOHDASSA häntä se ei kiinnosta englanninkieliset käännöksey, koska kaikki ne julistavat sitä, että synnit on jo saatu anteeksi. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Olemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan:
"Ja minä pelastan sinut
sekä oman kansasi
että pakanain käsistä,
joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät
pimeydestä valkeuteen
ja saatanan vallasta Jumalan tykö
ja saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
(Ap.t 26:17-18)
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.Sovituksen sanan päälle paskojien saatanallinen logiikka menee tarvittaessa jopa jotenkin näin kierosti: jollei anteeksiantamusta ota vastaan, silloin se ei astu voimaan (tai muuta vastaavanlaista hevonpaskaa).
Kysymys kuuluu: Mitä ihmeen anteeksiantamusta? Jos on olemassa ANTEEKSIANTAMUS, joka otetaan vastaan, silloin on kyseisen anteeksiantamuksen on tullut JO TAPAHTUA - syntien tulee OLLA JO ANTEEKSI ANNETUT, jotta on ylipäätään mielkeästä puhua mistään vastaanotettavasta ANTEEKSIANTAMUKSESTA.
Siteeraamasi väännös
"saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi"
tuhoaa tämän totuuden - sen, että Jumala on antanut jo kaikkien synnit anteeksi, koskapa Jumalan Karitsa OTTI JO POIS MAAILMAN SYNNIN. - Anonyymi
kalamos kirjoitti:
Olemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan:
"Ja minä pelastan sinut
sekä oman kansasi
että pakanain käsistä,
joitten tykö minä sinut lähetän
avaamaan heidän silmänsä,
että he kääntyisivät
pimeydestä valkeuteen
ja saatanan vallasta Jumalan tykö
ja saisivat
uskomalla minuun
synnit anteeksi
ja perintöosan pyhitettyjen joukossa."
(Ap.t 26:17-18)
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.>> Olemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan: >>
Tätä tapahtuu, kun keskustellaan Raamatun ilmoituksen pohjalta.
Pyhä Henki ammentaa Herran Jeesuksen sanasta.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)
Seurakuntakokouksissa tämä samoin tulee esille.
Pyhä Henki antaa saman aiheen kokoushetkeä varten useammalle uskovalle, näin vahvistaen puhutun sanan olevan Jumalan tahdon mukainen juuri sit kokoushetkeä varten.
Jeesus todellakin puhuu, syntien anteeksisaaminen ( anteeksi anto ) on tarjolla kääntymyksen ( pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallitsemisesta Jumalan valtakuntaan), Jumalan lapseus, ( perintöosa ), uskon kautta Herraan Jeesukseen.
Kuten lähetyskäskyssään myöskin Lukkaan evankeliumin mukaan asia on Jeesuksen todistamana.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)
Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta, Pyhä Henki puhuu Jeesuksen sanoja.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Olemme näköjään samaan aikaan
tulostaneet Sanan kohdan: >>
Tätä tapahtuu, kun keskustellaan Raamatun ilmoituksen pohjalta.
Pyhä Henki ammentaa Herran Jeesuksen sanasta.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ( Joh 16)
Seurakuntakokouksissa tämä samoin tulee esille.
Pyhä Henki antaa saman aiheen kokoushetkeä varten useammalle uskovalle, näin vahvistaen puhutun sanan olevan Jumalan tahdon mukainen juuri sit kokoushetkeä varten.
Jeesus todellakin puhuu, syntien anteeksisaaminen ( anteeksi anto ) on tarjolla kääntymyksen ( pimeydestä valkeuteen, paholaisen vallitsemisesta Jumalan valtakuntaan), Jumalan lapseus, ( perintöosa ), uskon kautta Herraan Jeesukseen.
Kuten lähetyskäskyssään myöskin Lukkaan evankeliumin mukaan asia on Jeesuksen todistamana.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Luuk 24)
Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta, Pyhä Henki puhuu Jeesuksen sanoja.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenJa paskanpuhuminen sen kun jatkuu..
- Anonyymi
Aloituksessa selvää Raamatun sanaa.
- Anonyymi
”Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta, että hän saisi elää iankaikkisesti eikä kuolemaa näkisi.”
Psalmit 49:8-10 FB38
Syntinen ihminen ei voi syntistä sovittaa Jumalan kanssa.
Jeesuksella Kristuksella ei ollut syntiä, hän oli synnitön sovitus uhri Jumalan edessä.Synti oltiin tehty lihassa.Lihassa se tuli sovittaa. Siksi Jumala ilmestyi lihassa Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.(2Kor.5:18-6:2.)
(3.Moos.16. koko luku "sovituspäivä")
”Älköön yhtään ihmistä olko ilmestysmajassa, kun hän tulee toimittamaan sovitusta pyhimmässä, siihen saakka kunnes hän sieltä lähtee ja on toimittanut itsellensä ja perheellensä ja koko Israelin seurakunnalle sovituksen.”
3. Mooseksen kirja 16:17 FB38
”Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.”
3. Mooseksen kirja 17:11 FB38
”Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen.”
Kolmas Mooseksen kirja 17:11 FB92
”sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.”
Kirje roomalaisille 3:23-26 FB92
”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Roomalaiskirje 3:23-26 FB38
”Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.”
Heprealaiskirje 2:17-18 FB38
”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”
1. Johanneksen kirje 2:2 FB38
”Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”
1. Johanneksen kirje 4:9-10 FB38 - Anonyymi
Sovitus on siis tapahtunut mutta kenelle?
Tuossa kohdassa on selkeästi he ja me.
"eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,"
Kristuksen puolesta
me siis olemme lähettiläinä,
ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
Me pyydämme Kristuksen puolesta:
antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
Eli Jumala sovitti ennen Jeesusta eläneiden synnit(he), mutta meidän uskovien, jotka elämme Jeesuksen jölkeen pitää sovittaa itsemme Jumalan kanssa.
"ja hän uskoi meille sovituksen sanan."(me)
Eli kysymys miksi Jumala sovitti vain ennen tehneet synnit, mutta ei nykyajan ihmisen syntejä? Ja millä tavalla me sitten annamme sovittaa itsemme Jumalan kanssa, siis konkreettisesti mitä pitää tehdä jotta syntini pyyhitään pois, jos kerran Jeesus kuoli vain ennen häntä eläneiden syntien puolesta. Niinhän tuossa sanotaan.
He ja me. JOs olisimme samaa, noita ei eroteltaisi.
Olisi silloin:
eikä lukenut MEILLE rikkomuksiamme.- Anonyymi
hilarious bullshit!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81672- 891165
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1171157Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51963Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63864Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli193796Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253746- 81743
- 35689
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653