Näyttää olevan että väylävirasto ei pidä näkyvyyttä kunnossa. Eli ennen ylitystä sivuilla katsottaessa puita, oksia, korkeaa heinää jotka estää näkyvyyden riittävän pitkälle.Juuri ajeltu huvikseen 40km muutamille ylityksillä ja katseltu peittääkö joku näkyvyyttä. Jos näkyvyys on puutteellinen niin junan näkee paljon myöhemmin ja riski kasvaa. Junat liikkuu erittäin nopeasti.
Mikähän selitys väylävirastolta että oksat. ratojen läheisyyteen kasvaneet puut, horsmat päässeet estämään näkyvyyttä.
Tasoristeykset, radoille ei näy koska puita ja kasvustoa.
17
332
Vastaukset
- Anonyymi
Syytä on muistaa, että nopeusrajoitus on maksimi. Sopiva tilannenopeus on nopeusrajoitusta tärkeämpi velvoite. TLL 5 § velvoittaa ottamaan huomioon monia asioita ja yksi niistä on näkyvyys.
- Anonyymi
Jos siinä radan edessä on stop-merkki, niin sellaisella "näkee jo kaukaa"-esteettömyydellä ei ole juuri merkitystä. Siis jos pitää tapana noudattaa stop-merkkiä.
Ja valtiontalous on sen verran kuralla, että jos tuollaiset niittohommat katsotaan tarpeellisiksi, niin luulisi onnistuvan talkoinakin tien pääkäyttäjiltä.
Viimeinen tasoristeysonnettomuuspaikka ainakin oli varustettu stop-merkillä, eiköhän siinäkin olisi junan nähnyt jos olisi pysähtynyt ja tehnyt pysähdykseen tarkoitetut toimenpiteet.- Anonyymi
Radalle ei pääse hommiin pelkillä talkoilla. Se kuules vaatii kurssitusta ja ennenkaikkea toimenpideluvat liikenteen ohjauksesta. Lisäksi se mahdollinen sähkö siinä ajolangassa aiheuttaa omat murheensa mm puunkaadolle.
Se radalla 140 kmh pyyhkivä ic juna ei ole leikin asia.
- Anonyymi
Junat näkee kyllä, mutta autoilijan pitää olla tarkkana ja mielellään pysähtyä ja näin varmistaa ettei käy huonosti.
- Anonyymi
Sama kuin kupungeissa, joissa suojatiet alkavat aitojen ja bensaiden takaa, joiden taakse autoilijan tulisi nähdä.
- Anonyymi
Mitä jos ilmoittaisi sillä älypuhelimella ongelmasta väylävirastolle...ai niin eikun joku muu saa tehdä sen.
- Anonyymi
Jos ei koe asiaa ongelmaksi ja ajaa tilanteessa riittävän hitaasti, niin ei tarvitse ilmoitella kenellekään.
- Anonyymi
Usein käyttämäni tasoristeys on pahoin puskittunut. Kysyin Väyläviraston edustajalta saanko käydä omatoimisesti poistamassa kasvuston. En saa, koska kyseessä on rata-alue missä töitä saa tehdä vain Väyläviraston valtuutuksella.
Joten puut jatkavat kasvuaan.
- Anonyymi
Rataa ei saa ylittää ennen kuin on varmistanut että se on turvallista, eli se vaatii usein pysähtymisen jotta näkee riittävästi ja se on tarkoituskin.
- Anonyymi
Yhdessä uutisessa mainittiin jopa radion sammuttaminen ja ikkunoiden avaaminen, että saa myös äänien muodossa riittävää informaatiota tilanteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdessä uutisessa mainittiin jopa radion sammuttaminen ja ikkunoiden avaaminen, että saa myös äänien muodossa riittävää informaatiota tilanteesta.
Kävin autokoulun ja sain ajokortin vuonna 1971. Tuolloin oli määräys, että radio piti sulkea lähestyttäessä tasoristeystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin autokoulun ja sain ajokortin vuonna 1971. Tuolloin oli määräys, että radio piti sulkea lähestyttäessä tasoristeystä.
Kävin autokoulun vuonna 1968 enkä tuollaista määräystä muista olleen. Voihan se muistikin toki tuosta ajasta heittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin autokoulun ja sain ajokortin vuonna 1971. Tuolloin oli määräys, että radio piti sulkea lähestyttäessä tasoristeystä.
Kävin autokoulun vasta 1986, enkä muista kuulleeni tuollaisesta mitään. Järkevää on toki käyttää kaikkia aisteja liikenteessä.
- Anonyymi
Eiköhän olisi aiheellista määrätä vartioimattomille tasoristeyksille 50 km/h nopeusrajoitus. Sekä maantieliikenteelle, että junille. Eiköhän tämä kannustaisi väylävirastoakin poistamaan nämä risteykset hyvin nopeasti radoilta.
- Anonyymi
Sama pitäisi tehdä kaikille risteyksille myös maanteillä.
- Anonyymi
Luulisi olevan aika halpaa parantaa tasoristeysten turvallisuutta, kun joku käyttäisi tunnin vuodessa aikaa poistamalla raivaussahalla edes pensaat ja korkeat heinät risteysten läheltä. Rahaa on palkkoihin muttei työntekoon?
- Anonyymi
Luulisi jokaisen pitävän omaa henkeä kallisarvoisena ja ajavan tilanteisiin tarvittavalla varovaisuudella, ettei tule osumaa. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914341Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1453780PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283712Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1621470Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3651441Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn421202En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O111110Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var8941Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45918En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔91753