Tässä kuussa jo 15 avausta yhdestä jakeesta samalta kirjoittajalta.

Anonyymi-ap

Tälläinen toiminta on jo pakkomielteistä.

Samaa jankkausta loputtomiin, eikä se enää vaikuta mitenkään terveeltä toiminnalta.

Lisäksi samaa jankkausta ujutetaan moniin moniin muihinkin ihan eri aiheita käsitteleviin keskustelu ketjuihin ja siten nekin pilataan ja sekoitetaan.

Eikö täällä ole minkäänlaista valvontaa, eikä järjestyksenpitoa ?

31

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä se on, mikä ahdistaa.

• Anonyymi

Mikä ahistaa?

Toisteisuus vaiko se raamatunpaikka?

Kannattaa hakea apua, jos alkaa Raamattu ahdistaa liikaa.

Ja hieman erikoista on se, että Jeesukseen uskovaa ahdistaa jokin raamatunpaikka, mutta ahdistuksensa kullakin.

Ja ehkä ei kannata paneutua ahdistuksen kohteeseensa niin huolella, että ihan ryhtyy laskupuuhiin. ; )

• Anonyymi

Yp ei puutu asiattomuuksiin, koska silloin täällä kirjoittelee niin vähän porukkaa, että heidän työpaikka on vaarassa.

• Anonyymi

On jokseenkin kummallista, että avauksen kirjoittajaa AHDISTAA TÄMÄ JAE:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

Ei kai noin hyvä uutinen voi AHDISTAA kuin ainoastaan jotakuta läpeensä farisealaista ihmistä?

• Anonyymi

Johan avaaja toteaa, että jankkaaminen on häiriköintiä ja sekottamista.
        Raamatun jakeisiin ei kukaan uskova loukkaannu vaan niiden
        väärin käyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

väärin käyttöön.

Ja niiden väärin käyttö on... niiden siteeraamista?

Mikä aivoödeema teidät ihmiset on vallannut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

väärin käyttöön.

Totta kai se avaajasta tuntuu jankaamiselta, kun avaaja ei voi sietää sitä. "Jankkaaminen" on oiva termi sysätä oman pään sisäinen tila toisen syyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai se avaajasta tuntuu jankaamiselta, kun avaaja ei voi sietää sitä. "Jankkaaminen" on oiva termi sysätä oman pään sisäinen tila toisen syyksi.

"jankkaamis"-sanan löysin aloituksesta, ahdistus-sanaa en. Turhuuksien turhuutta yhtäkaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"jankkaamis"-sanan löysin aloituksesta, ahdistus-sanaa en. Turhuuksien turhuutta yhtäkaikki.

Siis myös sinun kommenttisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niiden väärin käyttö on... niiden siteeraamista?

Mikä aivoödeema teidät ihmiset on vallannut?

On tyhmää ja valheellista tulkita tuo yksi jae niin, että Hitler ja Putler ja Xi pääsevät taivaaseen vastoin tahtoaan, ilman uskoa Jeesuksen veren sovitukseen ja sen vastaanottamista oman syntisyytensä kohdalle. Noin paholainen tekee; ottaa yhden Raamatun jakeen asiayhteydestään ja perustaa uuden valheopin sen pohjalle. Siitä on sanontakin: Lukee kuin piru Raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tyhmää ja valheellista tulkita tuo yksi jae niin, että Hitler ja Putler ja Xi pääsevät taivaaseen vastoin tahtoaan, ilman uskoa Jeesuksen veren sovitukseen ja sen vastaanottamista oman syntisyytensä kohdalle. Noin paholainen tekee; ottaa yhden Raamatun jakeen asiayhteydestään ja perustaa uuden valheopin sen pohjalle. Siitä on sanontakin: Lukee kuin piru Raamattua.

Niin onkin. Ja juuri sinä tulkitset sen niin, ei kukaan muu tässä ketjussa. Eli sinä otat tuon jakeen irti asiayhteydestään ja perustat valheoppisi (Hitler ja Putler ja Xi pääsevät taivaaseen vastoin tahtoaan, ilman uskoa Jeesuksen veren sovitukseen) sen pohjalle.

Ja tämän tehtyäsi syytät tuosta itse keksimästäsi opista tuon jakeen siteeraajaa.

Voiko olla saatanallisempaa ja nilkkimäisempää tekoa? Ei voi.

• Anonyymi

Valehtelijoita ahdistaa aina. Se on ihan normaalia.

• Anonyymi

Harhaoppi ei ole keskustelua miten hienoa usko on, vaan samojen asioiden jankkaamista, oli ne herjoja tai Raamatun jakeita. Samoja asioita oli mistä tahansa kyse.

Se harhaoppi pitää vain tunnistaa ja antaa olla.

• Anonyymi

Sopivatko siis sittenkin osa luterilaisista ja helluntailaisista, hellareista samaan taivaaseen?
        Toiset eivät ole kypsiä puhumaan siististi, ja olemaan, elämään siististi.
        Ettekö ole sitä vielä huomannut?

• Anonyymi

Missähän vaiheessa jokin Raamatun jae muuttuu toistettaessa harhaopiksi?

Siinäkö vaiheessa, kun toistojen määrä ylittää vaikkapa seitsemänkymmentä kertaa seitsemän?

Ja koskeeko tämä harhaoppisuuteen lankeamisen uhka ainoastaan yhtä Raamattua siteeraavaa ihmistä vai voiko tällaiseen syyllistyä joukko - herätysliike tai kirkkokunta? Millä aikajanalla?

Outoa tosiaan, että Raamatussa on jakeita, jotka toistettaessa muuntuvat harhaopiksi.

Koskeekohan tämä sääntö esim. kohtaa Joh. 3:16?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missähän vaiheessa jokin Raamatun jae muuttuu toistettaessa harhaopiksi?

Siinäkö vaiheessa, kun toistojen määrä ylittää vaikkapa seitsemänkymmentä kertaa seitsemän?

Ja koskeeko tämä harhaoppisuuteen lankeamisen uhka ainoastaan yhtä Raamattua siteeraavaa ihmistä vai voiko tällaiseen syyllistyä joukko - herätysliike tai kirkkokunta? Millä aikajanalla?

Outoa tosiaan, että Raamatussa on jakeita, jotka toistettaessa muuntuvat harhaopiksi.

Koskeekohan tämä sääntö esim. kohtaa Joh. 3:16?

... ettei yksikään, joka häneen USKOO, joutuisi kadotukseen...

Ilman uskoa ei voi miellyttää Jumalaa. Sekin on Raamatussa. Raamattu sanoo myös, että joka ei usko, on jo kadotettu.

Jankuttaja, usko Jeesukseen. Olet ateisti, ilmeisesti, ja yrität huviksesi estää muita pelastumasta, jankuttamalla, että ei tarvitse uskoa, koska kaikki menevät sinun mielestäsi taivaaseen. Mikä siinä on, ettet ota vastaan pelastusta, jota Jeersus sinullekin tarjoaa? Tee parannus, eli tajua olevasi helvetin ansaitseva syntinen. Usko evankeliumi, 1 kor 15:1-4, ja ota se vastaan oman syntisyytesi kohdalle, niin sinunkaan ei tarvitse mennä sinne, minne jokainen ihminen tekojensa puolesta kuuluisiu, helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman uskoa ei voi miellyttää Jumalaa. Sekin on Raamatussa. Raamattu sanoo myös, että joka ei usko, on jo kadotettu.

Jankuttaja, usko Jeesukseen. Olet ateisti, ilmeisesti, ja yrität huviksesi estää muita pelastumasta, jankuttamalla, että ei tarvitse uskoa, koska kaikki menevät sinun mielestäsi taivaaseen. Mikä siinä on, ettet ota vastaan pelastusta, jota Jeersus sinullekin tarjoaa? Tee parannus, eli tajua olevasi helvetin ansaitseva syntinen. Usko evankeliumi, 1 kor 15:1-4, ja ota se vastaan oman syntisyytesi kohdalle, niin sinunkaan ei tarvitse mennä sinne, minne jokainen ihminen tekojensa puolesta kuuluisiu, helvettiin.

Alkukreikassa ei ole mitään KADOTUS-sanaa. Ihminen, joka jankuttaa tätä kadotus-hokemaansa, vääristää tietoisesti evankeliumia.

Ja on erikoista, että kehotat sellaista ihmistä, joka julistaa Paavalin tavoin sovituksen sanaa

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

ottamaan vastaan pelastuksen, "jota Jeesus sinullekin tarjoaa".

Tästä ei voi tehdä muta johtopäätöstä kuin sen, että sinä itse

ET USKO SIIHEN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, JOSSA JUMALA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

Eli: et usko Paavalin julistamaan Jeesukseen vaan omatekoiseen korvasyyhy-Jeesukseesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä siellä lukee näin: 1.korinttolaiskirjeen jakeissa 1-4.
        "Veljet, minä palautan mieleenne sen evankeliumin, jonka olen julistanut teille. Te olette sen ottaneet sen vastaan ja pidätte siitä kiinni. Siis jae 1.
        3-4. jae: Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa, Kristus kuoli meidän synteimme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, ja Hänet haudattiin, herätettiin kuolleista kolmantena, niin kuin oli kirjoitettu, ja Hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. Suomennos vihkiraamatusta vuodelta 1992.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä siellä lukee näin: 1.korinttolaiskirjeen jakeissa 1-4.
        "Veljet, minä palautan mieleenne sen evankeliumin, jonka olen julistanut teille. Te olette sen ottaneet sen vastaan ja pidätte siitä kiinni. Siis jae 1.
        3-4. jae: Ennen muuta annoin teille tiedoksi tämän, minkä itse olin saanut vastaanottaa, Kristus kuoli meidän synteimme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, ja Hänet haudattiin, herätettiin kuolleista kolmantena, niin kuin oli kirjoitettu, ja Hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. Suomennos vihkiraamatusta vuodelta 1992.

1 Cor 15:1-4 (KJB)
        Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

Eipä ihme, että jätit jakeen 2 pois! Sehän kertoo, että jos et usko Jeesukseen olet uskonut turhaan, eli et pelastu. Sinä kuitenkin väität, että Hitlerkin pelastui ja että sinäkin, joka pidät Jeesukseen uskoa melkein syntinä, pelastuisit. Sinä voit vielä pelastua, kun huomaat jääneesi pois pian tapahtuvasta ylöstempauksesta, mutta siinä ajassa tarvitaan uskon lisäksi myös omia tekoja, eli sinun on vielä vaikeampi pelastua silloin. Jos jopa uskominen on sinulle liikaa, miten pystyt kieltäytymään pedon merkistä ja alistumaan mestattavaksi? Sinusta ei taida olla siihen?

• Anonyymi

Jos toistetaan samoja Raamatun jakeita, ei se ole uskoa eikä keskustelua.

Se kirjaoppineisuutta, mistä Jeesus ei antanut hyvää todistusta.

• Anonyymi

Mä en kopioinu, kun kirjoitin omin sormin. Sen 2. jakeen osaa kyllä suomeksi jokainen lukea itse.
        Sait syyn, brutus. Mokomatkin pilkkujen viilaajat. Kirjoita se 2. jae, vaikka serbokroatiaksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en kopioinu, kun kirjoitin omin sormin. Sen 2. jakeen osaa kyllä suomeksi jokainen lukea itse.
        Sait syyn, brutus. Mokomatkin pilkkujen viilaajat. Kirjoita se 2. jae, vaikka serbokroatiaksi!

Olennainen asia: jätit pois toisen jakeen.
        Olennainen asia: King James Bible on virheetön, täydellinen Jumalan sana, jossa on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa.

Sinä kiinnität huomiosi epäolennaisuuksiin ja kuvittelemiisi asioihin:
        Copypeistasin, en naputellut itse omin käsin mallista.
        Jokainen suomalainen kyllä osaisi lukea Raamattua, jos haluaisi ja viitsisi, mutta sinä yritit jättää tärkeän jakeen huomiotta, koska et usko uskon olevan se ainut asia, jota Jumala ihmiseltä vaatii pelastukseen.
        En ole Brutuksesi. Brutus oli keisarin ystävä ja oli mukana iskemässä häntä selkään. En ole ystäväsi enkä tee salamurhaiskua, korjaan vain todella vakavia virheitäsi ja valheitasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olennainen asia: jätit pois toisen jakeen.
        Olennainen asia: King James Bible on virheetön, täydellinen Jumalan sana, jossa on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa.

Sinä kiinnität huomiosi epäolennaisuuksiin ja kuvittelemiisi asioihin:
        Copypeistasin, en naputellut itse omin käsin mallista.
        Jokainen suomalainen kyllä osaisi lukea Raamattua, jos haluaisi ja viitsisi, mutta sinä yritit jättää tärkeän jakeen huomiotta, koska et usko uskon olevan se ainut asia, jota Jumala ihmiseltä vaatii pelastukseen.
        En ole Brutuksesi. Brutus oli keisarin ystävä ja oli mukana iskemässä häntä selkään. En ole ystäväsi enkä tee salamurhaiskua, korjaan vain todella vakavia virheitäsi ja valheitasi.

Sulle nyt vissin kaikki valehtelun taidon osaa. Joten serbokroatiaksi thanks?
        Multa yksi nutturapää babtistilaismummo aikoja, aikoja kysyi kahvijonossa: "Oletko uskossa?" Muuta sillä ei ollu asiaa. Kuitenkin olin ja kävin useinkin niiden tilaisuuksissa.
        Vastasin tuolle harmaapäiselle nutturamummolle: "Toivon mukaan."
        Se sitä vaivasi eniten. Ei kuulumisia kyselly.
        Sellaista sakkia.
        Siis etsi se 2. jae serbokroatiaksi. Ja enää en sua kiittele. Mä kyllä tiedän ketä kiittelen.
        Lue uudestaan tuo aikaisempi kommenttini. Ja tee se kuule ajatuksen kanssa.
        No mitä ällipälli keksii? Katkerahan minä silloin olen. Kyllä mä kuule väkeni tunnen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulle nyt vissin kaikki valehtelun taidon osaa. Joten serbokroatiaksi thanks?
        Multa yksi nutturapää babtistilaismummo aikoja, aikoja kysyi kahvijonossa: "Oletko uskossa?" Muuta sillä ei ollu asiaa. Kuitenkin olin ja kävin useinkin niiden tilaisuuksissa.
        Vastasin tuolle harmaapäiselle nutturamummolle: "Toivon mukaan."
        Se sitä vaivasi eniten. Ei kuulumisia kyselly.
        Sellaista sakkia.
        Siis etsi se 2. jae serbokroatiaksi. Ja enää en sua kiittele. Mä kyllä tiedän ketä kiittelen.
        Lue uudestaan tuo aikaisempi kommenttini. Ja tee se kuule ajatuksen kanssa.
        No mitä ällipälli keksii? Katkerahan minä silloin olen. Kyllä mä kuule väkeni tunnen.

Voi sinua reppanaa. Ja sinuakin Jumala rakasti niin paljon, että tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä, jotta sinunkaan ei tarvitsi mennä helvettiin. Ainoa asia, jonka hän sinultakin pyytää, on, että uskoisit Jeesukseen. Mutta sinä et usko. Et nöyrry. Sinulla on asenne: 'Minulla on oikeus mennä taivaaseen!'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua reppanaa. Ja sinuakin Jumala rakasti niin paljon, että tuli ihmiseksi ja vuodatti verensä, jotta sinunkaan ei tarvitsi mennä helvettiin. Ainoa asia, jonka hän sinultakin pyytää, on, että uskoisit Jeesukseen. Mutta sinä et usko. Et nöyrry. Sinulla on asenne: 'Minulla on oikeus mennä taivaaseen!'

Kyllä mä kuule väkeni tunnen. Lue uudestaan. Mulla on varaa ollakin reppana, mutta sulla ei.
        Miten itse suhtaudut taivaskysymyksiin? Vittuilun kauttako se ovi aukeaa sieltä saranapuolelta?

• Anonyymi

Harhaoppiset tosiaan toistelee jotain Raamatun jaetta toisia syyttäen, vaikka ettei yksikään piirto katoa. Silloin ei keskustella Raamatusta eikä uskosta, vaan toitotetaan omaa kirjanoppineisuutta.

Kyllä Raamatusta voi keskustella, että mitä tarkoittaa sana, mitä erinomaista teette, jos rakastatte vain niitä, jotka teitä rakastavat.

Siitä voi keskustella, mutta ei tyrkätä jokaiseen yhteyteen.

• Anonyymi

Jokainen kaiketi seitsemänhaaraisen joulukynttelikön tietää.
        Ja fariseuksia todellakin maailma täynnä, vielä enempikin, kuin Jeesuksen aikana. Hänen eläissään maanpäällä. Mutta kun ruvetaan mestauslavoista puhumaan, niin silloin alkaa kyllä mullakin "isopyörä heittämään". Puhumattakaan kommentin esittäjästä. Siunausta kumminkin hänellekin. Huom. ei sille, vaan hänelle. Vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen kaiketi seitsemänhaaraisen joulukynttelikön tietää.
        Ja fariseuksia todellakin maailma täynnä, vielä enempikin, kuin Jeesuksen aikana. Hänen eläissään maanpäällä. Mutta kun ruvetaan mestauslavoista puhumaan, niin silloin alkaa kyllä mullakin "isopyörä heittämään". Puhumattakaan kommentin esittäjästä. Siunausta kumminkin hänellekin. Huom. ei sille, vaan hänelle. Vaan.

Mestaus = beheading

Revelation 20:4 (KJB)
        And I saw thrones, and they sat upon them, and judgment was given unto them: and I saw the souls of them that were beheaded for the witness of Jesus, and for the word of God, and which had not worshipped the beast, neither his image, neither had received his mark upon their foreheads, or in their hands; and they lived and reigned with Christ a thousand years.

• Anonyymi

Ei kukaan täysjärkinen jokaiseen yhteyteen tyrkkää amerikan homoherjoja.

• Anonyymi

No niimpä.unohda siis itsekin ne.

• Anonyymi

mitä kummaa aloittaja tarkoittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      42
      2850
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      60
      2742
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2242
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      339
      1951
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      138
      1699
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1535
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1358
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1217
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1126
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1096
    Aihe