Se osaltaan johtanut koulutuksien kallistumisiin. Mikäli kouluttajien palkat tuosta vain puolitettaisiin? Ensin tietysti osottaisivat mieltä, lakkoilisivat ja lopulta jatkaisivat alennetulla palkalla opettajien tehtävissä?
Se miksi Suomella menee huonosti on kaksi asiaa. Kokonaiskustannukset kasvanee kun keski- ja korkeapalkkaisten palkkataso aivan liian suuri. Toinen asia on yritystuet joilla yritykset joilla on yritystuet lähes aina voittavat kilpailutukset, voivat jopa hidastaa markkinoiden kehitystä kun haalivat halvimmalla hinnalla tehtäviä jotka viivästyvät? Jos projekteihin on alkamisraja määritelty voivat tehdä pienen aloituksen joten siihen ei voi vaikuttaa miten edistyy. Kaken lisäksi lähes aina projektikokonaisuuden kustannukset ylittyy, jolloin ei ole yhtä vastuuhenkilöä. Suomessa harvoin valmistusaika alittuu (jossain tien teossa alittunut)? Valitettavan usein kun halvin hinta voittaa kilpailutukset, eikä laadukasvalmistuminen, eikä pitkäkestoinen käyttöikä.
Olemme Suomessa jo hyvinkauan tienneet yliopistoista valmistuu 3 tason arvosanoilla matematiikan opettajia, joten ylä-asteella ja lukoista oppilaat valmistuu 3-korkeintaan lähes 4 osaamisen tasoisina vaikka paperilla lukisi 5 (kiitettävä).
Miksi siis koukutuksesta ei voisi laskea tasonmukisesti "juustohöylällä" opettajien palkoista puolet pois, siis osaamistaidin mukaan?
Hankaluus siinä on kun ei ole sitä korkeamman koulutuksen laajempaa osaajia koska useimpien heidänki "perusosaaminen" on sitä3 :sen tasoa vaikka luulevat olevan parempia? Yliopistoissa kun vuosikymmenien ajan opettanut monia 3 tasoa aikana valmistuneita opettajia? Valitettavan harvoissa yrityksissä noin laajemmin ajateltuna on oikeast 5 kiitettävän tasoa osaavia jokainen, sellainen luulo osaaminen johtanut joidenki yritysten kohdalla siihen ettei suomalaiseen osaamiseen luoteta (kuin siis vain niihin harvoihin)?
Kuten olette huomanneet, kun latuosaamista ei ole, on Suomessa lopettanut tuhannet yritystoiminnan.
Kun tälläkin hallituskaudella on lisätty rahaa koulutukseen
4
73
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi siis koulutuksesta ei voisi laskea tasonmukisesti "juustohöylällä" opettajien palkoista puolet pois, siis osaamistaidon mukaan?
Hankaluus siinä on kun ei ole sitä korkeamman koulutuksen laajempaa osaajia koska useammat heistä "perusosaaminen" on sitä3 :sen tasoa, vaikka luulevat olevan parempia?
Yliopistoissa kun vuosikymmenien ajan opettanut monia opettajia jotkaMiksi siis koukutuksesta ei voisi laskea tasonmukisesti "juustohöylällä" opettajien palkoista puolet pois, siis osaamistaidin mukaan?
Hankaluus siinä on kun ei ole sitä korkeamman koulutuksen laajempaa osaajia koska useimpien heidänki "perusosaaminen" on sitä 3 :sen tasoa vaikka luulevat olevan parempia? Yliopistoissa kun vuosikymmenien ajan opettanut monia 3 tasoa aikana valmistuneita opettajia? Valitettavan harvoissa yrityksissä noin laajemmin ajateltuna on oikeast 5 kiitettävän tasoa osaavia jokainen, sellainen luulo osaaminen johtanut joidenki yritysten kohdalla siihen ettei suomalaiseen osaamiseen luoteta (kuin siis vain niihin harvoihin)?- Anonyymi
Kuten huomaatte kirjoita suomalaisen opetuksen koulutatason kirjoitustaidolla? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣😅
- Anonyymi
Alisuorittajien maassa vaatimustaso jää alhaiseksi myös opetuksen laadussa
- AnonyymiUUSI
Hallitushan leikkasi aikuiskoulutustuesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362520
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090