Usko Toivosen kataluus

Anonyymi-ap

Usko Toivonen ei usko 2 Kor. 5:19:ään, koska hän uskoo Apt. 26:18:een.

Hän KUMOAA tuolla jälkimmäisellä jakeella ensimmäisen.

Hänen kataluutensa ja pohjaton epärehellisyytensä on siinä, että hän väittää, ettei hän toimi näin. Hän väittää, ettei noiden kahden jakeen välillä ole mitään ristiriitaa, vaikka tosiasiassa tuo ristiriita on koko hänen toimintansa ponnin ja motivaattori.

Niinpä Usko Toivosen mukaan Paavali julisti "OMAA OPPIAAN" julistaessaan:

"Jumala oli Kristuksessa jaa sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

Eli: Usko Toivonen

EI USKO JEESUKSEEN, JOSSA JUMALA OLI JA JOSSA JUMALA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

27

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi puhut jatkuvasti pahaa toisista.
      Vieläpä valehdellen.

Jos Jeesus on ihmiselle Herra, niin Hän ei tahdo tämän ihmisen toimivan noin.
      Ymmärräthän, mitä se tarkoittaa, jos Jeesus on jonkun ihmisen Herra.

Totteleeko sellainen ihminen Herraansa, onko sellainen ihminen kuuliainen Herralleen?

Jeesus toimii eri tavalla, ei Hän syytä ketään väärin perustein, vaan Hän sanoo.

46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
      47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
      48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. ( Joh 12)

Herra Jeesus todistaa:

35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
      36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." ( Joh 12)

Nyt herää kysymys.

Mitä yhteistä on valkeudella ja pimeydellä?

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? (2Kor 6)

Herraa Jeesusta Kristusta ei pimeys saanut valtaansa, sen vuoksi Hänen sovitusverensä oli täydellisesti riittävä sovitusuhri ihmiskunnan edestä.

Onko siis vallehteleminen ja pahan puhuminen toisista, vääryys, Herrasta Jeesuksesta, Totuudesta, vaiko jostakin muualta?

Eikö vääryys, kaikkinainen pahuus, syntielämä, juurikin ole pimeydestä kumpuavaa?

Onko aloituksesi lähde valkeudesta, vaiko pimeydestä?

Jos Jeesus saa olla ihmisille Herra, Hyvä Paimen, niin Hänessä ihminen pelastuu pimeyden voimista, ei omassa vaoimassaan, älykkyydessään, tms ..

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)

Valkeuteen tuleminen tapahtuu katumuksen kautta, synnin tunnossa.
      Raamatun ilmoitus kutsuu sitä kääntymykseksi Herran puoleen.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Usko, en ainakaan tahallani valehtele.
        Mutta sinä valehtelet. Sinä vääristelet minun sanomisiani - sitä, mitä TARKOITAN sanomisillani. Ja SEN sinä teet tahallasi.

Ja teet kaiken tuon Jeesuksen nimissä - osallistutat Jeesuksen Kristuksen valehteluusi ja juonitteluusi.

Se johtuu ilmeisesti seuraavasta seikasta:

koska et usko siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, et voi sietää, kun joku julistaa Häntä.

(Joten siinä mielessä et osallistuta TODELLISTA Kristusta valehteluusi vaan ainoastaan omatakoisen Jeesuksesi.)

Muuta selitystä en keksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko, en ainakaan tahallani valehtele.
        Mutta sinä valehtelet. Sinä vääristelet minun sanomisiani - sitä, mitä TARKOITAN sanomisillani. Ja SEN sinä teet tahallasi.

Ja teet kaiken tuon Jeesuksen nimissä - osallistutat Jeesuksen Kristuksen valehteluusi ja juonitteluusi.

Se johtuu ilmeisesti seuraavasta seikasta:

koska et usko siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, et voi sietää, kun joku julistaa Häntä.

(Joten siinä mielessä et osallistuta TODELLISTA Kristusta valehteluusi vaan ainoastaan omatakoisen Jeesuksesi.)

Muuta selitystä en keksi.

No, jos niin on, että vääristelisin, niin voisitko tuoda suoran tekstilainauksen kommenteistani, tueksi väitteellesi.

Ja myös tälle viimeiselle väitteellesi:

>> koska et usko siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, et voi sietää, kun joku julistaa Häntä. >>

Missä kohden olen kirjoittanut, että en uskoisi "siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa".

Jos väite, syytös esitetään, niin se edellyttää myös totuudenmukaisen todisteen.

Ihmiselle saattaa olla luonnonmukaista se, että hän näkee aina syytä toisessa/ toisissa, mutta ei huomaa sitä itsessään.

Herra Jeesus todistaa siitä näillä sanoilla:

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

Jos Jeesus on ihmiselle Herra, niin tämä ihminen ojentautuu Herransa sanojen mukaan.

Joten laita nyt ne todisteet, joista käy ilmi, että olisin vääristellyt sinun sanomiasi ja myöskin siitä, että olisin kirjoittanut, etten usko "siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa".

Jos sellaiset todisteet tuot esille, niin silloin minun on tehtävä siitä parannus.
        Ja toisaalta, jos todisteita ei löydy, niin silloin toisen osapuolen tulisi tehdä parannus.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, jos niin on, että vääristelisin, niin voisitko tuoda suoran tekstilainauksen kommenteistani, tueksi väitteellesi.

Ja myös tälle viimeiselle väitteellesi:

>> koska et usko siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, et voi sietää, kun joku julistaa Häntä. >>

Missä kohden olen kirjoittanut, että en uskoisi "siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa".

Jos väite, syytös esitetään, niin se edellyttää myös totuudenmukaisen todisteen.

Ihmiselle saattaa olla luonnonmukaista se, että hän näkee aina syytä toisessa/ toisissa, mutta ei huomaa sitä itsessään.

Herra Jeesus todistaa siitä näillä sanoilla:

41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
        43 Sillä ei ole hyvää puuta, joka tekee huonon hedelmän, eikä taas huonoa puuta, joka tekee hyvän hedelmän;
        44 sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
        ( Luuk 6)

Jos Jeesus on ihmiselle Herra, niin tämä ihminen ojentautuu Herransa sanojen mukaan.

Joten laita nyt ne todisteet, joista käy ilmi, että olisin vääristellyt sinun sanomiasi ja myöskin siitä, että olisin kirjoittanut, etten usko "siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa".

Jos sellaiset todisteet tuot esille, niin silloin minun on tehtävä siitä parannus.
        Ja toisaalta, jos todisteita ei löydy, niin silloin toisen osapuolen tulisi tehdä parannus.

Usko Toivonen

Jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

omaksi opiksi.

Nyt sinä teet niin.

Sinä et voi samaan aikaan väittää uskovasi johonkin ja heti sen jälkeen kutsua sitä "omaksi opiksi".

Tässä on sinun pohjaton kieroutesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

omaksi opiksi.

Nyt sinä teet niin.

Sinä et voi samaan aikaan väittää uskovasi johonkin ja heti sen jälkeen kutsua sitä "omaksi opiksi".

Tässä on sinun pohjaton kieroutesi.

Eli, ei löytynyt mitään sellaista kommenteistani, mitä olisit voinut esille tuoda todisteeksi sanoillesi.

Nyt voisit tuoda suoran tekstin lainauksen todisteeksi väitteellesi:

>> Jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

omaksi opiksi. >>

Missä kohden olen noin kirjoittanut?

Oma oppi on esim. sellainen, mikä ei hyväksy Raamatun kirjoitettuun ilmoitukseen, vaan sulkee sieltä tekstikohtia opin vuoksi pois.
        Oppi joka kehoittaa valitsemaan esim. kahden tekstikohdan väliltä ja hylkäämään niistä toisen tai pitämään toista niistä ikään kuin valheena.

Ymmärrät varmaankin, että juuri niin olet toiminut sen opin vuoksi, joka sinun kirjoittamistasi ohjaa.

Ja jos Herran Jeesuksen sanat syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen jokin oppi pyrkii mitätöimään, niin eikö se ole aika hälyyttävä osoitus väärästä opista?

Eikö silloin omantunnon tulisi herätä.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli, ei löytynyt mitään sellaista kommenteistani, mitä olisit voinut esille tuoda todisteeksi sanoillesi.

Nyt voisit tuoda suoran tekstin lainauksen todisteeksi väitteellesi:

>> Jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

omaksi opiksi. >>

Missä kohden olen noin kirjoittanut?

Oma oppi on esim. sellainen, mikä ei hyväksy Raamatun kirjoitettuun ilmoitukseen, vaan sulkee sieltä tekstikohtia opin vuoksi pois.
        Oppi joka kehoittaa valitsemaan esim. kahden tekstikohdan väliltä ja hylkäämään niistä toisen tai pitämään toista niistä ikään kuin valheena.

Ymmärrät varmaankin, että juuri niin olet toiminut sen opin vuoksi, joka sinun kirjoittamistasi ohjaa.

Ja jos Herran Jeesuksen sanat syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen jokin oppi pyrkii mitätöimään, niin eikö se ole aika hälyyttävä osoitus väärästä opista?

Eikö silloin omantunnon tulisi herätä.

Usko Toivonen

Me molemmat tiedämme, että minä ainoastaan ja vain julistan sovituksen sanaa, joka kuuluu

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Tämä on KOKO MINUN OPPINI.

Tämä on se sanoma, JOTA PAAVALI JULISTI ja jota minä julistan.

Tätä ja JUURI TÄTÄ SANOMAA sinä kutsut minun "omaksi opikseni".

No, tämä on myös Paavalin sanoma, joten sinä kutsut Paavalin julistamaa sovituksen sanaa

"omaksi opiksi".

MITÄ TÄSTÄ SEURAA?

Tästä seuraa se, että jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

omaksi opiksi.

Nyt sinä teet niin.

Tässä on sinun pohjaton kieroutesi. Älä vaihda puheenaihetta ryntäämällä Apt. 26:18:n luokse kuin mikäkin liero, vaan kohtaa tämä asia niin kuin mies.

Nyt on puhe sovituksen sanasta, jonka sinä olet julistanut "OMAKSI OPIKSI".

Älä luikertele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me molemmat tiedämme, että minä ainoastaan ja vain julistan sovituksen sanaa, joka kuuluu

Tämä on KOKO MINUN OPPINI.

Tämä on se sanoma, JOTA PAAVALI JULISTI ja jota minä julistan.

Tätä ja JUURI TÄTÄ SANOMAA sinä kutsut minun "omaksi opikseni".

No, tämä on myös Paavalin sanoma, joten sinä kutsut Paavalin julistamaa sovituksen sanaa

"omaksi opiksi".

MITÄ TÄSTÄ SEURAA?

Tästä seuraa se, että jos sinä uskoisit siihen Jeesukseen Kristukseen, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, sinä et kutsuisi sovituksen sanaa

omaksi opiksi.

Nyt sinä teet niin.

Tässä on sinun pohjaton kieroutesi. Älä vaihda puheenaihetta ryntäämällä Apt. 26:18:n luokse kuin mikäkin liero, vaan kohtaa tämä asia niin kuin mies.

Nyt on puhe sovituksen sanasta, jonka sinä olet julistanut "OMAKSI OPIKSI".

Älä luikertele.

Aivan, siihen oppisi perustuu.

Ja se oppi asettaa kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen.

Ja kaiken muun, mitä Herra Jeesus tuossa todistaa.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Jos julistaisit sovituksen sanaa siten, että se ei kyseenalaistaisi Herran Jeesuksen todistusta syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen ja muutakin, mitä Hän tässä todistaa, niin silloin oppisi olisi totinen, nyt se ei sitä ole.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Pelastuksen evankelmin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se oppi asettaa kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen.

15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Jos julistaisit sovituksen sanaa siten, että se ei kyseenalaistaisi Herran Jeesuksen todistusta syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen ja muutakin, mitä Hän tässä todistaa, niin silloin oppisi olisi totinen, nyt se ei sitä ole.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Usko Toivonen

Jotta voit ylipätään kirjoittaa:

"Ja se oppi asettaa kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen",

SINUNKIN ON MYÖNNETTÄVÄ, että noiden lahden jakeen välillä VALLITSEE ristiriita.

Minäpä selitän, vaikka tiedät sinä tämän itsekin:

Jos Jumala antoi jo KOKO MAAILMAN SYNTIVELAN ANTEEKSI Jeesuksen antaessa henkensä ristillä,

- KUTEN PAAVALI MEILLE KERTOO 2 Kor. 5:19:ssä TAPAHTUNEEN -

silloin Hän ei kerta kaikkiaan VO ENÄÄ antaa syntejä anteeksi enää myöhemmin, koska ei ole enää mitään anteeksiannettavaa.

Hän ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa - edes Jumala ei voi antaa JO ANTEEKSIANTAMIAAN syntejä anteeksi yhtään enempää kuin Hän voisi tehdä neliskulmaisen ympyrän.

Siksi minä sinun mielestäsi asetan "kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen". Ja olet aivan oikeassa. Niin minä teen. Huolesi on perusteltu.

Jos minun olisi valittava noista kahdesta jakeesta jompikumpi, minä valitsisin 2 Kor. 5:19:n Apt. 26:18:n sijasta. Ja MINÄ VALITSEN - siinä sinä olet oikeassa.

Ja SINÄ VALITSET APT: 26:18:n.

Se, mikä minusta on epäreilua, on se, että sinä et tunnusta toimivasi täsmälleen samalla tavoin kuin minä - sinä vain toimit käänteisesti. Minusta on epäreilua sinun puoleltasi väittää, että SINÄ ET muka suorita valintaa, kun sinä nimenomaan sen teet - aivan samoin kuin minä. Ja niin tehdessäsi joudut selittämään 2 Kor. 5:19:n aivan muuksi kuin mitä siinä lukee.

Sinä kartat ja laistat ja asetat kyseenalaiseksi 2 Kor. 5:19:n aivan samalla tavoin kuin minä kartan ja laistan ja asetan kyseenalaiseksi Apt. 26:18:n.

Miksi et voi tunnustaa TÄTÄ? Kaikkihan tämän näkevät ja tajuavat.

Mutta minullapa on valttikortti, jollaista sinulla ei ole - minulla on pääsy Biblehub-sivuston kautta Apt. 26:18:n ääreen ALKUKIELELLÄ.

Ja ALKUKIELELLÄ tuota kohtaa lukiessa paljastuu, että se ei mene noin niin kuin sinä sanot.

Ristiriita RAUKEAA:

2 Kor. 5:19 jää SELLAISENAAN VOIMAAN.

Mutta koska sinä et suostu ottamaan selvää Apt. 26:18:n sisältöa ALKUKIELELLÄ, vaan intät tietäväsi, että suomennos on täsmällinen ja oikea, tätä keskustelua on turha jatkaa.

Meitä väittelijöitä on tässä kaksi.

Ja meistä YKSI on ottanut asiasta selvää ALKUKIELELLÄ.

Ja toinen EI OLE.

Minulle se kertoo meistä jotakin - toista meistä kiinnostaa, mitä Raamatun kirjoittajat ovat alun perin kirjoituksillaan tarkoittaneet, toista ei. Toista puolestaan kiinnostaa ainoastaan, kuinka suomentajat ovat jonkin kohdan suomentaneet.

Ja toinen meistä tietää omakohtaisesti ja kokemukseen perustuen, että suomentajat ovat kaikenlaisille vaikutuksille alttiita ja erehtyväisiä. Toinen taas viittaa tälle faktalle kintaalla, ja kuvittelee suomentajien virheitä "Jumalan sanaksi".

Koska olen saanut sanoa sanottavani, taidan päättää keskustelun tähän.

Toivon sinulle AIDOSTI ristiriidatonta jatkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

PS. Jos haluaisit olla jaloudessa Berean juutalaisten kaltainen, sinä selvittäisit ristiriitaiselta VAIKUTTAVAT Raamatun paikat "tutkimalla kirjoituksia, onko asia niin" (Apt. 17:11). Me molemmat tiedämme, että Berean juutalaiset tutkivat ALKUPERÄISIÄ kirjoituksia. Sinä sen sijaan aktiivisesti VASTUSTAT alkuperäisiin kirjoituksiin tutustumista. Ja nyt kun sinä ET ole toiminut niin kuin berealaiset, SINUN kohdallasi ristiriita on ja pysyy ja joudut vastustamaan sovituksen sanaa, joka kuuluu:

Ja SE ei ole minun vikani, vaan SINUN VALINTASI.

Minulla on näiden kahden Raamatun paikan osalta puhdas omatunto Jeesuksen edessä.

Sinä olet jaellut kymmenet kerrat minulle noita verbaalisia korvapuustejasi syyttäen minua "Jeesuksen opin alistamisesta", joten nyt minäpä asetun Jeesuksen asemaan ja sanon Apt. 26:18:aa koskien: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Jos ja kun minä kerran väitän jotain Apt. 26:18:n ALKUKIELISESTÄ eli ALKUPERÄISESTÄ MERKITYKSESTÄ, näytä sinä toteen, että "se on pahaa". Suomennoksesta höpöttäminen ei ole toteen näyttämistä vaan asian kiertelyä ja kieroilua. Ja siinä tapauksessa sinun kannattaisi vaieta, koska sinä teet itsestäsi Tessalonikan juutalaisten ja ylimmäisen papin palvelijan kaltaisen. Luikeron. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta voit ylipätään kirjoittaa:

"Ja se oppi asettaa kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen",

SINUNKIN ON MYÖNNETTÄVÄ, että noiden lahden jakeen välillä VALLITSEE ristiriita.

Minäpä selitän, vaikka tiedät sinä tämän itsekin:

Jos Jumala antoi jo KOKO MAAILMAN SYNTIVELAN ANTEEKSI Jeesuksen antaessa henkensä ristillä,

- KUTEN PAAVALI MEILLE KERTOO 2 Kor. 5:19:ssä TAPAHTUNEEN -

silloin Hän ei kerta kaikkiaan VO ENÄÄ antaa syntejä anteeksi enää myöhemmin, koska ei ole enää mitään anteeksiannettavaa.

Hän ei voi olla ristiriidassa itsensä kanssa - edes Jumala ei voi antaa JO ANTEEKSIANTAMIAAN syntejä anteeksi yhtään enempää kuin Hän voisi tehdä neliskulmaisen ympyrän.

Siksi minä sinun mielestäsi asetan "kyseenalaiseksi Herran Jeesuksen todistuksen syntien anteeksisaamisesta uskon kautta Häneen". Ja olet aivan oikeassa. Niin minä teen. Huolesi on perusteltu.

Jos minun olisi valittava noista kahdesta jakeesta jompikumpi, minä valitsisin 2 Kor. 5:19:n Apt. 26:18:n sijasta. Ja MINÄ VALITSEN - siinä sinä olet oikeassa.

Ja SINÄ VALITSET APT: 26:18:n.

Se, mikä minusta on epäreilua, on se, että sinä et tunnusta toimivasi täsmälleen samalla tavoin kuin minä - sinä vain toimit käänteisesti. Minusta on epäreilua sinun puoleltasi väittää, että SINÄ ET muka suorita valintaa, kun sinä nimenomaan sen teet - aivan samoin kuin minä. Ja niin tehdessäsi joudut selittämään 2 Kor. 5:19:n aivan muuksi kuin mitä siinä lukee.

Sinä kartat ja laistat ja asetat kyseenalaiseksi 2 Kor. 5:19:n aivan samalla tavoin kuin minä kartan ja laistan ja asetan kyseenalaiseksi Apt. 26:18:n.

Miksi et voi tunnustaa TÄTÄ? Kaikkihan tämän näkevät ja tajuavat.

Mutta minullapa on valttikortti, jollaista sinulla ei ole - minulla on pääsy Biblehub-sivuston kautta Apt. 26:18:n ääreen ALKUKIELELLÄ.

Ja ALKUKIELELLÄ tuota kohtaa lukiessa paljastuu, että se ei mene noin niin kuin sinä sanot.

Ristiriita RAUKEAA:

2 Kor. 5:19 jää SELLAISENAAN VOIMAAN.

Mutta koska sinä et suostu ottamaan selvää Apt. 26:18:n sisältöa ALKUKIELELLÄ, vaan intät tietäväsi, että suomennos on täsmällinen ja oikea, tätä keskustelua on turha jatkaa.

Meitä väittelijöitä on tässä kaksi.

Ja meistä YKSI on ottanut asiasta selvää ALKUKIELELLÄ.

Ja toinen EI OLE.

Minulle se kertoo meistä jotakin - toista meistä kiinnostaa, mitä Raamatun kirjoittajat ovat alun perin kirjoituksillaan tarkoittaneet, toista ei. Toista puolestaan kiinnostaa ainoastaan, kuinka suomentajat ovat jonkin kohdan suomentaneet.

Ja toinen meistä tietää omakohtaisesti ja kokemukseen perustuen, että suomentajat ovat kaikenlaisille vaikutuksille alttiita ja erehtyväisiä. Toinen taas viittaa tälle faktalle kintaalla, ja kuvittelee suomentajien virheitä "Jumalan sanaksi".

Koska olen saanut sanoa sanottavani, taidan päättää keskustelun tähän.

Toivon sinulle AIDOSTI ristiriidatonta jatkoa.

>> SINUNKIN ON MYÖNNETTÄVÄ, että noiden lahden jakeen välillä VALLITSEE ristiriita. >>

Niin, se on oman opin vaatimus, johon myöntyminen tarkoittaisi Jeesuksen sanoja vastaan nousemista.

Sellaiseen en kertakaikkiaan halua ryhtyä.
        Ja en myöskään näe mitään ristiriitaa Herran Jeesuksen ottaessa Paavalin palveluksekseena ja siinä yhteydessä Hänen puhumiensa sanojen ja sovituksen sanan välillä.

En myöskään minkään Herran Jeesuksen puhumien sanojen suhteen, joita Hän puhui.

Miksi tarvitset selitystä?

>> Minäpä selitän, vaikka tiedät sinä tämän itsekin: >>

Minäpä kerron.

Omat opit, kaikki omat opit, tarvitsevat selityksen Raamatun ilmoitusta vastaan, koska ne eivät kestä Raamatun ilmoitusta ilman "omiaan puhumista".

Tästäkin voimme ottaa kopin, mitä Herra Jeesus sanoo siitä opista, mikä on totinen, luotettava.

""Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt."

Tämä oppi perustuu Jumalan tahdon toteutumiseen.

"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Me tiedämme, että Jumalan tahto on, että selitysten kautta Hänen sanoihinsa ei lisättäsi mitään omaa, "omiaan", sillä silloinhan Jumalan sana tulee saastutetuksi.

5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6 Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. ( Sanal 6)

Paavali piti tarkasti huolta julistamastaan totuuden sanan evankeliumista, minkä hän juuri sai tuon tehtävään asettamisensa yhteydessä Herralta Jeesukselta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> SINUNKIN ON MYÖNNETTÄVÄ, että noiden lahden jakeen välillä VALLITSEE ristiriita. >>

Niin, se on oman opin vaatimus, johon myöntyminen tarkoittaisi Jeesuksen sanoja vastaan nousemista.

Sellaiseen en kertakaikkiaan halua ryhtyä.
        Ja en myöskään näe mitään ristiriitaa Herran Jeesuksen ottaessa Paavalin palveluksekseena ja siinä yhteydessä Hänen puhumiensa sanojen ja sovituksen sanan välillä.

En myöskään minkään Herran Jeesuksen puhumien sanojen suhteen, joita Hän puhui.

Miksi tarvitset selitystä?

>> Minäpä selitän, vaikka tiedät sinä tämän itsekin: >>

Minäpä kerron.

Omat opit, kaikki omat opit, tarvitsevat selityksen Raamatun ilmoitusta vastaan, koska ne eivät kestä Raamatun ilmoitusta ilman "omiaan puhumista".

Tästäkin voimme ottaa kopin, mitä Herra Jeesus sanoo siitä opista, mikä on totinen, luotettava.

""Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt."

Tämä oppi perustuu Jumalan tahdon toteutumiseen.

"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Me tiedämme, että Jumalan tahto on, että selitysten kautta Hänen sanoihinsa ei lisättäsi mitään omaa, "omiaan", sillä silloinhan Jumalan sana tulee saastutetuksi.

5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
        6 Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. ( Sanal 6)

Paavali piti tarkasti huolta julistamastaan totuuden sanan evankeliumista, minkä hän juuri sai tuon tehtävään asettamisensa yhteydessä Herralta Jeesukselta.

Usko Toivonen

Joo, Usko, annetaan tämän asian olla. Et sinä edes keskustele. Ei jaksa kuunnella rahisevaa vinyylilevyä, jonka on jumittunut yhteen kohtaan kiinni.

Olen tainnut loukata sinua aikaa verisesti, kun sinä olet tuommoisen monomanian vallassa.

Anteeksi tölväisyt. Ne ovat olleet pahoja ylilyöntejä. Hyvää loppukesää.

• Anonyymi

Keskustelun aloittaja mene hoitoon!!!
      Alkaa olla liian vakavaa.

• Anonyymi

Oliko tämä parkaisu jostain kohtaa Raamattua?
        Mikä sovituksen sanassa sinunlaistasi pientä pillittäjää ahdistaa?

• Anonyymi

Usko Toivonen, huomaatko kun sinä uskosta osaton esiinnyt Sanan opettajana, niin pahat henget riehuvat. Sinulle käy niin kuin Apostolien Teoissa on kuvattu, tosin pienemmässä mittakaavassa: se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.

• Anonyymi

Onhan myös niinkin, että missä Jumalan sanaa pidetään esillä, niin siellä on myöskin jatkuva taistelu.

Missä Jumalan sanaa kylvetään, siellä paholainen on paikalla ja pyrkii ottamaan kylvetyn siemenen pois, ettei sanan kuullut pelastuisi.

4 Kun paljon kansaa kokoontui ja ihmisiä kulki joka kaupungista hänen tykönsä, puhui hän vertauksella:
        5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        ..
        11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        ..
        16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
        17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.
        18 Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."
        ( Luuk 8)

Uuden tutkimuksen mukaan kirkkoon kuuluvista ..

"Kirkkoon kuuluvien mielestä Jumalan sanan julistus, raamatunopetus, evankeliumin levitys ja rukouselämän vahvistaminen ovat vähiten tärkeimpiä kirkon tehtäviä "

Lainaus Seurakuntalainen lehdestä.

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-mielesta-jumalan-sanan-julistus-raamatunopetus-evankeliumin-levitys-ja-rukouselaman-vahvistaminen-ovat-vahiten-tarkeimpia-kirkon-tehtavia/

Mutta kerrohan mistä sinun kirjoituksiasi, sanan opetusta, todistusta Jeesuksesta Kristuksesta me voisimme lukea.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan myös niinkin, että missä Jumalan sanaa pidetään esillä, niin siellä on myöskin jatkuva taistelu.

Missä Jumalan sanaa kylvetään, siellä paholainen on paikalla ja pyrkii ottamaan kylvetyn siemenen pois, ettei sanan kuullut pelastuisi.

4 Kun paljon kansaa kokoontui ja ihmisiä kulki joka kaupungista hänen tykönsä, puhui hän vertauksella:
        5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        ..
        12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        ..
        16 Ei kukaan joka sytyttää lampun, peitä sitä astialla tai pane vuoteen alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
        17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.
        18 Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."
        ( Luuk 8)

"Kirkkoon kuuluvien mielestä Jumalan sanan julistus, raamatunopetus, evankeliumin levitys ja rukouselämän vahvistaminen ovat vähiten tärkeimpiä kirkon tehtäviä "

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/suomalaisten-mielesta-jumalan-sanan-julistus-raamatunopetus-evankeliumin-levitys-ja-rukouselaman-vahvistaminen-ovat-vahiten-tarkeimpia-kirkon-tehtavia/

Mutta kerrohan mistä sinun kirjoituksiasi, sanan opetusta, todistusta Jeesuksesta Kristuksesta me voisimme lukea.

Usko Toivonen

Näin kirjoittaa mies, joka haluaa alistaa Paavalin julistaman sovituksen sanan

oman oppinsa alle,

Ja nimetä Paavalin julistaman sovituksen sanan puolustamisen "omaksi opiksi".

Eli teet ensiksi rikoksen ja sitten syytät toista omasta rikoksestasi.

Koettaisit suostua uskomaan tähän:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",

niin sinun ei tarvitsisi kieroilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..
        ..
        ( Luuk 8)

Usko Toivonen

Jumala ei ole valtuuttanut sinua, uskosta osantonta Sanan opettajaksi, usko toivonen, ymmärrätkö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole valtuuttanut sinua, uskosta osantonta Sanan opettajaksi, usko toivonen, ymmärrätkö!

Millä perusteella sanot Usko Toivosta uskosta osattomaksi?
        Eikö hän ole yksi niitä harvoja, jotka kirjoittavat oikein
        Jumalan ilmoitusta? Miksi hän on mielestäsi uskosta osaton?

• Anonyymi

Aloituksrsta on tehty ilmoitus. Täyttää stalkkauksen ja vainon tunnusmerkistön.

• Anonyymi

Hyvä että teit ilmoituksen! Ylläpito varmaan jo virittää helikoptereita ja naamioituja agentteja. Stalkkaus- ja vaino-osasto ei nuku koskaan, varsinkaan anonyymillä keskustelupalstalla, missä kaikki on vakavaa ja henkilökohtaista. Rohkeaa toimintaa, sankari!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että teit ilmoituksen! Ylläpito varmaan jo virittää helikoptereita ja naamioituja agentteja. Stalkkaus- ja vaino-osasto ei nuku koskaan, varsinkaan anonyymillä keskustelupalstalla, missä kaikki on vakavaa ja henkilökohtaista. Rohkeaa toimintaa, sankari!

Täysosuma!

:D :D :D

• Anonyymi

Aloittajan täytyy olla vakavasti häiriintynyt, kun ei mitään ymmärrä ja jatkuvasti suoltaa yhtä lausetta, mikä sinänsä on totta ja siihen me kaikki uskomme, mutta silti kaikki eivät pelastu. On järkyttävää, kun mieleltään järkkyneet eivät ymmärrä mitään eikä kukaan heitä osaa / jaksa hoitaa eikä lääkitystä oteta.

• Anonyymi

Nellie iski taas! Alatkö käydä hitusen epätoivoiseksi, kun sinun sianpaskaopillesi on löytynyt kilpailija?

"Mikä 'sinänsä' on totta ja siihen me kaikki uskomme, MUTTA - -"

Hei Nellie!

Väite, että sinä olen miellyttävä ihminen, on sinänsä totta ja siihen me kaikki uskomme, MUTTA...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nellie iski taas! Alatkö käydä hitusen epätoivoiseksi, kun sinun sianpaskaopillesi on löytynyt kilpailija?

"Mikä 'sinänsä' on totta ja siihen me kaikki uskomme, MUTTA - -"

Hei Nellie!

Väite, että sinä olen miellyttävä ihminen, on sinänsä totta ja siihen me kaikki uskomme, MUTTA...

Sinun ei tulisi tuomita ihmisiä väärin, eli perustuen vain ja ainoastaan sinun omiin luuloihin ja harhakuvitelmiin perustuen !

Eli nyt syytit ihan väärää ihmistä !

Minä en kirjoittele tuohon tapaan, se sinun jo tulisi kokemuksesta tietää.

Eli minä en alennu sinun tasollesi, eli herjaamaan toisia keskustelijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun ei tulisi tuomita ihmisiä väärin, eli perustuen vain ja ainoastaan sinun omiin luuloihin ja harhakuvitelmiin perustuen !

Eli nyt syytit ihan väärää ihmistä !

Minä en kirjoittele tuohon tapaan, se sinun jo tulisi kokemuksesta tietää.

Eli minä en alennu sinun tasollesi, eli herjaamaan toisia keskustelijoita.

Pyydän anteeksi. Nyt tuli huti.

• Anonyymi

Tamäkin ketjun aloitus on varma todiste katalien helluntailaisten, jopa nimeltä mainittujen toisinuskovien maalituksesta, stalkkauksesta ja vainosta.

Usko Toivonen. s-seutulainen, kaikki elävässä uskossa Jeesukseen olevat: Älkää (-mme) välittäkö helluntailaisten suunnattomasta vihasta Kristusta ja Hänen omiaan vastaan: Isä, Jeesus, Pyhä Henki on sinun / meidän puolellamme!

• Anonyymi

Ja nyt aseisiin, aseisiin kaikki! :D :D :D

Tiedon ja viisauden sanasi menivät siltä osin pieleen, etta aloituksen tekijä EI ole helluntailainen ja hän ei vihaa Kristusta vaan uskoo julistavansa sovituksen sanaa.

Joten oikeastaan kaikki tuossa kommentissasi on pelkkää tyhjää ilmaa. Mutta hyvä kai se on, että keuhkosi puhdistuivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe