Tällä hetkellä Sastamalan uimahalliprojektin tavoitteena on, että liikuntahalli valmistuu jo alkusyksystä 2026. Koko rakennushanke uimahalleineen viimeistään vuoden 2028 kevääseen mennessä.
https://alueviesti.fi/2025/04/16/sastamalan-uimahallin-urakoitsija-selvilla-erinomainen-kokemus-vaativista-rakennushankkeista-tekninen-johtaja-toukoniemi-kuvailee/
Liikuntahalli-uimahallikokonaisuuden tavoitehinta on runsaat 21,6 miljoonaa euroa ja hankkeen projektinjohtopalkkio on noin 1,8 miljoonaa euroa. Siis yhteensä 23,4 miljooanaa euroa.
Vuonna 2018 hallin hinnaksi arvioitiin 8-10 miljoonaa euroa. Vielä vuonna 2022 arvioitiin, että uuden uimahallin rakennuskustannus on 12 miljoonaa euroa.
https://yle.fi/a/3-12629440
Hallin hinta on kolmessa vuodessa siis 2-kertaistunut.
Uusi uimahalli on valmiina jo 2026 syksyllä.
11
174
Vastaukset
- Anonyymi
Uusi uimahalli tulee pikkuisen liian syrjäiseen paikkaan. Se on ulkomuodoltaan aika kolhon näköinen, ja 24 miljoonaan noussut hintalappukin hirvittää.
Kaipailen enemmän näitä 2019 esiteltyjä havainnekuvia, joissa Uimahalli oli sijoitettuna kaupungin keskelle, Torin ympäristöön.
https://imgur.com/a/vammalan-tori-ja-uusi-uimahalli-2019-hPXHkcp
Uimahalli asiakkaineen jos mikä elävöittää myös kaupungin toria ja kaupungin keskustaa. - Anonyymi
Rakennetaanko sen liikuntahallin osan alle varmasti riittävän paljon parkkipaikkoja autoille?
- Anonyymi
Parkkipaikat ovat aivan armottoman suuri puute ja ongelma tuolla ahtaalla Sylvään tontilla. Ainoatakaan uutta parkkipaikkaa ei tule minnekään.
- Anonyymi
Ei sillä hinnalla niin väliä ole kunhan käyttö on meille eläkeläisille ilmaista.
- Anonyymi
Kunnei vaan Sastamalan eläkelläiset tule pettymään pahan kerran noiden ilmaisten uintien luulojensa takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnei vaan Sastamalan eläkelläiset tule pettymään pahan kerran noiden ilmaisten uintien luulojensa takia.
Ei tulla pettymään ei, se on varma! Meitä eläkeläisiä on nyt noin 9000 ja joukko kasvaa kiihtyvää tahtia. Eli tulevien kunnallisvaalien alla me eläkeläiset tulemme taas penäämään ehdokkailta kantaa erilaisiin etuisuuksiin, mm. näihin ilmaisiin uimahallikäynteihin. Lisäksi tarvitaan ilmaisia bussikyytejä, että pulikoimaan pääsee vaikka Illon tai Häijään perämettiltä saakka!
Kannattaa muistaa, että hyväkuntoiset eläkeläiset tekevät säästöä sotepalveluille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulla pettymään ei, se on varma! Meitä eläkeläisiä on nyt noin 9000 ja joukko kasvaa kiihtyvää tahtia. Eli tulevien kunnallisvaalien alla me eläkeläiset tulemme taas penäämään ehdokkailta kantaa erilaisiin etuisuuksiin, mm. näihin ilmaisiin uimahallikäynteihin. Lisäksi tarvitaan ilmaisia bussikyytejä, että pulikoimaan pääsee vaikka Illon tai Häijään perämettiltä saakka!
Kannattaa muistaa, että hyväkuntoiset eläkeläiset tekevät säästöä sotepalveluille.Juu. Ja sitten viä semmonen asia, että kyllä me eläkeläiset sitten tuemme hallia taloudellisesti, kun käydään kahviossa kahveella ennen ku kaupunkibussi lähtee viemään porukkaa takas periferiaan.
- Anonyymi
Sastamalassa ei ole koskaan ajateltu parkkitilaa tarpeelliseksi.
- Anonyymi
Vähään tyytyvät terveet eläkelläiset ei tarvitte edes parkkipaikkojakaan. Ne tulee kaukaa Lousajasta ja Tyrväänkylästäkin saakka paikalle rollaattoriensa ja kävelysauvojensa kanssa. Sitten altaaseen uimaan monen sadan metrin lenkkejä.
- Anonyymi
Että pelkät eläkeläiset täyttäisi uimahallin muttei maksaisi lipun hintaa. Herää kysymys että millä se homma pyörisi? Pullakahvin voimin vai?
- Anonyymi
Veronmaksajat sen lystin maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905177
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271887Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980