Matt 7:14: "mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Matt 22:14: "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
Jotkut harhaoppiset pastorit lupailevat pelastusvarmuuksia mutta vain Jumalan valitut vain pelastuvat.
Ette te ole jumalia.
Maanpäällä taivaspaikkojen jakajat = harhaoppisia
24
140
Vastaukset
- Anonyymi
Jaak 3:1:
"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion." - Anonyymi
Jeesus sanoo
"Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'."- Anonyymi
Miksi se ei käyttänyt navigaattoria?
Ai niin. Jälkijättöinen jo silloin.
- Anonyymi
Taivaspaikoista puhuvat = harhaoppisia
- Anonyymi
Armovarkaat ovat susia lampaiden vaatteissa.
- Anonyymi
Jumalan totuus ei ole osatotuutta vaan VALHETTA.
1Joh 2:21: "En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta." - Anonyymi
Tunteita voi kohottaa laulamalla yhdessä helmiporteista ja kultaisesta kaduista.
- Anonyymi
Aivan! Vain Jumalan valitut pelastuvat. Ja kyllä, Paavalihan juuri tätä harhaoppia alun perin levitti.
Sehän se Paavalin suurin synti olikin: hän meni kirjoittamaan kaiken maailman kirjeitä, joissa puhui "pelastusvarmuudesta", "armoista", ja että ”ei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta” (Room. 8). Mitä harhaoppia sekin!
Pahinta oli, kun hän meni kirjoittamaan, että ”Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa” (2. Kor. 5:19). Siis maailman? Siis ihan kaikki? Ilman valmiiksi hyväksyttyjä jäsenkortteja ja ehtoja? Kuulostaa kyllä todella epäilyttävän inklusiiviselta...
Paavali oli selvästi harhautunut. Ehkä viettänyt liikaa aikaa pakanoiden kanssa ja saanut heidän universaalisuutensa tarttumaan. Meidän onneksi nykyään on olemassa oikeita tulkitsijoita, jotka tietävät paremmin, mitä Paavali oikeasti tarkoitti, vaikka Paavali itse ei sitä ehkä tajunnut kirjoittaessaan.
Mutta onneksi nykyään meillä on mahdollisuus oikaista nämä virheet! Unohdetaan Paavalin kirjoittama Uusi testamentti ja mennään suoraan niihin tarkoin valittuihin jäähdyttäviin jakeisiin, joiden mukaan pelastus on epävarma, Jumala on arvaamaton ja kukaan ei voi olla varma mistään, ennen kuin on ensin täyttänyt kaikki ehtolauseet.
Ja totta kai: ette te ole jumalia, paitsi silloin kun julistatte, kuka pelastuu ja kuka ei. Silloin teillä on kyllä hyvin suvereenit tiedot taivaan kirjanpidosta.
Mutta Paavali, kristinuskon perustaja? Hän taisi vain olla liian armollinen. Ihan kuin Jumala olisi oikeasti rakastanut maailmaa.- Anonyymi
Lahkot ovat parhaimpia SOVITUS KOPPEJA.
- Anonyymi
Raamatulla herjataan Raamatun henkiköitä.
Harhaoppisuuden mestarisuoritus.- Anonyymi
Ahaa! Eli nyt Raamatulla ei saa herjata Raamatun henkilöitä , vaikka nimenomaan Paavali itse kirjoitti, että tutkikaa kaikki ja pitäkää se mikä on hyvää.
Mutta sori, jos se hämmentää, että edellisessä kommentissani käytin Paavalia Paavalia vastaan. Ehkä se olikin liian meta.
Mutta kiitos, että toit esiin pointin: tässä ei ole koskaan ollut kyse ihmisten tyhmyydestä – vain tyhmien ajatusten logiikasta, jotka yrittävät olla yhtä ehdottomia kuin Jumala itse.
Ja jos Paavali nyt todella opetti, että armo on lahja eikä sitä voi ansaita, ja että sovitus koskee maailmaa, niin… kerro toki, mikä osa siitä on nyt harhaoppia?
- Anonyymi
Se on suosituin profetaallinen ennustus pelastusvarmuudesta.
Se uppoaa hyvin "uskoviin." - Anonyymi
Hes 13:7: "Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?"
- Anonyymi
Matt.18:8 Mutta jos kätes taikka jalkas pahentaa sinun, niin leikkaa ne pois, ja heitä pois tyköäs. Parempi on sinun elämään sisälle mennä ontuvana taikka raajarikkona, kuin että sinulla olis kaksi kättä eli kaksi jalkaa, ja sinä heitettäisiin ijankaikkiseen tuleen. Biblia (1776)
- Anonyymi
Eipä vielä ole elämän kirjaa avattu.
Ilm 20:12:
"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan." - Anonyymi
minä olen päättänyt niin että kun koko elämä on kärsimystä ollut niin isä ja äiyi ovat minulle elämästäni velkaa rahallisesti noin 756 miljoonaa euroa, kärsimyksistäni.
- Anonyymi
"Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia"
- Anonyymi
Kristinuskon Jeesus:
Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta.- Anonyymi
Jep. Täydellinen tunnustus omasta toiminnastaan.
- Anonyymi
Matt.7:13-14 Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät. Biblia (1776) Luuk.13:24. Ap.t.14:22.
- Anonyymi
No voi vittu. Tuosta sitä on jaksettu kitistä. Levittäkää jo se hemmetin portti että mahtuu. Ja kaksisuuntaiseksi samalla!
- Anonyymi
Ilm.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. Biblia (1776) Joh.5:28-29.
- Anonyymi
Dan.12:2 Ja monta, jotka maan tomussa makaavat, heräävät, muutamat ijankaikkiseen elämään ja muutamat ijankaikkiseen pilkkaan ja häpiään. Biblia (1776) Jes.66:24. Matt.25:46. Joh.5:28-29
- Anonyymi
Ei harhaoppinen kestä kuulla millaista hänen oppinsa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949