Auto ja polkupyörä törmäsivät suojatiellä

Anonyymi-ap

20

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laki on tältä osin susi. Jos poliisikaan ei tiedä kumman pitää väistää niin kuinka tavalliset liikenteesä olevat sen tietäisivät.

      • Anonyymi

        "Hella ei osaa sanoa, kummalla osapuolella oli suojatiellä väistämisvelvollisuus.
        ”Tapahtumien kulusta ei ole vielä tarkkaa tietoa. Partio selvittelee sitä”, Hella kertoo."

        Jos ei tiedetä kaikkia faktoja, niin ei pidä arvaillakaan. Poliisin tehtävä on selvittää tapahtunut.


      • Anonyymi

        Kyllä poliisi tietää, kumpi rikkoi sääntöjä. Uutisointi vaan on epäonnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä poliisi tietää, kumpi rikkoi sääntöjä. Uutisointi vaan on epäonnistunut.

        Yllättävän usein toimittajat epäonnistuvat. On virheitä ja vääriä faktoja, joita sitten korjailevat jälkikäteen, mikäli ylipäätään niitä korjaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän usein toimittajat epäonnistuvat. On virheitä ja vääriä faktoja, joita sitten korjailevat jälkikäteen, mikäli ylipäätään niitä korjaavat.

        Eiköhän tapahtumien kulku ole jo selvillä, mutta eipä tuota uutista ole viitsitty päivittää.


    • Anonyymi

      Laki pitää muuttaa muotoon, että polkypyörä on aina väistämisvelvollinen, jos ei liikenemerkillä toista osoiteta.

      Polkupyörä on ajoneuvo. Siten sillä ajettaessa sitä koskevat samat säännöt kuin muitakin ajoneuvoja.

      • Anonyymi

        Liikennesääntöjä. eli tieliikennelakia pitää noudattaa, kuten se tällä hetkellä on. Ei pidä keksiä mitään omia sääntöjä tai tulkintoja. Lakia tuskin muutetaan, koska uusi tieliikennelaki astui hetki sitten voimaan (1.6.2020). Edellinen tieliikennelaki oli 80-luvulta.


      • Anonyymi

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sitä koskee samat säännöt kuin muitakin ajoneuvoja, kun sillä ajetaan ajoradalla. Polkupyörällä pyörätiellä ajettaessa säännöt ovat kuitenkin erilaiset ja lisäksi säännöt ovat erilaiset, kun pyöräilijä ylittää ajoradan.

        Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
        https://youtu.be/nparGCTzSls

        Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
        https://youtu.be/3nj4SmyEwII


      • Anonyymi

        Ei koske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske.

        Polkupyörä on ajoneuvo.

        "28 §
        Muut moottorittomat ajoneuvot

        Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua polkimin tai käsikammin varustettua ja täysin tai pääosin lihasvoimalla käytettävää vähintään kaksipyöräistä ajoneuvoa. Polkupyörä voi myös olla varustettu sellaisilla yhteenlasketulta jatkuvalta nimellisteholtaan enintään 250 watin tehoisilla sähkömoottoreilla, jotka toimivat vain poljettaessa ja kytkeytyvät toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa ( sähköavusteinen polkupyörä ). Sähkömoottorit voivat kuitenkin toimia polkematta, jos nopeus on enintään kuusi kilometriä tunnissa.

        Mitä tässä laissa säädetään polkupyörästä, sovelletaan myös sellaiseen potkupyörään ja muuhun vastaavaan moottorittomaan ajoneuvoon, jolta koon tai käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten sekä muiden polkupyörää koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä.

        Moottorittomaksi ajoneuvoksi katsotaan myös tieliikenteeseen tarkoitettu ja varustettu eläimen vetämä vaunu ja reki, jolta koon ja käyttötarkoituksen vuoksi on tarpeellista edellyttää heijastin- ja valaisinvaatimusten ja muiden ajoneuvoa koskevien keskeisten turvallisuusvaatimusten täyttymistä."


    • Anonyymi

      Risteys on ilmeisesti tämä.

      https://maps.app.goo.gl/X8YgXwQffbBhEEaj8

      Tuossa kuvan suunnasta tuleva autoilija väistää edestään meneviä pyöräilijöitä, koska hänellä on kolmio ennen suojatietä ja pyörätien jatketta. Kuvan suunnasta tuleva autoilija väistää myös Pispalan valtatien ylittävän suojatien ylittäviä pyöräilijöitä, koska on kääntyvä ajoneuvo. Sama koskee kuvan vastakkaisesta suunnasta tulevia autoilijoita. Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa, jolle kääntyy.

      Pyöräilijä taas on Pispalan valtatien ylittävän suojatien kohdalla väistämisvelvollinen Pispalan valtatien liikennettä kohtaan. Ja kyllä, suojatien yli saa pyöräillä väistämissäännöt huomioiden, vaikka jotkut kuvittelevat muuta.

    • Anonyymi

      Kukaan ei tunnu liikennesääntöä opettavan lapsille, koska ajelevat suojatiellä miten sattuu ja laiminlyövät väistämisvelvollisuuden.

      • Anonyymi

        Lapsia pitääkin liikennesääntöjen (tieliikennelain) mukaan aina varoa erityisen paljon, oli väistämisvelvollisuus kummalla tahansa. Lapset saattavat tehdä sääntöjen vastaisia asioita ja lainsäätäjä on sen asian ottanut huomioon.

        "29 §
        Turvallisen tilan antaminen ja varovaisuusvelvollisuus

        Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä.

        Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.

        Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."


    • Anonyymi

      On onneksi suuri suoranainen ihme,
      ettei näitä pyöräilijöitä, skuuttikuskeja, käveijöitä jää enempää autojen alle,
      kun ajaa työkseen , huomaa asioita mitä kirjoittelijat eivät koskaan näe eikä huomaa.

      • Anonyymi

        Kyllä. Todella monet autoilijat laiminlyövät väistämisvelvollisuutensa heitä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Todella monet autoilijat laiminlyövät väistämisvelvollisuutensa heitä kohtaan.

        Pakkomielteinen vastaan jänkyttäjä vanha täti,

        kuinka paljon päivittäin ajat Treen keskustassa 10h vai kuinka paljon,

        ja kauan olet ajellut Treella 50 vuotta vai miten pitkään,

        millä kokemuksella ja mandaatilla väkisin väännät mustaa valkoiseksi?

        Siinähän jänkytät keskenäs...........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkomielteinen vastaan jänkyttäjä vanha täti,

        kuinka paljon päivittäin ajat Treen keskustassa 10h vai kuinka paljon,

        ja kauan olet ajellut Treella 50 vuotta vai miten pitkään,

        millä kokemuksella ja mandaatilla väkisin väännät mustaa valkoiseksi?

        Siinähän jänkytät keskenäs...........

        Varmasti teet parhaasi, mutta ei tuosta jänkytyksestäsi saa mitään selkoa.


      • Anonyymi

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Aika kärjistetty kuva hinttiliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, terrorismin edistäminen, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.


    • Anonyymi

      Olitko paikalla lähetä kuva.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7066
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7033
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5384
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5218
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5163
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4575
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3417
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3360
    Aihe