Kun kiertelin teidän kyliä ja kaupunkeja, huomasin, että te olette joskus vuosikymmeniä ja satoja vuosia, sitten kovasti kunnioittaneet Luoja Jumalaa. Te olette rakentaneet paljon kirkkoja, joissa Jumalan sanaa on julistettu ja Jumalaa ja Jeesusta kunnioitettu ja rukoiltu. Melkein jokaisessa suuremmassa kylässä on vieläkin kirkko ja usein myös vanhoja rukoushuoneita.
Onpa jopa joissakin kirkonkylissä vanhoja kokonaisia katuja, jotka koostuvat kirkkotuvista. Se todistaa minulle kristillisyydestä, joka vielä sata vuotta sitten oli keskuudessanne niin suosittu, että melkein kaikki ihmiset kävivät joka sunnuntai kirkossa. Te matkustitte kaukaakin hevosilla ja vaunuilla jumalanpalveluksiin. Ja koska matkat olivat usein pitkiä, tarvitsitte kirkkoväelle yöpymispaikkoja. Siksi te niitä kirkkotupia rakensitte. Teillä oli paljon aikaa Jumalalle.
Mutta nyt monet kirkot ovat tyhjiä ja rukoushuoneet ovat muutettu asunnoiksi. Ihmiset ovat kiireisiä eikä kirkkoon ja seurakuntiin ole aikaa mennä kuuntelemaan Jumalan sanaa, vaikka kirkko olisi nurkan takana.
Teillä on niin paljo muuta kivaa tekemistä, että hengelliset asiat, ja oma ikuisuus, ei enää edes kiinnosta moniakaan teistä. Ja kun joku puhuu rukouksesta, te ette enää käsitä sitä ollenkaan. Teille rukous on ilmaan tuuleen puhumista. Te halveksitte ja herjaatte kaikkea sitä, mikä on pyhää ja Jumalasta.
Jumalan ja Jeesuksen läsnäolon sijasta te tavoittelette rahaa, mainetta ja kunniaa. Teille elämä on raha, kunnia, maine, seksi ja menestys. Kun sen pitäisi olla Kristus.
Jeesus sanoo: "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin teille annetaan kaikki muu sen ohessa."
Mutta te etsitte kaikkea muuta, mutta ette Jumalan valtakuntaa.
Sen tähden teillä menee huonosti monilla elämän alueilla.
Kun te olette hylänneet Jumalanne ja Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, toinen on tullut tilalle ja ottanut Jumalan paikan elämässänne. Ei ole tullut tyhjiötä, ja se on nähtävissä ja todettavissa arkielämänne keskellä. Sen toisen tekoja te katsotte televisiossa elokuvissa, kuuntelette radiosta uutisina, katsotte television uutislähetyksistä, ja pahimmillaan, paikan päällä omilla silmillänne olette todistamassa sen toisen tekoja. Mutta Jumalasta ja Hänen teoistaan te ette välitä vaan pilkkaatte.
Te istutte pyöreiden pöytien ympärillä ihmetellen ja pohdiskellen, että miksi kaikki menee alas ja pahemmaksi vaikka päättäjät pyrkivät parantamaan elämäänne. Miksi ahdistus kasvaa? Miksi nuorten psyykkiset ongelmat lisääntyvät ja miksi nuoret heittelevät poliiseja kivillä? Miksi nuoret räyhäävät öisin ja jopa tappavat, raiskaavat ja ryöstävät toisiaan ja vanhempiakin ihmisiä? Jopa vanhusten koteihin tunkeudutaan ryöstämään heiltä korut kaulasta ja byrålådasta. Ja te ette käsitä, mistä nämä kaikki johtuvat koska olette hylänneet Hänet, joka on Valo ja kaiken elämän lähde ja antaja. Teidän silmillänne on vihollisen panema peite niin, että te ette näe ettekä käsitä totuutta.
Palatkaa minun luokseni te luopuneet lapset, niin minä, Jeesus Kristus, parannan teidän luopumuksenne ja teidän syntinne haavat. Minä rakastan teitä ja tahdon ottaa teidät omakseni. Minä tahdon antaa teille tulevaisuuden ja toivon niin, että te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. Tulkaa minun luokseni, te kaikki. Minä annan anteeksi rikkomuksenne, sillä minun luonani on armo ja anteeksiantaminen täydellinen lunastus.
Olen huomannut, te kunnioititte paljon
Anonyymi-ap
2
79
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät helluntailaiset ole satoja vuosia rakentaneet kirkkoja, vaan ne ovat katolilaisten ja luterilaisten kristittyjen kirkkorakennuksia ja historiaa.
- Anonyymi
Aloitus viittaa koko Suomen kansaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949