Ateisteja ei kiinnosta mikään

Anonyymi-ap

Jumalat, enkelit, uskonnot, ufot, reinkarnaatio,... ateisteja ei kiinnosta mikään.

Kouluissa nämä aiheet pitäisi laittaa pakollisena osana ateismin opintoja.

17

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä tiedät, että esim. minua ei kiinnosta mikään?? Häh?

Minua kiinnostaa esim. kiinalainen mytologia, tiibetiläinen lääketiede (todella käsittämätön), egyptin muinainen kulttuuri ja tietenkin Kalevala. Erityisesti käsityöt niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa ovat lähinnä sydäntäni.

• Anonyymi

Juuri nyt minua kiinnostaa hampaitteni korjaukset.
      Jumala ei tunnu auttavan niiden korjaamisessa mitenkään.

• Anonyymi

Jos uskoisit, niin Jumala tekisi kultapaikat hampaisiisi! Näin on tapahtunut ns. Toronto-herätyksen aikana. Se on Toronton siunaus nimellä tunnettu herätysliike. Ja nauruherätys. Uskovaiset nauroivat hallitsemattomasti tuntikausia ja kieriskelivät lattialla. Osa päästeli eläinääniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskoisit, niin Jumala tekisi kultapaikat hampaisiisi! Näin on tapahtunut ns. Toronto-herätyksen aikana. Se on Toronton siunaus nimellä tunnettu herätysliike. Ja nauruherätys. Uskovaiset nauroivat hallitsemattomasti tuntikausia ja kieriskelivät lattialla. Osa päästeli eläinääniä.

Minua ei naurata näiden rikkoutuneiden hampaitteni kanssa, mutta hiukan kyllä pierettää. Ei se mitenkään auttaisi?

• Anonyymi
        UUSI

kannattaa vetää hapaiden juuret pois ! älä anna pyramidipelin pyöriä 🤣 korjataan samaa hammasta aina uudestaan ja uudestaan , juuretonta ei

• Anonyymi

Tietämättömyys on voimaa. Mitä vähemmän tietoa, sen vähemmän huolia.

• Anonyymi

TÁNÄ ILTANA TELEVISIOSSA KLASSINKO, "HUMISEVA HARJU"

EIKO TUD JUMALAUTA IKINÄ LOPU
      HUMMMM

LAITA PUMPULIA KORVIIN

• Anonyymi

Ateistejä ei yleensäkään kiinnosta tapettavaa uhria vaativa jumalolento, joka vaatii alamaisuutta. Keijut ja peikot ovat ihan jees. Niitähän voi asuttaa miellen sopukoissa, jos haluaa.

• Anonyymi

Nasa tv. Online. On hyvä vaihto ehtoollinen kanava.
      Maapallon näkee yläpuolelta taivaalta.
      Kuten Jumala. Muurahaispesän. Kuhisevan.
      Ole osa järjestelmää. Työläinen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Miksi toivoa pahaa toisille ihmisille

kuin voi toivoa hyvääkin

kaikki kuitenkin palautuu itsellesi

Mitä teet.

Sekä pahassa.

Mutta varsinkin

Hyvässä.

• Anonyymi

Miten niin ei kiinnosta mikään?

Minua kiinnostaa esim. kielitiede, filosofia, historia, biologia, maantiede, tähtitiede, jne.

Vähemmän kiinnostavat epätodelliset asiat, joista ei oikeasti tiedetä mitään...

• Anonyymi

Filosofia ei tunne rajapintoja., tuo on pitkälti totta — mutta syy siihen on mielenkiintoinen.

Tieteessä rajapinnat syntyvät usein selkeistä tutkimusmenetelmistä ja havaittavasta todistusaineistosta. Esimerkiksi fysiikka ei “virallisesti” tutki sielua, ja biologia ei selitä kvanttikenttiä, koska nämä aiheet kuuluvat eri tieteenaloille, joilla on omat välineensä ja rajansa.

Filosofia taas ei perustu laboratoriokokeisiin tai vain yhteen menetelmään, vaan järjen käyttöön, käsitteiden analyysiin ja perusteluun. Se voi periaatteessa käsitellä mitä tahansa aihetta: matematiikan logiikkaa, luonnon olemusta, tietoisuuden luonnetta, moraalia, uskontoa, jopa tieteen itsensä rajoja.

Tämä tekee filosofiasta rajattoman keskustelufoorumin – sen kenttä on yhtä laaja kuin ihmisen ajattelukyky.

Toki filosofian sisällä on eri suuntauksia ja erikoisaloja (etiikka, metafysiikka, epistemologia, logiikka jne.), mutta niiden välillä ei ole yhtä tiukkoja rajoja kuin luonnontieteissä.

Voidaanko sanoa???
      että tiede on kuin kartta, jolla on selkeät rajaviivat, ja filosofia on kuin meri, jossa voi purjehtia minne tahansa – mutta ilman hyviä navigointitaitoja on helppo eksyä.

Kyllä.

Sanat ja sävel

• Anonyymi

Minua ateistina kiinnostaa teistien pohjaton tyhmyys josta tämäkin aloitus on hieno esimerkki! Keep up the good work!

• Anonyymi

Avaaja on ateisti trolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avaaja on ateisti trolli.

Mutta miksihän monet uskovaiset vaikuttavat olevan "ateistitrolleja"...

Miten ne voi erottaa? Uskovaiset keksivät typerämpiä juttuja?

• Anonyymi
      UUSI

harmittaako uskovaista koska ateisti tietää kaiken kaikesta melkein ?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11123
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      132
      6978
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5653
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5028
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3849
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3442
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2965
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      74
      2841
    Aihe