Jumalat, enkelit, uskonnot, ufot, reinkarnaatio,... ateisteja ei kiinnosta mikään.
Kouluissa nämä aiheet pitäisi laittaa pakollisena osana ateismin opintoja.
Ateisteja ei kiinnosta mikään
17
140
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä tiedät, että esim. minua ei kiinnosta mikään?? Häh?
Minua kiinnostaa esim. kiinalainen mytologia, tiibetiläinen lääketiede (todella käsittämätön), egyptin muinainen kulttuuri ja tietenkin Kalevala. Erityisesti käsityöt niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa ovat lähinnä sydäntäni. - Anonyymi
Juuri nyt minua kiinnostaa hampaitteni korjaukset.
Jumala ei tunnu auttavan niiden korjaamisessa mitenkään.- Anonyymi
Jos uskoisit, niin Jumala tekisi kultapaikat hampaisiisi! Näin on tapahtunut ns. Toronto-herätyksen aikana. Se on Toronton siunaus nimellä tunnettu herätysliike. Ja nauruherätys. Uskovaiset nauroivat hallitsemattomasti tuntikausia ja kieriskelivät lattialla. Osa päästeli eläinääniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uskoisit, niin Jumala tekisi kultapaikat hampaisiisi! Näin on tapahtunut ns. Toronto-herätyksen aikana. Se on Toronton siunaus nimellä tunnettu herätysliike. Ja nauruherätys. Uskovaiset nauroivat hallitsemattomasti tuntikausia ja kieriskelivät lattialla. Osa päästeli eläinääniä.
Minua ei naurata näiden rikkoutuneiden hampaitteni kanssa, mutta hiukan kyllä pierettää. Ei se mitenkään auttaisi?
- AnonyymiUUSI
kannattaa vetää hapaiden juuret pois ! älä anna pyramidipelin pyöriä 🤣 korjataan samaa hammasta aina uudestaan ja uudestaan , juuretonta ei
- Anonyymi
Tietämättömyys on voimaa. Mitä vähemmän tietoa, sen vähemmän huolia.
- Anonyymi
TÁNÄ ILTANA TELEVISIOSSA KLASSINKO, "HUMISEVA HARJU"
EIKO TUD JUMALAUTA IKINÄ LOPU
HUMMMM
LAITA PUMPULIA KORVIIN - Anonyymi
Ateistejä ei yleensäkään kiinnosta tapettavaa uhria vaativa jumalolento, joka vaatii alamaisuutta. Keijut ja peikot ovat ihan jees. Niitähän voi asuttaa miellen sopukoissa, jos haluaa.
- Anonyymi
Nasa tv. Online. On hyvä vaihto ehtoollinen kanava.
Maapallon näkee yläpuolelta taivaalta.
Kuten Jumala. Muurahaispesän. Kuhisevan.
Ole osa järjestelmää. Työläinen. - Anonyymi
Nokia nuoriso ohjaaja on
Poliisien sanastoa.
Kumipamppu.
On poistunut käytöstä
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/paivi-jaaskelainen-olen-kiitollinen-raamattupiirista-jossa-saan-olla-oma-itseni/ - Anonyymi
Miksi toivoa pahaa toisille ihmisille
kuin voi toivoa hyvääkin
kaikki kuitenkin palautuu itsellesi
Mitä teet.
Sekä pahassa.
Mutta varsinkin
Hyvässä. - Anonyymi
Miten niin ei kiinnosta mikään?
Minua kiinnostaa esim. kielitiede, filosofia, historia, biologia, maantiede, tähtitiede, jne.
Vähemmän kiinnostavat epätodelliset asiat, joista ei oikeasti tiedetä mitään... - Anonyymi
Filosofia ei tunne rajapintoja., tuo on pitkälti totta — mutta syy siihen on mielenkiintoinen.
Tieteessä rajapinnat syntyvät usein selkeistä tutkimusmenetelmistä ja havaittavasta todistusaineistosta. Esimerkiksi fysiikka ei “virallisesti” tutki sielua, ja biologia ei selitä kvanttikenttiä, koska nämä aiheet kuuluvat eri tieteenaloille, joilla on omat välineensä ja rajansa.
Filosofia taas ei perustu laboratoriokokeisiin tai vain yhteen menetelmään, vaan järjen käyttöön, käsitteiden analyysiin ja perusteluun. Se voi periaatteessa käsitellä mitä tahansa aihetta: matematiikan logiikkaa, luonnon olemusta, tietoisuuden luonnetta, moraalia, uskontoa, jopa tieteen itsensä rajoja.
Tämä tekee filosofiasta rajattoman keskustelufoorumin – sen kenttä on yhtä laaja kuin ihmisen ajattelukyky.
Toki filosofian sisällä on eri suuntauksia ja erikoisaloja (etiikka, metafysiikka, epistemologia, logiikka jne.), mutta niiden välillä ei ole yhtä tiukkoja rajoja kuin luonnontieteissä.
Voidaanko sanoa???
että tiede on kuin kartta, jolla on selkeät rajaviivat, ja filosofia on kuin meri, jossa voi purjehtia minne tahansa – mutta ilman hyviä navigointitaitoja on helppo eksyä.
Kyllä.
Sanat ja sävel - Anonyymi
Minua ateistina kiinnostaa teistien pohjaton tyhmyys josta tämäkin aloitus on hieno esimerkki! Keep up the good work!
- Anonyymi
Avaaja on ateisti trolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaaja on ateisti trolli.
Mutta miksihän monet uskovaiset vaikuttavat olevan "ateistitrolleja"...
Miten ne voi erottaa? Uskovaiset keksivät typerämpiä juttuja?
- AnonyymiUUSI
harmittaako uskovaista koska ateisti tietää kaiken kaikesta melkein ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111123
- 1326978
- 955653
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385028- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303849- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323442Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222965- 742841