Aihealueen mukaisessa vuorovaikutuksessa on monia toiminnan laatuun vaikuttavia tekijöitä. Itselleni laatu syntyy vakituisuudesta (ei aina uusi ihminen), vastapuolen kunnioituksesta ja asiallisesta kohtelusta, sekä molemmipuolisesta turvallisuudesta.
Onko kukaan tehnyt pitempiaikaisempia sopimuksia? Esim. kaksi vuotta, 500 eur/kk, pari tapaamista kuukaudessa, muita ehtoja? Miten homma toimii? Kannattiko? Kommentit sopimuksen molemmilta osapuolilta kiinnostaa....
Millaisia sopimuksia?
12
428
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko MikaM?
- Anonyymi
Ei kun sun äitis aasin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun sun äitis aasin
Ei meillä mitään aasia ole. Puhut taas ihan itsestäsi. Mites sun lääkitys et kai ole pistänyt sitä tauolle.
- Anonyymi
Kysy spedeltä niuvanniemen suljetulta buaahaa
- Anonyymi
No spede mikäs meno siellä niuvanniemellä nyt. Onko aamupuuro syöty ja lääkkeet jaettu.
- Anonyymi
No buaahaa spede mites menee buaahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No buaahaa spede mites menee buaahaa.
Ei näytä spede vastaavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä spede vastaavan.
Menkääs nyt spedet muualle leikkimään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkääs nyt spedet muualle leikkimään
Noin kertoi itse spedejen spede.
- Anonyymi
"Esim. kaksi vuotta, 500 eur/kk, pari tapaamista kuukaudessa, muita ehtoja?"
Hauskan puolituntisen hinta pääkaupunkiseudulla on 100e tienoilla ja vakkarit saavat alennusta.- Anonyymi
Kiitän ensimmäisestä järkevästä vastauksesta.....
Ensimmäisessä viestissä mainitsin sanan laatu. Sana laatu on tässä yhteydessä laaja moniulotteinen käsite.
1) En jaksa käsittää sitä, että täällä puhutaan huorista, horatsuista, ilolinnuista, jne. Olen työelämässä oppinut, että parasta palvelua saa kun vastapuolta kohtelee kunnioittavasti. Se, että maksat jostakin asiasta, ei tee sinusta parempaa ihmistä, mikä oikeuttaisi kohtelemaan toista ala-arvoisesti fyysisesti tai henkisesti. Kun itse toimit asiallisesti ja laadukkaasti, saat laadukkaampaa palvelua.
2) Toinen laatuun vaikuttava tekijä on suhteen pysyvyys. Jos joka ikinen kerta haet uutta palvelun tuottajaa, ei palveluntarjoajakaan jaksa juurikaan panostaa, vaan tavoitteena on vain maksimoida tuotto. Siksi puhun pitkästä liikesuhteesta, en yhden puolituntisen hinnasta. Aikaresursseistahan tässä puhutaan. Täällä keskustellaan todellakin siitä tunnin hinnasta, mutta minä näen kuluna myös oman aikani, jota kuluisi uusien kontaktien etsimiseen.
3) Kolmas laatuun vaikuttava tekijä on kokemus. Tämä taitaa olla yksi harvoista aloista, missä vuosikymmenten kokemus ei välttämättä ole hyve. Myöskään pitkä referenssilista lyhyelläkään kokemuksella ei houkuttele. Uusien ihmisten päästäminen lähelle on rankkaa, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä. Siksi näen, että olisi laadukkaampaa mahdollistaa kumppanille uusien kontaktien minimoinnin. Parhaimmillaan nollaan, mutta ainakin siten, ettei joka viikko tarvitsisi uutta asiakaskuntaa etsiä. Se on aikaa vievä prosessi myös palveluntarjoajalle.
4) Neljäs palveluun ja sen laatuun vaikuttava tekijä on, yllättys-yllätys, hinta. Olen aina pitänyt nyrkkisääntönä, että jos olet maksavinasi palkkaa, on toinen tekevinään töitä. On aina parempi, että toinen viihtyy työssään ja on tyytyväinen korvaukseen. Jos haluan maksaa vain ladasta, niin ei voi saada Mersua.
Edellä mainituista syistä sopimusjärjestelyt kiinnostavat. Pitkäkestoinen yhteistyö säästää osapuolien aikaa, vähentää riskejä ja parantaa yhteistyön laatua molempien osapuolien kannalta. Ilmeisesti tällaisia pitkäkestoisia sopimuksia ei juurikaan harrasteta tai sitten niiden harrastajat eivät vieraile täällä. Ymmärrän kyllä palveluntarjoajan kannan asiaan. Liian tiiviiseen yhteistyöhön ei haluta, sillä henkilökohtainen elämä ja työelämä on aina hyvä pitää turvallisella etäisyydellä toisistaan....
- Anonyymi
Mulla on sponsorina varattu eläkeläismies, tapaamme 2-3 kertaa/kk saan 150-200/ kerta + matkoja tehdään laivoilla mutta yhdessä ei näyttäydytä. Opiskelijalle on ihan hyvä lisätienesti ja pidän miehestä, olen tuntenut jo yli vuoden.
N 18
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann5453686- 1712700
Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1862682Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k292177Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel481990Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä81902Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien421641Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1831573Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2171568- 141486