Liike Nytin puheenjohtaja Harry ”Hjallis” Harkimo sanoo, että kokoomus on tuhonnut politiikallaan Suomen talouden.
Kaikki alkoi Harkimon mukaan vuonna 1987 Harri Holkerin (kok) hallituksesta. Vuosina 2011–2014 toimineen Jyrki Kataisen (kok) hallituksen Harkimo syyttää aloittaneen ”Suomen talouden lopullisen syksyn” ottaessaan 47 miljardia euroa velkaa.
– 38 vuoden aikana kokoomuksella on 30 vuotta ollut joko pääministerin tai valtiovarainministerin salkku, eli vastuuta on turha kierrellä, Harkimo sanoo tiedotteessa.
Sen paremmalta ei näytä Harkimon mukaan nykyisen, Petteri Orpon (kok), johtaman hallituksen toimet.
– Nyt voi jo sanoa, että Orpon hallitus tulee ottamaan historian suurimman velkapotin, Harkimo lausuu.
https://www.uutispeili.fi/index.php/2024/09/02/harkimo-toteaa-kokoomus-tuhonnut-suomen-taloutta-30-vuotta/
Näinä kaikkina vuosina on kokoomus ollut hallituksessa ja tuhonnut Suomea.
1987 – 1991 hallituksessa, pääministeri
1991 – 1995 hallituksessa, valtiovarainministeri
1995 – 1999 hallituksessa, valtiovarainministeri
1999 – 2003 hallituksessa, valtiovarainministeri
2003 – 2007 oppositiossa
2007 – 2011 hallituksessa, valtiovarainministeri
2011 – 2015 hallituksessa, pääministeri
2015 – 2019 hallituksessa, valtiovarainministeri
2019 – 2023 oppositiossa
2023 – 2027 hallituksessa, pääministeri
Vuoteen 1987 asti Suomi eli onnellista aikaa. Valtava lama alkoi juuri 1987.
Kokoomus on tuhonnut Harkimon mukaan politiikallaan Suomen talouden.
5
82
Vastaukset
- Anonyymi
.......Kokoomus...........
Oma terska ensin - Anonyymi
Vasemmisto enemmistönä eduskunnassa
16 vuotta = ei talouskasvua.
Kohta ei ole vara sosiaalietuuksiin,
vasu jää veneen alle susien syötäväksi.
Äänestä Sdp ja pääset veneen alle.- Anonyymi
Äläpäs valehtele. Aina on ollut oikeistohallitus ja eduskunta.
- Anonyymi
Harkimo viisaana ihmisenä näkee asian aivan oikein.
- AnonyymiUUSI
On erikoista,et Valtio tukkii kaikki mahdollisuudet hoitaa vanhukset onan perheen voimin.
Esim eläke ikää nostettiin. Käytännössä tarkoittaa,et lapset ovat töissä. Käytäntö.
Esim. 300 euroa ei saa työtön tienata jne. Käytännössä tarkoitta,et on paljon työtä joka ei ole kokopäivä työtä.. .Ihan vain siksi,et ei ole tarvetta teettää koko päivä työtä..
Vanhuksia voisi hoitaa työtön tuttu ,joka asuu lähellä ...
Nyt Valtio vaatii,et pitää hoitaa .
Käytännössä mahdotonta .työllisyys potiikka 80 km. Työ .yleiset kulkuneuvot eiöt pelaa.
Tässä vai muutama...sitten yksilöstä johtuvia.
Sairastat. Itse vaikka syöpää. Ei sii nä lähetää hoitamaan Vanhuksia. Hoitojen välissä ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31047Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15951Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890- 32820
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58814T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744