Miten ateismia on harjoitettu?

Anonyymi-ap

Maailmassa oli ennen kaksi eri valtiota, oli Neuvosto-Venäjä ja sitä seurannut Neuvostoliitto. Mikä rooli ateismilla oli noissa valtioissa? Mitä erilaisia ateistisia järjestöjä niissä oli ja mitä ateistisia tapoja niissä noudatettiin?

21

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ateismi oli valtiojohtoista. Joku allianssi taisi ateisteilla olla.

    • Anonyymi

      Aluksi bolševikit suhtautuivat uskontoon taikauskona, joka vähitellen tieteen edetessä tulisi häviämään. Vuonna 1921 suhtautuminen kuitenkin muuttui ja puolue omaksui uuden ”taistelevan ateismin” ja ”taistelevan materialismin” periaatteet, joiden perusteella aloitettiin laaja uskonnonvastainen propagandakampanja. Jumalattomien liitto (myöhemmin Taistelevien jumalattomien liitto) suoritti ateismin levitystyötä.

      • Anonyymi

        Eikös uusateisteista mm. Richard Dawkins käyttänyt taistelevan ateismin käsitettä puheissaan?Ja hän oli aikansa eräs kuuluisimmasta ateististen tilaisuuksien esiintyjistä. Depatoiden mm. avaruusolennoista, ihmissyönnistä yms.?


      • Anonyymi

        Ja sitten "taistelevasta ateismista" luovuttiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös uusateisteista mm. Richard Dawkins käyttänyt taistelevan ateismin käsitettä puheissaan?Ja hän oli aikansa eräs kuuluisimmasta ateististen tilaisuuksien esiintyjistä. Depatoiden mm. avaruusolennoista, ihmissyönnistä yms.?

        Sehän oli vain tahallista provosointi... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös uusateisteista mm. Richard Dawkins käyttänyt taistelevan ateismin käsitettä puheissaan?Ja hän oli aikansa eräs kuuluisimmasta ateististen tilaisuuksien esiintyjistä. Depatoiden mm. avaruusolennoista, ihmissyönnistä yms.?

        Joo kai, mut sit se hävisi julkisuudesta kun kehtasi sanoa ettei keisarilla ole vaatteita, eli että jäytännössä ateismi ei tarjoa islamia vastaan yhtään mitään ja länsimaisen sivistyksen paras toivo on siksi kristinusko. 😂


    • Anonyymi

      Sitä harjoitettiin niin, että kaikki olivat uskomatta niin ssssssssssssssssssssssssssssssssaatanasti. Lopulta kukaan ei uskonut yhtään.

    • Anonyymi

      Ei ateismia harjoiteta mitenkään.

      • Anonyymi

        Siten että tehdään pienen pieni pahvilaatikko ja kurkistellaan sinne määräajoin ettei vaan mitään jumalia näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten että tehdään pienen pieni pahvilaatikko ja kurkistellaan sinne määräajoin ettei vaan mitään jumalia näy.

        Minä taas pieraisen ja sanon: "Haista Jumala siitä!"
        Vain uskovaiset ovat haistelleet.


    • Anonyymi

      kommunistithan oli kuin uskovaiset ilman jumalaa !!! kaikki ovat samanarvoisia

      • Anonyymi

        Paitsi puolueen hillotolppalaiset, ja niitähän oli ihan tautisesti, jotka olivat tasa-arvon yläpuolella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi puolueen hillotolppalaiset, ja niitähän oli ihan tautisesti, jotka olivat tasa-arvon yläpuolella...

        Tai ne gulgien uhrit tai muuten ideologisesti murhatut.

        Että aika tukevasti eri asia kuin kristillisyys jo ideologisella tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ne gulgien uhrit tai muuten ideologisesti murhatut.

        Että aika tukevasti eri asia kuin kristillisyys jo ideologisella tasolla.

        saatanalliseksi syytetyt ja noidat


    • Kommunismihan on kuin kristinusko. Siinä on dogmaattisia totuuksia, jopa tieteellisten havaintojen vastaisesti. Ajatelkaapa esimerkiksi kreationismia ja lysenkolaisuutta? Molemmissa hylättiin evoluutioteoriaa ja lamarckismia pidettiin totena. Kommunisteilla auktoriteetti oli kommunismi, kreationisteilla Raamattu.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Lysenkoism

      Ja kyllähän neuvostokommunismista löytää helposti kristinuskoon verratavan kolminaisuuden Marxista, Leninistä ja Stalinista.

      • Anonyymi

        Kommunismi ei todellakaan ole kuin kristinusko.

        Väite edellyttää suoraan sanottuna kohtuullisen tukevaa tietämättömyyttä joko kommunismista tai kristinuskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi ei todellakaan ole kuin kristinusko.

        Väite edellyttää suoraan sanottuna kohtuullisen tukevaa tietämättömyyttä joko kommunismista tai kristinuskosta.

        Kyllä niillä on yhteistä. Molemmat ovat dogmaattisia uskomuksia joissa auktoriteetteja ei saa epäillä eikä haastaa.

        Dogmaattiset opit sietävät heikosti kilpailevia dogmaattisia oppeja joten ei ole mikään ihme että kommunistit ja kristityt ovat toistensa kurkussa kiinni.


    • Anonyymi

      Joko ei mitenkään tai kaikilla, jopa ristiriitaisilla toistensa kanssa olevilla tavoilla. Ateismissa ei ole oppia, jota noudattaa.

    • Anonyymi

      Muvostoliitossa jumaliin uskomista pidettiin psyykkisenä sairautena ja kaikkien kaheleimmat aitolaiset vietiin sinne, mihin kuuluisivat meilläkin eli mielisairaalaan.

    • Anonyymi

      Kommunismin ateismi ideologia aiheutti Neuvostoliiton hirmuteot, murhat, teloitukset ym. Tekijät luulivat, etteivät he joudu vastuuseen teoistaan, mutta heillä ei ole mukava olla viimeisellä tuomiolla, kun heidät tuomitaan tekojensa mukaan. Ainoastaan Jeesukseen Kristukseen uskovat armahdetaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe