Helsingin Sanomat julkaisi sunnuntaina 10.8. ansiokkaan toimittaja Outi Salovaaran kirjoittaman koko aukeaman mittaisen artikkelin "Syrjäinen kirkko herätti epäilykset". Siinä kerrotaan hyvin seikkaperäisesti, kuinka tiedusteluviranomaiset ovat havahtuneet venäläisten uskonmiesten puuhiin ja rikolliseen toimintaan Pohjoismaissa.
Pelottava tilanne, joka on nähtävissä myös Suomen ortodoksisen kirkon sisällä erityisesti Kaakkois-Suomen seurakunnassa, jossa venäläiset ovat käytännössä vallanneet kirkkoherran suosiollisella avustuksella seurakunnan ja sen toiminnan. Tätä tilannetta tukevat myös venäläiset papit Kotkassa ja Haminassa.
Tällaiset artikkelit sekä venäläismielisten piispojen ja pappien toiminta tulee johtamaan kirkosta eroamisiin ja pahimmassa tapauksessa Suomen ortodoksinen kirkko menettää hyvän julkisoikeudellisen asemansa. Tavallisen kansan keskuudessa ortodoksisuudesta tulee jotakin sellaista, joka mielletään kielteisesti ja jota pelätään.
Ei ole oikein, että ortodoksisuus Suomessa on tällä hetkellä Supon jatkuvan tarkkailun alaisuudessa.
"Kremlin kirkon verkostot kiertyvät myös Suomeen"
Anonyymi-ap
3
79
Vastaukset
- Anonyymi
Islamisti verkostot ovat jo täällä.
- Anonyymi
Johtaako muuan Sanna sitä, enkä tarkoita Marinia.?
- AnonyymiUUSI
Se mitä tapahtuu rajan takana Karjalassa, Suomen muistomerkkejä kohtaan on selvää venäläisvihaa ja kohdistuu historian mitätöintiin heidän puoleltaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070