Paavalin sanojen mukaan on vain yksi oikea kasteoppi, koska on vain yksi Jumala ja yksi oikea tapa uskoa, joten ei voi olla kahta kastekaavaan, mutta Raamatussa niitä on kuitenkin kaksi erilaista, jotka ovat selvästi ristiriidassa keskenään:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
- Matt 28:19
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
- Ap. t. 2:38
Apostolit kastoivat jatkuvasti Ap. t. 2:38 mukaan ja siitä on useita esimerkkejä muualtakin Raamatusta.
"Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,"
- Ap. t. 19:3-5
"Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "
- Ap. t. 10:48
Rikkoivatko apostolit Jeesuksen kastekäskyä vastaan? Eivät rikkoneet, koska Matt 28:19 on kirkon tekemä myöhempi lisäys, jota Jeesus ei ole koskaan antanut.
Tähän on muitakin todisteita kuin se, miten apostolit kastoivat. Luukaan ja Markuksen evankeliumien lähetyskäskyissä Jeesus käskee menemään hänen nimessään.
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,"
Mark 16:15-17
"Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista."
- Luuk 24:46,47
Eusebios on lainannut teoksissaan Matt 28:19 sen alkuperäisessä muodossa, josta puuttuu käsky kastaa Isän, Pojan ja Pyhä Hengen nimeen, mikä kertoo siitä, ettei sellaista käskyä ollut 200-luvun lopulla Raamatussa. Myös hebreankielisestä Shem-Tovin Matteuksen evankeliumista puuttuu vastaava käsky.
Tästä seuraa se, että katolisen kirkon ajasta alkaen kristillinen kirkkoyhteisö on kastanut väärällä kaavalla.
Kirkko lisäsi Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyyn kastekäskyn, mitä siinä ei ollut aiemmin
71
239
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Shem Tov on hebreakielinen Matteuksen evankeliumi, jota ei ole käännetty kreikasta, vaan sillä on oma tekstiperinne mahdollisesti jopa alkuperäiseen hebreankieliseen Matteuksen evankeliumiin. Se tiedetään kirkkoteologien varhaisista kirjoituksista, että Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu alun perin hebreaksi.
Tässä on George Howardin käännös Matt 28:19,20, josta puuttuu kastekäsky:
“You go and guard [teach] them to establish all the words which I commanded you forever.”
Tässä korostuu Jeesuksen puheen asiayhteys. Hän sanoo saaneensa kaiken vallan ja käskee sen jälkeen menemään ja opettamaan kaikki noudattamaan hänen käskyjään. Tämä on varsin johdonmukaista ja sen takia välissä ei pitäisi edes olla mitään kastekäskyä.
Tämän mukaan Matt 28:18-20 pitäisi kuulua jotenkin näin:
"Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Tässä on Eusobioksen kirjoituksen käännös suomeksi tekoälyn tekemänä.
https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm
Eusebius kirjoittaa noin 314 jaa. kirjassaan Demonstratio Evangelica. Tr. W.J. Ferrar:
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: 'Menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani minun nimessäni, opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teitä' [Matt. 28:19], ja Hän liitti vaikutuksen sanaansa; ja pian jokainen kreikkalaisten ja barbaarien kansa oli tulossa opetuslapsiksi, ja lakeja levitettiin kaikille kansoille…
Mestari ratkaisi heidän vaikeutensa lisäämällä yhden lauseen, sanoen, että he voisivat voittaa 'MINUN NIMESSÄNI.' Sillä Hän ei kehottanut heitä yksinkertaisesti ja määrittelemättömästi tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, vaan välttämättömällä lisäyksellä 'minun nimessäni.' Ja Hänen nimensä voima oli niin suuri, että apostoli sanoo: 'Jumala on antanut hänelle nimen, joka on yläpuolella kaikkien nimien, jotta Jeesuksen nimessä jokainen polvi notkistuisi, taivaassa, maan päällä ja maan alla olevien' [Fil. 2:9]. Hän osoitti nimensä voiman, joka oli piilotettu väkijoukolta, kun Hän sanoi opetuslapsilleen: 'Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimessäni.' Hän myös ennusti tulevaisuuden tarkasti sanoessaan: 'Sillä tämä evankeliumi on ensin saarnattava koko maailmalle, todistukseksi kaikille kansoille' [Matt. 24:14]...
Mutta kun käännän katseeni Sanan voiman todisteisiin, kuinka suuria joukkoja se on voittanut ja kuinka valtavia seurakuntia Jeesuksen oppimattomat ja vaatimattomat opetuslapset ovat perustaneet – eivätkä vain syrjäisiin ja tuntemattomiin paikkoihin, vaan mitä jaloimpiin kaupunkeihin – tarkoitan kuninkaallista Roomaa, Aleksandriaa ja Antiokiaa, läpi koko Egyptin ja Libyan, Euroopan ja Aasian, sekä kyliin, maaseudulle ja kansojen keskuuteen – minut pakotetaan vastustamattomasti kääntymään takaisin, etsimään niiden syytä ja tunnustamaan, että he olisivat voineet onnistua rohkeassa yrityksessään vain jumalallisemman ja ihmisen voimaa suuremman voiman avulla sekä Hänen yhteistyönsä kautta, joka sanoi heille: "Tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimessäni…
Ja Hän sanoo heille: "Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmiä." Ja Hän käskee omia opetuslapsiaan heidän hylkäämisensä jälkeen: "Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimessäni." Näin ollen me, jotka olemme pakanoita, tunnemme ja vastaanotamme sen profeetan, joka ennustettiin ja joka lähetettiin Hänen Isänsä toimesta, ollen kaikkien ihmisten lainantaja maailman Jumalan uskonnon kautta Hänen pelastavan evankeliumiopetuksensa avulla, samalla kun toinen ennustus täyttyy, joka sanoo: "Aseta, Herra, heidän ylleen lainantaja, anna pakanoiden tietää olevansa ihmisiä," kun taas juutalainen kansa, joka ei vastaanottanut ennustettua, on maksanut sopivan rangaistuksen jumalallisen ennustuksen mukaisesti, joka sanoi: "Ja se ihminen, joka ei kuule kaikkea, mitä profeetta puhuu minun nimessäni, siitä minä vaadin koston." - AnonyymiUUSI
Matteuksen lopussa olevan Jeesuksen oman kastekäskyn perusta on täysin varma totuus ja varmat todistajat, kaikki sen aikaiset Jeesuksen omat Karitsan opetuslapset Jeesuksen lisäksi. Kastekäskyyn ei liity mitään epäselvää.
Matt.28:16-20
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Svenska Bibeln v. 1917
16 Men de elva lärjungarna begåvo sig till det berg i Galileen, dit Jesus hade bjudit dem att gå.
17 Och när de fingo se honom, tillbådo de honom. Dock funnos några som tvivlade.
18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: »Mig är given all makt i himmelen och på jorden.
19 Gån fördenskull ut och gören alla folk till lärjungar, döpande dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn,
20 lärande dem att hålla allt vad jag har befallt eder. Och se, jag är med eder alla dagar intill tidens ände.»
King James
16 Then the eleven disciples went away into Galilee, into a mountain where Jesus had appointed them.
17 And when they saw him, they worshipped him: but some doubted.
18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.- AnonyymiUUSI
Raamatussa on todistetusti ristiriitoja ja virheitä, jotka ovat johtuneet kopioinnissa ja kääntämisessä tapahtuneissa virheissä. Vuosien 50-300 väliltä ei ole tallessa yhtään kokonaista käsikirjoitusta Raamatusta, joten emme oikeasti tiedä, mitä niille on tapahtunut ensimmäisen 250 vuoden aikana. Se nyt tiedämme monista todistesta, että tänä aikana Raamattua on muutettu tahttomasti tai tahallisesti ja kirkko lisäsi Matteuksen evankeliumiin kastekäskyn, mitä siellä ei aiemmin ollut.
- AnonyymiUUSI
Bysantin tekstilaitos
16 οι δε ενδεκα μαθηται επορευθησαν εις την γαλιλαιαν εις το ορος ου εταξατο αυτοις ο ιησους
17 και ιδοντες αυτον προσεκυνησαν αυτω οι δε εδιστασαν
18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
19 πορευθεντες μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην- AnonyymiUUSI
Bysantin tekstityyppi on kaikkein nuorin. Meidän tulisi tutkia vanhempia tekstejä ja Eusebioksen siteeraukset ovat juuri niitä. Edellä on kerrottu, ettei siteerauksissa ollut kastekäskyä.
- AnonyymiUUSI
Etenkin Apostolien tekojen kirjat ja monet sen ajan kirjeet ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä, huudahduksia, alun epätietoisuutta, kysymyksiä, arveluita, heittoja tms. ilmaisuja, lauseenjäseniä puuttuu, sanat eivät ole oikeassa järjestyksessä jne. paljon kielellisiä ja asiallisia puutteita esiintyy.
Kirjoittajiakin on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Tekstejä on vain laitettu summassa kuuluisien henkilöiden puhumaksi ja kirjoittamaksi se ajan yleisen käytännön mukaisesti. Esim. Paavalin kirjeet eivät suinkaan ole kaikki hänen itsensä kirjoittamia.- AnonyymiUUSI
Miksihän nuo vauvakasteesta inttäjät ovat niin vaiti?
Eikö "pedo"-kortti enää toimikkaan? - AnonyymiUUSI
Isä, Poika ja Pyhä Henki =Yksi Kaste
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - AnonyymiUUSI
"Etenkin Apostolien tekojen kirjat ja monet sen ajan kirjeet ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä, huudahduksia"
Mitä tulee Eusebioksen lainauksiin jakeista Matt 28:18-20, niin hän ei lyhentänyt sitä oman mielensä mukaan. Tämä on juuri se salaliittoteoria, millä yritetään mitätöidä Eusebioksen kirjoitukset. Eusebios lainasi Matteuksen lähetyskäskyä siinä muodossa, kun se alun perin oli. Samoin tekee Shem Tovin Matteuksen evankeliumi.
Tässä on George Howardin käännös Shem Tov Matt 28:19,20, josta puuttuu kastekäsky:
“You go and guard [teach] them to establish all the words which I commanded you forever.”
Tässä korostuu Jeesuksen puheen asiayhteys. Hän sanoo saaneensa kaiken vallan ja käskee sen jälkeen menemään ja opettamaan kaikki noudattamaan hänen käskyjään. Tämä on varsin johdonmukaista ja sen takia välissä ei pitäisi edes olla mitään kastekäskyä.
Tämän mukaan Matt 28:18-20 pitäisi kuulua jotenkin näin:
"Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Eusebius kirjoittaa noin 314 jaa. kirjassaan Demonstratio Evangelica. Tr. W.J. Ferrar:
"Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: 'Menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani minun nimessäni, opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teitä' [Matt. 28:19], ja Hän liitti vaikutuksen sanaansa; ja pian jokainen kreikkalaisten ja barbaarien kansa oli tulossa opetuslapsiksi, ja lakeja levitettiin kaikille kansoille… - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki =Yksi Kaste
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.Textus Receptukseen tehtiin kirkon yllyttämänä väärennös jakeisiin 1. Joh 5:7-8. Tätä väärennöstä kutsutaan nimellä "Johannine Comma". Väärennös oli alun perin Bibliassa, mutta se korjattiin pois myöhemmistä käännöksistä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Johannine_Comma
Nykyään Raamattu on tässä muodossa:
1. Joh 5:
6 Hän, Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta -- ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren. Ja Henki on todistaja, sillä Henki on totuus.
7 Todistajia on näin kolme:
8 Henki, vesi ja veri, ja nämä kolme todistavat yhtäpitävästi.
9 Hyväksymmehän me ihmistenkin todistuksen, ja Jumalan todistus on paljon painavampi. Tämä on Jumalan todistus: hän on todistanut Pojastaan.
- AnonyymiUUSI
Kaikilla Jenkkilahkoilla (Jehovat, Helluntailaiset, Mormonit, Adventistit) on omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä he luottavat.
Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain eksyttämistarkoituksessa, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen kirkkokuntaan.- AnonyymiUUSI
Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
Helluntailaiset: Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Mormonit: Mormonin Kirja, Opin ja liittojen kirjat
Adventistit: Suuri taistelu
- AnonyymiUUSI
Lahkolaisten eksytykset tulevat aina käyttäen pelkkää "Jeesus" -nimeä.
Ei koskaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Jeesus: "Monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."- AnonyymiUUSI
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
- Ap. t. 2:38
"Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "
- Ap. t. 10:48
"Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,"
- Ap. t. 19:3-5
- AnonyymiUUSI
Jenkkilahkot eivät tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Siksi he eivät tee koskaan esim. ristinmerkkiä, jossa Kolmiyhteinen Jumala tunnustetaan.- AnonyymiUUSI
No tulivatpahan ne kasteenpalvojatkin taas palstalle! He hokevat vain noita samoja pakkomielteitään.
Raamattu on heille vieras kirja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No tulivatpahan ne kasteenpalvojatkin taas palstalle! He hokevat vain noita samoja pakkomielteitään.
Raamattu on heille vieras kirja.Uskovien upotuskaste on aivan olennainen opinkohta kristinuskossa.
- AnonyymiUUSI
Kristittyjen kasteessa on läsnä kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa, joiden haltuun lapsi kasteessa luovutetaan. Nimen mainiseminen tarkoittaa paikalle kutsumista.
Jeesuskin kun kastettiin Jumalanlapseksi Jordanilla, niin paikalla oli kasteveden lisäksi kastajana toiminut Johannes Kastaja, Isä Jumala tunnusti isyytensä, Pyhä Henki tuli paikalle Kyyhkysen muodossa ja laskeutui kastettavan henkilön pään päälle.
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.- AnonyymiUUSI
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
-Jeesus
-Henki
-Jumala, Isä
-vesi
-uudestisyntyminen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
-Jeesus
-Henki
-Jumala, Isä
-vesi
-uudestisyntyminenMihin sinä TAAS UNOHDIT parannuksen teon?
"Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen."! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä TAAS UNOHDIT parannuksen teon?
"Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen."!Oikea käännös puhuu kääntymyksestä, engl. Repent,ennen kastetta, mikä tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen merkitykseksi.
Ei ihminen omilla hyvillä teoilla voi ansaita pelastusta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oikea käännös puhuu kääntymyksestä, engl. Repent,ennen kastetta, mikä tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen merkitykseksi.
Ei ihminen omilla hyvillä teoilla voi ansaita pelastusta.Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta.
Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children,Save yourselves from this untoward generation. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta.
Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children,Save yourselves from this untoward generation.Jeesus: Tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä Jeesus tulee kohdata kasteessa.
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä TAAS UNOHDIT parannuksen teon?
"Tehkää siis parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen."!Kyllä, parannus ja kaste molemmat. Väite että kaste ei liity syntien anteeksi antamiseen ja Pyhään Henkeen, on siis väärä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus: Tule sellaisena kuin olet, eli syntisenä Jeesus tulee kohdata kasteessa.
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.Tule sellaisena kuin olet, kyllä, mutta syyny uudesti synnittömäksi hylkäämällä synnin tekeminen uskosi tähden. Synnin hylkääminen jää monelta luterilaiselta ja helluntailaiselta tekemättä. Joka jatkaa kristityn elämää synnissä, hän ei ole Kristuksessa eikä pelastu.
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
- 1. Joh 3:6-10 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tule sellaisena kuin olet, kyllä, mutta syyny uudesti synnittömäksi hylkäämällä synnin tekeminen uskosi tähden. Synnin hylkääminen jää monelta luterilaiselta ja helluntailaiselta tekemättä. Joka jatkaa kristityn elämää synnissä, hän ei ole Kristuksessa eikä pelastu.
"Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään."
- 1. Joh 3:6-10Tuossa Raamatunkohdassa Pietari lupa, että Pyhä henki luvataan niille, jotka tekevät parannuksen ja kastattavat itsensä.
Ei siinä puhuta mitään vauvakasteesta.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa Raamatunkohdassa Pietari lupa, että Pyhä henki luvataan niille, jotka tekevät parannuksen ja kastattavat itsensä.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta."Heti Pietarin puheen jälkeen 3000 syntistä kastettiin kristityksi. Eivät he mitään hyviä tekoja ehtineet sitä ennen tehdä. Ainoastaan tulivat tietoiseksi, että kasteessa synnit pestään pois, jotta sydämeen voitiin vuodattaa uskon Hengen lahja.
Apt.2
Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana. Miehille tuli kova kiire mennä kotiin ja hoitaa koko perheen kastaminen syntien anteeksisaamiseksi pelastukseksi.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa Raamatunkohdassa Pietari lupa, että Pyhä henki luvataan niille, jotka tekevät parannuksen ja kastattavat itsensä.
"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu, tästä sukupolvesta."Kyllä, eikä siinä puhuta mitään kastattamisesta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tule sellaisena kuin olet, kyllä, mutta syyny uudesti synnittömäksi hylkäämällä synnin tekeminen uskosi tähden. Synnin hylkääminen jää monelta luterilaiselta ja helluntailaiselta tekemättä. Joka jatkaa kristityn elämää synnissä, hän ei ole Kristuksessa eikä pelastu.
- 1. Joh 3:6-10Room. 3:23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Room. 3:23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta
Sen takia sinun pitää tehdä parannus synneistäsi. Jos tuudittaudut siihen luterilaiseen hapatukseen, että olet pelkkää syntiä ja jatkuvasti synnissä, et saa koskaan armoa, etkä pelastu.
"Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen."
- Ap. t. 19:19,20 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen takia sinun pitää tehdä parannus synneistäsi. Jos tuudittaudut siihen luterilaiseen hapatukseen, että olet pelkkää syntiä ja jatkuvasti synnissä, et saa koskaan armoa, etkä pelastu.
"Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen."
- Ap. t. 19:19,20Korjaus jaenumeroo: - Ap. t. 3:19,20
- AnonyymiUUSI
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita ja kuuluisia homomiehiä, jotka sen lahkon perustivat ja sille opit ovat suunnitelleet.
- AnonyymiUUSI
Parhami ja Olseni teki lihan saastan pesemiseksi tarkoitettuja kokovartalokasteita eli Mikve-pesuja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni teki lihan saastan pesemiseksi tarkoitettuja kokovartalokasteita eli Mikve-pesuja.
Tuo onkin ainoa asia, minkä sinä tiedät kasteesta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että 100 v. sitten tänne tuotu helluntailaisuus ei ole koskaan ollut tervettä kristinuskoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että 100 v. sitten tänne tuotu helluntailaisuus ei ole koskaan ollut tervettä kristinuskoa.
Helluntailiike on ei-kristillinen vieras uskonto. Vierasta tulta alttarille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiike on ei-kristillinen vieras uskonto. Vierasta tulta alttarille.
Jer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.Tarkoitat varmaan Lutheria, joka kirjoittaa noin sairaasti:
" Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan Lutheria, joka kirjoittaa noin sairaasti:
" Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan"Martti Luther oli todella harhaoppinen saarnaaja ja kasteopettaja.
"Lutherin mukaan lapsi ei ole syytön, vaan hän kantaa mukanaan Aadamin lankeemuksesta periytyvää syntisyyttä, joka tekee hänestä "synnin ja vihan lapsen" – siis Jumalan vihan alaisen. Kaste on Lutherin teologiassa pelastuksen väline, jossa lapsi vapautetaan Perkeleen vallasta, synti annetaan anteeksi,"
https://grok.com/share/c2hhcmQtNA==_b6e5d68f-b944-4e0b-83fd-d6df1beb7d29
Oppi perisynnistä eli lapsen perimästä syyllisyydestä isiensä synneistä on tehopyhä veruke, millä lapsikastajat perustelevat lapsikastetta. Lapsi on pakko hätäkastaa, jotta hän ei ottaisi syyllisyytta hänen esi-isänsä Aadamin tekemästä synnistä ja joutuisi helvettiin.
Miten väärällä pohjalla luterilainen lapsikaste on. Raamatun mukaan lapsi EI PERI vanhempien syntejä. Muutenhan Jeesuskin olisi perinyt Marian synnit.
"Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan."
- 5. Moos 24:16
"Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan."
- Hes 18:19,20 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Martti Luther oli todella harhaoppinen saarnaaja ja kasteopettaja.
"Lutherin mukaan lapsi ei ole syytön, vaan hän kantaa mukanaan Aadamin lankeemuksesta periytyvää syntisyyttä, joka tekee hänestä "synnin ja vihan lapsen" – siis Jumalan vihan alaisen. Kaste on Lutherin teologiassa pelastuksen väline, jossa lapsi vapautetaan Perkeleen vallasta, synti annetaan anteeksi,"
Oppi perisynnistä eli lapsen perimästä syyllisyydestä isiensä synneistä on tehopyhä veruke, millä lapsikastajat perustelevat lapsikastetta. Lapsi on pakko hätäkastaa, jotta hän ei ottaisi syyllisyytta hänen esi-isänsä Aadamin tekemästä synnistä ja joutuisi helvettiin.
Miten väärällä pohjalla luterilainen lapsikaste on. Raamatun mukaan lapsi EI PERI vanhempien syntejä. Muutenhan Jeesuskin olisi perinyt Marian synnit.
"Isää ei saa tuomita kuolemaan poikansa eikä poikaa isänsä rikoksesta, vaan kukin tuomittakoon vain omasta rikoksestaan."
"Te kysytte: 'Miksi poikaa ei panna vastaamaan isänsä synneistä?' Siksi, että poika on tehnyt niin kuin oikein ja hyvin on! Hän on noudattanut kaikkia säädöksiäni, hän on ne pitänyt, ja siksi hän saa elää. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Ei poikaa panna vastaamaan isänsä synneistä eikä isää poikansa synneistä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan."
- Hes 18:19,20Luther opetti oikein
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luther opetti oikein
Tuo on vain sinun mielipiteesi ilman mitään perusteluja. Edellä on varsin hyviät todisteet siitä, miten harhaoppinen Luther oli. Satuttiko tämän totuuden kuuleminen sinua?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on vain sinun mielipiteesi ilman mitään perusteluja. Edellä on varsin hyviät todisteet siitä, miten harhaoppinen Luther oli. Satuttiko tämän totuuden kuuleminen sinua?
Luther opetti oikein ja raamatullisesti. Sinä taas olet ymmärtänyt synnin väärin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luther opetti oikein ja raamatullisesti. Sinä taas olet ymmärtänyt synnin väärin
Tuo on sinun mielpiteesi. Voi sinua raukkaa, miten eksynyt olet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun mielpiteesi. Voi sinua raukkaa, miten eksynyt olet.
Tuo on sinun mielipiteesi. Sinä olet eksynyt etkä tajua mitä on synti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun mielipiteesi. Sinä olet eksynyt etkä tajua mitä on synti.
Kyllä minä tiedän, mistä synti on ja minkä tekeminen on lopetettava, jos haluaa saada synnit anteeksi.
"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."
- 1 Joh 3:4
- Ap. t. 3:19,20 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Martti Luther oli todella harhaoppinen saarnaaja ja kasteopettaja.
- Hes 18:19,20Oppi perisynnistä ja perisynnistä vapauttava sakramentti ovat luterilaisuuden perusta.
Jos ei kirkko opettaisi perisyntiä, niin ei myöskään olisi tarvetta pikkuvauvojen pelastamiseen pään kastelun avulla; loitsujen ja taikurien merkkien kera.
Perisynti ja perisynnin poistaminen kirkon armon välineen avulla korottaa luterilaisen kirkon Jumalan asemaan, Jumalaksi.
Sanasta et löydä luopiokirkon perisyntioppia. Päinvastoin sillä
Sana todistaa selkeästi: "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
"Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen päälaen vedellä valuttelu ns. kaste, jonka kautta kirkko saa uusia jäseniä maksajaksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
Sanasta löytyy lupaus: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Siis jokainen saa omien tekojen mukaisen palkan. Palkkaa, hyvää tai pahaa, ei makseta toisen tekemien tekojen mukaan, ei kummien tai vanhempien uskosta. Mutta kukaan ei myöskään joudu tuomittavaksi isoäidin ja Aadamin tekemien syntien takia.
Nooa eikä Daniel eivät olleet kykeneviä pelastamaan vanhurskaudellaan heidän omia lapsiaan: sen keskellä olisivat nämä kolme miestä: Nooa, Daniel ja Job, niin oman henkensä he vanhurskaudellaan pelastaisivat; sanoo Herra, Herra.
Jos minä antaisin pahain petoeläinten käydä halki maan ja ne riistäisivät siltä
lapset ja se tulisi autioksi, niin ettei kukaan siellä kulkisi petoeläinten tähden,
niin nämä kolme miestä, jos olisivat sen keskellä, eivät voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikiansa eikä tyttäriänsä; ainoastaan he itse pelastuisivat, mutta maa tulisi autioksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luther oli jumalaton ihminen ja kansamurhaaja: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, ei Lutherissakaan, vaikka kuin murhamiestä puolustaisi uskonpuhdistajaksi. Luther oli katolisen kirkon munkki, joka levitti katolilaisuuden harhaopit koko kristilliseen opetukseen. Jopa ns. vapaat suunnat ovat saastuneet katolilaisuuden hapatuksesta. - AnonyymiUUSI
En ole kuullutkaan että parhami olisi ollut perustamassa esm ukrainaan 1800 helluntaiseurakuntaa ja niihin viekoitellut n 100000 jäsentä !
Taikka Aasian seurakuntia on se parhami ollut sukkela mies !
Venäjälläkin on luoja tietää kuinka paljon helluntain seurakuntia ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullutkaan että parhami olisi ollut perustamassa esm ukrainaan 1800 helluntaiseurakuntaa ja niihin viekoitellut n 100000 jäsentä !
Taikka Aasian seurakuntia on se parhami ollut sukkela mies !
Venäjälläkin on luoja tietää kuinka paljon helluntain seurakuntia !No oliko parhami viekottelemassa ?
Miten ehtikin niin moneen paikkaan, oli kyllä mailman nopein ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luther oli jumalaton ihminen ja kansamurhaaja: Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä.
Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, ei Lutherissakaan, vaikka kuin murhamiestä puolustaisi uskonpuhdistajaksi. Luther oli katolisen kirkon munkki, joka levitti katolilaisuuden harhaopit koko kristilliseen opetukseen. Jopa ns. vapaat suunnat ovat saastuneet katolilaisuuden hapatuksesta.Uskonpuhdistaja hän oli
- AnonyymiUUSI
Jeesusta vihaavat harvoin ovat eksyksissä siellä missä terveet ei tarvitse parannusta.
- AnonyymiUUSI
Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.- AnonyymiUUSI
Raamatun sanaan voi luottaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun sanaan voi luottaa
Raamattuun on tullut myöhemmin paljon kopiovirheitä ja myös käännösvirheitä. Esim. Paavali kolme kertomusta kääntymyksestää Damaskon tiellä eroavat toisistaa. Tässä on ristiriitaista tietoa. Paavalin työtoverit yhden kertomuksen mukaan vain näkivät valon, mutta toisen mukaan vain kuulivat äänen.
"Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään."
- Ap. t. 9:7
"Ne, jotka olivat kanssani, näkivät valon mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui."
- Ap. t. 22:19
- AnonyymiUUSI
Onkos se pätevä kun jeesus käskee parantaa sairaita ha herättää kuolleita !
Kirkon mielestä ei ole, koska eivät tottele jeesusta !- AnonyymiUUSI
Tuon tyypin mielestä ei
- AnonyymiUUSI
Jeesus+11 luotettavaa todistajaa yhtä aikaa paikalla.
Kastekäsky nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on annettu ennenkuin yhtään kirkkokuntaa on perustettu.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- AnonyymiUUSI
Kastekäskyn Galilean vuorella viimeisinä sanoinaan maan päällä annettuaan helatorstaina, Jeesus nousi taivaaseen.
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Esim. Markuksen lopun lähetyskäskyn on kirjoittanut täysin tuntematon henkilö.
Asiasta on varoitus -92 painoksen kohdassa Mark.16:9
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kastekäskyn Galilean vuorella viimeisinä sanoinaan maan päällä annettuaan helatorstaina, Jeesus nousi taivaaseen.
Ei hän sen jälkeen enää mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Esim. Markuksen lopun lähetyskäskyn on kirjoittanut täysin tuntematon henkilö.
Asiasta on varoitus -92 painoksen kohdassa Mark.16:9
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Riitainen kirkolliskokous on lisännyt tuon tekstin satojen vuosien perästä Raamattuun.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - AnonyymiUUSI
"Kastekäsky nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on annettu ennenkuin yhtään kirkkokuntaa on perustettu."
Aloituksessa on todistettu se, ettei Jeesus antanut tällaista kastekäskyä. Se on kirkon tekemä myöhempi lisäys.
Raamatussa on paljon kopinnista ja kääntämisestä aiheutuneita virheitä ja myös väärennöksiä. Matt 28:19 on jae, jota ei ole ollut alun perin Raamatussa.
Meidän tulee tutkia kirjoituksia tarkkaan, jotta saamme selville mikä on alkuperäistä tekstiä ja mikä ei. Tässä on yksi esimerkki hyvin ristiriitaisista tiedoista, mitä on Uudessa testamentissa. Oliko Pietari pakanoiden vai juutalaisten apostoli? Tästä on ristiriitainen tieto:
"Kun väittelyä oli kestänyt pitkään, Pietari nousi puhumaan ja sanoi: "Veljet, te tiedätte, että Jumala on jo aikoja sitten teidän keskuudessanne tehnyt valintansa: hän on antanut pakanoiden kuulla minun suustani evankeliumin ja tulla uskoon."
- Ap. t. 15:7
"He päinvastoin näkivät, että minun tehtäväkseni oli annettu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille niin kuin Pietarin tehtäväksi sen julistaminen ympärileikatuille. Sillä hän, joka on antanut Pietarille voiman toimia juutalaisten apostolina, on antanut minulle voiman toimia muiden kansojen keskuudessa."
- Gal 2:7,8
- AnonyymiUUSI
Jeesus tiesi, että kun hän menee taivaaseen, niin Saatana tulee ja käyttää hänen nimeään eksytystarkoituksessa.
Mark. 13:6
"Monet tulevat esiintymään minun nimelläni"
Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaisssa.
Jeesus kehotti kastaman käyttämällä kaikkin Kolmiyhteisen Jumalan nimeä:
Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)
Jeesus on taivaassa jo eri niminen. Ei käytä enää maanpäällistä tavallista miehen nimeä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
ja oman uuden nimeni.- AnonyymiUUSI
"Jeesus kehotti kastaman käyttämällä kaikkin Kolmiyhteisen Jumalan nimeä:
Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)"
Aloitus on käsitellyt tätä kysymystä yksityiskohtaisesti ja todistanut sen, ettei tällaista kastekäskyä ole koskaan annettu, mutta kirkko on sellaisen lisäyksen tehnyt myöhemmin Matteuksen evankeliumiin. Sen takia Raamattuun on tullut ilmeinen ristiriita, kaksi täysin erilaista kastekäskyä, joista vain toinen voi olla alkuperäinen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus kehotti kastaman käyttämällä kaikkin Kolmiyhteisen Jumalan nimeä:
Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)"
Aloitus on käsitellyt tätä kysymystä yksityiskohtaisesti ja todistanut sen, ettei tällaista kastekäskyä ole koskaan annettu, mutta kirkko on sellaisen lisäyksen tehnyt myöhemmin Matteuksen evankeliumiin. Sen takia Raamattuun on tullut ilmeinen ristiriita, kaksi täysin erilaista kastekäskyä, joista vain toinen voi olla alkuperäinen.Ei sinun itkuvirttäsi usko kukaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun itkuvirttäsi usko kukaan.
Minulla ei ollut itkuvirttä.
- AnonyymiUUSI
Aloitus on typerää lässytystä, Jenkkilahkojen hapatusta, jolla ne pilkkaa oikeita kristittyjä.
- AnonyymiUUSI
Jenkkilahkot ovat kristittyjen kimpussa yrittäen eskyttää heitä omilla yksinkertaisilla harhaopeillaan. Jälkikäteen kylvettyä lustetta, mikä kietoutuu oikeiden kristillisten kirkkojen ympärille.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan. - AnonyymiUUSI
Aloitus ei ole peräisin mistään jenkkilahkosta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot ovat kristittyjen kimpussa yrittäen eskyttää heitä omilla yksinkertaisilla harhaopeillaan. Jälkikäteen kylvettyä lustetta, mikä kietoutuu oikeiden kristillisten kirkkojen ympärille.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.Täällä taas kyykäärmeet luikertelevat joka väliin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282547- 1142126
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?981825- 1221819
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91557Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161401157Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891041Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987