Kirkosta eroaminen on viime päivinä kiihtynyt selvästi. Pelkästään eilen lähes 200 suomalaista erosi kirkosta. Onko tiedossa jokin yksittäinen syy tälle, vai onko kyseessä pelkästään yleinen tyytymättömyys kirkon toimintaan?
Lähde: https://eroakirkosta.fi/static/dvv-aikasarja/
Kirkosta eroamisessa piikki
33
195
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko se kun ralf-poika alotti koulun !
Eikös se Päivi Räsänen ole taas esiintynyt julkisuudessa? Ei siihen muuta tarvita....
- Anonyymi
Tänä aamuna Vaaherkumman "haastattelussa" vaikka Vaaherkumpu ei oikein antanut vastataan kysymyksiinsä. Mutta Päivi oppi kuulustelun aikana kyllä pitämään puoliaan Vaaherkumpua vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänä aamuna Vaaherkumman "haastattelussa" vaikka Vaaherkumpu ei oikein antanut vastataan kysymyksiinsä. Mutta Päivi oppi kuulustelun aikana kyllä pitämään puoliaan Vaaherkumpua vastaan.
Tämän aamun haastattelu ei selitä eilisen eromäärää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän aamun haastattelu ei selitä eilisen eromäärää.
Mutta selittää Ylen tyylin käsitellä aidosti uskovaa henkilöä!!!
- Anonyymi
Ihme lahkolaisuutta kun erotaan kirkosta.
- Anonyymi
Tervettä järkeä enemmänkin. Eikä toisaalta kaikilla ole edes varaa maksaa kirkon "jäsenmaksua", satoja euroja vuodessa.
- Anonyymi
Minä erosin kirkosta kun tulin uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä erosin kirkosta kun tulin uskoon.
Ja minä puolestani, kun en tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä puolestani, kun en tullut.
Ainakin oikeiden uskovaisten ja ateistien välillä on yhteisymmärrys siitä, että kirkko on tarpeeton.
- Anonyymi
Ensin hirveällä tohinalla liitytään kasteen armoon ja kun joku pieraisee, erotaan.
Ihme lahkolaisuutta.- Anonyymi
Evlut kirkko on tosiaan kahinkIsuutta.
Se kieltään kristinopin perusteet.
- Anonyymi
Helluntailaisten lahkon perustajat oli kovia homoja, heidät vietiin vankilaankin niistä asioista.
He toivat sen homokulttuurin kristittyyn maahan osaksi seurakuntaa.- Anonyymi
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[1Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.
- Anonyymi
"Minä erosin kirkosta kun tulin uskoon."
No lähes jokainen Jeesukseen uskoontullut eroaa nykykirkosta. Ja se osa joka uskoontulon jälkeen jää kirkkoon ei hyväksy yhtään kirkon johdon toimintaa ja toimii suolana kirkossa että kirkko ei nyt sentään ihan lopullisesti mätäne.Heh heh ehe hee. Omasta norsunluutornista on helppo huudella ja todistaa "paremmuuttaan". Sitten kun olisi jäljellä vain teikäläisiä, niin silloin te alkaisitte kyyläämään toisianne, että kuka on kaikkein "puhdasoppisin". Tämä on tuttu kuvio jokaisesta "yhden opin" tiukasta porukasta tai valtakunnasta.
- Anonyymi
Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Heh heh ehe hee. Omasta norsunluutornista on helppo huudella ja todistaa "paremmuuttaan". Sitten kun olisi jäljellä vain teikäläisiä, niin silloin te alkaisitte kyyläämään toisianne, että kuka on kaikkein "puhdasoppisin". Tämä on tuttu kuvio jokaisesta "yhden opin" tiukasta porukasta tai valtakunnasta.
"Omasta norsunluutornista on helppo huudella ja todistaa "paremmuuttaan"."
Ei nyt ihan noin mutta on helppo julistaa kun Kaikkivaltias Jumala on ohjeistamassa.
No sinun määräyksiäsi eikä kuvitelmiasi meidän ei ole ihan pakko toteuttaa mutta tuossa olet oikeassa että kristinuskoja eli uskoa Jeesukseen on vain yksi kappale mikä on se ainoa oikea. Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:
Heh heh ehe hee. Omasta norsunluutornista on helppo huudella ja todistaa "paremmuuttaan". Sitten kun olisi jäljellä vain teikäläisiä, niin silloin te alkaisitte kyyläämään toisianne, että kuka on kaikkein "puhdasoppisin". Tämä on tuttu kuvio jokaisesta "yhden opin" tiukasta porukasta tai valtakunnasta.
Noin se menee. Täällä oli joskus ketju, että miksi aitouskovat eivät perusta omaa yhtenäistä seurakuntaa tai kirkkoa . No mitä siitä tulisi miten nuo yhtäkkiä kykenisivät yhteistyöhön kun koko "historia" on kapinaa ja napinaa.
- Anonyymi
On tosiaan ihme lahkolsisuutta ensin luottaa kasteen armoon kuin vuoreen ja sitten kun joku täräyttää homoherjan, erota kirkosta.
Kaikkea se lahkolaisuus teetättää. - Anonyymi
Kirkosta eroaminen on hengellisesti ja taloudellisesti järkevää.
- Anonyymi
suomalaiset ovat saamattomia , eivät osaa edes omaa etuaan ajaa , mutta parempi myöhään , kun ei milloinkaan
itse erosin yli 10v sittten - Anonyymi
En enää maksa homopappien palkkoja!
- Anonyymi
Endsn se kasteen armo tekee autuaaksi ja on parasta mitä voi kuvitella.
Sitten sillä ei pian ole mitään merkitystä.
Ihme touhua.- Anonyymi
Jokohan se pian korvataan kasteen armo nuuskapussilla, tai nuuskatutilla.
Tuskin siihen kauan menee.
Onko hyvä
- Anonyymi
Keskikesällä keskusteltiin herätysliikkeiden ja kirkon riidoista ja hurskaat päättivät nyt erota kirkosta. Osa varmaan meni helluntailaisiin ja osa Lähetyshiippakuntaan.
- AnonyymiUUSI
Ja osa kyllästyi muuten vain luterilaisen kirkon hevonpaskaan.
- AnonyymiUUSI
anyways, manyways Elämä n kuolemista, sitä varten on synnytty... kuoleman odotusta.
Mihinkään et voi itse vaikuttaa, kaikki on noppapeliä. - AnonyymiUUSI
Edelleen jatkuu kova erovauhti, yli sata eronnut tänäänkin vaikka ei ole edes työpäivä lopussa vielä.
- AnonyymiUUSI
Päivi Räsänen aitolaisine kannattajineen edistävät kirkosta eroamista ja islamin nousevaa kannatusta.
Miehet jotka vastustavat naispappeutta ja haluavat naisten vaikenevan seurakunnassa, ovat suurimmassa vaarassa perheineen, tulla muslimien käännyttämiksi islamin uskoon.- AnonyymiUUSI
Tutkimusten mukaan selvästi suurin osa kirkosta eronneista ei liity toiseen uskontokuntaan, joten on ihan turha kuvitella jotain islamin tai lahkolaisuuden lisääntymistä tämän seurauksena. Varsinkin kristittyjen kääntyminen muslimeiksi on erittäin harvinaista.
- AnonyymiUUSI
Siinä lahkolaisuus huipussaan jos kasteen armo vaihdetaan allahille pyllistelyyn.
- AnonyymiUUSI
kun lopetin aku ankan tilaamisen niin erosin heti perään kirkosta 🤔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171046Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754