Mitäs nyt tehdään?
Ähtäri kriisikunnaksi
18
462
Vastaukset
- Anonyymi
Sabola kertoo
- Anonyymi
Tämä on paras asia, mitä ähtäriläisille voi tapahtua tässä tilanteessa. Valtiovarainministeriön virkamiehet ottavat ohjat käsiinsä, talouskuri tulee olemaan niin tiukka, ettei sitä ole ennen nähty. Tähän asti tehdyt talouden "tervehdyttämistoimenpiteet" ovat pikku näpertelyä. Arviointimenettely kestää tammikuun loppuun saakka. Ähtäri pakkoliitetään johonkin toiseen kuntaan, se lakkaa olemasta itsenäisenä kuntana, koska se pysty huolehtimaan lakisääteisistä velvollisuuksistaan ja alijäämät ovat niin suuret, että niitä ei pystytä kattamaan. Kova paikka Ähtärin itsenäisyyttä puolustaville kuntapäättäjille.
- Anonyymi
Palkataan lisää sukulaisia, kokki toimistosihteeriksi ja sitä rataa.
- Anonyymi
Ei enää mitään. Pakkoliitos tulossa ja päällekkäiset virat tullaan lakkauttamaan
Eli käytännössä valta osa Ähtärin viranhaltijoita etsivät itselleen uuden työn.
Vihdoinkin saadaan tämä vuosikymmenten perinne, jossa palkataan sukulaisin eikä pätevin, katkaistua. - Anonyymi
Ne työttömiksi jäävät Ähtärin viranhaltijat eivät saa mistään työpaikkaa. Tässä vaikeassa työllisyystilanteessa syrjäseudulla ei ole heille työtä, päteviä hakijoita on joka paikkaan paljon - nuoria, koulutettuja ihmisiä. Keskisellekään heitä ei palkata, kun ei ole niihin työpaikkoihin tarvittavaa osaamista.
- Anonyymi
Tokmannille
- Anonyymi
Konkurssi.
- Anonyymi
Eikös viranhaltioilla ole 5 vuoden irtisanomisturva.
- Anonyymi
- Anonyymi
viimeinen virke on mielenkiintoinen jälkeen 13 täytyy neuvotella uudestaan
- Anonyymi
Vastuulliset päättäjät olisi jo 20 vuotta sitten ajaneet kuntaliitoksen läpi. Mutta on vain jatkettu Ruususen unta ja puuhasteltu typeryyksiä. No näinhän se on korruptio koko Suomen tauti, Ähtärissä se näkyy niin että hoidetaan kuolevan potilaan asioita ja nostetaan siitä kokouspalkkiot.
- Anonyymi
Ala viljellä riisiä riisikunnassa.
- Anonyymi
Kyllä ne ohra, peruna, nauris ja lanttu tekevät vielä paluun uus-arvoonsa perinneviljelyn suosion palatessa. Pellava ja muutkin kuitukasvit palaavat takaisin ryytimaille.
- Anonyymi
Pauli Hanhiniemen kipale kuvaa Poliisin tekemiä kuulusteuja Ähtärissä:
"En oo kuullu mitään
Mä en oo kuullu mitään
jos multa kysytään
En ala sekaantumaan
Zoon elämään
En oo kuullu mitään
Mä en oo kuullu mitään
jos multa kysytään
Jokainen kai pitää
huolta itsestään
Verestävin silmin
lähdin töihin virastoon
jossa toistaiseksi verovaroin
työllistetty oon
Asioita aakkos-
järjestykseen laitetaan
ja jokainen on yhtälailla
kade paikastaan
En oo kuullu mitään
jos multa kysytään - Anonyymi
Kiitosta vaan Keskusta, kun saitte tämänkin aikaan!
- Anonyymi
Savola järjestää kyllä
- Anonyymi
Onhan se niin, että keskustaenemmistöinen valtuusto ja luottamushenkilöt ovat olleet Ähtärissä päättäjinä. Suomessa on kyllä monia keskustaenemmistöisiä ja hyvinkin keskustavaltaisia kuntia, mutta niissä ei ole samanlaista hirveää taloustilannetta kuin Ähtärissä. Miten tämän voi selittää? Joissakin keskustalaisissa kunnissa vaikka muualla Etelä-Pohjanmaalla tai Keski- tai Pohjois-Pohjanmaalla menee ihan hyvin.
- Anonyymi
Kysykääpä pandaproffalta, hänellä oli visiot vuoteen 2032, tai sitten sen aikaisista intendenteiltä ja toimareilta!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25945654Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4511366Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22210973Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump399790Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2786671Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23335Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle42840Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.222728Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442360