Meillä on kadun varrella 4h 06-18 parkkikiekko ehdollinen pysäköinti.
Jos kello 15 jättää auton parkkiin ja kiekkoon siis se 15/3 niin onko se voimassa
edelleen myös 06-07 koska kiekossa on silloin myös se kello 3 aika?
Koska parkkikiekossahan mulla ainakin vaan se 12h jakso ja aamu- ja ilta ajat on siis päällekkäin koska 12+12 kiekko ? Melkein vaikea selittää mutta ymmärrettä varmaan heh kun olette parkkikiekko käyttäny.
Jos kirjoittaisi lapulle sen 15:00 niin se ei toimisi mutta parkkiekko antaa tuon mahdollisuuden. Voisi edelleen kyseenalaistaa tuollaisen parkkiekon koska siinä on kaksi aikaa.
Parkkikiekon käytöstä eri vuorokauden ajat
12
291
Vastaukset
- Anonyymi
On voimassa
- Anonyymi
Lain mukaan toimintasi on lain mukaista, mutta tässäkin asiassa eri kaupunkien pysäköinninvalvonnalla on erilaiset mielipiteet. Samoin kuin se huvittava maastopysäköinti. Joissakin kaupungeissa maasto alkaa oikeasti sieltä missä maasto alkaa, mutta joissakin se alkaa siitä missä asvaltti loppuu. Tästäkin asiasta on väännetty vuosikausia, mutta vieläkään yhtenäistä ohjeistusta ei ole saatu aikaiseksi, joten kaupunkien mielivalta voi vapaasti jatkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain mukaan toimintasi on lain mukaista, mutta tässäkin asiassa eri kaupunkien pysäköinninvalvonnalla on erilaiset mielipiteet. Samoin kuin se huvittava maastopysäköinti. Joissakin kaupungeissa maasto alkaa oikeasti sieltä missä maasto alkaa, mutta joissakin se alkaa siitä missä asvaltti loppuu. Tästäkin asiasta on väännetty vuosikausia, mutta vieläkään yhtenäistä ohjeistusta ei ole saatu aikaiseksi, joten kaupunkien mielivalta voi vapaasti jatkua.
Tuohan on maastoliikennelaissa selvästi sanottu:
tässä laissa tarkoitetaan:
2)maastolla maa-aluetta ja jääpeitteistä vesialuetta, joka ei ole tie ja jota ei ole tarkoitettu moottoriajoneuvo-, kisko- tai ilmaliikenteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on maastoliikennelaissa selvästi sanottu:
tässä laissa tarkoitetaan:
2)maastolla maa-aluetta ja jääpeitteistä vesialuetta, joka ei ole tie ja jota ei ole tarkoitettu moottoriajoneuvo-, kisko- tai ilmaliikenteeseen.Laki on selvä, siitä ei ole epäilystä. Ihmetystä herättää se, että eri kaupunkien pysäköinninvalvonnat tulkitsevat lakia eri tavoin. Joissakin kaupungeissa maasto alkaa asvaltin reunasta ja joissain taas piennarkin lasketaan tiealueeseen, kuten lain tarkoitus ilmeisesti on. Tähän on luvattu useaan kertaan selvää ohjeistusta, mutta jostakin syystä sellaista on jo vuosia jouduttu odottamaan. Onko tässäkin kyse siitä, että kaupungit eivät halua tappaa lypsävää lehmää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki on selvä, siitä ei ole epäilystä. Ihmetystä herättää se, että eri kaupunkien pysäköinninvalvonnat tulkitsevat lakia eri tavoin. Joissakin kaupungeissa maasto alkaa asvaltin reunasta ja joissain taas piennarkin lasketaan tiealueeseen, kuten lain tarkoitus ilmeisesti on. Tähän on luvattu useaan kertaan selvää ohjeistusta, mutta jostakin syystä sellaista on jo vuosia jouduttu odottamaan. Onko tässäkin kyse siitä, että kaupungit eivät halua tappaa lypsävää lehmää?
Kyllä piennar on kaikissa kaupungeissa osa tietä;
6) pientareella ajoradasta reunaviivalla erotettua tien pituussuuntaista osaa;
Kun joku alkaa puhumaan pientareesta ja tiealueesta samalla kertaa, ei oikein tiedä, mistä puhutaan ja mitä tarkoitetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä piennar on kaikissa kaupungeissa osa tietä;
6) pientareella ajoradasta reunaviivalla erotettua tien pituussuuntaista osaa;
Kun joku alkaa puhumaan pientareesta ja tiealueesta samalla kertaa, ei oikein tiedä, mistä puhutaan ja mitä tarkoitetaan.Ihmettelen suuresti sitä että joku mahtuu pysäköimään autonsa pientareelle, siis sille ehkä 0,5m levyiselle kaistalle.
Sen ymmärrän jos ajaa auton siten että kuskin puoleiset renkaat ovat pientareella mutta vänkärin puoleiset renkaat ovat sitten maastossa.
Moottoripyörällä tuo varmaan onnistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä piennar on kaikissa kaupungeissa osa tietä;
6) pientareella ajoradasta reunaviivalla erotettua tien pituussuuntaista osaa;
Kun joku alkaa puhumaan pientareesta ja tiealueesta samalla kertaa, ei oikein tiedä, mistä puhutaan ja mitä tarkoitetaan.Piennar on osa tietä, mutta muutamissa kaupungeissa kunnallinen pysäköinninvalvonta tulkitsee asian siten, että maasto alkaa siitä missä asvaltti loppuu. Siis jokainen aiheettoman virhemaksun saanut, asia kannattaa selvittää ja viedä niin pitkälle että ratkaisu perustuu lakiin eikä pysäköinninvalvojan sairaan mielen aiheuttamaan tulkintaan.
Miten muuten tämä tulkitaan päällystämättömällä tiellä/kadulla? Niitäkin kun vielä on maassa melko paljon.
- Anonyymi
Ei tarvitse kikkailla.
Säännön mukaan pysäköinti on sallittu tuloaika ilmoittaen neljäksi tunniksi kerrallaan klo 06-18 ja sen lisäksi vapaasti klo 18-06. Kun tulet alueelle, laitat tuloajan näkyviin. Jos se on klo 15, autosi saa olla samalla paikalla pysäköitynä seuraavaan aamuun klo 10 saakka. Pysäköintiajan rajoitus alkaa uudelleen aamulla klo 06 ja ammattitaitoiselle pysäköinnintarkastajalle on ihan sama tulitko illalla vai aamuyöstä.- Anonyymi
Sitten ilmeisesti kaikilla pysäköinninvalvojilla ei ole ammattitaitoa, koska tulkinta on eri kaupungeissa erilainen. Olisiko niin, että pysäköinninvalvonnan esimies käyttää mielivaltaa tulkinnassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ilmeisesti kaikilla pysäköinninvalvojilla ei ole ammattitaitoa, koska tulkinta on eri kaupungeissa erilainen. Olisiko niin, että pysäköinninvalvonnan esimies käyttää mielivaltaa tulkinnassa?
Kunnallisten pysäköinnintarkastajien on noudatettava lakeja. Jos heille tulee työssään virheitä, ne oikaistaan yleensä ihan asiallisesti. Kunhan "asiakas" ymmärtää sitä perustellusti vaatia.
Pysäköinninvalvonnasta vastaava ei ihan vähällä ole valmis oikeuteen, joten ollessasi oikeassa ole myös riittävän sinnikäs. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnallisten pysäköinnintarkastajien on noudatettava lakeja. Jos heille tulee työssään virheitä, ne oikaistaan yleensä ihan asiallisesti. Kunhan "asiakas" ymmärtää sitä perustellusti vaatia.
Pysäköinninvalvonnasta vastaava ei ihan vähällä ole valmis oikeuteen, joten ollessasi oikeassa ole myös riittävän sinnikäs.Ei tuohon oikeuteen menemisessä ole mitään vaikeutta. Hallinto-oikeus käsittelee asiasi, ja jos olet "oikeassa", saat maksusi takaisin. Ei viranomainen joudu mitään oikeudenkäyntikuluja maksamaan.
- Anonyymi
4h ehto kadun varressa 18:00 asti, pysäköin kello 15 ja laitan kiekon sen mukaan. Miten pysäköinninvalvoja voisi tulkita tuon lailliseksi pysäköinniksi kello 06 aamulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15013211Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729631Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969128Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207766Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386744Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486168Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri193145En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3951252Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71174YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl881016