Riittää kun sanoo että pysähtyi hetkeksi , vaikka ei pysty sitä todistamaan.
Kyllä henki on halpaa , ainakin käräjäoikeuden päätöksissä.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011429566.html
Saa tulla pihatieltä moottoripyöräilijän eteen.
22
220
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä ei ole vielä lainvoimainen.
- Anonyymi
Motoristi kuoli karmeassa onnettomuudessa – autoa kuljettaneelta naiselta lohduton kuvaus turmahetkestä
Kolmekymppinen nainen sanoi, että motoristin ilmestyminen risteykseen oli ”täysi yllätys”. Käräjäoikeus antoi ratkaisunsa traagisesta onnettomuudesta. - Anonyymi
Ei todellakaan mene omaan jakeluun, että väistämisvelvollisuus ei olekaan sitä, että väistetään.
"Käräjäoikeus katsoi, että nainen pyrki huomioimaan väistämisvelvollisuutensa pysähtymällä, katsomalla molempiin suuntiin ja ajamalla risteyksen yli rauhallisesti.
Oikeus hylkäsi naisen syytteet liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta.
Tuomio ei ole lainvoimainen. Siihen voi hakea muutosta valittamalla hovioikeuteen."- Anonyymi
Pyrki huomioimaan, mutta epäonnistui siinä ja tuli osuma. Käräjäoikeuden mukaan pyrkiminen näköjään riittää.
- Anonyymi
Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on sinun mielestä kyseisessä tapauksessa se riittävä huolellisuus?
Tätä tapahtuu koko ajan pyöräilijöiden ja skuuttaajien kanssa.
Kun tullaan risteykseen tai suojatien eteen eikä havaita risteävää liikennettä niin mitä sinun mielestä kuuluisi tehdä?
Pitäisikö nousta autosta ja kävellä sinne risteukseen/suojatielle katsomaan näkyykö ketään?
Pitempi odottelu ei lisää turvallisuutta muuten kuin että se tulossa oleva kerkeää ajaa tapahtumapaikan ohi mutta hänen perässätulija voi sitten olla siinä tilanteessa hetken päästä.
Mihin on kadonnut se turvallinen tilannenopeus ja se määritelmä että tulee voida pysähtyä näkyvällä teinsouudella?
Itse ajoin muutama viikko sitten tietä pitkin kun moottoriten rampilta nousi kaksi autoa josta toinen lähtikin yllättäen liikkelle, eli tuli kolmion takaa eteeni.
No nopeuteni oli sellainen että sain autoni pysähtymään ennen törmäystä.
Ajan myös kruiserilla ja joka pirun risteyksessä olen valmistautunut pysähtymään pitämällä sormia jarrujen päällä ja hidastamalla vauhtia, se on sitä ennakointia.
Tämä ennakointi on palstanut minut useamman kerran ruhjeilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on sinun mielestä kyseisessä tapauksessa se riittävä huolellisuus?
Tätä tapahtuu koko ajan pyöräilijöiden ja skuuttaajien kanssa.
Kun tullaan risteykseen tai suojatien eteen eikä havaita risteävää liikennettä niin mitä sinun mielestä kuuluisi tehdä?
Pitäisikö nousta autosta ja kävellä sinne risteukseen/suojatielle katsomaan näkyykö ketään?
Pitempi odottelu ei lisää turvallisuutta muuten kuin että se tulossa oleva kerkeää ajaa tapahtumapaikan ohi mutta hänen perässätulija voi sitten olla siinä tilanteessa hetken päästä.
Mihin on kadonnut se turvallinen tilannenopeus ja se määritelmä että tulee voida pysähtyä näkyvällä teinsouudella?
Itse ajoin muutama viikko sitten tietä pitkin kun moottoriten rampilta nousi kaksi autoa josta toinen lähtikin yllättäen liikkelle, eli tuli kolmion takaa eteeni.
No nopeuteni oli sellainen että sain autoni pysähtymään ennen törmäystä.
Ajan myös kruiserilla ja joka pirun risteyksessä olen valmistautunut pysähtymään pitämällä sormia jarrujen päällä ja hidastamalla vauhtia, se on sitä ennakointia.
Tämä ennakointi on palstanut minut useamman kerran ruhjeilta.Kun ei tule osumaa, niin on ollut riittävän huolellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on sinun mielestä kyseisessä tapauksessa se riittävä huolellisuus?
Tätä tapahtuu koko ajan pyöräilijöiden ja skuuttaajien kanssa.
Kun tullaan risteykseen tai suojatien eteen eikä havaita risteävää liikennettä niin mitä sinun mielestä kuuluisi tehdä?
Pitäisikö nousta autosta ja kävellä sinne risteukseen/suojatielle katsomaan näkyykö ketään?
Pitempi odottelu ei lisää turvallisuutta muuten kuin että se tulossa oleva kerkeää ajaa tapahtumapaikan ohi mutta hänen perässätulija voi sitten olla siinä tilanteessa hetken päästä.
Mihin on kadonnut se turvallinen tilannenopeus ja se määritelmä että tulee voida pysähtyä näkyvällä teinsouudella?
Itse ajoin muutama viikko sitten tietä pitkin kun moottoriten rampilta nousi kaksi autoa josta toinen lähtikin yllättäen liikkelle, eli tuli kolmion takaa eteeni.
No nopeuteni oli sellainen että sain autoni pysähtymään ennen törmäystä.
Ajan myös kruiserilla ja joka pirun risteyksessä olen valmistautunut pysähtymään pitämällä sormia jarrujen päällä ja hidastamalla vauhtia, se on sitä ennakointia.
Tämä ennakointi on palstanut minut useamman kerran ruhjeilta.En löytänyt uutisesta mainintaa, että onnettomuudessa olisi ollut osallisena pyöräilijää tai skuuttaajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En löytänyt uutisesta mainintaa, että onnettomuudessa olisi ollut osallisena pyöräilijää tai skuuttaajaa.
Juu ei jutussa mutta niiden kanssa on koko ajan joillakin ongelmia, tulevat lujaa, eivät ole näkyviä, eivät katsele ymparille jne.
Aivan samoin on autoliikenteessä, vaikka yrittää olla huolellinen niin kaikkea ei vain näe.
Viime viikolla ajoin päin punaisia kun olin kääntymässä oikealle, no se ei aiheuttanut vaaratilannetta kun muut menivät risteävällä tiellä joko vasemmalle tai oikealle (kyseessä t risteys).
Vaimo huomasi tuon minun punaisia päin ajamisen.
Sama tapahtu muutama päivä myöhemmin parille muulle autoilijalle samassa paikassa.
Kaikkea ei vain huomaa , muutenhan sitä olisi täydellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei jutussa mutta niiden kanssa on koko ajan joillakin ongelmia, tulevat lujaa, eivät ole näkyviä, eivät katsele ymparille jne.
Aivan samoin on autoliikenteessä, vaikka yrittää olla huolellinen niin kaikkea ei vain näe.
Viime viikolla ajoin päin punaisia kun olin kääntymässä oikealle, no se ei aiheuttanut vaaratilannetta kun muut menivät risteävällä tiellä joko vasemmalle tai oikealle (kyseessä t risteys).
Vaimo huomasi tuon minun punaisia päin ajamisen.
Sama tapahtu muutama päivä myöhemmin parille muulle autoilijalle samassa paikassa.
Kaikkea ei vain huomaa , muutenhan sitä olisi täydellinen.Autollakin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella, että ennättää huomioimaan ja näkemään kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autollakin pitää ajaa sopivalla tilannenopeudella, että ennättää huomioimaan ja näkemään kaiken.
Sitä on puusta katsoen hyvä sanoa, että pitää huomioida ja nähdä kaikki, joka ei vaan aina ole mahdollista. Niin ja pitäähän se muidenkin kuin autolla ajavien ajaa sopivalla tilannenopeudella, että ennättää jne......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä on puusta katsoen hyvä sanoa, että pitää huomioida ja nähdä kaikki, joka ei vaan aina ole mahdollista. Niin ja pitäähän se muidenkin kuin autolla ajavien ajaa sopivalla tilannenopeudella, että ennättää jne......
"Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."
Huomioida pitää ne seikat, jotka vaikuttavat omaan etenemiseen. Naapuritalon kämpän verhojen väriä ei tarvitse huomioida, koska se ei vaikuta, mutta mitä edessä ja sivuilla on nähtävissä ja ennakoitavissa, pitää huomioida.
Ennakointi voi tietyissä tilanteissa mennä lähelle arvailuja, vaikka se ei suoranaista arvailua olekaan. Esim. tarhojen, koulujen, vapaa-ajan harrastuspaikkojen jne. läheisyydessä voi olettaa liikkuvan enemmän lapsia, vaikka yhtäkään lasta ei olisi sillä hetkellä näkyvissä. Asian voi siis ennakoida näkemättä lapsia ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."
Huomioida pitää ne seikat, jotka vaikuttavat omaan etenemiseen. Naapuritalon kämpän verhojen väriä ei tarvitse huomioida, koska se ei vaikuta, mutta mitä edessä ja sivuilla on nähtävissä ja ennakoitavissa, pitää huomioida.
Ennakointi voi tietyissä tilanteissa mennä lähelle arvailuja, vaikka se ei suoranaista arvailua olekaan. Esim. tarhojen, koulujen, vapaa-ajan harrastuspaikkojen jne. läheisyydessä voi olettaa liikkuvan enemmän lapsia, vaikka yhtäkään lasta ei olisi sillä hetkellä näkyvissä. Asian voi siis ennakoida näkemättä lapsia ollenkaan.Tuotahan se puusta katsoen on mitä vastauksessasi selität.
Sitä voi ennakoida minkä näkee, arvailut kahvinporoista katsomisineen ja "ikään kuin edellä ajamisineen" voi tervejärkinen unohtaa, koska se on vain mitään ja ketään mitenkään hyödyttämätöntä turhaa ja turhanpäiväistä arvailua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotahan se puusta katsoen on mitä vastauksessasi selität.
Sitä voi ennakoida minkä näkee, arvailut kahvinporoista katsomisineen ja "ikään kuin edellä ajamisineen" voi tervejärkinen unohtaa, koska se on vain mitään ja ketään mitenkään hyödyttämätöntä turhaa ja turhanpäiväistä arvailua.Älä projisoi omaa osaamattomuuttasi muihin.
- Anonyymi
Niin se on. Motoristi valitsi kuoleman.
Tietoinen riski että henki menee jos joku vahvempi osuu.
Tai sitten osa näistä motoristeista vielä pelaa pelinsä niin että he osuvat joko nopeuden tai ihan vaan sen takia että niin nyt sattui vaan käymään.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa tän kesän aikaan että se ois sekunnin liike sivuun niin se ois ollut motoristin henki herkässä.- Anonyymi
Sivutieltä tullut ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan, vaan ajoi eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivutieltä tullut ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan, vaan ajoi eteen.
Ja toinen tollo ajoi kylkeen eli päälle.
Ainaki itselle 90 vuonna autokoulussa jo opetettiin että muista päälle et saa ajaa olit sitten vaikka miten oikeassa ja etuajo-oikeutettu.
Se on aika raskasta aluksi ajella ajatuksella että pystyn pysäyttämään auton about sillä mitä näen jos tulee lapsi, eläin tai jopa auto eteen sivusta.
Mutta eipä ole mitään sattunut, kymmeniä mahdollisuuksia ois ollut kyllä mikäli olisin vaan mennä tököttänyt pitäen etuajo-oikeudestani kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toinen tollo ajoi kylkeen eli päälle.
Ainaki itselle 90 vuonna autokoulussa jo opetettiin että muista päälle et saa ajaa olit sitten vaikka miten oikeassa ja etuajo-oikeutettu.
Se on aika raskasta aluksi ajella ajatuksella että pystyn pysäyttämään auton about sillä mitä näen jos tulee lapsi, eläin tai jopa auto eteen sivusta.
Mutta eipä ole mitään sattunut, kymmeniä mahdollisuuksia ois ollut kyllä mikäli olisin vaan mennä tököttänyt pitäen etuajo-oikeudestani kiinni.Eli jos joku tulee sivutieltä eteesi, etkä ennätä väistämään, niin syy on sinun, koska et väistänyt sääntöjä rikkovaa. Sitäkö tarkoitat?
- Anonyymi
Istuskelin tuossa päivällä paikallisen mutkaisen asfalttitien varressa seurailemassa liikennettä.
Mietin mitä mahtoi muutamien kovaa ajaneiden motoihmisten päässä liikkua, onko se oikeesti tietoinen riski että se metsästä tuleva auto saattaa olla edessä poikittain ja tie on tukossa.
Ei se mitä jos se on 4m mittainen, se on sen muutaman sekunnin, entä jos tuolta hakkuutyömaalta tulee rekka?
Kuolema opettaisi mutta hitto kun lähteekin henki kun ajaa sinne alle eikä ehdi oppia.
Ja mistä päättelin että ajoivat kovaa, no henkilöautot piti ainakin ohitella…- Anonyymi
Lienee samoja tolloja mitä riittää, on se huimaa miten kiire voi olla ihmislapsilla.
Tuossa ajopelissä on tutka mikä kertoo edessämenevän nopeuden, noin 200m etäisyyteen saakka antaa lukemia niin on se huimaa kun itte ajaa 80 alueella 81-82 ja Volvolla painetaan ohi 125-127 mittarissa niska kyyryssä.
- Anonyymi
Mihin unohtui moottoripyöräilijän varovaisuusvelvoite ja/tai ennakointivelvoite?
Monissa keskusteluissa ihmiset kirjoittavat niistä jatkuvasti, miksei tässä?
Varovaisuusveloite ja ennakointivelvoite koskee myös moottoripyöräilijöitä, skuuttaajia ja sähköskootteristeja (max 25 km/h sekä pyöräilijöitä eli ei yksin autoilijoita.- Anonyymi
Jos paikallistuntemusta ei kenties ollut, eikä siis tiennyt tuosta sivutiestä, eikä nähnyt autoa. Ei voi ennakoida auton liikettä, jos sitä autoa ei näköesteen vuoksi näe. Jos taas on paikallistuntemusta ja tietää vaarallisesta risteyksestä, niin voi ennakoida, että sieltä voi joku mahdollisesti tulla.
- Anonyymi
Jo 74-vuotias moottoripyöräilijä, joten valitettavasti reaktiokyky ei välttämättä ollut enää parhaimmillaan. Jos kuvassa näkyvät jarrutusjäljet tiessä tulivat mp:stä, niin paniikissa vastaohjaus ei ole ollut hallinnassa, vaan hän on kääntänyt kohti autoa eikä siitä poispäin. Mp:n ajotekniikka pitäisi olla niin selkärangassa, että nopeassa väistössä automaattisesti kääntää oikeaan suuntaan, mutta kuinkahan moni moottoripyöräilijä todella tietää toimisiko oikein tositilanteessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa711956- 1001849
- 1421753
- 971421
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351369MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171255- 601219
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301102Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446953