Mitäs ootte mieltä erään paikallisen nuohoojan tyylistä (en tiedä tekeekö muut yrittäjät samalla tavalla?) missä se ilmoittaa postilaatikkoon laitetulla lapulla lyhykäisyydessään näin "tulen tekemään kiinteistölle nuohouksen päivänä X siihen ja siihen kellonaikaan. Jos tämä ei sovi teille niin laittakaa viesti tai soittakaa niin sovitaan uusi aika".
Miks tämmönen "mä tuun nyt" -lähestymistapa tuntuu väärältä? En ole alunalkaenkaan sopinut edes ensimmäistä käyntiä niin nyt jo pitää sit sopia uusi parempi aika koska alkup. ei käy meille tai perua kokonaan. Olenko velvoitettu nyt ilmoittelemaan hänelle vaikka en alunalkaenkaan ole hänen palveluaan edes tilannut? Mitä jossen reagoi lappuun ollenkaan ja annan ukon ajella tontille toteamaan että ei ollakkaan kotona? Pitääkö maksaa korvauksia turhan ajeluttamisen takia?
Omituinen nuohouksen ajanvaraus
25
543
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän kenenkään kotia tuu kukaan nuohoamaan ilman itse tehtyä tilausta. Mahtaa tulla ukko sun savupiipusta sisälle. Itse en tontilleni päästäisi tuollasita tyyppiä. Etköhän sä oo silti vaan huomaamattasi jonkin nuohouksen yhteydessä sopinut huomaamattasi jonkin sopimuksen että tulee taas ensi vuonna. Kuinka sulla ei tämän verran järki pääs virtaa?
- Anonyymi
Päässä virtaa enemmän happirikasta verta sekunnissa kuin sulla koko vuorokaudessa. Kyseisen nuohoojan kans en ole tehnyt mitään sopimusta viimevuonna, siksi tätä täällä kysynkin, että onko tämä toimitapa kovinkin yleinen tyyli? Jos olisin tehnyt sopimuksen niin enköhän mä jättäisi täällä kyselemisen pois kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päässä virtaa enemmän happirikasta verta sekunnissa kuin sulla koko vuorokaudessa. Kyseisen nuohoojan kans en ole tehnyt mitään sopimusta viimevuonna, siksi tätä täällä kysynkin, että onko tämä toimitapa kovinkin yleinen tyyli? Jos olisin tehnyt sopimuksen niin enköhän mä jättäisi täällä kyselemisen pois kokonaan.
Kylläpä menee kovaa hermot. "Kyseisen nuohoojan kans en ole tehnyt mitään sopimusta viimevuonna, siksi tätä täällä kysynkin, että onko tämä toimitapa kovinkin yleinen tyyli?" Jos mä vieraana ihmisenä laitan sulle postilaatikkoon kirjeen jossa sanon että tuun sun luo käymään ens sunnuntaina, niin säkö täältä tuut kysymään että onko aivan normaalia tälläinen lähestymistapa ja päästänkö tuntemattoman vieraan sisälle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä menee kovaa hermot. "Kyseisen nuohoojan kans en ole tehnyt mitään sopimusta viimevuonna, siksi tätä täällä kysynkin, että onko tämä toimitapa kovinkin yleinen tyyli?" Jos mä vieraana ihmisenä laitan sulle postilaatikkoon kirjeen jossa sanon että tuun sun luo käymään ens sunnuntaina, niin säkö täältä tuut kysymään että onko aivan normaalia tälläinen lähestymistapa ja päästänkö tuntemattoman vieraan sisälle?
Vänkäämisen sijaan voisit alkaa antamaan vastauksia. Jossei sulla ole vastauksia niin älä vastaa mulle. En ole kovin kiinnostunut sun asennevammasta.
- Anonyymi
Seinäjoella on myös sellainen nuohooja jonka kanssa kannattaa tilata palokunta jo valmiiksi tontille. Meinnut jo pari taloa täällä polttaa mutta palokunta tuli molemmissa tapauksissa onneksi nopsaan paikalle.
- Anonyymi
Aika kova syytös, toivottavasti poliisit tutkivat sen!
- Anonyymi
Kyllä tuli minullekin joku vuosi sitten lappu postilaatikkoon, vastasin siihen sitten ettei nyt tarvetta. Kuitenkin nuohooja saapui paikalle, vaikka olin perunut ajan.
Erikoista pakkomyyntiä.- Anonyymi
Uskosin, että toimitapa lienee vain tämän kyseisen herran tyyli? Hieman kyllä kyseenalainen tyyli haalia asiakkaita. Käyköön mun puolesta vielä tänävuonna, mutta ens vuonna saa joku muu työn hoidettavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskosin, että toimitapa lienee vain tämän kyseisen herran tyyli? Hieman kyllä kyseenalainen tyyli haalia asiakkaita. Käyköön mun puolesta vielä tänävuonna, mutta ens vuonna saa joku muu työn hoidettavaksi.
Mä voin tulla, laitan siitä sitten ilmoituksen sun postilaatikkoon. Nuohoon oikeen kunnolla sun hormit. Kaikesta ravasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä voin tulla, laitan siitä sitten ilmoituksen sun postilaatikkoon. Nuohoon oikeen kunnolla sun hormit. Kaikesta ravasta.
Jos haluat eroon hampaistas niin tervetuloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat eroon hampaistas niin tervetuloa.
Hullu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullu
Erittäin
- Anonyymi
Pakkonuohoomista...ei perustu mihinkään..eikä edellytä mitään toimenpiteitä. Ovet säppiin. Ei ole.mitään velvollisuutta.nuohouttaa..
- Anonyymi
Eiköhän pitäs olla aika selvä asia ettei ole velvoitettu mihinkään, jos ei ole tilannut. Nyt sitä kaupunkilaisjärkee peliin, camoon.
- Anonyymi
Tarvii mitään oviakaan kiinni laittaa, toivottaa nuohoojan huis helvettiin nuohoomaan
- Anonyymi
Voi jättää nuohouksen väliin jos ei ole koko vuonna uunia lämmittäny. Meillä ainaki tulee välivuosi. Laita tekstari tai wass upp viesti.
- Anonyymi
Anna nuohota. Ku antaa laskun, sano ettet oo tilannut nuohousta.
- Anonyymi
Hoonakkohon omat röörinsä.
- Anonyymi
Eräs nuohooja, (eri paikkakunta) toimii niin, että kun soittaa hänelle ja pyytää nuohousta, niin hän sanoo että tulee ensi viikolla kiertelemään alueelle, ja että hän tulee sitten koputtamaan oveen, ilman tarkkaa päivää tai kellonaikaa. Pitäis siis haukan tavoin kytätä maanantaista perjantaihin, koska nuohooja kurvaa pihaan ja koputtaa oveen. Erehdyt poistumaan kotoa, niin tilaisuus voi mennä sivu suun. Sitten kun soittelet seuraavalla viikolla perään, niin tokaisee että no kun et ollut kotona.
- Anonyymi
Tarvitseeko käyttämätöntä tulisijaa nuohota?
Ei, käyttämätöntä tulisijaa ja savuhormia ei tarvitse pelastuslain mukaan nuohota säännöllisesti. - Anonyymi
Sähkölämiteistä omakotitaloa ei tarvitse nuohota,tuskin siellä katolla ole edes piipuakaan,ilmanvaito tötsiä kylläkin.niitä pitäisi kyllä nuohota kolmen vuoden välein.
Vakuutusyhtiöt tykkää.Eikös ole hyvä että eri viranomaiset pitävät huolen ihmisistä.
Muutenhan näitä HUOLI! (112)ilmoituksia tulsi alvariinsa.- Anonyymi
Muistakaa lähettää nämä sähkötalojen ilmastopäästömaksut sähköntuottajille.
Älkää vain maksattako näitäkin yhteisistä veroeuroista.
- Anonyymi
8 minuutin työstä 80e ei kiitos
- Anonyymi
On jotenki kallista,Jos reijästä joutuu maksamaan 80€ 10min työstä.Omaishoitajienkin, hoitaja
apulaiset ottavat koti käynnistä 49€/1/2h . Tietysti eläkeläiset antavat "Lakisäätöisistä" töistä
maksun,mikäs olisi huonompi kohde rahastaa. Jotenkin tuntuu että tuossa työssä voisi luotaa
kansalaisten puhdistus taitoon ja antaa työ sitten vasta ulkopuoliselle elannonharjoitajalle.
Kovasti huolehtivat terveiden ihmisten tuhopolto aikeista.
- Anonyymi
Piipullinen omakotitalon,kannattaa ilmoitaa kirjalisesti pelastulaitokselle onko tarvetta nuohoukseen,näin näistä nuohouksista päästään. Tällä palstalla olevista kerostalo kirjoituksista pääsee kun ilmoitaa "Huoliilmoituksen" 112 kirjoituksien kiusaamisista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6133157Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu972622Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211661Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771572Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451466- 691424
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3171343- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901213