Analyysiä S24-helluntaipalstan Keskustelu-Kulttuurin-Koukeroista! ( Osa 2)

Anonyymi-ap

Analyysiä S24-helluntaipalstan Keskustelu-Kulttuurin-Koukeroista! ( Osa 2)

Tämä on jatkoa, Analyysiä S24-helluntaipalstan Keskustelu-Kulttuurin-Koukeroista! ( Osa 1)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19054428/analyysia-s24-helluntaipalstan-keskustelu-kulttuurin-koukeroista!---(-osa-1)

INTROA

Kuten jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää jat tietää, elämä kaikkineen on melkoinen haaste! Sama pätee siihen, jos ihminen on valinnut Jeesuksen elämänsä Herraksi! Siinä vasta haastetta onkin?

Ei voi kuvitellakaan, että ”kiikkutuolissa istumalla” ja Raamatun lauseita hokemalla olisi taivasmatkan finaalissa varma satama? Matkalla on matkan asiat? Kaikki laivatkaan eivät edes merellä saavu satamaan? Titanic - loistolaivakaan - saati heiveröiset paatit?

1) Seurakuntien läpileikkausta?
-----------------------------------------
Kun lukee esimerkiksi niitä seitsemää (7) paimenkirjettä, jotka Herra Jeesus lähetti aikamaan Vähä-Aasian seurakunnille ( Ilmestyskirjan luvut 2-3) joutuu hämmästymään!

Luopumus ja synnit olivat tehneet niin vakavia tartuntoja, että vain KAKSI (2) seurakuntaa
• oli Herran silmissä ”nuhteettomia”! Smyrnan ja Filadlefian seurakunnat.
• Viisi (5) seurakuntaa sai jopa ANKARIA nuhteita! ( Ole hyvä ja lue!)

Kun olemme ja elämme luopumuksen ja turmeluksen lopunajassa, niin mitä siitä?
Kukaan ei kai kuvittele, että ihmislaji olisi ”jalostunut”? - Että uskovien porukat olisivat ”pyhempiä” ja ”pyhittynempiä” kuin alkuajan seurakunnissa?

Eli, seurakunnan Herralla - Päällä - on alaisilleen sanottavaa? Mitä?
(Efe 4:15. Koloss 1:18, Efe 1:22, Efe 5:23)

Hän voi antaa tunnustusta, kehotusta, kiitosta, lohdutusta, varoitusta, kehotusta, nuhdetta. Sen mukaan kuin Hän näkee tosiasiat! Mutta?

Yleinen näkymä on, että suuri osa (uskovistakin) odottaa lähinnä kuin ”pään silitystä”? - Silloinkin kun synnin merkit kertovat puhdistuksen tarpeesta.

Nuhteita, kehotuksia, varoituksia, Sanan terveitä opetuksia?
Niitä torjutaan kuin lapset, jotka tahtovat syödä vain herkkuja ja makupaloja!

Tämän veljemme Paavali näki hengessään jo kauan sitten:
• ” Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
- ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.” ( 2 Tim 4:3-4)

2) Tämän palstan näkymiä?
--------------------------------

Tälläkin S24-palstalla on ollut esillä ja tarjolla sellaista lajia, jota jotkut ovat ihan kiukulla torjuneet! Johon ollaan suututtu ja kompastuttu. Sehän on vanha tuttu juttu!

Kun joku tuo erilaisia (suolaisia) sanoja tällaisen palstan sanasaasteiden keskelle - mikä on seuraus?

Tällainen tyyppi saa vuorenvarmasti kaikki ne mahdolliset solvaus- ja herjausnimet joita ikinä keksitään? Rähinätori nostaa äläkän:
• ”Rähinämummo”!
• Oijoijoi! ”Taas se rähinämummo” kirjoitttaa!
• Kuka pelastaa meidät tuon rähinämummelin jutuilta?
• Eikö edes ylläpito valvo sen kirjoituksia?
• Mitä pitäisi tehdä, että se ottaisi hatkat?’
• Ettei se tulisi niitä”sarjojaan” tänne postaamaan?
• Oijoijoi! Mitä me keksimme sen pään menoksi?
• Eikö kukaan keksi keinoja, jotta saataisiin se pois...

Rähinätori tahtoisi lellua oman pohjasakkansa päällä. Syntisessä suonsilmäkkeessä.

• ” Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
- ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.”

3) Sitten keinoja keksitään? Kyllä? Nähty!
-----------------------------------------

Jumala kyllä tietää missä mennään, mitä näkyy, kenet lähetetään mihinkin poteroon?
Ja sitten rähinä alkaa!

Eräs palstan käyttäjä kirjoittaa tehneensä seuraavan havainnon:
• Anonyymi 2025-08-13 10:31:52
• "täällä palstalla on kyllä paöjon hiljaisempaa silloin, kun sinulla on ”muita projekteja”.

Löytyy ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/19049599/keskustele helluntailaisuudesta---osa-2---quotrahinaporukanquot-tori!

Aloitus jatkuu

12

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rähinätorilla nousi tuttu juttu....

    • Anonyymi

      Tuttua touhua!

    • Anonyymi

      Kylä ne on rähinämummoa jaksaneet sättiä Tää rähnäporukan osaamiskeskus.

    • Anonyymi

      Tuo edellinen sarjan osa näkyy kyllä hehkuneen!!

    • Anonyymi

      Joopas joo, Jotta paha on monilla tuo kempleksi tosta rähinämummosta.
      Rähinäporukka rähisee, ja sitte nostetaan yksi.

      • Anonyymi

        Ei siitä rähisijästä ole koskaan kukaan tällä palstalla tykätty. Raukkaparka luulee niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä rähisijästä ole koskaan kukaan tällä palstalla tykätty. Raukkaparka luulee niin.

        Kirjoita vain itsesi puolesta. Et voi tietää toisten kantaa.

        Rähinämummo ei ole raukkaparka, ei luule mitään.
        Hän ei tartte faneja eikä tykkäyksiä.

        Kaikki kun ei tartte mitään jengiä ja tukisauvoja elämässään.
        Niin voi olla vapaa, ei ihmisten ja mielipiteiden orja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita vain itsesi puolesta. Et voi tietää toisten kantaa.

        Rähinämummo ei ole raukkaparka, ei luule mitään.
        Hän ei tartte faneja eikä tykkäyksiä.

        Kaikki kun ei tartte mitään jengiä ja tukisauvoja elämässään.
        Niin voi olla vapaa, ei ihmisten ja mielipiteiden orja.

        Kyllähän se siinä näkyy, että riitelet täällä 99% jokaisen kanssa.
        Kannattaa välittää myös muiden mielipiteistä, vaikka kokisitkin että ilman niitä on vapaa...raamatussa rakkauden kaksoiskäsky sisältää lain.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllähän se siinä näkyy, että riitelet täällä 99% jokaisen kanssa.
        Kannattaa välittää myös muiden mielipiteistä, vaikka kokisitkin että ilman niitä on vapaa...raamatussa rakkauden kaksoiskäsky sisältää lain.

        Tuo aurora poreallas, enkelikö vailla siipi. Kuuluu rähinporukan vaiktiuiseen komppaniaan riitelee ittenä kanssa, ja kaikkien muitten


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aurora poreallas, enkelikö vailla siipi. Kuuluu rähinporukan vaiktiuiseen komppaniaan riitelee ittenä kanssa, ja kaikkien muitten

        En riitele.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        En riitele.

        koko ajan


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe