Perkele on valheen isä ja siten myös helvettiopin isä.
Helvettioppi a) perustuu valheeseen, b) on kokonansa valhe ja c) synnyttää valheellisuutta.
Koska helvettioppi on valhetta läpikotaisin, sen kannattajan on mahdotonta nähdä omaa harhaansa - sitä LÄPIKOTAINEN valhe tarkoittaa.
Maallinen esimerkki tällaisesta saatanallisuudesta on vaikkapa Venäjän perustelut sotatoimilleen Ukrainassa.
Valhe ei kykene kohtaamaan totuutta, joten sen on väisteltävä sitä. Valhe rakastaa pimeyttä eli itseään - se on nykertynyt itsensä ympärille.
Helvettiopin kohdalla tämä paljastuu siinä, että yksikään helvettiopin kannattaja ei kykene nyt eikä koskaan kohtaamaan sovituksen sanaa
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"
sellaisena kuin se on kirjoitettu.
Helvettiopin kannattaja kumoaa tuon sovituksen sanan mielessään mutta ei kykene tekemään sitä AVOIMESTI - hän ei kykene PYSYMÄÄN tuon sanan ÄÄRELLÄ ja selittämään, MIKSI SE EI TARKOITA SITÄ, MITÄ SIINÄ LUKEE.
Tämä koskee myös kohtia Kol. 1:19-20, 2 Kor. 5:14, Room. 5:10, 18-21, Room. 11: 32-36, 1 Tim. 2:3-7 jne.
Helvettiopin kannattaja ei kykene kohtaamaan ainuttakaan noista Raamatun paikoista suuoraan ja avoimesti ja selittämään, miksi ne eivät tarkoita sitä, mitä niissä lukee.
Hänen on
1) PAETTAVA PAIKALTA - luikittava karkuun MUIDEN JAKEIDEN LUOKSE
2) vedottava NIIHIN sekä
3) epäraamatulliseen mielikuvitusluomukseensa nimeltä "ASIAYHTEYS" -
ja tämän pelkurirottaliikkeen tehtyään hän kuvittelee vakavissaan olleensa kaiken aikaa totuuden puolella - niin LÄPIKOTAINEN on valhe hänen päänsä sisällä.
Universalistikristitty toimii toisin - hän EI PAKENE infernalistien rakastamia ja palvomia jakeita vaan kohtaa ne ja selvittää, mitä ALKUPERÄINEN KIRJOITTAJA ON TARKOITTANUT kirjoittaessaan ne. Eli universalistikristitty KOHTAA ASIAN JA PUREUTUU SIIHEN eikä pakene pelkurirottamaisesti niin kuin infernalisti universalististen jakeiden kohdalla.
Mutta TÄMÄ on infernalistin mukaan VÄÄRIN!!!
:D :D :D
Niin patologinen on hevonpaskaoppi hevonpaskaopin kannattajan pään sisällä.
Helvettiopin kieroudesta
25
141
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on sovitettu, niin kaikki ovat uskoivat asian miten tahansa.
Ei sitä kukaan riidanhaluinen muuta.- Anonyymi
Totta kyllä. Mutta miksi Paavali ylipäätään julisti sovituksen sanaa? Eikö siksi, että TIETO koko maailman sovituksesta on niin ILOINEN ASIA? Eikö hän levittännyt tätä ilosanomaa juuri sen ILOISUUDEN vuoksi?
Oppi kidutushelvetistä on täysin mielenvikainen ja tekee Jumalasta mielenvikaisen sadistin. Ihmettelen. miten valtaosa uskovista tuntuu pystyvän hyväksymään sen.
- Anonyymi
Matt.24:40-41 Silloin on kaksi kedolla: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Kaksi jauhavat myllyssä: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Biblia (1776)
- Anonyymi
Luuk.17:34-35 Minä sanon teille: sinä yönä ovat kaksi yhdellä vuoteella: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Kaksi ynnä jauhavat: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään. Biblia (1776
- Anonyymi
Luuk.14:33 Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni. Biblia (1776) Jaak.5:16-20
- Anonyymi
2Tess.1:9 Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä.Biblia (1776) Jes.2:19. Matt.25:41.
- Anonyymi
Missäs se opetus on, että luodaan Uusi taivas ja maa?
Eli kaikki---entinen on mennyt....
Jumala tappaa syntiä tekevän sielun. / helvetintuli ja tulos tuhka... tallattavana.
Iankaikkinen Elämä on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa.
Eikä elämää meissä itsessä ole, eli emme itse omista elämää, vaan se annetaan, se on ehdollinen.
Jumalalla on ainoalla Elämä itsessään, on antanut sen Pojalle, ja Poika antaa elämän----kelle---tahtoo.....
jne. jne .... jne....
Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, >>>>sillä on>>> iankaikkinen elämä,<<<<
eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on >>>> siirtynyt kuolemasta elämään.<<<
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat >>> ne saavat elää.<<<< Joh 5:21-25)
Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
!!!!!! >>>> mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.<<<< (Joh 5:26-29)
Sillä katso: se päivä >>>> on tuleva, joka palaa kuin pätsi. <<<<<
Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on,
>>>>ovat oljenkorsia;<<<<<<
ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot,
>>>niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.<<<<< Tulen tehtävä, helvetintuli. (Mal 4:1)
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä >>>>>>>he tulevat tomuksi<<<<<
teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. !!!!!!!
ja se on olkiukkojen kohtalona- tuhka- josta ei palata elämään, koska elämää ei Jumala anna. Jumala ---tappaa---- syntiä tekevän sielun.... Se on Luojan oikeus--- kätten töilleen..
Elämä on ehdollinen.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, >>>>> on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." <<<<<<
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >>>sillä on iankaikkinen elämä,<<<>>> ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, >>>>niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
(Joh 6:53-57)<<<<<
Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle:
"Herra, kenen tykö me menisimme?>>>>>Sinulla on<<<>>>> iankaikkisen elämän sanat;
(Joh 6:67-68)<<<<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs se opetus on, että luodaan Uusi taivas ja maa?
Eli kaikki---entinen on mennyt....
Jumala tappaa syntiä tekevän sielun. / helvetintuli ja tulos tuhka... tallattavana.
Iankaikkinen Elämä on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa.
Eikä elämää meissä itsessä ole, eli emme itse omista elämää, vaan se annetaan, se on ehdollinen.
Jumalalla on ainoalla Elämä itsessään, on antanut sen Pojalle, ja Poika antaa elämän----kelle---tahtoo.....
jne. jne .... jne....
Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, >>>>sillä on>>> iankaikkinen elämä,<<<<
eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on >>>> siirtynyt kuolemasta elämään.<<<
Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat >>> ne saavat elää.<<<< Joh 5:21-25)
Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
!!!!!! >>>> mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.<<<< (Joh 5:26-29)
Sillä katso: se päivä >>>> on tuleva, joka palaa kuin pätsi. <<<<<
Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on,
>>>>ovat oljenkorsia;<<<<<<
ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot,
>>>niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.<<<<< Tulen tehtävä, helvetintuli. (Mal 4:1)
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä >>>>>>>he tulevat tomuksi<<<<<
teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. !!!!!!!
ja se on olkiukkojen kohtalona- tuhka- josta ei palata elämään, koska elämää ei Jumala anna. Jumala ---tappaa---- syntiä tekevän sielun.... Se on Luojan oikeus--- kätten töilleen..
Elämä on ehdollinen.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, >>>>> on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." <<<<<<
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >>>sillä on iankaikkinen elämä,<<<>>> ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, >>>>niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
(Joh 6:53-57)<<<<<
Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle:
"Herra, kenen tykö me menisimme?>>>>>Sinulla on<<<>>>> iankaikkisen elämän sanat;
(Joh 6:67-68)<<<<<Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus:
Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
(1Jo 5:9-13) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus:
Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
(1Jo 5:9-13)Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. (lopputulos- kuivat oksat ja olkukot- tuhka- iankaikkisesti- ilman elämää .... voi voi.)
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
(Ilm 20:11-15) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.
Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. (lopputulos- kuivat oksat ja olkukot- tuhka- iankaikkisesti- ilman elämää .... voi voi.)
Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
(Ilm 20:11-15)1Jo 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
- Anonyymi
Tosiaan opin alkeita jos pitää kasteista ja helvetistä kitistä.
Kannattaisi kasvaa uskossa.- Anonyymi
Puskista huutelijat ne ovat kaikkein "kasvaneimpia" kristittyjä! Yhtä kristittyä laardia koko huutelija.
:D :D :D
- Anonyymi
2Piet.3:8 Mutta tätä yhtä ei pidä teiltä salattaman, minun rakkaani: yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhannen ajastaikaa, ja tuhannen ajastaikaa niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, niinkuin vartio yöllä. Ps.90:4 Sillä tuhat ajastaikaa ovat sinun edessäs niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, niinkuin vartio yöllä. Biblia (1776)
- Anonyymi
Raamatusta voi hakukoneen avulla hakea esim. seuraavia sanoja: helvetti, kadotus, tuonela, hukkuisi, iankaikkinen ero Jumalasta, tulinen meri. Niiden avulla tämä aihe selviää jo melko hyvin.
- Anonyymi
Ja Raamattuhan kirjoitettiin alun perin SUOMEKSI, eiks joo?
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Raamattuhan kirjoitettiin alun perin SUOMEKSI, eiks joo?
:D :D :DEt kai sinä nyt ala vaatia, että suomalaisten on opeteltava hebreaa.
- Anonyymi
Pyhän Hengen tulisi ohjata ihmisen kasvia uskossa eikä hakukoneen.
- Anonyymi
Pyhä Henki voi ohjata myös hakukoneita.
- Anonyymi
Ilm.20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen. Bibl.ia (1776) Joh.5:28-29.
- Anonyymi
Mereen kadonneet, hautaan haudatut ja muualle kadonneet heräävät kuolleista. Vanhan ruumiin atomit ovat ylösnousemuksessa uuden ruumiin siemen. Niin sairaalta kuin tämä kuulostaa, niin totta se Raamatun mukaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mereen kadonneet, hautaan haudatut ja muualle kadonneet heräävät kuolleista. Vanhan ruumiin atomit ovat ylösnousemuksessa uuden ruumiin siemen. Niin sairaalta kuin tämä kuulostaa, niin totta se Raamatun mukaan on.
Kun vain DNA on tallessa, niin siitä helppo Jumalan muokkailla ihmiselle uusi taivaallinen olomuoto tai se olomuoto missä joutuu helvettiin. Ei siinä tuli polta eikä palelelle, vaan kärsimykset ovat hengellistä ja henkistä laatua. Niitä mitä on kokenut ilman Pyhää Henkeä elässään.
- Anonyymi
Ilm.20:12 Ja minä näin kuolleet, sekä pienet että suuret, seisovan Jumalan kasvoin edessä, ja kirjat avattiin, ja toinen kirja avattiin, joka on elämän, ja kuolleet tuomittiin niistä, mitä kirjoissa kirjoitetut olivat, töittensä jälkeen. Biblia (1776) 2Moos.32:32. Ps.62:13. Ps.69:28-29. Jer.17:10. 32:19. Room.5:10. 2Kor.5:10.
- Anonyymi
Saarn.12:13 Kuulkaamme siis kaiken opin päätöstä: Pelkää Jumalaa, ja pidä hänen käskynsä; sillä sitä tulee kaikkein ihmisten tehdä. Biblia (1776) 5Moos.6:1. 6:24.
- Anonyymi
Room.14:10 Mutta miksi sinä veljes tuomitset? Eli miksi sinä veljes katsot ylön? sillä me asetetaan kaikki Kristuksen tuomio-istuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä meidän kaikkein pitää ilmestyvän Kristuksen-tuomio-istuimen eteen, että jokainen sais senjälkeen mitä hän ruumiissansa tehnyt on, olkoon se hyvä eli paha. Biblia (1776) Jer.17:10. Matt.16:27. Matt.25:31-32. Ap.t.17:31. Room.2:16.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623