S24-hell-keskustelu. Suomi -mitä edessä? (23.8.2025)
INTROA
Tällä palstalla: S24 – keskustele helluntailaisuudesta, oli muutama vuosi sitten näkyvissä vilkas keskustelu Suomen tulevaisuutta koskevasta profetiasta, vuodelta 1984. Siitä lisää kohta, mutta ensin muutamia käytännön seikkoja.
1) Huomautuksia – suositusta?
----------------------------------
Tämä palsta on aikuisille tarkoitettu kirjoitus-ja lukemisalusta.
Jos jonkun käyttäjän henkiset ja pyykkiset resurssit ovat heikoilla – ”huonossa hapessa”? – On suositus, ettei pidä lukea sellaisia aloituksia joita ei kestä? Lukemisen pakkoa kun ei ole.
Sen sijaan OMIEN aggressioiden ja psyykkisten ongelmien ”purkaminen” suuntaamalla kirjoittajaan, ALOITTAJAAN tähdättyä pilkkaa, häväistystä, herjaa? - Henkilöön tehtyä maalitusta. - SE e ole luvallista Suomi24 ohjeistuksen mukaan. Sellainen on nähtävä tahalliseksi ”rähinäksi” – ketjun keskustelun häiriköinniksi. Sitä on näkynyt, nyt riittää.
2) Kirjoittajan profiili - tällä palstalla
---------------------------------------------
Kirjoittaja on aatteellisesti, uskonnollisesti ja poliittisesti (täysin) sitoutumaton. En siis ”liputa” mihinkään ”suuntaan”. (Paitsi Jumalan valtakunnan suuntaan, sitoutuneena Herran Jeesuksen Kristuksen palvelukseen, Sanaan - alkaen 1972, Hänen nimensä ”lippua” kantaen!)
Koska henkilönimien tuominen palstalle on KIELLETTYÄ Suomi24 säännöissä, ellei HENKILÖ itse sitä esitä, on kunnioitettavakunkin kirjoittajan päätöstä.
Vaikka sama kirjoittaja (henkilö) toimisi ja toimii - laajasti julkisessa tasolla, netissä ja muissa tuotteissa ja palveluissa
- - se ei oikeuta KETÄÄN ulkopuolista tuomaan TÄNNE niitä asioita. Tämä on ehdoton rajoitus. Jokaisessa paikassa tulee toimia niinkuin pitää.
Mainostaminen ja vastaava on kielletty Suomi24 säännöissä.
Kirjoittajatunnus?
---------------------
Koska henkilönimien tuominen palstalle (sivullisten tekemänä) rikkoo Suomi24 sääntöjä, olen äskettäin edottanut erästä kirjoittajatunnusta. (Ei rekisteröity nikki!) Sitä ei juurikaan moni tahtonut käyttää?
Suuri osa oli niin ihastunut palstalaisten antamaan pilkkanimeen ”Rähinämummo”!Sillä tittelillä puhuteltiin ja huudeltiin kuin ”naapurin koiraa”. .
Mutta kun jotakin rotia olla pitää! - Niin ehdotan uutta titteliä, jolla voitte puhutella aloittajaa.
- ”Puhuva aasi”! (Aasit eivät yleensä puhu? Mutta kerran sellainenkin tapahtui.. . )
• ”Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle.”
• ”Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?" ( Lue 4 Moos 22:22 > >)
Puhuva aasi? Kyllä.
Kiellän ehdottomasti ketään enää KERTAAKAAN äyttämästä ”Rähinämummo” herjanimeä. Se ei ole sivistyneiden kansalaisten kielenkäyttöä. Eikä kuulu ”uskovaistenkaan” (!) oikeuksiin.
Kirjoittajana, ihmisenä - minulla on täysi lainmukainen oikeus KIELTÄÄ henkilööni suunnattu sikamainen maalitus. Kiitos huomiosta.
”Puhuva aasi”
smile:))😀
(aloitus jatkuu...)
S24-hell-keskustelu. Suomi -mitä edessä? (23.8.2025)
62
323
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: S24-hell-keskustelu. Suomi - mitä edessä? (23.8.2025)
Kun nyt on taas suoritettu ”kertausläksyä” palstan yleisistä käytännöistä, on aika siirtyä Otsikon aiheeseen.
3) Suomea koskevia ennustuksia, väitteitä?
---------------------------------------------
Tällä palstalla näkyi vuosia sitten erittäin vilkas keskustelu Suomen tulevia asioita koskien.
Monet vannoivat erään profetian nimeen, vuodelta 1984. Se näytti olevan monille kuin Raamatun Sanaakin pätevämpi ennustus?
Moni näytti orientoituvan sen mukaisesti. Pitivät sitä niin visuna ”totena”, ettei sitä olisi saanut ”koetella”, vaikka Raamattu toisin opettaa. ( 1.Tess 5:21)
Toki oli myös eriäviä mielipiteitä, tuosta Tukholman profeetiasta. Heidät leimattiin
• Jumalan vastustajiksi!
• Jumalallisen erikois profetian vastustajiksi.
• ”Herran voidellun profeetan” vastustajiksi.
He vetosivat tähän Raamatun tekstiin: (Psalmi 105:15)
• "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni".
Tuo teksti, Psalmi 105:15 kertoo muinaisista profeetoista, voidelluista. Sillä sanalla ei ole MITÄÄN yhteyttä TÄMÄN lopunajan ”voideltuihin”! - Jotka eivät toimi Pyhän Hengen voimassa, vaan ovat ”vääriä voideltuja” - Pyhää Henkeä matkivien henkien asialla. Jeesus itse varoitti:
• ”Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.” ( Matt 24:23-24)
( Kristus = arvonimi, joka tarkoittaa ”voideltua”. )
Kaikki tietävät, miten mainostetaan.
• - voideltu puhuja!
• voideltua profetiaa!
• voideltua opetusta
• ”voideltua...
4) Nyt – 2025?
------------------
Nyt on maailma ihan toisessa mallissa kuin vuonna 1984.
Maailma on julkisessa kriisissä. Sen jokainen, ihan pässinpääkin – ymmärtää. Uutismediat hehkuttavan päivittäin otsikoita ja lööppejä – uhkakuvista. Tällainen mediamyllytys on omiaan uuvuttamaan ihmiset. Kun tavallinen tallaaja ei voi tehdä mitään.
Mielivaltainen ja despoottinen, kahden paisuneen ”tyrannin” kukkotappelu siitä, KUMPI saisi määrätä? Vallankäyttö ja vallanhimo on niin sairasta, patologista tasoa? - Että – vastaava laaja näkymä löytyy ennen toista maailmansotaa, ennen vuotta 1939!
Silloinkin oli pieni joukko ihmisiä, jotka näkivät ennakolta, MITÄ tuleman pitää? Näin on tätänkin aikana.
Sanon kaikella vastuulla tämän: Suomen kansakunnan edessä ovat sellaiset ajat, joita KUKAAN ei toivoisi? Kyrie eleison!
Vuosien ajan ovat monet kristitytkin olleet kuin prinsessa-ruususen -unessa! On hoettu sellaisia fraaseja kuin:
• ”Suomi on erikoiskansa..
• Suomi on (toinen) ”valittu kansa”
• Suomi on ”jumalan silmäterä”, Jumalan lempilapsi
• Suomi selviää niinkuin selvisi aikoinaan sodista
• jne, etc
Aloitus jatkuu.... - Anonyymi
Jatkoa aloitukseen Suomi - mitä edessä? 23.8.2025
5) Lopuksi - Suomi – mitä edessä?
-------------------------------------
Jumala viisaudessaan ei maalaile (yleisesti) uutisiin, mitä edessä on? Koska moni ei kestäisi sellaisia visioita? Jos Jumala näyttäisi jollekin ihmiselle ENNAKOLTA, mitä hänen elämässään on tulossa? Kuka jaksaisi?
Jeesus puhui oppilailleen:
• ” Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.” ( Joh 16:13)
Päivä kerrallan. Hetki kerrallaan!
Itsekin kiitän Jumalaa Hänen viisaudestaan, ettei Hän ilmoittanut etukäteen, detaljeissa, niitä koetuksia, kärsimyksiä, kauheuksia - joiden läpi oli tarkoittanut viedä, kasvattaa ja karaista! Kun ne tulivat, asia kerrallaan - HÄN oli läsnä, uskollisesti, Sanansa lupauksen mukaan! ( Matt 28:20).
Hänen seurassaan pelko – pelot sammuvat. Hän antaa sen turvallisuuden ja ”rauhan”, joka kestää helvetinmoisissakin hetkissä. Hän on läsnä ”tuliahjossa”. (Daniel 3: 24-33. Johannes 14:27)
Jos -kun – joku uskova on löytänyt ja oppinut ”tuntemaan” Danielin Jumalan, koetuksineen – ei enää ole pelon, pelkojen orja! Jumala antaa voiman ja ROHKEUDEN!
Sen saivat aikoinaan apostolitkin. Apt 4:13, 1 Joh 4:18.
Uhkakuvat? Medioitten maalaamat skenaariot ovat jo tarpeeksi. Ne ovat omiaan synnyttämään ahdistavia pelkotiloja, masennusta, lamaannusta.
Mutta Jumalalla on kyllä sanottavaa sellaisille ihmisille, jotka eivät ummista korviaan? Eivät torju ja pilkkaa Häntä? Jotka ahdistuksissaan räpiköiden pelväävät tulevia aikoja?
- Mitä Hän tahtoo sanoa? Niitä sanoja löytyy kyllä Raamatusta, UT:n lehdiltä. Jos joku tahtoo? Jumala ei tuputa. Enkä minä kirjoittajakaan tuputa.
Jumalan ja ihmisten palveluksessa:
”Puhuva aasi” ....
Liitän tähän tämän aiheen edellisten aloitusten linkkejä
Mitä infoa Suomeen liittyen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19058509/s24-hell-keskustelu---mita-infoa-suomeen-liittyen-21-8-2025
Mitä edessä -kuka on valmiudassa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19058771/mita-edessa--kuka-on-valmiudessa--xx
Suomen kohtalon tie?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19059660/s24-hell--keskustelua---suomen-kohtalon-tie-21-8-2025
Suomen tie? Pelätään-toivotaan-torjutaan!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19059623/suomen-kohtalo-tie---pelataan-toivotaan-torjutaan--(22-8-2025)- Anonyymi
Tosikko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosikko
Sinäkö? Kiitos kun ilmoiti olevasi tosikko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosikko
Onko sekin tosikko, joka kirjoitti tänään tällaista?
Yle-uutisissa lukee. suomea koskevaa.
https://yle.fi/a/74-20178046
Mies ei näyttä laittaneen huppua päähänsä, eikä elättele utopioita. - AnonyymiUUSI
Tämä ketju ei ole henkilöön suunnattujen solvausten kaatopaikka. Siis aloittajaan maalitettujen laittomien tekstien paikka. Kiitos.
- Anonyymi
Moni väittää, että "uskonnolla" pelotellaan.
Mutta jokaine normi-ihminen näkee näinä aikoina:
Pelottelua ovat kaikki uutismediat tulvillaan:
Uhataan mahdollisilla ydiniskuilla?
On ydinasepelote - monta pelotteen keppiä?
Joilla uutisia lukevat maailman ihmiset on manipuloitu ja aivopesty
- PELKÄÄMÄÄN!
Tämä onnistuu suuren osan ihmisiä kohdalla?
Mutta eivät kaikki pelkää.
Syytä kyllä olisi?
Jokainen normaali ihminen TIETÄÄ; mitä yhdenkin (rajatun) ydinkärjen seurauksena syntyisi? Se paikka kaupunki --olisi "entinen"...
Nyt eletään (jo) siinä vaiheessa mistä Jeesus ennusti: ( Luukas 21:25-26)
" ja ihmiset menehtyvät, PELJÄTESSÄÄN ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiria kohtaan."
" Sillä taivaitten voimat järkkyvät."
" Taivaitten voimat" = alkukielessä "alkuaineitten" ( mm. uraani) voimat.
Näistä apostoli Pietari kirjoittaa:
" alkuaineet kuumuuudesta sulavat."
Lue itse: 2 Piet 3:9-12 - Anonyymi
Mutta ketjun aloituksen asiaan?
- Eikö kukaan halua hehkuttaa sitä profetiaa - 1984?
Senhän piti olla niin vuorenvarmaa ennustusta, että jopa sotilaiden univormujen värikin todettiin, jne? - Anonyymi
Tosikko
- Anonyymi
Sekö joka sen profetian teki 1984
- Anonyymi
MIKÄ SAATANA SIINÄ ON , ETTÄ JOKAINEN USKONTO ON SE AINOA OIKEA , KOSKA USKONNOT ON SAMANLAISIA KUIN IHMISET , KAIKKI OVAT VAIN RAHAA VAILLA
- Anonyymi
Älä käänny minkään uskonnon puoleen!
- Anonyymi
On niin pitkiä sepustuksia, että lukematta jää !
- Anonyymi
No hyvänen aika! Jos ei passaa, niin miksi ihmeessä väsyttää itseään! Ole hyvä ha vaihda kanavaa! Näkyy monet jaksaneen lukea, yli 60 x.
- Anonyymi
Monet ihmiset ovat nykyäään niin lyhytpinnaisia, että jaksavat vain räpeltää kännyjensä kanssa.
Se on huomattu kouluissa, Oppilaiden lukutaito on paikoin retuperällä.
Nyt on kännykkäkielto, onneksi. - Anonyymi
Etkö lukeanut aloituksen ekaa sivua? Siellä lukee:
"Tämä palsta on aikuisille tarkoitettu kirjoitus-ja lukemisalusta.
Jos jonkun käyttäjän henkiset ja pyykkiset resurssit ovat heikoilla – ”huonossa hapessa”? – On suositus, ettei pidä lukea sellaisia aloituksia joita ei kestä? Lukemisen pakkoa kun ei ole."
- Anonyymi
Aitolainen keskustelee kyllä itsensä kanssa ja peukuttaa milloin milläkin nimimerkillä.
- Anonyymi
Anna aitolaisen tehä silleen, kaikki ei oo aitolaisii!
,
- AnonyymiUUSI
Kuulkoot tai olkoot kuulematta”
Kovakorvaisuuden ja röyhkeän ihmismielen finaalissa?
Ihmiselle voi olla ikuisen aikajanan ”kohtalonkysymys” jos torjuu Herran armollista kutsua, varoitusta. Herran lähettiläs Hesekiel varustettiin toimenkuvan mukaisesti.
Hesekiel 2:1-7
• ”Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
• Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.
• Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
• Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet — niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra.
• Kuulkoot tai olkoot kuulematta — sillä uppiniskainen suku he ovat — he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
• Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
• Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.”
Hesekiel totteli. Kaikkien niiden ”luonteisetujen” kanssa, jotka AINA kuuluvat mukaan, kun Herralla on asiaa, ja Hän sitä koettaa toimittaa. .
• ”---.vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa.”
Miten kävi muinoin Herran kansalle, joka torjui, pilkkasi (surmasikin) niitä palvelijoita, joita Herra lähetti asialle? Huonosti kävi. Surku! - AnonyymiUUSI
Pilkkaajat pilkkaavat loppuun asti.
Purevat kielensäkin rikki.
Ilmestyskirja 16:8-11 - AnonyymiUUSI
Ilmoitusta kauan aikaa sitten:
4.4.1997
” Tämän kansan synnit huutavat taivaaseen asti. Kauhistus, kauhistus se on minulle, sanoo Herra.
Tuomioni käyvät yli tämän kansan (----) Se, mitä tuleva on, se tulee (---) Kuritukseni käy yli maan. Se kohtaa niin pienet kuin suuret. Minä jätän jäännöksen, en tätä kansaa perin hävitä.”
4.4. 1997
”Paatunut on Jumalan kansa. Korvillaan he työläästi kuulevat. Eivät välitä vanhurskaudesta. Minua he muka etsivät, sanoo Herra. Anovat herätystä, mutta synneistään eivät tahdo luopua, eivätkä parannusta tehdä.”
”Kielellään he panettelevat, valheita ja petosta puhuvat. Silmillään he haureutta harjoittavat. Kotijumalansa on heillä silmien edesssä, sitä he palvelevat. Ja minua he rukoilevat: anna herätys, anna herätys!”
”Minun kiivauteni tuli on syttynyt, sanoo Herra. Kiivauteni tuli palaa kaikkea syntiä ja laittomuutta vastaan.” (---)
”Niin totta kuin Herra elää, ei tule herästystä vaan hävityksen kauhistus tähän maahan. (---)
”Muurit ovat maahan revityt. Vartijat vielä valvovat, mutta vain henkensä pelastavat, sanoo Herra.
" Sillä suuri, suuri on tämän kansan jumalattomuus. Kauhistus se on minulle. Selkäni olen kääntänyt, katseeni ei kestä sen iljettävyyden edessä.”
----------------------------------------
Kun Herran silmissä vuonna 1997 oli tämä tilanne, niin onko se nyt parempi?
Ei.
Jumalan edessä suomalaisen yhteiskunnan syntien saldo on kasvanut toimenpiteisen asteelle. Raamatun mukaan "syntimitta" on täyttynyt.
Ei ole enää mitään estävää tekijää.
Yksiään ihminen ei voi estää Jumalan toimenpiteitä. - AnonyymiUUSI
Kun Sodomassa ei ollut edes minimimäärää, 10 Jumalalle otollista ihmistä?
1 Moos 18: 17-33
Herra olisi säästänyt tuon paikan heidän tähtensä. Niin suuri merkitys on Jumalan totisilla omilla.
On tosi traaginen tilanne, ettei Jumala ole löytänyt tämän kansan riveistä sitä joukkoa, joka estäisi tuohon tulemisen? - AnonyymiUUSI
Mitä puhuvat aasit syövät aamupalaksi?
- AnonyymiUUSI
Kannattaa mennä sellaiselle kedolle, ulos - missä aaseja on laitumella. Eiköhän se selviä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa mennä sellaiselle kedolle, ulos - missä aaseja on laitumella. Eiköhän se selviä.
Yksi aasi on ainakin paikalla. Mitä se salailee ja miksi se ei halua kertoa omasta ruokavaliosta? Tuskinpa kyseessä on jumalallinen salaisuus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi aasi on ainakin paikalla. Mitä se salailee ja miksi se ei halua kertoa omasta ruokavaliosta? Tuskinpa kyseessä on jumalallinen salaisuus.
Missä sä aasin näet?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä sä aasin näet?
Aloituksen puhuva aasi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä sä aasin näet?
Noh, aasihan on itse ilmoittanut aasi olevansa kuten aloituksestasi voivat kaikki lukea:
"Mutta kun jotakin rotia olla pitää! - Niin ehdotan uutta titteliä, jolla voitte puhutella aloittajaa.
- ”Puhuva aasi”! " - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noh, aasihan on itse ilmoittanut aasi olevansa kuten aloituksestasi voivat kaikki lukea:
"Mutta kun jotakin rotia olla pitää! - Niin ehdotan uutta titteliä, jolla voitte puhutella aloittajaa.
- ”Puhuva aasi”! "Aloituksen puhuva aasi taitaa olla dementoitunut aasi, kun ei muista edes omaa nimeään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksen puhuva aasi taitaa olla dementoitunut aasi, kun ei muista edes omaa nimeään.
Onko ymmärrys pudonnut kelkasta?
1) On oikeasti aasi, aaseja = eläinlajistoon kuuluva.
2 ) On nimiä, termejä ja tekstejä, jotka ovat symbolisia -- metaforan lajia.
3) "Puhuva aasi" on kirjoittajatunnus. Tekstiä.
4) Mitään elävää aasia ei kukaan normi-ihminen aloituksessa näe?'
5) Jos joku"näkee" oikeasti aasin, eläimen? Olisi KIIRRESTI syytä mennä asiantuntijalle kysymään: Miksi näen "aaseja" kirjoituspalstalla....
So what?
ASAP
JK. Aloituksessa ei siis ole AASIA vaan symbolinen tunnus, sitaateissa, näin:
”Puhuva aasi”
smile:))😀 Anonyymi kirjoitti:
5) Jos joku"näkee" oikeasti aasin, eläimen? Olisi KIIRRESTI syytä mennä asiantuntijalle kysymään: Miksi näen "aaseja" kirjoituspalstalla....
So what?
ASAP
”Puhuva aasi”
smile:))😀Jaa, puhuva aasi kuvittelee olevansa myös näkymätön aasi: puhuva näkymätön aasi. Osaako puhuva näkymätön aasi lentää niin kuin taivaan linnut, eikä ainoastaan pеrselleen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
So what?
ASAP
”Puhuva aasi”
smile:))😀Motä ajattelet siitä, kun Raamatussa kerrotaan aasin puhuneen ihmisten käyttämällä kielellä? Voiko aasit keskustella samalla ääneen kuultavalla kielellä ihmisten kanssa? Tai käärme?
Lightning - AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Jaa, puhuva aasi kuvittelee olevansa myös näkymätön aasi: puhuva näkymätön aasi. Osaako puhuva näkymätön aasi lentää niin kuin taivaan linnut, eikä ainoastaan pеrselleen?
Tekstit ovat graafisia merkkejä, fontteja.
Jos on normaali näkökyky tallessa,
- näkee tekstin.
Jos ei näe mitä tektsissä lukee, on hyvä mennä silmälääkärille... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tekstit ovat graafisia merkkejä, fontteja.
Jos on normaali näkökyky tallessa,
- näkee tekstin.
Jos ei näe mitä tektsissä lukee, on hyvä mennä silmälääkärille...Hmm... jos näin on niin silloinhan ei ole mitään eroa muodostavatko merkit yhdistelmän "rähinämummo" vai "puhuva aasi". Miksi tällainen meteli jos on kyse vain graafisesta merkkijonosta?
😁 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... jos näin on niin silloinhan ei ole mitään eroa muodostavatko merkit yhdistelmän "rähinämummo" vai "puhuva aasi". Miksi tällainen meteli jos on kyse vain graafisesta merkkijonosta?
😁No, kuka sitä meteliä nosti, ei aloittaja!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Motä ajattelet siitä, kun Raamatussa kerrotaan aasin puhuneen ihmisten käyttämällä kielellä? Voiko aasit keskustella samalla ääneen kuultavalla kielellä ihmisten kanssa? Tai käärme?
LightningKun seuraa tätä palstaa, niin aasit keskustelee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun seuraa tätä palstaa, niin aasit keskustelee.
Oletko sinäkin manitsemasi aasi? Koska keskustelet?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinäkin manitsemasi aasi? Koska keskustelet?
Aloittaja on ainakin aasi. Hän on itse niin sanonut. Lukee aloituksessa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on ainakin aasi. Hän on itse niin sanonut. Lukee aloituksessa.
Aloittaja kantaa ylpeästi "puhuvan aasin" roolia!
>>> "Silloin Herra avasi aasintamman suun ja se sanoi.." Puhui.
Aasi ei puhunut itse, vaan Raamattu kertoo vertauskuvallisen tarinan siitä, kuinka Herra olisi puhunut aasin suulla.
Tarina ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että aasi oli ja on edelleen aasi. Aasista ei siis tullut ihmistä eikä aasin vankkumaton asema eläinten maailmassa ole muuttunut.
Luetaan yhdessä, mitä Raamattu opettaa aasien asemasta (1.Moos 1:28):
1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
→ https://www.youtube.com/watch?v=NdCxHJIYz8I- AnonyymiUUSI
• ”Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle.”
• ”Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille:
"Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?" ( Lue 4 Moos 22:22 > >) - AnonyymiUUSI
Valaisua asiaan! 2. Pietarin kirje 2:10-16.
"Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä."
"Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,"
"..saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;"
"...heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä;
he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän;
he ovat kirouksen lapsia."
"He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
"...mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen
mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden." - AnonyymiUUSI
Jatkuu, 2. Piet 2:17-21
"Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu."
"Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
" ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia;
sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on."
"Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon,
- mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. "
"Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä."
"Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo:
"Koira palaa oksennukselleen", ja:
"Pesty sika rypee rapakossa".- AnonyymiUUSI
Vaikka laittaisit tänne kaikki Raamatun jakeet se ei muuta totuutta. Ja totuushan on, että aloittaja-aasi on aasi vaikka voissa paistaisi 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka laittaisit tänne kaikki Raamatun jakeet se ei muuta totuutta. Ja totuushan on, että aloittaja-aasi on aasi vaikka voissa paistaisi 😁
No nythän meni hauskaksi!
Aloittaja kun ei ole AASI - siis eläin.
Vaan käyttää kirjoittajatunnusta "Puhuva aasi"...
Niin miten ajettelit "paistaa voissa" nuo kirjaimet?
Kerropas salaisuus, miltä "voissa paistetut" kirjaimet
Mutta, koeta hyvä ihminen rauhoittua!
Sinun ei tarvitse paistaa voissa ketään. Ei aasia, ei vuohta, ei kanaa...
ei mitään.
Tosin voisit kokeilla "paistaa itseäsi voissa"?
Jos se onnistuu, niin kerro tulos! 😁 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei mitään.
Jos se onnistuu, niin kerro tulos! 😁- ootellaan, miten voissa paistaminen sujuu???
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten sananlaskujen listauksessa ei ollut reseptiä,
- miten aasi paistetaan voissa?
Tässä A-kirjaimen otosta:
Aakulla ei maata eikä isän perintöä.
Aamu kuluu aatellessa, päivä päätä käännellessä.
Aamu on iltaa viisaampi.
Aamulla viina ja syksyllä nauriit.
Aamulla vireä pyärii, illalla laiska hyärii.
Aamun aikainen nauru tietää itkua illaksi.
Aamun hetki kullan kallis.
Aamun rusko päivän paska.
Aamun torkku, illan virkku on taloon hävitys.
Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon pitää.
Aamuruska miehen tuska.
Aamurusko ei mäne satamata eikä akkain tora itkemätä.
Aamurusko pilvipäivä, iltarusko poutapäivä.
Aamurusko päivän alku, toivo alku autuuden.
Aamurusko päivän paska, iltarusko kaunis ilma.
Aamurusko sateeks, iltarusko pouraks.
Aamusade on sellainen, että ellei se lakkaa, sataa koko päivän.
Aateeliset ja russakat eivät menesty pohojanmaalla.
Aatelles ei mää aika hukkaa.
Aattelin ja sanon, mutta en yhtäkaikki puhunu mittään.
Aatteloo mitä aatteloo, ajatukset mennööt aina naimisee.
Aatto joulusta parasta, iltapuoli pääsiäistä.
Aatto juhlaa korkeempi.
Aatto on juhlista jaloin. Anonyymi kirjoitti:
ei mitään.
Jos se onnistuu, niin kerro tulos! 😁Ikävintä on kuitenkin se, että aloittaja luulee olevansa aasi. Puhuva tai mykkä, ei väliä.
Kun aloittaja luulee ja myös kokee olevansa aasi eli eläin, niin normaalista poikkeavalle käytökselle on olemassa lääketieteellinen termi.- AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Ikävintä on kuitenkin se, että aloittaja luulee olevansa aasi. Puhuva tai mykkä, ei väliä.
Kun aloittaja luulee ja myös kokee olevansa aasi eli eläin, niin normaalista poikkeavalle käytökselle on olemassa lääketieteellinen termi.Ja sinä provosoit. Tuo ei ainakaan ketään auta. Vaikka sehän ei tarkoituksesi olekaan. Mutta mikä tarkoitus on?
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä provosoit. Tuo ei ainakaan ketään auta. Vaikka sehän ei tarkoituksesi olekaan. Mutta mikä tarkoitus on?
LightningTotuus on tuolla jossain.
- AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Totuus on tuolla jossain.
Niinhän se aina ja on kuulijastaankin riippuvainen kaiken lisäksi.
Lightning - AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Ikävintä on kuitenkin se, että aloittaja luulee olevansa aasi. Puhuva tai mykkä, ei väliä.
Kun aloittaja luulee ja myös kokee olevansa aasi eli eläin, niin normaalista poikkeavalle käytökselle on olemassa lääketieteellinen termi.OIKAISUA alla siterattuun harhaiseen kirjoitukseen;
"Ikävintä on kuitenkin se, että aloittaja luulee olevansa aasi. Puhuva tai mykkä, ei väliä.
Kun aloittaja luulee ja myös kokee olevansa aasi eli eläin, niin normaalista poikkeavalle käytökselle on olemassa lääketieteellinen termi."
A) Aloittaja ei luule olevansa eläin, aasi!
B) Aloittaja käyttää "puhuva aasi" lausetta symbolisena asiana.
C) Aloittaja ei luule olevansa eläin, sehän tulee esille tämän ketjun aloituksen ekalla sivulla.´
D) Normaalia käytöstä ei kukaan - lääkärikään - luokittele patologiseksi. Kun indikaatiot
puutttuvat.
E) Sen sijaan kirjoittajan Henki käytökselle löytyy lääketieteellinen diagnoosi.
F) Mutta tämä palsta ei ole kenkään kirjoittajan
"puoskaripraktiikan" harjoittamisen paikka.
G) Vain laillistetut lääkärit saavat tehdä diagnooseja,
H) Nettipalstalla, nettikirjoittan vihjauksia toisen terveydentilaan viittaava, sanotaan
"laittomaan lääkärintoimeen " ryhtymisestä. - AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Kun aloittaja luulee ja myös kokee olevansa aasi eli eläin, niin normaalista poikkeavalle käytökselle on olemassa lääketieteellinen termi.Kommentti on sääntöjen ja lainvastainen.
- AnonyymiUUSI
Henki kirjoitti:
Totuus on tuolla jossain.
Henki koettaa eksyesäsän leikkiä lääkäriä, leimata kirjoittajaa:
Teko on hyvin arveluttava:
2Diagnoosin saa tehdä vain lääketieteellisen tiedon ja ammatillisen pätevyyden omaava lääkäri, kuten psykiatri tai yleislääkäri, tai muu vastaavalla valvonnalla toimiva ammattilainen. Diagnoosi perustuu lääketieteelliseen tietoon ja on pohjana lääketieteelliselle hoidolle.
Ketkä saavat tehdä diagnooseja?
Lääkärit:
Erityisesti erikoislääkärit, kuten psykiatrit, ovat päteviä tekemään lääketieteellisiä diagnooseja. Myös yleislääkärit voivat tehdä diagnooseja. " - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Henki koettaa eksyesäsän leikkiä lääkäriä, leimata kirjoittajaa:
Teko on hyvin arveluttava:
2Diagnoosin saa tehdä vain lääketieteellisen tiedon ja ammatillisen pätevyyden omaava lääkäri, kuten psykiatri tai yleislääkäri, tai muu vastaavalla valvonnalla toimiva ammattilainen. Diagnoosi perustuu lääketieteelliseen tietoon ja on pohjana lääketieteelliselle hoidolle.
Ketkä saavat tehdä diagnooseja?
Lääkärit:
Erityisesti erikoislääkärit, kuten psykiatrit, ovat päteviä tekemään lääketieteellisiä diagnooseja. Myös yleislääkärit voivat tehdä diagnooseja. "Minusta hän ja monet muut menivät liian pitkälle.
Henki ja mäntä obat varmasti ihan mukavaa ihmisiä oikeasti. Nämä palstat tekevät ihmisistä zombeja, jotka huutavat "I want eat brains, give me brains" juu, minulla on huono huumori, en osaa satiiria.
Lightning - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minusta hän ja monet muut menivät liian pitkälle.
Henki ja mäntä obat varmasti ihan mukavaa ihmisiä oikeasti. Nämä palstat tekevät ihmisistä zombeja, jotka huutavat "I want eat brains, give me brains" juu, minulla on huono huumori, en osaa satiiria.
LightningOvat mukavia siis...
- AnonyymiUUSI
Eikä löytynyt ohjetta "voissa paistamisesta" .
https://fi.wikiquote.org/wiki/Suomalaisia_sananlaskuja - AnonyymiUUSI
Olet kirjoittanut sotavuosista kirjoja, jos olen oikein ymmärtänyt ja hoitopuolen varjoistakin. Ihmiset olivat ennen ihan eri tavoin tiukoilla ja minunkaan sukupolvi ei edes ymmärrä kaikkea, mitä siihen sotaan liittyy. Voisit jakaa niistä kokemuksista palstalaille paljon oppia ja tietoa.
Lightning
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5552175Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4011776Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221590Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641418JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191166- 561112
- 1181097
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16888Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823