Nyt Alkakaa ihmiset kertomaan neuvoja ja pelastakaa mun kesäloma.
kesken ajon otti ja hyyty eikä lähde käyntiin ellei laita käsikaasua. tyhjäkäynnistä ei tietoakaan.
tulpat OK, Kaasarit puhdistettu, starttaaminen vaikean tuntuista ihan kuin joku kipinä tulisi väärään aikaan, välillä alkaa pyörittämään normaalisti..
ilman tulppia startatessa ei vaikeuksia.. kone pyörii herkästi myös käsin. Mittarit omasta mielestäni sekoili kun vika tuli ja trimmin mittari pyörähti yli eli on nyt nolla tapin väärällä puolella.
bensakin haiskahtaa siinä määrin et ei polta kunnolla. kone tärisee kun sen saa tulille ja ottaa kierroksia tosi laiskasti.
pitääkö käsipumpusta tulla kivikova kun sitä pumppaa, tosta just ja just erottaa et kaasareilla olisi bensaa kun pumppailee..
olkaa ihmiset Kilttejä ja pelastakaa meidän loma.. ei viittis ihan turhaan lähtee vetää venettä takas kaupunkiin ennenkuin on pakko.
Yamaha 50 detol -88 käyntiongelmat!!
14
4597
Vastaukset
- Jussi
kuullostaa jonkinasteiselta sähkövialta,,,tai sitten jostain pytystä on paineet hävinnneet...kun konetta pyörittää ilman tulppia, ota kuolleen miehen kytkin pois, muuten saattaa rikkoa CD-boxin, näin sanoi mulle yx huoltomies, ettei virta pääse purkaantumaan...puristukset voi mitata halvalla mittarilla, jos ei mittaria, pyydä jonkun muun starttaamaan, ja pidä vuorotellen joka pytyn tulpanreiässä sormea tiiviisti painettuna, kyllä sillainkin huomaa, jos jostain pytystä paineet kadonneet. ittellä ollut samanlainen ongelma, kun yhden pytyn paineet katos, tehoista tallella puolet, kävi raivistaen, eikä jaksanut käydä tyhjäkäyntiä...
toivottavasti Sinulla joku pikku vika - jali
ettei bensaletkujen liitokset/liittimet tai pumppu vuoda. Jos pumppu ei tule kovaksi pumpatessa, vaikuttaisi että jokin liitos valskaa...
- japo
aloittaisin helpoimmasta eli bensapumpusta ota koko pumppu irti ja sit näätkin pienen reijän kun pumppaat pallosta siitä ei saa tulla bensaa jos tulee niin kalvo rikki.se tulvii kampikammioon ja koneesta tulee sellainen kuin yrittäisi ajaa ryyppy päällä koko ajan jos yleensä käy toivottavasti vika on kalvossa lisäksi voi olla kaasarin neula olla jääny jumiin jos otat kaasarit irti tarkasta samalla ettei yksikään läppä ole mennyt poikki näkyvät siellä jäljelle jääneissä reijissä tässä aluksi
- tonto
aiheena bensapuoli.
En oikein jaksa uskoa et puristuksissa olis vikaa,, mut eihän sitä koskaan tiedä..
Pitää tarkastella nuo kyseiset asiat,,
kun konetta starttaa niin tuntuis et kun tulee yhden tietyn pytyn vuoro niin silloin kone potkii vastaan.
kiitokset vinkeistä kommentoin kun olen tutkinut lisää.. - japo
tonto kirjoitti:
aiheena bensapuoli.
En oikein jaksa uskoa et puristuksissa olis vikaa,, mut eihän sitä koskaan tiedä..
Pitää tarkastella nuo kyseiset asiat,,
kun konetta starttaa niin tuntuis et kun tulee yhden tietyn pytyn vuoro niin silloin kone potkii vastaan.
kiitokset vinkeistä kommentoin kun olen tutkinut lisää..yhä vahvemmin epäilen p-pumpunkalvoa kampikammio tulee täyteen bensaa ja se menee alinmaisen männänpäälle ja sit ei pyöritä aluksi kunnolla ja bensa haisee
- tuskin johtuu
japo kirjoitti:
yhä vahvemmin epäilen p-pumpunkalvoa kampikammio tulee täyteen bensaa ja se menee alinmaisen männänpäälle ja sit ei pyöritä aluksi kunnolla ja bensa haisee
Tota, tulviminen johtuu kohokammion neulaventtiilin viasta ei pensapunpun kalvosta.
- japo
tuskin johtuu kirjoitti:
Tota, tulviminen johtuu kohokammion neulaventtiilin viasta ei pensapunpun kalvosta.
kyllä se vaan näin on jos pumpaavaan kalvoon tulee reikä siitä on suora yhteys kampikammioon joten alipaine vetää bensat suoraan sinne kato räjäytyskuvasta ja bensat ne menee jammussa viellä alimmaiseen pyttyyn olen sentään vaihtanut vian takia aika monta kalvoa
- tonto
Eli kaikki vinkit ja oma osaaminen on nyt loppu.
huomenna tulee remonttireiska vielä antamaan tuomion, mut kyllä se nyt sähköpuolelle viittais ja sytytykseen.se starttaus kun viittaa et kipinä tulee väärään aikaan .
tänään kun sain sen käyntiin niin se toimi jollain tavalla, nosti liukuun hyvin kulki melkein niinku pitää, mutta 5000rpm oli maksimit sen jälkeen alkoi
rehellinen pätkiminen, kesti käynnissä jonkin aikaa myös ilman käsikaasua kunnes alkoi taas tärisemään..
seuraavalla lenkillä ei antanut ottaa ku 3500 kierrosta ja pätkiminen alkoi..
miten paksu nippu rahaa pitää olla et ton saa kuntoon vai kannattaako tohon rahoja laittaa,,
tänään oli lähellä et ruuvaanko pultit irti selällä..
kone kyl on vähällä käytöllä ollut viim 5vuotta.
kertokaa mielipiteet.. - mitä tarkoitit
japo kirjoitti:
kyllä se vaan näin on jos pumpaavaan kalvoon tulee reikä siitä on suora yhteys kampikammioon joten alipaine vetää bensat suoraan sinne kato räjäytyskuvasta ja bensat ne menee jammussa viellä alimmaiseen pyttyyn olen sentään vaihtanut vian takia aika monta kalvoa
Ymmärsin väärin. Et tarkoittanutkaan kaasarin tulvimista. Mainitsemasi vika on hyvinkin mahdollinen.
- dt115
tonto kirjoitti:
Eli kaikki vinkit ja oma osaaminen on nyt loppu.
huomenna tulee remonttireiska vielä antamaan tuomion, mut kyllä se nyt sähköpuolelle viittais ja sytytykseen.se starttaus kun viittaa et kipinä tulee väärään aikaan .
tänään kun sain sen käyntiin niin se toimi jollain tavalla, nosti liukuun hyvin kulki melkein niinku pitää, mutta 5000rpm oli maksimit sen jälkeen alkoi
rehellinen pätkiminen, kesti käynnissä jonkin aikaa myös ilman käsikaasua kunnes alkoi taas tärisemään..
seuraavalla lenkillä ei antanut ottaa ku 3500 kierrosta ja pätkiminen alkoi..
miten paksu nippu rahaa pitää olla et ton saa kuntoon vai kannattaako tohon rahoja laittaa,,
tänään oli lähellä et ruuvaanko pultit irti selällä..
kone kyl on vähällä käytöllä ollut viim 5vuotta.
kertokaa mielipiteet..Onko tulpat uusittu ?
Onko suuttimet ja kohokammio puhdistettu kunnolla ? Paineilma ei yleensä riitä vaan tarvii oikeat aineet.
- tonto
ajatteltiin purkaa kansi pois. kannentiiviste ei ollut kyllä erikoisen hyvässä kunnossa. 2 ja 3 pytyn sivulla olikin sellaista ruostevesi huntua ja tiiviste syöpynyt noiden pesien kyseisiltä reunoilta. vene oli ollut parkissa vedessä viimekesän ja ajettu kerran.. liekö vaikutusta kun ei sillä ole ajettu viim. 4v. kuin parikertaa kesässä.
Nyt näyttäisi pikaisen koeajon jälkeen et kone taas toimii... mutta 2 pytyn paineet 5bar kun 1 ja 3:sen pytyssä 7bar pytyssä näkyi pienet naarmut ei mielestäni mitenkään vakavat.eikä kovin tuoreen näköiset, tyhjäkäynti oli hiukan liian kovalla kun ostin koneen ja kun ei sattunut meisseli mukaan et ois voinu kokeilla tiputtaa, liekö sen takia nostettu vähän ylemmäs... nyt jaksaa käydä 800-1000 alueella
liekö saanut vettä tonne pyttyyn.. selittäis 2 pytyllä käymisen.
oisko 2 pytyn renkaat jumissa?
uskaltasko ajella vähän aikaa ennenkuin purkaa koneen, kolinoita ei kuulu ja kiertää ihan hyvin..
millainen homma purkaa kone onko se jotenkin erikoinen vai kone muiden joukossa..- tonto
Ja vika senkun jatkuu tosin se tiivisteen vaihto ei ollut pahitteeksi se oli ihan finaalissa..
eli 2 pytyltä katoaa välillä kipinä,
Toimii kun unelma ja välillä sit käy vaan 2 pytyllä.. puolan vaihto ei auttanut joten antakaas vinkkejä lisää.. itselläni ei tule mieleen kuin toi cdi-boxi - vikaa??
tonto kirjoitti:
Ja vika senkun jatkuu tosin se tiivisteen vaihto ei ollut pahitteeksi se oli ihan finaalissa..
eli 2 pytyltä katoaa välillä kipinä,
Toimii kun unelma ja välillä sit käy vaan 2 pytyllä.. puolan vaihto ei auttanut joten antakaas vinkkejä lisää.. itselläni ei tule mieleen kuin toi cdi-boxi - Jukka
vikaa?? kirjoitti:
Vaihda ihmeessä tulpanhattu, koska siitä on vastuslanka palanut. Yamahan tulpanhattu on häiriösuojattu. Oma koneeni (Yamaha 50 DETO,vm 88) alkoi toimia keskimmäisen pytyn tulpanhatun vaihtamisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670