Yamaha 50 detol -88 käyntiongelmat!!

tonto

Nyt Alkakaa ihmiset kertomaan neuvoja ja pelastakaa mun kesäloma.

kesken ajon otti ja hyyty eikä lähde käyntiin ellei laita käsikaasua. tyhjäkäynnistä ei tietoakaan.
tulpat OK, Kaasarit puhdistettu, starttaaminen vaikean tuntuista ihan kuin joku kipinä tulisi väärään aikaan, välillä alkaa pyörittämään normaalisti..

ilman tulppia startatessa ei vaikeuksia.. kone pyörii herkästi myös käsin. Mittarit omasta mielestäni sekoili kun vika tuli ja trimmin mittari pyörähti yli eli on nyt nolla tapin väärällä puolella.

bensakin haiskahtaa siinä määrin et ei polta kunnolla. kone tärisee kun sen saa tulille ja ottaa kierroksia tosi laiskasti.

pitääkö käsipumpusta tulla kivikova kun sitä pumppaa, tosta just ja just erottaa et kaasareilla olisi bensaa kun pumppailee..

olkaa ihmiset Kilttejä ja pelastakaa meidän loma.. ei viittis ihan turhaan lähtee vetää venettä takas kaupunkiin ennenkuin on pakko.

14

5202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

      kuullostaa jonkinasteiselta sähkövialta,,,tai sitten jostain pytystä on paineet hävinnneet...kun konetta pyörittää ilman tulppia, ota kuolleen miehen kytkin pois, muuten saattaa rikkoa CD-boxin, näin sanoi mulle yx huoltomies, ettei virta pääse purkaantumaan...puristukset voi mitata halvalla mittarilla, jos ei mittaria, pyydä jonkun muun starttaamaan, ja pidä vuorotellen joka pytyn tulpanreiässä sormea tiiviisti painettuna, kyllä sillainkin huomaa, jos jostain pytystä paineet kadonneet. ittellä ollut samanlainen ongelma, kun yhden pytyn paineet katos, tehoista tallella puolet, kävi raivistaen, eikä jaksanut käydä tyhjäkäyntiä...
      toivottavasti Sinulla joku pikku vika

    • jali

      ettei bensaletkujen liitokset/liittimet tai pumppu vuoda. Jos pumppu ei tule kovaksi pumpatessa, vaikuttaisi että jokin liitos valskaa...

    • japo

      aloittaisin helpoimmasta eli bensapumpusta ota koko pumppu irti ja sit näätkin pienen reijän kun pumppaat pallosta siitä ei saa tulla bensaa jos tulee niin kalvo rikki.se tulvii kampikammioon ja koneesta tulee sellainen kuin yrittäisi ajaa ryyppy päällä koko ajan jos yleensä käy toivottavasti vika on kalvossa lisäksi voi olla kaasarin neula olla jääny jumiin jos otat kaasarit irti tarkasta samalla ettei yksikään läppä ole mennyt poikki näkyvät siellä jäljelle jääneissä reijissä tässä aluksi

      • tonto

        aiheena bensapuoli.
        En oikein jaksa uskoa et puristuksissa olis vikaa,, mut eihän sitä koskaan tiedä..
        Pitää tarkastella nuo kyseiset asiat,,
        kun konetta starttaa niin tuntuis et kun tulee yhden tietyn pytyn vuoro niin silloin kone potkii vastaan.
        kiitokset vinkeistä kommentoin kun olen tutkinut lisää..


      • japo
        tonto kirjoitti:

        aiheena bensapuoli.
        En oikein jaksa uskoa et puristuksissa olis vikaa,, mut eihän sitä koskaan tiedä..
        Pitää tarkastella nuo kyseiset asiat,,
        kun konetta starttaa niin tuntuis et kun tulee yhden tietyn pytyn vuoro niin silloin kone potkii vastaan.
        kiitokset vinkeistä kommentoin kun olen tutkinut lisää..

        yhä vahvemmin epäilen p-pumpunkalvoa kampikammio tulee täyteen bensaa ja se menee alinmaisen männänpäälle ja sit ei pyöritä aluksi kunnolla ja bensa haisee


      • tuskin johtuu
        japo kirjoitti:

        yhä vahvemmin epäilen p-pumpunkalvoa kampikammio tulee täyteen bensaa ja se menee alinmaisen männänpäälle ja sit ei pyöritä aluksi kunnolla ja bensa haisee

        Tota, tulviminen johtuu kohokammion neulaventtiilin viasta ei pensapunpun kalvosta.


      • japo
        tuskin johtuu kirjoitti:

        Tota, tulviminen johtuu kohokammion neulaventtiilin viasta ei pensapunpun kalvosta.

        kyllä se vaan näin on jos pumpaavaan kalvoon tulee reikä siitä on suora yhteys kampikammioon joten alipaine vetää bensat suoraan sinne kato räjäytyskuvasta ja bensat ne menee jammussa viellä alimmaiseen pyttyyn olen sentään vaihtanut vian takia aika monta kalvoa


      • tonto

        Eli kaikki vinkit ja oma osaaminen on nyt loppu.
        huomenna tulee remonttireiska vielä antamaan tuomion, mut kyllä se nyt sähköpuolelle viittais ja sytytykseen.se starttaus kun viittaa et kipinä tulee väärään aikaan .
        tänään kun sain sen käyntiin niin se toimi jollain tavalla, nosti liukuun hyvin kulki melkein niinku pitää, mutta 5000rpm oli maksimit sen jälkeen alkoi
        rehellinen pätkiminen, kesti käynnissä jonkin aikaa myös ilman käsikaasua kunnes alkoi taas tärisemään..

        seuraavalla lenkillä ei antanut ottaa ku 3500 kierrosta ja pätkiminen alkoi..

        miten paksu nippu rahaa pitää olla et ton saa kuntoon vai kannattaako tohon rahoja laittaa,,
        tänään oli lähellä et ruuvaanko pultit irti selällä..

        kone kyl on vähällä käytöllä ollut viim 5vuotta.
        kertokaa mielipiteet..


      • mitä tarkoitit
        japo kirjoitti:

        kyllä se vaan näin on jos pumpaavaan kalvoon tulee reikä siitä on suora yhteys kampikammioon joten alipaine vetää bensat suoraan sinne kato räjäytyskuvasta ja bensat ne menee jammussa viellä alimmaiseen pyttyyn olen sentään vaihtanut vian takia aika monta kalvoa

        Ymmärsin väärin. Et tarkoittanutkaan kaasarin tulvimista. Mainitsemasi vika on hyvinkin mahdollinen.


      • dt115
        tonto kirjoitti:

        Eli kaikki vinkit ja oma osaaminen on nyt loppu.
        huomenna tulee remonttireiska vielä antamaan tuomion, mut kyllä se nyt sähköpuolelle viittais ja sytytykseen.se starttaus kun viittaa et kipinä tulee väärään aikaan .
        tänään kun sain sen käyntiin niin se toimi jollain tavalla, nosti liukuun hyvin kulki melkein niinku pitää, mutta 5000rpm oli maksimit sen jälkeen alkoi
        rehellinen pätkiminen, kesti käynnissä jonkin aikaa myös ilman käsikaasua kunnes alkoi taas tärisemään..

        seuraavalla lenkillä ei antanut ottaa ku 3500 kierrosta ja pätkiminen alkoi..

        miten paksu nippu rahaa pitää olla et ton saa kuntoon vai kannattaako tohon rahoja laittaa,,
        tänään oli lähellä et ruuvaanko pultit irti selällä..

        kone kyl on vähällä käytöllä ollut viim 5vuotta.
        kertokaa mielipiteet..

        Onko tulpat uusittu ?
        Onko suuttimet ja kohokammio puhdistettu kunnolla ? Paineilma ei yleensä riitä vaan tarvii oikeat aineet.


    • tonto

      ajatteltiin purkaa kansi pois. kannentiiviste ei ollut kyllä erikoisen hyvässä kunnossa. 2 ja 3 pytyn sivulla olikin sellaista ruostevesi huntua ja tiiviste syöpynyt noiden pesien kyseisiltä reunoilta. vene oli ollut parkissa vedessä viimekesän ja ajettu kerran.. liekö vaikutusta kun ei sillä ole ajettu viim. 4v. kuin parikertaa kesässä.

      Nyt näyttäisi pikaisen koeajon jälkeen et kone taas toimii... mutta 2 pytyn paineet 5bar kun 1 ja 3:sen pytyssä 7bar pytyssä näkyi pienet naarmut ei mielestäni mitenkään vakavat.eikä kovin tuoreen näköiset, tyhjäkäynti oli hiukan liian kovalla kun ostin koneen ja kun ei sattunut meisseli mukaan et ois voinu kokeilla tiputtaa, liekö sen takia nostettu vähän ylemmäs... nyt jaksaa käydä 800-1000 alueella
      liekö saanut vettä tonne pyttyyn.. selittäis 2 pytyllä käymisen.
      oisko 2 pytyn renkaat jumissa?

      uskaltasko ajella vähän aikaa ennenkuin purkaa koneen, kolinoita ei kuulu ja kiertää ihan hyvin..

      millainen homma purkaa kone onko se jotenkin erikoinen vai kone muiden joukossa..

      • tonto

        Ja vika senkun jatkuu tosin se tiivisteen vaihto ei ollut pahitteeksi se oli ihan finaalissa..
        eli 2 pytyltä katoaa välillä kipinä,
        Toimii kun unelma ja välillä sit käy vaan 2 pytyllä.. puolan vaihto ei auttanut joten antakaas vinkkejä lisää.. itselläni ei tule mieleen kuin toi cdi-boxi


      • vikaa??

      • Jukka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5990
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5565
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3275
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2100
    9. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1910
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1831
    Aihe