S24 hell.keskustelu – Enkelimäntä ilmoitti ettei ole kristitty- 24-8-2025
Anonyymi 2025-08-23 20:40:06
En minä kristitty ole, enkä sitä roolia esitä kuin ehkä joskus. Mutta vilpittömästi toivon, että ne monet, jotka itseään kristittyinä pitävät, löytäisivät myös sen oikean ja kestävän tien – eivätkä jäisi harhapoluille pelon, tuomion tai loputtomien kiistojen sokkeloihin.
Jos minun sarkastinen pikkupiruni saa joskus jonkun pysähtymään ja katsomaan peiliin, ehkä siinä on se minun “tehtäväni”.
Ystävällisesti, – Enkeli Mäntä
Em teksti löytyy ketjussa: Enkeli- mäntän palstakronikka
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19060780/enkeli-mantan-palstakronikka---vuosikerta-2025
-------------------------------------------------------------------------
Keskustelua?
Voi toki käydä kuka tahansa?
Mutta enkelimäntän agenda Suomi24 helluntailaisuus-palstalla?
Se on todistetusti ollut
• - uskovien uskon pilkkaamista, ateistisessa tasossa
• - Raamatun Sanan pilkkaamista, halveksuntaa…
• - Yritystä eksyttää – tuomalla Idän uskontoja
• - Pyhien asioiden rienaamista. .
• - Pimeyden demonisten voimien uhittelevaa hyökkäystä
Nyt kun hän satojen erilaisten (itselleen antamien roolinimien) viidakosta on astunut ja ilmoittanut ettei ole ”kristitty” - niin?
Ohjeet kristityille:
---------------------
Jokaisen Jumalan, ja Jeesuksen Herrakseen tunnustavan – on hyvä noudattaa näitä ohjeita:
2, Korinttolaiskirje 6:14-18
• ”Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?”
• ” Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ”
• ”Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
• ”Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani .”
• ” ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
S24-hell.keskustelu - Enkelimäntä ilmoitti, ettei ole kristitty
31
188
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Hyvä kun ITSE ilmoitti.
Vaikka kyllähän se näkyi sen teksteistä, mitä sorttia ja missä "hengissä" se sekoili,,, - AnonyymiUUSI
Mäntä on teisti ei ateisti.
- AnonyymiUUSI
Ateistina on myös julkisesti esiintynyt.
- AnonyymiUUSI
Tällä keskustelupalstalla ei ole vaatimusta, että tulisi olla kristitty, jotta saa osallistua. Toista ihmistä voi kunnioittaa vakaumuksesta riippumatta.
En itsekään luonnehdi itseäni kristityksi, en myöskään ateistiksi, en agnostikoksi, en uskontoihin uskovaksi tekstiksi...minä en koe tarvetta määrittää asiaa.
Lightning- AnonyymiUUSI
Toki keskustella saa, jos osaa!
Mutta Enkelimäntä on käyttänyt tätä palstaa antikristilliseen agendaansa.
Todistetusti! Se on sisältänyt:
Ja kaikkea joka lajin sanasaastetta, joka ei ole "keskustelua". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki keskustella saa, jos osaa!
Mutta Enkelimäntä on käyttänyt tätä palstaa antikristilliseen agendaansa.
Todistetusti! Se on sisältänyt:
Ja kaikkea joka lajin sanasaastetta, joka ei ole "keskustelua".Minusta hän käyttää sarkasmia ja huumoria kirjoittamisen tyylilajina. Miksi hän saa selkeästi uskovien tasapainoa järkytettyä? Se näyttäytyy tasapainon järkkymisestä, kun palsta menee hurlumhei.
Lightning - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minusta hän käyttää sarkasmia ja huumoria kirjoittamisen tyylilajina. Miksi hän saa selkeästi uskovien tasapainoa järkytettyä? Se näyttäytyy tasapainon järkkymisestä, kun palsta menee hurlumhei.
LightningJärkkymiseltä...
- AnonyymiUUSI
Ei ole itselleni tarkoitus pilkata raamattua, mutta jos uskoo nooan arkin kaltaisiin tarinoihin ihan sellaisina kuin ne ovat täysin totena kokien, tahtoisi kertoa, että " herää jo pahvi". En tiedä onko kaikista asiaa näkemään ja havannoimaan. Se on saanut miettimään, että ihminen ei ehkä ole kovin viisas lajinakaan. Enkä itseäni tällä halua nostaa jalustalle, olenhan myös ollut uskova.
Lightning- AnonyymiUUSI
Jokainen saa uskoa tai olle uskomatta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa uskoa tai olle uskomatta.
Toki saa uskoa tai olla uskomatta.
Uskovat eivät aina hyväksy myöskään itse sitä ettei toinen usko kuten he. He pitävät oikeutenaan nostaa itsensä taivaaseen ja muut alinpaan helvettiin.
Lightning - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toki saa uskoa tai olla uskomatta.
Uskovat eivät aina hyväksy myöskään itse sitä ettei toinen usko kuten he. He pitävät oikeutenaan nostaa itsensä taivaaseen ja muut alinpaan helvettiin.
LightningToiset voi toimia niin, ei kaikki!
Ei pidä yleistäää
- AnonyymiUUSI
Kun Raamattu, vastuullisen palvelijansa kautta on jo kauan sitten ohjeistanut, että
2, Korinttolaiskirje 6:14-18
• ”Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?”
• ” Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ”
• ”Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
• ”Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani .”
• ” ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Niin? Se tarkoittaa praktisesti sitä?
- Että joka sanoo hyväksyvänsä antikristilliset asiat,
- joka liittyy sellaisiin, keskusteluinkin
On "osallinen" niihin synteihin, joita pilkkaaja harjoittaa:
”Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi
muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana” (1. Tim.5:22).
"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja
saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa” (Ilm.18:4)
Käytännössä se menee niin, että sellainen ihminen katsotaan "asiassa osalliseksi" (=juridinen termi), ja tulee tuomituksi samaan tekoon OSALLISENA:
( = päätekijä rikosasioissa + tekoon osalliset)
SIKSI Jumala varoittaa olemasta yhtä-köyttä-porukassa PIMEYDEN asioiden kanssa.
Jumala varjelee niitä, jotka sydänjuuriaan myöten "sanoutuvat irti" irstaasta menosta,- AnonyymiUUSI
Ajattelussasi ja ulostuonnissasi on paljon samankaltaista teologista painotusta kuin eräällä joka kirjoitti aikoinaan raamattupalstalla.
Lightning
- AnonyymiUUSI
Satiirin ydin ei ole pinnallinen nauru, vaan ajatteluun pakottava älyllinen kokemus. (George Meredith)
- AnonyymiUUSI
Mitä on "ajattelu"? Uskovalle täysin tuntematon juttu.
T. aloittaja - AnonyymiUUSI
Hyvä satiiri on laadukasta. Se ei ole sielun saasteiden tunkemista toisten silmille!
Kyllä satiirin erottaa..
ja satiirin valepukuun naamioidun pahuuden panokset! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä satiiri on laadukasta. Se ei ole sielun saasteiden tunkemista toisten silmille!
Kyllä satiirin erottaa..
ja satiirin valepukuun naamioidun pahuuden panokset!Annapa esimerkki mielestäsi laadukkaasta satiirista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Annapa esimerkki mielestäsi laadukkaasta satiirista.
Ole hyvä ja etsi netistä, ja kerro sitten!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä ja etsi netistä, ja kerro sitten!
Sinähän sanoit et "Hyvä satiiri on laadukasta.". Joten anna nyt esimerkki mielestäsi laadukkaasta satiirista. Älä hyvä ihminen käyttäydy kuin pelokas strutsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sanoit et "Hyvä satiiri on laadukasta.". Joten anna nyt esimerkki mielestäsi laadukkaasta satiirista. Älä hyvä ihminen käyttäydy kuin pelokas strutsi.
Kuules nyt, ei kertakaikkiaan riitä aika.
Olen koettanut vastailla koko ajan kommentointiin.
Joten kun tää ei ole ABC-alkeispaikka, niin tee itse mitä tarvitset.
Ja kun löydät laadukasta satiiria, niin kiitos että tuot sen tänne!
- AnonyymiUUSI
Se näyttäytyy siltä kuin ottaisit liian henkilökohtaisesti täällä kirjoitetut. Muistatko...joillain voi olla aina sotatila päällä, siihen tarvitaan kuitenkin kumpaakin osapuolta, ysin on vaikea sotia. Toki uskovat voivat nähdä että lyse on Beliarin ja Kristuksen välisestä sodasta, oikeasti kyse on vain ihmisistä ja heidän periksiantamattomuudestaan. Jonkun on sota voitettava, aivan kuin Jumala ei osaisi itse pitää itsestään huolta?
Lightning- AnonyymiUUSI
Jumala ei ole tällä foorumilla pitämässä itsestään huolta!!
Ei ole tarvis! - AnonyymiUUSI
rähinämummo on parantumaton kaikki ei kotona tyyppi johon tuhlaat aikaasi... haluatko jäädä sen hampaisiin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
rähinämummo on parantumaton kaikki ei kotona tyyppi johon tuhlaat aikaasi... haluatko jäädä sen hampaisiin?
Herjasta "Rähinämummo". Sillä on kaikki sentään kotona, mitä olla pitää!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kenenkään hampaisiin jää, jos ei sinne heittäydy jäämään. Rähinämummo sanonnan on tarkoituskin provosoida. Vai mitä? Ihmisillä on taipumus nauttia kilpailemisesta, vastakkainasettelusta. Se on biologinen juttu. Ja sitähän varten nämä palstat ovat ja se on oiva kenttä, se saa katsojia kirjoituksille.
Lightning
- AnonyymiUUSI
Kun ihminen jää heikoille, hän voi käyttää vähemmän mairittelevia taktiikoita. Aika vastakin, kun en ruvennut kumartelemaan kirjoittajalle ja hänen jumalanäkemykselleen vastapuoli heitti, että olen humalassa, koska tuli näitä minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä...koetti loukata...mutta ei se loukannut, se osoitti vain vastapuolen kyvyttömyyttä. Minusta tämmöinen hulabaloo, on "aika perseestä".
Lightning- AnonyymiUUSI
Ikävää että näin oli.
- AnonyymiUUSI
Näin se näkyy.
Ihmislaji on raadollista sakkia.
- AnonyymiUUSI
Sen nyt kaikki hengelliset ihmiset näkivä sen enkelin touhuista, ettei se mikään kristitty ole. Vaikka veti roolia, siteerasi Raamattau. Jotkut sanoi sen olevan helluntailainen luopiO?
- AnonyymiUUSI
Jos kysytäänkin toisinpäin, kuka on kristitty? Mikä on sellaisen henkilön täsmällinen määritelmä?
Voipi olla että vastauksia tulee yhtä monta kuin on vastaajia. Erilaisia kirkkokuntia ja suuntauksia kun on kymmeniä tuhansia! Ja kaikki tappelee keskenään "oikeasta opista" 😄 - AnonyymiUUSI
Enkeli ei ole koskaan väittänyt olevansa kristitty. Hän on deisti. Onko joskus ollut kristitty, niin luultavasti on. Tuntee sen verran hyvin Raamattua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6312723Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232150Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4232128- 831829
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201759Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671560- 1281332
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221217Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231130- 601076