Ostaa auto uutena.Sain luvan äitiltä ostaa uuven maastoutumautoituneen auton. Jännittää vähän. Saan tehä omil rahoil mitä haluun, totesi mutsi, ei noila sanoilla, vaan jotenkin sivistyneemmin, pelkistetymmin, yksinkertaisemmin.
Mikä jännittää autonostossa uutena?
Vuojet kuluvat, auto on kohta järjjettömästi halvenpi kuin uutena. Poimin äitin kaa tänään punaviinimarjoi paljon ja pussitettiin,pakastettiin ne. Ja rantatieltä revittiin puuntaimijen alkuja siitä keskeltä että autollisella voi ajaa maastollisella autollisella rantaalliseen.
Vuojet kuluvat kenties niin että ylöstenpaus ei tapahjukaan 2020-luvulla? Toisaalta ei oo mitään menetettävää jos ylöstempaus tapahtuu muutaman vuojen sisällä. Mutta jos ylöstempaus tapahtuukin20 vuojen päästä niin mitä sitten?
Iso asija kuitenkin ostaa auto. Aijon vaatii 8 prossan alennuksen ja en peräänny siitä, koska muistan sen kirkkaan päivän, jolloin mun eno sai stettua autonsa uutena 8 prossan alennuksella kun se toisteli olevansa "köyhä poika" a sen kesän kauvan sitten ja valonhäivän, heinällisen haistessa, puijen tuoksujessa, mun syöjes jäätelöö , lintujen laulaissa. Olikohan se 2000 kun eno sen auton osti ja oli innoissaan vaan lopulta siitäkin uuvest autollisest rommulisuus tulillisuus.
Mä kokeilen samaa köyhä poika juttuu autokauppijaalle kurnutella.
https://www.youtube.com/watch?v=orek_m77D3o&list=RDorek_m77D3o&start_radio=1
Onko järkee vai ei?
44
388
Vastaukset
- Anonyymi
Selef, ei järkeä kirjoituksissasi.
Osta mitä ostat tai olet ostamatta. Se on vain auto, materiaa.
Kiva, että äitisi on paras ystäväsi ja mukava, että sinulla on hieno merenrantamökki.
Olet siis nyt epävarma Jeesuksen paluusta ja myönnät palstalle jakaneesi väärää tietoa asiasta?
Lightning- Anonyymi
Ajankohta epäselvä. Jeesuksen ylöstenpauttamaksillisuus ja siitä seuraallisoiva Jeesuksen paluute maan päälle kera pyhijen ovat taas varmalliset asijalliset.
Ole siis nyt ja usejat vuojet ollut tä'ysin 100 rosenttisen varma monellisist, mutten kaikillisist, koska ei kaikillisija ole Jumala kertonunna, vaan jotain jättänyt ylläriksi.
" myönnät palstalle jakaneesi väärää tietoa asiasta? "
Olen syytön valheseen, väärän väittämäisen tistripuutijoon palstallelliselle.
Lihaksikkaasti, nöyrästi ja tojella sankarillisesti,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajankohta epäselvä. Jeesuksen ylöstenpauttamaksillisuus ja siitä seuraallisoiva Jeesuksen paluute maan päälle kera pyhijen ovat taas varmalliset asijalliset.
Ole siis nyt ja usejat vuojet ollut tä'ysin 100 rosenttisen varma monellisist, mutten kaikillisist, koska ei kaikillisija ole Jumala kertonunna, vaan jotain jättänyt ylläriksi.
Selef UrgeOletko raju mysteerinen rukoilija?
https://www.youtube.com/watch?v=jcO7eWOE498&list=RDjcO7eWOE498&start_radio=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef UrgeOlet väärää tietoa jakanut, tempaus on mielikuvituksen tuotetta, tempauksesi on perssilmässäsi. :)
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko raju mysteerinen rukoilija?
https://www.youtube.com/watch?v=jcO7eWOE498&list=RDjcO7eWOE498&start_radio=1En tojellakaan ole vaan Jumala on senmoisuus ja en pijä ihmisessä olevaa henkeä ja sielua ilmijöllisyysmielessä mysteerillisinä, vaan mutta Jumalan henkeen mahtuu niitä asijoita, joita on kutsumaisemme ilmijöisiksi, mutta kontaktissa Jumalan Henkeen ihminen pääsee osallisellisteistuneeksi ilmijöistä, joihin kuuluu just tuollaista "yliluontoollisuutta" havaintoilmijöissä.
Rakastajellisesti la lal lallaa lala laa,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärää tietoa jakanut, tempaus on mielikuvituksen tuotetta, tempauksesi on perssilmässäsi. :)
LightningItte oot täynnä skeidaa.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itte oot täynnä skeidaa.
Selef UrgeEi kun sinä oot skeidaa :)
En mie ole sokkee ja näen monenmoista.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun sinä oot skeidaa :)
En mie ole sokkee ja näen monenmoista.
LightningOlet sokea kuten suurin osa ihmiskuntaa. Mutta sokijoisinahan me kaikit syntyinme.
Totuutta et näje Jeesuksesta.
Ehkä joskus, Totuus ojottaa etsiöitään, etsijät löyvävät luvatallisitaan Raaamatussa ,muttei elinikää kauvemmin anneta ei aikaa etsijä ja löytää.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet sokea kuten suurin osa ihmiskuntaa. Mutta sokijoisinahan me kaikit syntyinme.
Totuutta et näje Jeesuksesta.
Ehkä joskus, Totuus ojottaa etsiöitään, etsijät löyvävät luvatallisitaan Raaamatussa ,muttei elinikää kauvemmin anneta ei aikaa etsijä ja löytää.
Selef UrgeJep. Lue toinen ketju. Näet mitä ajattelen Jesse jameksesta.
Onneksi en ole uskova, joutuisin "taivaassa" sietämään kaltaisiasi kaksinaamaisia typeryksiä.
Lightning
- Anonyymi
"Mä kokeilen samaa köyhä poika juttuu autokauppijaalle kurnutella."
Ellet nyt valehtele, niin sinä kertomasi perusteella et ole köyhä poika, jolloin valehtelet sitten autokauppiaalle.
Mut tää ei varmaan oo teidän piireissä niin kovin iso juttu...mitä nyt yks valhe sinne ja toinen tänne...- Anonyymi
Köyhyyttä on muutakin rahataloutellista.
"olkaa siis ovelia kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset" löytyyllisöityy Raamatussa.
Se neuvo sopii moneelliseen kuten kaupantekoollisiin. Ja vastuuhan on kuulijalla jos kaipaa tai äljää kyseellisöijä minkälaatuisesta köyhyyvestä pojalla on kyseellisyys.
Älykkäänmin kuin luuletkaan kaikes kovanaamaisuujes ja nöyryves,
Selef " 6 - nollattaja " Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"olkaa siis ovelia kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset" löytyyllisöityy Raamatussa.
Se neuvo sopii moneelliseen kuten kaupantekoollisiin. Ja vastuuhan on kuulijalla jos kaipaa tai äljää kyseellisöijä minkälaatuisesta köyhyyvestä pojalla on kyseellisyys.
Selef " 6 - nollattaja " UrgeKöyhällä ei oo varaa ostaa uutta autoa, mutta yritä sinä vaan selitellä valheitasi parhain päin.
Nyt tiedämmekin sitten myös suhtautua hyvin varauksellisesti kaikkiin höpinöihisi, sillä sinullahan on ihan jesuiittojen periaatteet, eikä puheisiisi voi siis lainkaan luottaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef " 6 - nollattaja " Urge"Se neuvo sopii moneelliseen kuten kaupantekoollisiin. Ja vastuuhan on kuulijalla jos kaipaa tai äljää kyseellisöijä minkälaatuisesta köyhyyvestä pojalla on kyseellisyys."
Järjen köyhyys on mitä ilmeisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se neuvo sopii moneelliseen kuten kaupantekoollisiin. Ja vastuuhan on kuulijalla jos kaipaa tai äljää kyseellisöijä minkälaatuisesta köyhyyvestä pojalla on kyseellisyys."
Järjen köyhyys on mitä ilmeisin.Väärin meni se itseesi sopivaisin ilmeisin?
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin meni se itseesi sopivaisin ilmeisin?
Selef UrgeMitä? Ei saa mitään selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä? Ei saa mitään selvää.
se tarkoitti että oot pässinpää.
- Anonyymi
Monet uskovat ovat niin erikousia tapauksia, että mietin jo uskossa ollessani, "kusettaako ne", ei ne useimmiten silti välttämättä kusettaneet. Hörhöilivät menemään tuomiopäivän kelloillaan.
Kannattaa lukea muunmuassa korpelelaisuudesta. Heilläkin oli voimakasta Jeesuksen odotusta.
Lightning- Anonyymi
Kilikilikili vai miten se selefin kello nyt sanoikaan.
Lightning
- Anonyymi
Hanki vaan joku vanha rämä. Se sopii imagoosi paremmin.
Pari vuotta vanha Bemarikin vois kelvata, jos nyt on ihan pakko joku uuvempi saaha.
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=ruonansuu autokauppias&mid=6DDB07E5FF8BC8A54D5D6DDB07E5FF8BC8A54D5D&ajaxhist=0- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli jostain syystä väärä linkki.
https://www.youtube.com/watch?v=NtdT0qgVFhMHuolimatonta, mutta ei se mitäänsä. Söin äsken mustikoituneitoneita paljon. Sormet mun sinistyitylöityivät. Suussa hyvälle maistuloitui.
Selef Urge
- Anonyymi
Aknestik, suomirokkia. Sun jutussa.
Lightning- Anonyymi
Mombasa coverin esittäjä Micko HELL ... sopii tänne helvetillisten HELLuntailaisten palstalle, he kun niin rakastavat helvettiä.
- Anonyymi
Näin on, huippumichelinkokkia. Mun hutussa.
Huipulla tuulee.
Kovismaisesti kolkohkoisen kylmällisen kosketuksesi jälkeen,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mombasa coverin esittäjä Micko HELL ... sopii tänne helvetillisten HELLuntailaisten palstalle, he kun niin rakastavat helvettiä.
Tuskin tuo Micko on helluntailainen?
Tai yleensä monikaan artisti.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, huippumichelinkokkia. Mun hutussa.
Huipulla tuulee.
Kovismaisesti kolkohkoisen kylmällisen kosketuksesi jälkeen,
Selef UrgeNo melkoista huttua on. Totuus löytyy kaurapuurosta vai mitä?
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuo Micko on helluntailainen?
Tai yleensä monikaan artisti.
LightningNo en sanonut helluntailainen, vaan että "sopii tänne helvetillisten HELLuntailaisten palstalle", kun on nimekseen valinnut Micko Hell.
"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar...
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hell on helluntailaisten epäjumalatar, jonka nimessä he julistavat helvetillistä "evankeliumiaan" iankaikkisesta piinahelvetistään, jossa pääosaa näyttelee skandinaavisen mytologian jumalatar.
Jeesuksellekin on annettu rooli kirkkoisien jumaltarustoista lainaamassa ja muokkaamassa helvettiopissa, kun hänen suuhunsa on istutettu jumaltarustojen helvetti,..paikka, jota ei siis Raamatusta löydy ja jota Raamatun Jeesus ei koskaan edes sanallakaan maininnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en sanonut helluntailainen, vaan että "sopii tänne helvetillisten HELLuntailaisten palstalle", kun on nimekseen valinnut Micko Hell.
"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar...
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hell on helluntailaisten epäjumalatar, jonka nimessä he julistavat helvetillistä "evankeliumiaan" iankaikkisesta piinahelvetistään, jossa pääosaa näyttelee skandinaavisen mytologian jumalatar.
Jeesuksellekin on annettu rooli kirkkoisien jumaltarustoista lainaamassa ja muokkaamassa helvettiopissa, kun hänen suuhunsa on istutettu jumaltarustojen helvetti,..paikka, jota ei siis Raamatusta löydy ja jota Raamatun Jeesus ei koskaan edes sanallakaan maininnut.Hell on Saksalassa tavallillinen sukunimi, joka ei tarkoita helvettiä eikä mitään muutakaan ihmeteltäväällisteistä.
Hell: vaalea, kirkas ja muitakin merkityksijä hellil on.
Kermaanija, Suomi
Lihaksikkaasti soutuveneen kannoin talvipaikkaan mustarastaan syöjes punaviinimarjoi puskas,
Selef suurmahtipullistuksellisuusvoimaisa Urge
- Anonyymi
Joh.10:12 Mutta palkollinen, joka ei ole paimen, eikä lampaat ole hänen omansa: kuin hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi raatelee ja haaskaa lampaat. Biblia (1776) Jes.56:10. Jer.10:21. Sak.11:16-17.
- Anonyymi
Joh.10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikö välitä lampaista.
- Anonyymi
Uuden auton ostaminen on järkevää, jos aikoo pitää sitä 12 vuotta tai kauemmin. Muistaa vain huoltaa ja jopa ruostesuojata auto kunnolla.
- Anonyymi
Niin ja kannattaa huoltaessa tarkistaa että sumuvalohen kytkennät ovat laitettu oikein päin. Ei onnistu korjaamoilta hommia hoitaa, kun pitäisi olla vihreä onkin punainen valo jne 🧐
Lightning - Anonyymi
Mullon 20wee ooppeli ja siihen ei oo koskaan tehty ruostarija eikä oo oluna ruosteen kans vammailuit.Ajettu reippaast alle 200.000 gilsaa. Auto on onkelmaton ja jees ajaa, mutta kun on hilloo niin tekee mieli uuvenpaata, tiijät kyl mitä se on. Ainakin Teemu Selänne tietää, mitä mä meinaan.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mullon 20wee ooppeli ja siihen ei oo koskaan tehty ruostarija eikä oo oluna ruosteen kans vammailuit.Ajettu reippaast alle 200.000 gilsaa. Auto on onkelmaton ja jees ajaa, mutta kun on hilloo niin tekee mieli uuvenpaata, tiijät kyl mitä se on. Ainakin Teemu Selänne tietää, mitä mä meinaan.
Selef UrgePerintösi on tehnyt sinusta ylpeän ja tyhmän. Mutta se on hyvä, että sinulla on äitin lupa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perintösi on tehnyt sinusta ylpeän ja tyhmän. Mutta se on hyvä, että sinulla on äitin lupa.
Ylpeys voi olla seurausta perinnöstä, mutta kirjoitusten perusteella tyhmyys kulkee geeneissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylpeys voi olla seurausta perinnöstä, mutta kirjoitusten perusteella tyhmyys kulkee geeneissä.
juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perintösi on tehnyt sinusta ylpeän ja tyhmän. Mutta se on hyvä, että sinulla on äitin lupa.
Söin äsken lohta oli niin hyvää että suustakin tippui lohipalasija matolliselle.Kokeilin rukiisen riisipiirakallisen päällällisellä.Vorssan kurkkuperunasalaattija oli kaa, purjosipulija,lehtisalaattija,tomaattilaisuus.
Söin kuin viimestä päivällistä.
https://www.youtube.com/watch?v=30r7pZvfh5U&list=RD30r7pZvfh5U&start_radio=1
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Söin äsken lohta oli niin hyvää että suustakin tippui lohipalasija matolliselle.Kokeilin rukiisen riisipiirakallisen päällällisellä.Vorssan kurkkuperunasalaattija oli kaa, purjosipulija,lehtisalaattija,tomaattilaisuus.
Söin kuin viimestä päivällistä.
https://www.youtube.com/watch?v=30r7pZvfh5U&list=RD30r7pZvfh5U&start_radio=1
Selef Urge"Söin kuin viimestä päivällistä."
Luuk.17
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
Fil. 3:19
heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
1. Kor. 15:32
Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".
- Anonyymi
Hes.34:23 Ja minä tahdon yhden ainokaisen paimenen herättää, joka heitä on ravitseva, palveliani Davidin: hän on heitä ravitseva ja on heidän ppaimenensa oleva. Biblia (1776) Jer.23:5. Jer.30:9. Hes.37:24. Hoos.3:5. Joh.10:11. Hebr.13:20. 1Piet.2:25.
- Anonyymi
Tässä kuuntelin biisejä ja tuli tämä vastaan.
Ole hyvä, kuuntele:
Pariisin Kevät- Tämän kylän poikii.
Lightning- Anonyymi
Pitääpä kuunnella kun en oo ennen tuollaisellisuuvest piisillisyyvest kuules kellunna. Voisin varmaannii kertoo kuulumisijakin ja siitä "kaikkein tärkeinmästä" eli itsestäni, huokoisisa ajatuksistain, onnellisuujestain.
Veikkaan pilkkalaulua, joka on tarkoitettu kuuleskotavaksi kuin laulu kertoisillis minustallisesta.
Heräsin justiihkosti kloo 5.45 ja on hyvin nukuttu ihanallisteinen viilis. Hyvällinen näin kun eilen herällisöin väsyyllisenä, mutten saanut nukuttujakaan kauvenmin, kulloin herällisöitsin klo onkullisen minuutin alle kloo 4. Oon tehny mökil aika lailla tuunii. Maanantaina tahkon ääreen Helsinkiin. Loma tehnyt hyvää. Jotenkin vaan kiva "laiskotella" touhutelles, perunnalisten nostoo, kahvinjuontii, mutsinkuljetuksii shoppailureissuilla ja nihin menee tuntikausia kun se käy valikoimii useis kaupois läpi siinä aika alkaa käymään pitkäks ja on aikaa rukoilla Herralta kärsivällisyyttä.
Näinekaa kertaa kirkonkyläl poliisin eli kaksi poliisija käveli vierekkäin mua vastaan kun kävelin autolle s-marketista ja ne käveli poliisiautota S-markettiin. Mitähän lie ostivat kaupasta? Mä palautin mutsin kauppakäyttämänostoskärryn ostoskärryjonoon kun mä istin samalla autossa katellen kyläraittija kui oisin sen isoon kylän poikii, mahti kovissälli. Mulla on pitkä kokemus täältä ja tosijaan ekan kerran omin silmin näin poliisija kikonkylällä, oon mm. asunut n 1,5vuottaakin häärlä kouluukin käyven ja sotaa ja piilosta leikkijen mettäs naperoisena. Olikohan poliisijen näkeminen jokin juttu, merkki mulle tai jopa koko Suomelle jostakin, sitähän eilen ja nytkin oon tässä miettinyt.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääpä kuunnella kun en oo ennen tuollaisellisuuvest piisillisyyvest kuules kellunna. Voisin varmaannii kertoo kuulumisijakin ja siitä "kaikkein tärkeinmästä" eli itsestäni, huokoisisa ajatuksistain, onnellisuujestain.
Veikkaan pilkkalaulua, joka on tarkoitettu kuuleskotavaksi kuin laulu kertoisillis minustallisesta.
Heräsin justiihkosti kloo 5.45 ja on hyvin nukuttu ihanallisteinen viilis. Hyvällinen näin kun eilen herällisöin väsyyllisenä, mutten saanut nukuttujakaan kauvenmin, kulloin herällisöitsin klo onkullisen minuutin alle kloo 4. Oon tehny mökil aika lailla tuunii. Maanantaina tahkon ääreen Helsinkiin. Loma tehnyt hyvää. Jotenkin vaan kiva "laiskotella" touhutelles, perunnalisten nostoo, kahvinjuontii, mutsinkuljetuksii shoppailureissuilla ja nihin menee tuntikausia kun se käy valikoimii useis kaupois läpi siinä aika alkaa käymään pitkäks ja on aikaa rukoilla Herralta kärsivällisyyttä.
Näinekaa kertaa kirkonkyläl poliisin eli kaksi poliisija käveli vierekkäin mua vastaan kun kävelin autolle s-marketista ja ne käveli poliisiautota S-markettiin. Mitähän lie ostivat kaupasta? Mä palautin mutsin kauppakäyttämänostoskärryn ostoskärryjonoon kun mä istin samalla autossa katellen kyläraittija kui oisin sen isoon kylän poikii, mahti kovissälli. Mulla on pitkä kokemus täältä ja tosijaan ekan kerran omin silmin näin poliisija kikonkylällä, oon mm. asunut n 1,5vuottaakin häärlä kouluukin käyven ja sotaa ja piilosta leikkijen mettäs naperoisena. Olikohan poliisijen näkeminen jokin juttu, merkki mulle tai jopa koko Suomelle jostakin, sitähän eilen ja nytkin oon tässä miettinyt.
Selef UrgeKaikkein tärkein olet siis sinä itse? Eikö olekaan Jeesus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein tärkein olet siis sinä itse? Eikö olekaan Jeesus?
Tyyppi on trolli.
Tai narsisti.
Tai molempia.
Kannattaa jättää se kokonaan huomiota vaille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1405689Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido783230Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891705- 1231153
- 151094
- 55972
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain76964- 55934
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844