Kuka muistaa talvisodan historiaa ja nimenomaisesti Suomussalmella tammikuussa 1940? Mitä joukkoja siellä oli yrittämässä katkaista Suomen kahtia maan kapeimmasta kohdasta?
Minä palautan asian mieliinne: siellä oli ukrainalaisdividioona, joka tuhottiin lähes täysin. Tapahtuma tunnetaan "Raatteen tien taisteluna tai mottina".
Suomussalmi tammikuu 1940
Anonyymi-ap
4
170
Vastaukset 4
- Anonyymi
Historiasta yritetään häivyttää monia muitakin asioita - väitetään esimerkiksi Saksan olleen toisen maailmasodan aikana fasistinen, vaikka oikeasti se oli kansallisssosialistinen.
- Anonyymi
ja sinä olet kommunisti
- Anonyymi
soili känsälä on kommunisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1401041Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171007En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213748- 62688
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25686- 135676
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38578
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58525