Laki ei ole Hengen hedelmiä vastaan.
Ovatko kaikki Jeesukseen uskovat Jeesuksen omia ?
• Jeesuksen omat ovat ristiinnaulinneet lihansa.
• Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
Jumalan lain vastustajat eivät ole Jeesuksen omia
116
386
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa siis vastustaa. Niin pysyy vapaana ja onnellisena.
- Anonyymi
Täh kukkuu 🐔
- Anonyymi
Lakien ja käskyjen ensisijainen merkitys on, että niitä noudatetaan.
Paavali yritti kumota lain merkityksen kun kyse on murhasta, koska murhasi Stefanoksen,
mutta korosti lakia kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.- Anonyymi
ahaa- akka hiljaa ja nyrkin sekä hellanvälisaarnaaja ei ole löytänyt elämää, eikä tehnyt parannusta,..... Toivottavasti ole yksinäinen ja pysy erossa naisesta. et kykene rakastamaan häntä, kuin Kristus seurakuntaa......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ahaa- akka hiljaa ja nyrkin sekä hellanvälisaarnaaja ei ole löytänyt elämää, eikä tehnyt parannusta,..... Toivottavasti ole yksinäinen ja pysy erossa naisesta. et kykene rakastamaan häntä, kuin Kristus seurakuntaa......
Naiset eivät ymmärrä Raamatun pyhiä kirjoituksia. Ainoastaan miehet ymmärtävät oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli paha mies.
Naiset eivät saaneet edes rukoilla ääneen, eikä tunnustaa uskoaan ääneen. Piti olla ihan hiljaa.
Paavali uhkasi naisia kunniaväkivallalla, jos eivät pidä huntua ja burkaa ja ole ihan hiljaa.
Nytkin jotkut lahkot perustelee jopa kunniamurhaa ja verikostoa Paavalin puheilla.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
- Anonyymi
Kaikista kovimmat jeesustelijat on niitä epäluotettavia lahkolaisia.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Aivan ja pahimmat jeesustelijat ovat sapatti papatti ja raamatulla päähän päpättäjät.
Luulevat olevansa jumalia ja hyvän, sekä pahantiedonpuulla luvatta jakavat tuomioitaan.
Kunten sinäkin. Löydät Raamatusta päähänlyöntijakeen ja laittomuuden tekijät, on se sanavarastosi lihallisen tulkinnan päpätys.
Ei hyvää päivää- sinunlaisen uskonnollisen pellen elämä.... Kyllä rienaaja nauraa partaansa kun sinunlaista käyttää hyväksi.....
- Anonyymi
Paavali ei naulinnut lihojaan, vaan teki pahaa ja syntiä sen kun kerkisi.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.- Anonyymi
tunttuupa sinussa olevan kovasi asumassa, voi---voi
- Anonyymi
Ei uskon ole pakko olla idiotismia
- Anonyymi
Tämän ajan ihmisille ei enää kelpaa perinteinen kristinusko sakramentteineen. Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin. Niihin henkiin tulee addiktio. Lahkoralli pyörii täysillä.
1. Tim. 4:1
Mutta Pyhä Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Mutta helpottaa se kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ajan ihmisille ei enää kelpaa perinteinen kristinusko sakramentteineen. Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin. Niihin henkiin tulee addiktio. Lahkoralli pyörii täysillä.
1. Tim. 4:1
Mutta Pyhä Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.sinäkin olet pahasti itsesi sitonut juttuihisi....
Kuuntelepa edes tämä.
https://www.tv7.fi/arkki/voimaa-sanasta/etsikkoaikoja-osa-4-4_p105297/
ettet kävele etsikkoaikasi ohi.
pääset omasta lahkorallistasi.... perinne sakaramentti ja sunnuntai- esimerkiksi, mitä kumarrat.... pakanallisen auringonpalvontaa harrastava.....
- Anonyymi
Jumalan lain vasustajat ja kumoajat ovat kapinassa Jumalaa vastaan, eikä siitä hyvää seuraa.
- Anonyymi
Onneksi moinen laki ei ole mitenkään voimassa. Eikä ole virkaa tekevää jumalaakaan.
- Anonyymi
Tervehenkinen kristitty pyhittyy...
"IIo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. SELLAISTA VASTAAN EI OLE LAKI. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa."
Ilm 22:11:
"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."- Anonyymi
Matt 7:23: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; MENKÄÄ POIS MINUN TYKÖÄNI, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'."
Matt 23:28: "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt 7:23: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; MENKÄÄ POIS MINUN TYKÖÄNI, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'."
Matt 23:28: "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."1Joh 3:4: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
Synti on laittomuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Joh 3:4: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
Synti on laittomuus.Jokainen tekee syntiä,myös sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt 23:28: "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta."helepottaako, kun oikein papattaa uskonnollisesti omia ripsujaan vuodesta toiseen.
vääääääryyyyyvyen tekijät jne. raamatunraikaaja.... häpeä.
Sama sulle laettuuuuuven tekijät... .toinen raamatunsanan raiskaaja.
Teille ei Raamatusta löydy muita jaketa,,,, on se teillä köyhää elämä......
Kaini ja te- olette veljiä keskenänne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1Joh 3:4: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
Synti on laittomuus.Entä sitten. Eli raamatunraiskaajalla rimpsuläksy oli taas lihallisesti esissä, jotta se uskonnollisuuden muoto- pelleys olisi ikäänkuin niiiiin pyhhhhääää
Ei hyvää päivää, miten pilaattee Hengellisen sanomallisen uskon ja Armon....
Ette ole sisällä pelastuksessa ja estätte hakkaamalla ohikulkijoita sananalla päähän...
Helpottiko päpättäminen?? varmaan lihanne nautti -- olenhan uskooonnnnooooolllisen pyhä ja sain puhuttua.....
Ei kiitos, kaltaisesi seurakuntaan ei kannata kenenkään mennä jeesustelemaan ja lakittamaan.
- Anonyymi
Ei uskon tarvitse olla Raamatun jakeiden hokemista, jotka kaikki tietää, vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Eikä sen herjaamista
Ei sellainen ede ole uskoa.- Anonyymi
Lakien kieltäminen ja kumoaminen tähtää juuri siihen, että silloin ei ole syntiäkään, koska synti on lain vastainen teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakien kieltäminen ja kumoaminen tähtää juuri siihen, että silloin ei ole syntiäkään, koska synti on lain vastainen teko.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuo matnra ---ei ooooooo syntiäkään..... helpottiko päpätys.
Jokainen tietää synnin, mutta sinulla on vain päpätys siksi, että alkaa käskyttäminen ja kirkossasi kuin oiikein käskytetään ja sapatoidaan, olette onnestanne sykkyrässä.
Se oli teidän uskonne siinä,
Missäs se Pyhä Henki on? Eikös Hän saa johtaakaan sinua edes.
Miksi lakitat. miksi käskytät ja vuosia asiaa ateventistisesti hökellät
- Anonyymi
Lain kiertäjät ovat roistoja.
- Anonyymi
Jeesuksen opetuksen mukaan lait ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten vuodatetaan Pyhä Henki kaiken lihan ylle.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
----
Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa milloin mitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen opetuksen mukaan lait ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten vuodatetaan Pyhä Henki kaiken lihan ylle.
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
----
Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa milloin mitenkin.Jeesus oli Juutalainen uskoltaan, eikä hän mitään uutta uskontoa perustanut.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Mooseksen lain vouhkaajat toistavat Jeesuksen sanoja: "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa”, mutta he eivät kuitenkaan usko Jeesusta. Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain melskaajat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia ja sopusoinnussa muitten lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelua, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
Älä tapa käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä. - Anonyymi
Roistot eivät siis kivitä sapatinrikkojia!
- Anonyymi
lain kiertäjät ovat roistoja...... aika yleistys ja pilkkahengessä uskoveljeä vihahengellä hakkaamistahan sinun sanasi on.
Moni --ilotyttökin---- menee ennen sinun fariseususkoasi perille, kuin sinä, kirjoitusten mukaan....
Muista- Raamatussa---- Uudessatestamentissa on yli 1000 käskyä ja kehotusta....
Olet tainnut pudota jo kelkasta--- mutta lakittaa ja käskyttää- - se on sinun sielusi jubileeraava hekuma......
Taitaa profetian henkikin tuvassanne olevan haudassa.
- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
Jeesuksen opetuksen mukaan lait ja käskyt ovat voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Vasta sitten vuodatetaan Pyhä Henki kaiken lihan ylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen opetuksen mukaan lait ja käskyt ovat voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Vasta sitten vuodatetaan Pyhä Henki kaiken lihan ylle.leikit jeeesustellen, että olet sinä se armahtaja.... älä luule, että olisit ristillä riippunut...
Sinun käskystäsi ei kenenkään kannata korvaansa lotkauttaa siksi, kun olet itse kahlinnut itsesi mielesi uskonnolliseen vankilaan.
Sinun uskossasi ei ole vapautta- Kristuksessa.
- Anonyymi
Lain kieltäviä seurakuntia kutsutaan Saatanan synagogaksi.
Ilm. 3:9
Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.- Anonyymi
höpölöpö laaaain kieltävät ssaaaaatanan synägoooooga.
on vain sinun naukuva tulkinta- lihassa ja käskyjen orjuuttamassa mielessä, ei muuta.
Etkö jo opi vuosien varrella näkemään sijaisesi Golgatan työtä,, kenen harteilla on pelastus.
Lain alla olevat ha niistä elävät eivät ole Kristuksen omia. Tämä tulee esiin silloin kun Kristus ilmestyy taivaalle hakemaan omiaan.
- Anonyymi
Uudessa liitossa on volimassa Jumalan laki, se on Kristuksen laki.
- Anonyymi
Kehut olevasi peräti hyvis.
Herra Hyvis.
Miten menettelet kun rikot Herran käskyjä vastaan ? - Anonyymi
Lain alle joutuminen tarkoittaa lain säätämän rangaistuksen alle joutumista, ei suinkaan lain noudattamista.
Lait ovat noudattamista varten, ei pilkkaamista varten, kuten Parhami ja Olseni teki. Molemmat vietiin vankilaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lain alle joutuminen tarkoittaa lain säätämän rangaistuksen alle joutumista, ei suinkaan lain noudattamista.
Lait ovat noudattamista varten, ei pilkkaamista varten, kuten Parhami ja Olseni teki. Molemmat vietiin vankilaan.Villitsevä henki houkuttelee kieltämään lait ja käksyt ja tarjoaa vapaampaa elämää henkien mukaaan elämistä, mutta se on tuhon tie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villitsevä henki houkuttelee kieltämään lait ja käksyt ja tarjoaa vapaampaa elämää henkien mukaaan elämistä, mutta se on tuhon tie.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitoutuneet Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten eksyttäjät opettaa. Anonyymi kirjoitti:
Herra Hyvis.
Miten menettelet kun rikot Herran käskyjä vastaan ?Minä menettelen kuten pelastuksessa olevat uskovat tekevät..tunnustavat syntinsä kun kukaan ei ole virheetön .
Anonyymi kirjoitti:
Villitsevä henki houkuttelee kieltämään lait ja käksyt ja tarjoaa vapaampaa elämää henkien mukaaan elämistä, mutta se on tuhon tie.
Kuka kieltää lait ?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten eksyttäjät opettaa.Jeesus Kristus antoi 2 Käskyä . Ne ovat Hänen omillaan.
Paavali yritti pelastaa niitä juutalais parkoja jotka ei ymmärtänyt tätä. He ovat ulkona Jumalan valtakunnasta.
Jumala toimii Hengessä omiensa sisällä ja kaikki mihin Hän ohjaa on oikein ja hyvää.
Monelle tulee yllätys.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra Hyvis.
Miten menettelet kun rikot Herran käskyjä vastaan ?sinäkö alat tuota hyvistä läksyttämään ja käskyttämään..... hheehehh saanen nauraa tuollaiseen uskonnolliseen elämänmuotoon, ja säälistä nauran.
tahi jopa itken--- orjuuden kahleesta, missä rienaaja pitää uskonnollisen muotojutun takia.
Ei vapautta, vaan läksykirjan uskontoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten eksyttäjät opettaa.höpölöpö- -tunkintanne itse teillä on ontuva---- Sana ei ole samaa mieltä, miten Elleniläinen tulkintamalli on läsnäolevana
- Anonyymi
Laki sanaa käytetään Raamatussa eri tarkoituksissa. Aina ei tarkoiteta Mooseksen lakia.
Lain alle joutuminen ei tarkoita Mooseksen lain alle joutumista. Lain alle joutuminen tarkoittaa sitä, että ihminen alkaa vaatia itseltään tietyn tyyppistä "hyvää ja oikeaa" käyttäytymistä. Usein ihminen asettaa itselleen liian kovat vaatimukset, joita hän ei pysty täyttämään. Tuollaisesta pakkotahtisesta tilasta on usein hyvin vaikea päästä eroon.
Jumalan Hengellä täyttyminen ja Jumalan armon ja rakkauden ymmärtäminen auttaa ratkaisemaan solmun.Siinä se on.Se järkyttyävän suuri asia eli Jumala toimii Hengessä meissä Pyhyyden Hengen kautta ja voimme heti tajuta mikä on meno silloin kun Pyhyys on tullut meihin Pyhyydestä.
Tarvitseeko meidän tutkia kivitauluja ...naurettavaa suorastaan kun paljon parempaa tulee Hengen kautta meihin.- Anonyymi
*Amen!
- Anonyymi
Kun otat vastaan Jeesuksen hankkiman armon vanhurskauden niin perit taivasten valtakunnan.
Tiivistetty ydinajatus kristillisestä uskosta: vanhurskaus ei ole meidän ansioitamme, vaan Jeesuksen työn seurausta. Kun ihminen ottaa vastaan armon ja uskoo Kristukseen, hän saa osallisuuden Jumalan valtakuntaan.
Huom! Ja ilman ansioita!Juurikin näin. Meillä ei ole osaa ei arpaa tähän juttuun. Jeesus jo teki sen. Se mikä meillä on niin elää siinä Hengessä joka tulee Pyhyydestä. Se on suurinta mitä ihminen voi saada maanpäällä. Olla yhteydessä maailmankaikkeuden Luojaan Pyhyyden Hengen kautta.
- Anonyymi
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]- Anonyymi
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, jotka kieltää Jumalan lakien mukaan elämisen.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. Laki ei katoa kun maailmanlopussa tuomitaan lakiin nojaten ne, jotka ei ole Kristuksen omat. Siis kaikki muut . Tekojensa mukaan verrataan lakiin jokainen, mutta Kristuksen omia ei tuomita mutta eräänlainen tutkinta voi joillekin tulla eteen, mutta ei niille, jotka nousevat kun Jeesus ilmestyy taivaalle.
- Anonyymi
taas tuota läksytystä.... lainataan jaetta jooooka ei pijä käskyjä jne.
Sillähän hangataan vain lakihenkistä sielua ja ollaan niin pönäköitä....
- Anonyymi
Jos vastustat Jeesuksen käskyä niin miten sinulle käy?
Luuk 16:18:
"Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin."
Tässä on selkeä viittaus Jumalan lain käskyyn.- Anonyymi
Käskyjen tarkoitus on näyttää synnit. Siksi ne on annettu. Kukaan ei ole täyttänyt paitsi Jeesus meidän jonka ansiot on meidän vanhurskautemme Jumalan edessä.
- Anonyymi
Uudessatestamentissa on yli 1000 käskyä ja kehotusta.....
Teillä on vain sapattipapatti..... jne.
sitten jutustat nyrkki ja hella- akka polvillleen..... Luuletko, että adventistimalli, missä ukko hakkasi akkaasa lainalle, olisi IN.
Akka läksi ja hyvä niin.
- Anonyymi
Miten on opetettu hellareita menetelemään kun rikot Herran käskyjä vastaan ?
En ole hellari vaan Kristuksen oma ilman puolueita. Jokainen rukoilee ja pyytää anteeksi ja varoo tekemästä virheitä. Jokainen tekee virheitä ja jokainen käy asian läpi... sitä on armon alla oleminen.
Tahallisesti kuitenkaan ei pidä lillua vääryydessä sillä silloin erkanee Jumalasta.- Anonyymi
Sinulla on vain syyttävä sormi ja etsit toisista syyllistä- etkä katso itse eteesi.
Alapa Galattamaan tuosta kokoussarjaa noin aluksi...
https://raamattu365.fi/sermon/series/20
- Anonyymi
Evankeliumi on Jumalan voima joka valaisee vastaanottajan synnit.
Huom! Ja ilman ansioita! Jeesuksen vanhurskaus on sinun ulkopuolellasi. Ja istuu Isän oikealla puolella taivaassa.
Evankeliumin totuus: vanhurskaus on täysin lahjaa, ei mitään, mitä voimme itse ansaita. Se ei synny meissä, vaan on Kristuksen oma vanhurskaus, joka luetaan meidän hyväksemme uskon kautta (extra nos – meistä ulkopuolella).
Hän ei ole vain jättänyt meille esimerkkiä, vaan on täyttänyt lain, kärsinyt rangaistuksen ja noussut ylös, ja nyt istuu Isän oikealla puolella halliten ja rukoillen omiensa puolesta (Hebr. 7:25). - Anonyymi
Helluntaiapostoli oli "pyhä ja vanhurskas" lahkouskon mukaan.
- Anonyymi
Miksi sinä puhut lahkoista kun on Jumalan kirkkaudesta ja pyhyydestä kysymys.
Se on lähtökohta, referenssi, josta kaikki Pyhyys lähtee.
Kavahtakaa kaikkea ihmislähtöistä kristillisyyttä. Jeesus tuli taivaasta, jossa kaikki periaatteet on jo valmiina. Ei ne muutu.
Mitä sanoi Jeesus sanoistaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä puhut lahkoista kun on Jumalan kirkkaudesta ja pyhyydestä kysymys.
Se on lähtökohta, referenssi, josta kaikki Pyhyys lähtee.
Kavahtakaa kaikkea ihmislähtöistä kristillisyyttä. Jeesus tuli taivaasta, jossa kaikki periaatteet on jo valmiina. Ei ne muutu.
Mitä sanoi Jeesus sanoistaan?Noudata sitten niitä periaatteitasi.
- Anonyymi
Ef 4:26:
"Vihastukaa, mutta älkää syntiä=LAITTOMUUTTA tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,"
Heitä omat mielipiteesi ja tuntemukseni romukoppaan ja usko totuutta. - Anonyymi
Harvalla helluntalaisella on hengenhedelmiä.Sitä vastoin uskomatonta juoruilua,panetteluja,ja sitten mennään eteen opettamaan seurakuntaa,että pitäisi rakastaa.Lisäkso otatte raamatusta yhden kohdan,ja hylkäätte sen joka ei sovi synteihinne.
- Anonyymi
jopa menit laittomuuden panettelun puolelle. Syyttelijä ja Valkea tuomioistuin todistuksen majassa.... kestääkö lihassasi kohdata Herrasi perillä....
Eikö koskaan tule ajatukseesi- katsoa peiliin?
- Anonyymi
Lakihenkisyys (legalismi) on kuin kone: se perustuu sääntöjen noudattamiseen ilman sydämen uudistumista. Siinä on mekaaninen logiikka: “Teen tämän, jotta Jumala hyväksyy minut”. Mutta evankeliumissa suhde on päinvastainen: “Jumala on hyväksynyt minut Kristuksessa – siksi haluan rakastaa ja totella”.
Tekopyhyys puolestaan on näyttelemistä (hypokrisis), jossa ulkoiset teot peittävät sisäisen todellisuuden. Ihminen pyrkii näyttämään vanhurskaalta muiden silmissä, vaikka sydän on tyhjä. Tämä on juuri sitä, mitä Jeesus kritisoi fariseuksissa (Matt. 23).- Anonyymi
Helluntailaisuus on harhaoppi, joka vie ihmisen harhaan.
Lain antaminen on Jumalan suuren rakkauden osoitus ihmiskunnalle.
Jumalan lakien mukaan eläminen on Jumalan rakastamista.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
5. Moos. 6:5
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi
- Anonyymi
Hengen hedelmiä tuottaa vain Jeesus, täytyy olla henkinen yhteys Jeesukseen. Jeesuksen läsnäolo tajunnassa.
Jeesus itse sanoo Joh. 15:5: "Ilman minua te ette voi mitään tehdä."
Hengen hedelmä (Gal. 5:22–23) ei ole ihmisen itse puristama suoritus, vaan seurausta siitä, että Pyhä Henki vaikuttaa meissä Kristuksen kautta. Tämä edellyttää:
Yhteys Jeesukseen: kuin oksa viinipuuhun (Joh. 15:4–5).
Hänen läsnäolonsa tajunnassa: jatkuva Kristuksen muistaminen ja Hänen sanansa asuminen meissä (Kol. 3:16).
Armon varassa eläminen, ei oman ponnistuksen.- Anonyymi
Luehan mitä Jeesus sanoo:
Lait on voimassa ja niitä tulee noudattaa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten Pyhä Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Parhamin ja Olsenin helluntain hengen hedelmät vei miehet vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään helluntailaisten harhaoppeja.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Saatana tietää, että synti tarkoittaa Jumalan ikuisten lakien rikkomista. Siksi se pyrkii kumoamaan lait kaikella valheen voimalla.
- Anonyymi
Lain kannattajat eivät itse täytä lakia, vaan Jeesus yksin on täyttänyt lain ja lain vastustajat he ovat ulkopuolella, kuin lai kannattajat he eivät ole ottaneet Jeesuksen armoa vastaan jonka hän suoritti Golgatan ristillä ja sovitti kaikki synnit, jotta heillä olisi elämä.
Seuraus on tämä:
Heb: 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! - Anonyymi
Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. Tosin sanoen kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois. Kenenkään Jeesuksen oman sydämeen ei kirjoiteta Mooseksen lakia, ei edes kymmentä käskyä. Laki on kokonaisuus ja myös ns. kymmenen käskyä kuuluu Mooseksen lakiin.
Kymmenen käskyn lai tauluista on todistettu: Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin,
Paavali kirjoitti: Elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Jeesuksen omien sydämiin kirjoitetaan Elämän Hengen laki. Synnin ja kuoleman laki ei ole yhtä kuin Elämän Hengen laki. Mooseksen lakia ei koskaan ole annettu pakanoitten täytettäväksi. Paavali puhui juutalaisista, joiden kanssa Jumala Mooseksen välityksellä teki liiton, joka perustui Aaronin ylipappeuteen.
Jumalan tekemä liitto, joka koskee pakanoita on uusi liitto: tämä on minun (Jeesuksen) vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntienanteeksiantamiseksi.
Uuden liiton kirjoitusten ymmärtämisen perusta: Mooseksen lakia ole annettu pakanoille: kun pakanat, joilla ei (Mooseksen) lakia ole, luonnostansa tekevät (koska ovat Jumalan lapsia), mitä (Kristuksen) laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei (Mooseksen) lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että (Kristuksen) lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
Luther, jonka käsityksiin oppi uuden liiton kymmenestä käskystä uudessa liitossa perustuu, oli uskosta osaton maailman ihminen ja Jeesuksen omien vainoaja. Väärät profeetat tunnistaa heidän hedelmistään. Luther hedelmät ovat kauhistuttavia: sotia, kansanmurhia ja vainoja, nälänhätää ja verenvuodatusta ja maasta pakoa.
Uudesta Liitosta on kirjoitettuna: Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Uuden Liiton ylipapin käskyt ovat: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti (Jeesukseen uskovien) sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
Laista sen sijaan on sanottu: Sillä se (Mooseksen laki), millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
Jos sillä, mikä (Mooseksen laki) on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.- Anonyymi
Väärin ymmärretty: Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. Tosin sanoen kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois. Kenenkään Jeesuksen oman sydämeen ei kirjoiteta. Laki pysyy mutta kun noustaan lain yläpuolelle Gal: 5 ei ole lakia.
Paavali sanoo Kol. 2:14:ssa:
“Hän pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan…”
Eli syytöskirja, joka todisti meitä vastaan (lain kirouksen alla olemisen), poistettiin ristillä.
Tämä ei tarkoita, että Jumala kirjoittaa Mooseksen lain uudelleen meidän sydämiimme, vaan että Kristuksen työ vapautti meidät syytöksestä ja rangaistuksesta.
Laki itsessään on edelleen olemassa, mutta emme ole sen alla, vaan Kristuksen lain (rakkauden) ohjaamia (Gal. 5:18: “Jos Henki teitä johtaa, ette ole lain alaisia”).
Kun Paavali sanoo “ei ole lakia” Gal. 5:ssä, hän tarkoittaa:
Hengen hedelmä ylittää lain vaatimukset, koska rakkaus täyttää koko lain (Room. 13:10).
Ihminen ei elä lakihenkisessä ansioajattelussa, vaan Hengen johdatuksessa, jossa laki ei enää voi tuomita.
Tässä on syvä ero kahden asian välillä:
✅ Laki syytöksenä → poistettu ristillä.
✅ Lain moraalinen sisältö (rakkauden käsky) → täytetty Kristuksessa ja Hengen kautta meissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin ymmärretty: Jumala pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksiin. Tosin sanoen kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu ja tämän kirjoituksen Jeesus pyyhki pois. Kenenkään Jeesuksen oman sydämeen ei kirjoiteta. Laki pysyy mutta kun noustaan lain yläpuolelle Gal: 5 ei ole lakia.
Paavali sanoo Kol. 2:14:ssa:
“Hän pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan…”
Eli syytöskirja, joka todisti meitä vastaan (lain kirouksen alla olemisen), poistettiin ristillä.
Tämä ei tarkoita, että Jumala kirjoittaa Mooseksen lain uudelleen meidän sydämiimme, vaan että Kristuksen työ vapautti meidät syytöksestä ja rangaistuksesta.
Laki itsessään on edelleen olemassa, mutta emme ole sen alla, vaan Kristuksen lain (rakkauden) ohjaamia (Gal. 5:18: “Jos Henki teitä johtaa, ette ole lain alaisia”).
Kun Paavali sanoo “ei ole lakia” Gal. 5:ssä, hän tarkoittaa:
Hengen hedelmä ylittää lain vaatimukset, koska rakkaus täyttää koko lain (Room. 13:10).
Ihminen ei elä lakihenkisessä ansioajattelussa, vaan Hengen johdatuksessa, jossa laki ei enää voi tuomita.
Tässä on syvä ero kahden asian välillä:
✅ Laki syytöksenä → poistettu ristillä.
✅ Lain moraalinen sisältö (rakkauden käsky) → täytetty Kristuksessa ja Hengen kautta meissä.Ei synonyymien ja vertauksien käyttö kumoa Jumalan säätämiä ikuisia käskyjä ja lakeja.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
- Anonyymi
Paavali kirjoitti: (Mooseksen) Lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-
Jeesuksen seuraajat ovat Kristuksen käskyjen alaisia: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Jos tapat minut, rikot Jeesuksen antamaa käskyä. Tappaminen on pahaa:
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus (Kristuksen) lain täyttämys.
Viimeisellä tuomiolla kysytään, ei sapatinviettoa, vaan Kristuksen lain täyttämistä: minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda.
Ne, jotka ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia, luonnostaan täyttävät uuden liiton eli Kristuksen lain: Kantakaa toistenne kuormia.
Vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? - Anonyymi
Paavali oli kiero murhamies, joka yritti kikkailla lakien kanssa puoleen ja toiseen.
Kun oli kyse Stefanoksen murhasta niin se laitettiin Pyhän Hengen piikkiin, samoin Ananiaan ja Safiiran ryöstömurha kelpasi Hengen hedelmäksi ja täydestä meni.
Mutta kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta, niin kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo. - Anonyymi
Tässä on teille lakia:
Room: 13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttymys.
Ja Isä meidän rukous. - Anonyymi
Helluntailaisten tuoma harhaoppi kieltää mm., että ehtoollinen ja kaste liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Sellaiset lahkot kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Laki pitää sotkussa ja kiinni valheissa ja rikoksissa vääryydessä, se ei anna vahurskautta ja näyttää synnin kun sitä oikein katsotaan.
Rakkaus ja hengen hedelmät on lain yläpuolella. Vaikka ne ei ole porsaanreikiä.
Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.- Anonyymi
Synti tarkoittaa lain rikkomista. Lain kumoajat yrittävät välttää vastuun. Roistot ei välitä laista pätkääkään, ei Jumalan laista eikä maallisista laista. Se on ihan sama asia. Lait ovat sitä varten, että niiden mukaan eletään.
- Anonyymi
Paavali oli Herodeksen löytämä palkkamurhaaja, joka ei kaihtanut valehtelemista.
Ei niitä Paavalin puheita pidä hokea kuin joku papukaija itse asiaa tutkimatta ja ajattelematta.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli Herodeksen löytämä palkkamurhaaja, joka ei kaihtanut valehtelemista.
Ei niitä Paavalin puheita pidä hokea kuin joku papukaija itse asiaa tutkimatta ja ajattelematta.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.Paavalia ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta. Sekin oli sitten varmaan se Hengen hedelmä.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi
<<Vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?<<
He olivat ottaneet Jeesuksen armon vastaan, eikä luottaneet omaan vanhurskauteensa.- Anonyymi
Ei ne erilaiset kertomukset, metafoorat, vertauskuvat ja synonyymien käyttö, ei ne kumoa Jumalan säätämiä ikuisia lakeja ja käskyjä.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Jumalan Lait on lakeja ja ikuisesti voimassa. Ei niitä voida millään selityksillä kumota tai korvata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne erilaiset kertomukset, metafoorat, vertauskuvat ja synonyymien käyttö, ei ne kumoa Jumalan säätämiä ikuisia lakeja ja käskyjä.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Mooseksen lais ei katoa yksikään kirjain eikä piirto, ei myöskään tämä kohta: "Puhu israelilaisille ja sano..." OLET LAINRIKKOJA VÄNGÄTESSÄSI MOOSESTA PAKANANOILLE!
- Anonyymi
Ei ihminen voi omilla tulkinnoillaan maallisiakaan lakeja kumota. Puhumattakaan Jumalan säätämistä ikuisista leista.
- Anonyymi
Mooseksen lain melskaajat kumoavat uuden liiton lait!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooseksen lain melskaajat kumoavat uuden liiton lait!
Ei ole mitään uusia lakeja, on vain Jumalan säätämät lait, jotka on kirjoitettu ikuisiksi laiksi.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja.
- Anonyymi
Lain alla voi helposti hyväksyä viattomien tappamisen kun vähän sepittelee valheita.
- Anonyymi
Juutalaisten sanonta "lain alle juotuminen" tarkoitti lain säätämän rangaistuksen alle joutumista, ei suinkaan lain noudattamista.
- Anonyymi
Juutalaiset ja Israel ovat erikoistapaus Jumalan valittuna kansana. Heillä on lupa toimia, jotta luvatun maan alueet saadaan haltuun, jotta Jeesus voi palata takaisin maan päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset ja Israel ovat erikoistapaus Jumalan valittuna kansana. Heillä on lupa toimia, jotta luvatun maan alueet saadaan haltuun, jotta Jeesus voi palata takaisin maan päälle.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]
- Anonyymi
Laki ajaa ihmisen Kristuksen Jeesuksen tykö. Silloin laki on tehnyt tehtävänsä.Kun ihminen on tullut uskoon, uudestisyntynyt, hän alkaa kilvoitella, elää pyhää elämää. Minultakin jäi pois tupakka, alkoholi, haureellinen elämä, huonot lehdet, huonot televisio-ohjelmat. en sano, että viimemainittu olisi ollut heti selvää. Nykyään katson viikon verran , mitä televisiossa on tarjolla eri kanavissa. Sitten kirjoitan ne ylös, jotka ovat puhtaita, joita voi katsella. Niitäkin on aivan tarpeeksi.
On ihanaa aloittaa päivä lukemalla Raamattua. Lopettaa päivänsä kuuntelemalla saarna. Pitämällä iltarukous ja sitten nukkumaan.
Eli minut on vapautettu synnistä elämään puhdasta elämää.Olen onnellinen.- Anonyymi
Paavali oli murhamies ja häntä odotti lain säätämä rangaistus, josta hän yritti kiemurrella eroon omilla tulkinnoillaan.
Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin varmistamaan lain toimeenpanon, paha äkkikuolema Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa. - Anonyymi
Nuo on niitä fraaseja, joilla ihminen tuuditellaan väärään rauhaan.
- Anonyymi
Miten laki ohjaa mihinkään jos älä tapa lakia voi rikkoa kansanmurhan verran ja sille vain taputetaan karvaisia käsiä.
Saatanan syliin laki ajaa silloin.- Anonyymi
Israelilla on erikoisasema Jumalan suunnitelmissa. Paljon kansoja on ajettu pois heidän tieltään tähänkin mennessä.
- Anonyymi
Älä tapa-käsky ei kieltämyt sotimasta, vaqan ainoastaan syyttömän murhaamisen rauhan aikana!
Kymmemen käskyä kuului vain juutalaisile annettuun Mooseksen lakiin. Uudessa liitossa on voimassa Kristuksen laki: Kantakaa toisten kuormia.
- Anonyymi
Jumalalla on Raamatun mukaan seitsemän erilaista luonteenpiirrettä.
Jumala vaikka on rakkaus on myös koston Jumala, mikä helposti unohtuu.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi
Mooses oli vain ihminen eikä Jeesus ole yhtä kuin Mooses. Jeesus ei koskaan sanonut Mooseksen lakia omaksi laikseen, vaan Jeesus puhui yksiselitteisesti Mooseksen laista:
Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
Mitä Mooses on teille säätänyt?
Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.
Jeesus antoi uuden käskyn: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Näetkö sokea? Ei sanaakaan kymmenestä käskystä, ei epäjumalanpalveluksesta eli sapatin pyhittämistä.
Sana todistaa lain tauluista: hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
Sanan todistus jatkuu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa". Lain tauluihin oli kirjoitettuna synnin ja kuoleman laki.
pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Jeesus pyyhi pois lain taulujen kirjoituksen. - Anonyymi
Mooseksen laki koski vain juutalaisia. Pakanat eivät tietenkään opi tuntemaan syntiä lain kautta, vaan Jumalan hyvyys vetää pakanoita parannukseen: kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään, sillä hän on tehnyt teille hyvää, antaen teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.
- Anonyymi
Mooses antoi määräyksen: Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
Pietari lainasi Moosesta helluntaipäivän puheessaan: Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.
Helluntaipäivän puheessaan Pietari osoitti ja todista Jeesuksen olleen Mooseksen laissa mainittu profeetta.
Mooses sanoi: Häntä kuulkaa kaikessa. Siis suomeksi Mooses EI sanonut: Vaikka nousee profeetta, Jumalan lähettämä ja minun kaltaiseni, niin minua Moosesta kuulkaa yhä, vaan Mooses sanoi: HÄNTÄ KUULKAA KAIKESSA=JEESUSTA KUULKAA KAIKESSA.
Mooseksen laki sisälsi käskyn luopua Vanhan liiton laista: Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
Herran Jeesuksen omat sanat: Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
sanoessaan"uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
Jeesuksen vuodattaessa verensä syntien sovitukseksi alkoi uusi liitto, jonka Päämies ja ylimmäinen pappi Jeesus on. Uudessa liiton Ylimmäinen pappi antoi uudet käskyt: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Mooseksen käskyt eivät velvoita uuden liiton Päämiehen, Jeesuksen seuraajia. Mooseksen laki oli voimassa vain väliaikaisesti ja koski vain Israelin heimoja ja oli voimassa vain luvatussa maassa:
Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä
Herran Jeesuksen sanat sisältävät myös Mooseksen lain käskyn luopua Vanhasta liitosta: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. - Anonyymi
Maa missä asut sen lait pätee sunulle, ei muut. Jos raamattukourassa sen velvoittamana piekset akkasi joudut maallisessa oikeudessa vastaamaan teoistasi.
- Anonyymi
Uudessa liitossa ei ole lakeja, vaan Hengen ohjaus, mutta esivallalle tulee olla kuuliainen.eikä asettua sitä vastaan omin uskonnollisten käsitysten vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa ei ole lakeja, vaan Hengen ohjaus, mutta esivallalle tulee olla kuuliainen.eikä asettua sitä vastaan omin uskonnollisten käsitysten vuoksi.
Uudessa liitossa on voimassa Elämän Hengen laki, Kristuksen laki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esivalta laittaa kuolemantuomion pahantekijöille, niin silloin ollaan kuuliaisia ja totellaan.
- Anonyymi
<<Ei ne erilaiset kertomukset, metafoorat, vertauskuvat ja synonyymien käyttö, ei ne kumoa Jumalan säätämiä ikuisia lakeja ja käskyjä.<<
Tosi on ei kumoa, mutta kun Rakkaudessa ei ole lakia se on lain täyttymys.
Jeesus täytti lain ja on meidän lahja vanhurskautemme.
Eikö aivot resonoi totuuden kanssa. Ei pidä vääristellä Jumalan lahjoittamaa armoa, siihen ei saa lisätä mitään, se on jo täydellinen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1405689Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido783230Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t891705- 1231153
- 151094
- 55972
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain76964- 55934
Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27845Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?158844