Liikenne hieman takkuili keskustassa

Anonyymi-ap

Monoraipe olisi ohittanut kaikki esteet mutta kaupunginhallitus halusi museoliikenteen eli ratikan keskustaan ja sai sellaisen ja ruuhkat.
Tekisi mieli sanoa.
Mitäs minä sanoin!

29

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei niitä riippuratoja enää nykyaikana rakenneta mihinkään ja Wuppertalissa se on muinaisjäänne. Sen pitäisi kulkea siltamaisessa rakennelmassa koko matkansa ja se maksaa niin paljon, että ei kannata.

    • Anonyymi

      Sellaisen halusit, varmaan siksi, että se tuntuu kotoiselta, niin kuin venäjällä olisi.

      • Anonyymi

        Wuppertal on kuitenkin läntisessä Saksassa.


    • Anonyymi

      Tampereen keskusta on tätä nykyä luotaantyöntävä, slummiutuva kylä, missä on kivaa vain pultsareilla ja narkkareilla. Tämä kaupunkijunahullutus ja areenan rakentaminen keskustaan olivat viimeinen niitti kaupungin tuhoamisessa. Ei jatkoon!

      • Anonyymi

        ni.


      • Anonyymi

        Keskustassa ei näy enään pultsareita, Kokoomus hätisteli puntari pois, ja toi tilalle narkkarit, sellainen vekkuli Kokoomus on.


      • Anonyymi

        Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.

        Palvelee lähinnä heitä, jotka asuvat reitin varrella tai lähellä sitä. Tavallisia ihmisiä hekin toki varmasti ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.

        Sinä jätät kokonaan huomiotta ratikan muiden liikkumiselle aiheuttamat ongelmat. kannattaisi pitää mielessä myös rakennusvaihe, joka on sekoittanut jo lähes 10 vuoden ajan normaalin kaupunkiliikenteen eikä loppua ole näkyvissä. Hyvä olisi huomioida myös ratikan häiriöherkkyys, jolloin pahimmassa tapauksessa yksi radalle jäänyt ratikka sekoittaa koko ratikkaliikenteen ja suuren osan autoliikenteestäkin. Jos mietit vaikkapa vuosituhannen vaihteen aikaa, tällaisia ruuhkia ja häiriöitä ei silloin esiintynyt, vaikka autojen määrässä ei ole suuria muutoksia. Ratikka on varmasti kiva niille, joiden kotipysäkki ja työpaikka on radan varrella eikä ole häiriöitä liikenteessä. Joka näin sanoo, ei osaa nähdä kokonaisuuksia vaan tuijottaa vain omaan napaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jätät kokonaan huomiotta ratikan muiden liikkumiselle aiheuttamat ongelmat. kannattaisi pitää mielessä myös rakennusvaihe, joka on sekoittanut jo lähes 10 vuoden ajan normaalin kaupunkiliikenteen eikä loppua ole näkyvissä. Hyvä olisi huomioida myös ratikan häiriöherkkyys, jolloin pahimmassa tapauksessa yksi radalle jäänyt ratikka sekoittaa koko ratikkaliikenteen ja suuren osan autoliikenteestäkin. Jos mietit vaikkapa vuosituhannen vaihteen aikaa, tällaisia ruuhkia ja häiriöitä ei silloin esiintynyt, vaikka autojen määrässä ei ole suuria muutoksia. Ratikka on varmasti kiva niille, joiden kotipysäkki ja työpaikka on radan varrella eikä ole häiriöitä liikenteessä. Joka näin sanoo, ei osaa nähdä kokonaisuuksia vaan tuijottaa vain omaan napaansa.

        Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
        Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
        Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
        Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
        Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia.

        Ja paljonko tuli - tulee maksamaan ?
        Siis ratikka jota ei tarvita mihinkään koska bussilla pääsee jo nyt , edes ykkösvaiheen rakentamisen hintaa ei olla kerrottu .
        Hinta / tuottosuhteen täytyy olla niin huono etteivät uskalla kertoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
        Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
        Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia.

        Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
        Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
        Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä .

        Puolen päivän aikoihin liikkuu aina paljon väkeä keskustassa ja varsinkin Hämernkadulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
        Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä .

        Eihän ratikkaa sitä varten rakennettu, että se olisi ollut halvin vaihtoehto vaan siksi, että se palvelee ihmisiä paremmin kuin bussit.


    • Anonyymi

      Jos jonkun mielestä nykyiset liikennejärjestelyt ovat mainiot niin hyvä. Muutama karnevaali asuinen matkustaja pystyy katkaisemaan koko kaupungin liikenteen. Toivottavasti Elokapinalliset ei lue tätä.

      • Anonyymi

        Toivottavasti lukee, ja alkaa itkemään tehottomuuttaan


    • Anonyymi

      Tampere on hyvä esimerkki liikennesuunnittelussa siitä että kun johtavalla insinöörillä ei ollut edes ajokorttia niin tulokset on mitä on.
      Sanomattakin on selvää että liikennesuunnittelijoiden nimitykset eivät ole olleet poliittisia.
      Monoraipe tampereelle niin elokapinalliset voi istua edelleen potalla.

      • Anonyymi

        Liikaa väkeä. Jos olisi puolet vähemmän liikkujia, niin ruuhkia ei samalla tavalla olisi. Loogista, eikö niin?


      • Anonyymi

        Nyt kun julkinen talous on tiukoilla, olisi näissä "liikennesuunnittelijoissa" sopiva säästökohde. Uskoisin, että liikenne toimisi jopa paremmin jos näistä suunnittelijoista (lue: liikenteen haittaajista jasekoittajista) päästäisiin kokonaan eroon.


    • Anonyymi

      Liikaa väkeä? Kirjoittajan kohdalla kondomi on pettänyt.

      • Anonyymi

        Onhan sitä väkeä aivan liikaa tässä maailmassa. 1900-luvn alkupuolen väkimäärä olisi järkevä.


      • Anonyymi

        Maailman väkiluku on vuoden 2025 alkaessa hieman yli 8 miljardia

        https://yle.fi/a/74-20134126

        1900-luvun alkupuolella väkiluku arvioidaan olleen yli puolet vähemmän. Yli 4 miljardia ruokittavaa suuta lisää on tullut suht lyhyessä ajassa.


      • Anonyymi

        Myös Tampereen väkiluku on kasvanut merkittävästi 1900-luvun alkupuolelta tähän päivään saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Tampereen väkiluku on kasvanut merkittävästi 1900-luvun alkupuolelta tähän päivään saakka.

        Mitä sitten ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten ?

        Kadulla tulee enemmän väkeä vastaan


    • Anonyymi

      joku heitti koripallon kadulle 🤣

      • Anonyymi

        harlemissa olisi voinut olettaa , mutta että tampereella !!!


    • Anonyymi

      Jokainen jolla on vähänkin järkeä tajuaa että jos kaikki munat pannaan yhteen koriin, ratikkaan, ja kun sen kulku katkeaa niin liikenneruuhka on tosi asia. Jokaisen pitäisi tajuta tällainen. Varsinkin liikennesuunnittelijan vaikka sitä ajokorttia ei olisi pystynyt suorittamaan, sairauden, köyhyyden tai muun takia.

      • Anonyymi

        Hyvin skulaa joukkoliikenne paitsi jos on jostain syystä suljettuja osuuksia, mutta ne tilanteet ovat väliaikaisia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      24
      5510
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      162
      4162
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      14
      3657
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3123
    5. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      90
      2957
    6. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      2943
    7. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      154
      2691
    8. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      29
      2567
    9. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1745
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      122
      1701
    Aihe