Monoraipe olisi ohittanut kaikki esteet mutta kaupunginhallitus halusi museoliikenteen eli ratikan keskustaan ja sai sellaisen ja ruuhkat.
Tekisi mieli sanoa.
Mitäs minä sanoin!
Liikenne hieman takkuili keskustassa
29
231
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niitä riippuratoja enää nykyaikana rakenneta mihinkään ja Wuppertalissa se on muinaisjäänne. Sen pitäisi kulkea siltamaisessa rakennelmassa koko matkansa ja se maksaa niin paljon, että ei kannata.
- Anonyymi
Sellaisen halusit, varmaan siksi, että se tuntuu kotoiselta, niin kuin venäjällä olisi.
- Anonyymi
Wuppertal on kuitenkin läntisessä Saksassa.
- Anonyymi
Tampereen keskusta on tätä nykyä luotaantyöntävä, slummiutuva kylä, missä on kivaa vain pultsareilla ja narkkareilla. Tämä kaupunkijunahullutus ja areenan rakentaminen keskustaan olivat viimeinen niitti kaupungin tuhoamisessa. Ei jatkoon!
- Anonyymi
ni.
- Anonyymi
Keskustassa ei näy enään pultsareita, Kokoomus hätisteli puntari pois, ja toi tilalle narkkarit, sellainen vekkuli Kokoomus on.
- Anonyymi
Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.
Palvelee lähinnä heitä, jotka asuvat reitin varrella tai lähellä sitä. Tavallisia ihmisiä hekin toki varmasti ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ihan paras hankinta yli puoleen vuosisataan ja se palvelee tavallisia ihmisiä.
Sinä jätät kokonaan huomiotta ratikan muiden liikkumiselle aiheuttamat ongelmat. kannattaisi pitää mielessä myös rakennusvaihe, joka on sekoittanut jo lähes 10 vuoden ajan normaalin kaupunkiliikenteen eikä loppua ole näkyvissä. Hyvä olisi huomioida myös ratikan häiriöherkkyys, jolloin pahimmassa tapauksessa yksi radalle jäänyt ratikka sekoittaa koko ratikkaliikenteen ja suuren osan autoliikenteestäkin. Jos mietit vaikkapa vuosituhannen vaihteen aikaa, tällaisia ruuhkia ja häiriöitä ei silloin esiintynyt, vaikka autojen määrässä ei ole suuria muutoksia. Ratikka on varmasti kiva niille, joiden kotipysäkki ja työpaikka on radan varrella eikä ole häiriöitä liikenteessä. Joka näin sanoo, ei osaa nähdä kokonaisuuksia vaan tuijottaa vain omaan napaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä jätät kokonaan huomiotta ratikan muiden liikkumiselle aiheuttamat ongelmat. kannattaisi pitää mielessä myös rakennusvaihe, joka on sekoittanut jo lähes 10 vuoden ajan normaalin kaupunkiliikenteen eikä loppua ole näkyvissä. Hyvä olisi huomioida myös ratikan häiriöherkkyys, jolloin pahimmassa tapauksessa yksi radalle jäänyt ratikka sekoittaa koko ratikkaliikenteen ja suuren osan autoliikenteestäkin. Jos mietit vaikkapa vuosituhannen vaihteen aikaa, tällaisia ruuhkia ja häiriöitä ei silloin esiintynyt, vaikka autojen määrässä ei ole suuria muutoksia. Ratikka on varmasti kiva niille, joiden kotipysäkki ja työpaikka on radan varrella eikä ole häiriöitä liikenteessä. Joka näin sanoo, ei osaa nähdä kokonaisuuksia vaan tuijottaa vain omaan napaansa.
Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia.Ja paljonko tuli - tulee maksamaan ?
Siis ratikka jota ei tarvita mihinkään koska bussilla pääsee jo nyt , edes ykkösvaiheen rakentamisen hintaa ei olla kerrottu .
Hinta / tuottosuhteen täytyy olla niin huono etteivät uskalla kertoa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä rakennusvaiheen loppua ei ole näkyvissä? Kyllä Hervannassa rakennusvaihe on loppunut jo ajat sitten. Samoin keskustassa, TAYSin alueella ja Lentävänniemessä.
Ja jos mietit vuosituhannen vaihteen aikaa, niin silloin oli päättymättömät bussijonot Tuulensuusta Sampolan risteykseen. Bussien piti jonottaa pysäkille pääsyä.
Ne, jotka tuijottavat omaan napaansa, ovat yleensä ratikan vastustajia.Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä .Puolen päivän aikoihin liikkuu aina paljon väkeä keskustassa ja varsinkin Hämernkadulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ratikan takia keskustahan on aivan kuollut verrattuna aiempaan sekä aivan järkyttävän mielipuoilisen ruma mm. Hämppi - Sammonkatu - insinöörinkatu .
Ne, jotka ovat ratikan kannattajia , ymmärtämättä ratikan kustannuksista yhtään mitään , nekin sadat miljoonat kun ovat pois tärkeämmistä asioista , ovat omaan napaansa tuijottajia taloudesta mitään ymmärtämättömiä täysiä hölmöjä .Eihän ratikkaa sitä varten rakennettu, että se olisi ollut halvin vaihtoehto vaan siksi, että se palvelee ihmisiä paremmin kuin bussit.
- Anonyymi
Jos jonkun mielestä nykyiset liikennejärjestelyt ovat mainiot niin hyvä. Muutama karnevaali asuinen matkustaja pystyy katkaisemaan koko kaupungin liikenteen. Toivottavasti Elokapinalliset ei lue tätä.
- Anonyymi
Toivottavasti lukee, ja alkaa itkemään tehottomuuttaan
- Anonyymi
Tampere on hyvä esimerkki liikennesuunnittelussa siitä että kun johtavalla insinöörillä ei ollut edes ajokorttia niin tulokset on mitä on.
Sanomattakin on selvää että liikennesuunnittelijoiden nimitykset eivät ole olleet poliittisia.
Monoraipe tampereelle niin elokapinalliset voi istua edelleen potalla.- Anonyymi
Liikaa väkeä. Jos olisi puolet vähemmän liikkujia, niin ruuhkia ei samalla tavalla olisi. Loogista, eikö niin?
- Anonyymi
Nyt kun julkinen talous on tiukoilla, olisi näissä "liikennesuunnittelijoissa" sopiva säästökohde. Uskoisin, että liikenne toimisi jopa paremmin jos näistä suunnittelijoista (lue: liikenteen haittaajista jasekoittajista) päästäisiin kokonaan eroon.
- Anonyymi
Liikaa väkeä? Kirjoittajan kohdalla kondomi on pettänyt.
- Anonyymi
Onhan sitä väkeä aivan liikaa tässä maailmassa. 1900-luvn alkupuolen väkimäärä olisi järkevä.
- Anonyymi
Maailman väkiluku on vuoden 2025 alkaessa hieman yli 8 miljardia
https://yle.fi/a/74-20134126
1900-luvun alkupuolella väkiluku arvioidaan olleen yli puolet vähemmän. Yli 4 miljardia ruokittavaa suuta lisää on tullut suht lyhyessä ajassa. - Anonyymi
Myös Tampereen väkiluku on kasvanut merkittävästi 1900-luvun alkupuolelta tähän päivään saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Tampereen väkiluku on kasvanut merkittävästi 1900-luvun alkupuolelta tähän päivään saakka.
Mitä sitten ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten ?
Kadulla tulee enemmän väkeä vastaan
- Anonyymi
joku heitti koripallon kadulle 🤣
- Anonyymi
harlemissa olisi voinut olettaa , mutta että tampereella !!!
- Anonyymi
Jokainen jolla on vähänkin järkeä tajuaa että jos kaikki munat pannaan yhteen koriin, ratikkaan, ja kun sen kulku katkeaa niin liikenneruuhka on tosi asia. Jokaisen pitäisi tajuta tällainen. Varsinkin liikennesuunnittelijan vaikka sitä ajokorttia ei olisi pystynyt suorittamaan, sairauden, köyhyyden tai muun takia.
- Anonyymi
Hyvin skulaa joukkoliikenne paitsi jos on jostain syystä suljettuja osuuksia, mutta ne tilanteet ovat väliaikaisia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2571928Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151438Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101287Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851135- 69988
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60933TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18904- 51856
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126820Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61813